Gå til innhold

Halloween og feiring, hvordan?


Gjest Liker egentlig ikke denne dagen

Anbefalte innlegg

Gjest Liker egentlig ikke denne dagen

Har to "store" barn, på 10 og 12 år og lurer på hva vi skal gjøre på lørdag?

Jeg er i utgangspunktet litt irritert på denne greia, og kunne godt tenkt meg at den ikke var:o)

Barna ønsker og kle seg ut og ringe på dører og "tigge" godis, men de får ikke lov av meg og spise ting som ikke er innpakket i papir, syns de får så mye grisete godteri + at det nå herjer svineinfluensa:o)

På den annen side gidder ikke jeg og bruke mye penger på å kjøpe inn masse godteri til å gi bort, og tenkte jeg skulle lage pepperkaker som jeg "maler" med melis skjellett på og bake muffins med oransje melis på toppen. Men de hadde jo ikke mine barn fått spise og da er det kasnkje likt med andre...

Syns dette er noe stort tull, og slitsomt med alle som ringer på hele kvelden!

Hva gjør dere denne kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mary Poppins

    8

  • candyqueen_83

    5

  • matildes mor

    4

  • morsan

    3

Mest aktive i denne tråden

Hvis du virkelig syns denne kvelden er noe stort tull, ja da skjønner jegikke at du orker å foresl pepperkakebaking med melis dekor!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liker egentlig ikke denne dagen

Hvis du virkelig syns denne kvelden er noe stort tull, ja da skjønner jegikke at du orker å foresl pepperkakebaking med melis dekor!!!

Det er liksom fordi barna gjerne vil gi noe til de som ringer på da, og det er billigere og lage pepperkaker enn å kjøpe masse godteri:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp sagt nei til 10 åringen min som er rasende over at hun ikke får gå ,av den enkle grunn at vi feirer ikke halloween. Jeg kjøper ikke inn en dritt,slokker utelyset og forventer at alle som går halloween har satt seg inn i "regelen" om å droppe hus som ikke har utelampa tent.

Huff,nå hørtes jeg rimelig grinete ut.....og det kan forsåvidt stemme;-) . Jeg er tilbøyelig til å sende snuppa på en koselig feiring hjemme hos venner,men overhodet ikke til å gå å tigge på dørene.

Nei til halloween!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den var god

Ler litt av at du nekter dine barn å spise ting som ikke er pakket inn samtidig som du foreslår "bomber" å gi til de andre.

Akkurat som om du og dine er så mye bedre hygienisk enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp sagt nei til 10 åringen min som er rasende over at hun ikke får gå ,av den enkle grunn at vi feirer ikke halloween. Jeg kjøper ikke inn en dritt,slokker utelyset og forventer at alle som går halloween har satt seg inn i "regelen" om å droppe hus som ikke har utelampa tent.

Huff,nå hørtes jeg rimelig grinete ut.....og det kan forsåvidt stemme;-) . Jeg er tilbøyelig til å sende snuppa på en koselig feiring hjemme hos venner,men overhodet ikke til å gå å tigge på dørene.

Nei til halloween!!!!

Samme her. Bortsett fra at ungene her ikke er noe lei seg for at de ikke får være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ærlig talt

Jeg skjønner godt at barna har stor glede av denne dagen. De får kle seg ut i skumle kostymer og får sanke inn godteri. Høres ut som en perfekt dag for et barn. Skjønner ikke hvorfor voksne skal irritere seg så over dette.

La barna gå, og se imellom fingrene med hysteri om hvilket godteri de får. Du kan evt flølge de ute til folk dere kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvis du virkelig syns denne kvelden er noe stort tull, ja da skjønner jegikke at du orker å foresl pepperkakebaking med melis dekor!!!

''Hvis du virkelig syns denne kvelden er noe stort tull, ja da skjønner jegikke at du orker å foresl pepperkakebaking med melis dekor!!!''

Hehe, det var min første tanke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Dette er stort for barna, og jeg skjønner virkelig ikke at den er så mye å hisse seg opp over. Synes dagen er noe importert tull, men kommer nok til å svelge større kameler i barnas oppvekst.

Her ordnes kostymer og barna sendes avgårde med gryte til å samle godter i - og vi har "investert" i godteri til ca. 50 kr. til barn som ringer på. Men jeg ber barna begrense seg til å ringe på hos folk de kjenner, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis du virkelig syns denne kvelden er noe stort tull, ja da skjønner jegikke at du orker å foresl pepperkakebaking med melis dekor!!!''

Hehe, det var min første tanke også.

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er stort for barna, og jeg skjønner virkelig ikke at den er så mye å hisse seg opp over. Synes dagen er noe importert tull, men kommer nok til å svelge større kameler i barnas oppvekst.

Her ordnes kostymer og barna sendes avgårde med gryte til å samle godter i - og vi har "investert" i godteri til ca. 50 kr. til barn som ringer på. Men jeg ber barna begrense seg til å ringe på hos folk de kjenner, da...

Jeg er så enig! I utgangspunktet er jo Halloween litt tullete, men ser ingen grunn til å boitkotte det helt. Jeg husker selv når jeg var barn hvor stas det var med Halloween. Personlig synes jeg også det bare er hyggelig med noen småtroll på døren i søte skumle kostymer. Er jo ikke så ofte det skjer mener jeg :-)

Jeg synes Halloween er helt ok, så lenge man lærer barna at selv om det heter "trick or treat" (knask eller knep er det vel på norsk?), så er det ikke lov med "tricks" om man ikke skulle få godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Mtp på svineflu så er visstnok ikke godiset så farlig, vanlige rådene skal følges:

http://www.bt.no/forbruker/helse/Svinevirus-i-snopet-956001.html

Jeg synes det er litt dobbeltmoral å ikke la dine barn spise noe uinnpakket, men selv gi andre barn hjemmelagde uinnpakket (?) pepperkake.

Jeg har ikke vært hverken for eller imot Halloween, og guttungen får gå dersom han vil. jeg innprenter han selvfølgelig med at han skal være høflig, og knep-delen skal ikke praktiseres, der utelapma er av skal han ikke gå osv. Det er bare her i nabolaget, så det er ikke så mange uansett. Hadde jeg bodd i større nabolag er det godt mulig jeg hadde sett annerledes på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Nille har et stort utvalg av innpakket Halloween godteri til en rimelig pris. Sjokoladen er faktisk god også..

''Sjokoladen er faktisk god også''

Jeg har sjekket opp til flere ganger og den er godkjent, var god, men for å være sikker måtte jeg jo trippelsjekke ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1256766846' post='4240338]

''Sjokoladen er faktisk god også''

Jeg har sjekket opp til flere ganger og den er godkjent, var god, men for å være sikker måtte jeg jo trippelsjekke ;o)

Ja det er jo best å være helt sikker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Ja det er jo best å være helt sikker ;-)

Ansvarlige mødre har full kontroll på hva ungene spiser, så jeg har mitt på det tørre her, he he. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen skal få gå når han begynner i femte, men til et avgrenset område og med visse regler å følge. Lamperegelen er selvsagt, men jeg kommer også til å be han om å ikke spise hjemmebakst av usikker opprinnelse og med usikkert innhold...

Inntil den tid så deler vi ut godteri til ungene som kommer. Er litt heksete selv, så jeg har glede av å gå ut og be ungene synge en sang før de får godteriet. Og de har faktisk vært så kjekke at de fleste har gjort det.

Har lyst til å heller lage halloweenfest i hagen når den tid kommer, med bål og ymse aktiviteter. Men det gjenstår å se om det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg er så enig! I utgangspunktet er jo Halloween litt tullete, men ser ingen grunn til å boitkotte det helt. Jeg husker selv når jeg var barn hvor stas det var med Halloween. Personlig synes jeg også det bare er hyggelig med noen småtroll på døren i søte skumle kostymer. Er jo ikke så ofte det skjer mener jeg :-)

Jeg synes Halloween er helt ok, så lenge man lærer barna at selv om det heter "trick or treat" (knask eller knep er det vel på norsk?), så er det ikke lov med "tricks" om man ikke skulle få godteri.

''Jeg husker selv når jeg var barn hvor stas det var med Halloween.''

Gjør du? Jeg kan ikke huske at det var særlig utbredt da jeg var i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1256767066' post='4240342]

Ansvarlige mødre har full kontroll på hva ungene spiser, så jeg har mitt på det tørre her, he he. ;o)

Hehe meget ansvarlig ja!! Jeg føler jeg må teste ut at sjokoladen smaker like godt i år som ifjor før jeg deler den ut på lørdag, så jeg er i gang med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...