Gå til innhold

Adventskalender


puppola

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • KaVa

    9

  • Katt-ja

    6

  • puppola

    6

  • grot

    5

Mest aktive i denne tråden

Opplevelseskalender er en super ide - har faktisk ikke tenkt på det!

Hos oss har barna fått en billig sjokoladekalender + barneTV-kalenderen.

Men de har til gjengjeld fått julestrømpe med en ting og litt julegodteri fom. julaften tom. 1. nyttårsdag. Dette delvis pga farens tradisjoner fra hans barndom, delvis av praktiske årsaker (les "færre dager", hehe) og delvis at vi da markerer at jula ikke varer hele desember og ikke er over på julaften etter at gavene er åpnet.

Men opplevelsesgaver skal definitivt komme i strømpene, ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingmamma

Leste et tips et annet sted: Kjøp et puslespill og gi en eller to biter hver dag. Evt. en liten godteribit her og der, fo å variere. Tror faktisk jeg skal slenge meg på den! :-)

Vi hadde puslespill-kalender noen år. Husbonen la puslespillet på en plate, limte opp rammen, så plukket vi ned biter i konvolutter, plukket bitene slik at motivet ikke kom klart frem før på julaften, veldig populært og de henger på veggen den dag i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det faktisk blir feil at _fordi_ de har fått en lillesøster som er halvveis attpåklatt skal de være nødt til å endre på tradisjoner som de er blitt så glade i.

Ja, jeg bruker litt tid til planlegging, innkjøp og innpakning. Men desto større glede når jeg ser spenningen i barnas øyne hver morgen.. Heldigvis blir de like glade uansett om de får godteri, en blyant eller et par sokker. Det er gjerne små nyttige ting de får, og i helgen vanker det noe godt..

Tradisjonen er jo der fortsatt , selv om man ikke får pakke hver dag. Og det er greitt å lære ungene opp til å glede seg på andres vegne også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...