trollemor;o) Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Men det spesielle med svineinfluensaen er jo at ellers helt friske, unge mennesker, blir alvorlig syke. Så det stemmer ikke at det kun er "de svakeste" som står i fare for alvorlige komplikasjoner/død. Det er jo en grunn til at planen er å vaksinere så mange som mulig og ikke bare risikogrupper... Dette var nytt for meg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Ja, men kunnskapen trenger ikke være nåtid, det er en samlet betegnelse på alt vi vet;) Og alle vet vi noe! Jeg har da vel ikke sagt noe om at kunnskapen må være fra nåtid, hvor får du det fra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Dette var nytt for meg.... Har du ikke fulgt med på nyhetene de siste månedene du da, eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Er det noen som har sagt noe annet? Det var det jeg lurte på også;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hvilke filosofitimer? Jeg tillater meg å tvile på at du husker riktig. Det er så mange! Bertrand Russell, Voltaire og Ralph Waldo Emerson. Common sense, er selvfølgelig bygd på egne erfaringer, men noe man må finne slutten på selv, etter erfaringer... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Nettopp det! Erfaringene leder til common sense;) Og hva du anser som common sense, så handler du deretter;) Jeg skjønner på en måte hva du mener. At vi må være flinkere til å ta våre egne avgjørelser og ikke stole blindt på helsemyndighetene. De kan ha andre motiver (økonomiske) enn det de utgir seg for å ha. Det er en mulighet. Jeg er enig med Per Fuggeli. Han sa: La folk få all den nødvendige informasjon og la dem deretter få ta sin egen avgjørelse om hva de ønsker. Og det håper jeg at de fleste gjør og klarer ut i fra informasjonsmylderet rundt oss. For det er neimen ikke lett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg skjønner på en måte hva du mener. At vi må være flinkere til å ta våre egne avgjørelser og ikke stole blindt på helsemyndighetene. De kan ha andre motiver (økonomiske) enn det de utgir seg for å ha. Det er en mulighet. Jeg er enig med Per Fuggeli. Han sa: La folk få all den nødvendige informasjon og la dem deretter få ta sin egen avgjørelse om hva de ønsker. Og det håper jeg at de fleste gjør og klarer ut i fra informasjonsmylderet rundt oss. For det er neimen ikke lett. Nei, det er ikke lett! Men, skjønner at du har de beste forutsetninger for et godt valg;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest drulle Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Men det spesielle med svineinfluensaen er jo at ellers helt friske, unge mennesker, blir alvorlig syke. Så det stemmer ikke at det kun er "de svakeste" som står i fare for alvorlige komplikasjoner/død. Det er jo en grunn til at planen er å vaksinere så mange som mulig og ikke bare risikogrupper... Det finnes også de som tilsynelatende er friske, men som allikevel kan være syke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest drulle Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Kan dere ikke vise til litt fakta til ham da - 1 har dødd av vaksinen (hvor forresten, ikke i Norge?) - mens mange flere (riktignok i risikogrupper) har dødd av selve sykdommen... 4 har dødd etter vaksinering i Norge, men siden de har vært i risikogrupper hevdes det selvsagt at vaksinen ikke er den "skyldige". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Nei, det er ikke lett! Men, skjønner at du har de beste forutsetninger for et godt valg;) ''Men, skjønner at du har de beste forutsetninger for et godt valg;)'' Takk for det. Jeg håper det, men er langt fra sikker i den saken:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 4 har dødd etter vaksinering i Norge, men siden de har vært i risikogrupper hevdes det selvsagt at vaksinen ikke er den "skyldige". Jeg vet ikke jeg; er det mediene som linker dødsfallene til vaksinen, eller er det helsemyndighetene som IKKE linker den til vaksinen? For å sitere fra et annet forum: (fritt etter hukommelsen) ''Jeg forventer snart slike overskrifter i avisen: Kvinne døde etter svineinfluensavaksine------laaang nede i artikkelen kommer det fram at kvinnen ble påkjørt av en bil utenfor legekontoret.'' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det finnes også de som tilsynelatende er friske, men som allikevel kan være syke. En meget viktig poeng - Norges Diabetesforbund har i disse tider vært ute å "advart" mot at så mange som 750 000 kan ha diebetes uten at de vet om det (bare for å gjøre panikken koplett, liksom)... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 En meget viktig poeng - Norges Diabetesforbund har i disse tider vært ute å "advart" mot at så mange som 750 000 kan ha diebetes uten at de vet om det (bare for å gjøre panikken koplett, liksom)... Ja, hvem er det som flyr hos lege og får kartlagt alle sine sykdommer fra dag til dag:-) Det er en del sprøtt i denne informasjonen som foreligger og hva vi skal forholde oss til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 ''Men, skjønner at du har de beste forutsetninger for et godt valg;)'' Takk for det. Jeg håper det, men er langt fra sikker i den saken:-) Derfor bør vi stole mer på fornuften;) Den forteller oss mye mer enn vi tror! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Derfor bør vi stole mer på fornuften;) Den forteller oss mye mer enn vi tror! Jeg er ikke alltid like fornuftig jeg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg er ikke alltid like fornuftig jeg :-) Joda;) Du vil det beste for de du elsker, er ikke det riktig valg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 ''Den perfekte løsningen finnes nok dessverre ikke :-)'' Det gjør den nok ikke, men normalt, friske mennesker trenger verken vaksinen eller tamiflu... Kan være grunn til å utvise en viss ydmykhet i forhold at vi ikke helt vet hvem som er utsatt og ikke: http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4249070 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest drulle Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg synes han skal få slippe i og med at han ikke tilhører noen av risikogruppene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest drulle Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg vet ikke jeg; er det mediene som linker dødsfallene til vaksinen, eller er det helsemyndighetene som IKKE linker den til vaksinen? For å sitere fra et annet forum: (fritt etter hukommelsen) ''Jeg forventer snart slike overskrifter i avisen: Kvinne døde etter svineinfluensavaksine------laaang nede i artikkelen kommer det fram at kvinnen ble påkjørt av en bil utenfor legekontoret.'' Jeg vet snart ikke hvordan man skal tolke all informasjon rundt dette jeg. De i risikogrupper som har dødd som ikke var vaksinert, har dødd av svineinfluensa. De som har fått vaksine, var i risikogruppene og døde - de døde av sykdommen de hadde? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg vet snart ikke hvordan man skal tolke all informasjon rundt dette jeg. De i risikogrupper som har dødd som ikke var vaksinert, har dødd av svineinfluensa. De som har fått vaksine, var i risikogruppene og døde - de døde av sykdommen de hadde? Det er kjempevanskelig å vite hva man skal tro på, ja - fullstendig enig med deg i det. Og enda vanskeligere å vite hva man skal fortelle barna, i hvert fall de som er så store at de får med seg masse (gjerne løsrevet) informasjon! Men på ett punkt er jeg enig med Hidi, the scorpion - en må bruke sunn fornuft, men den fornuften må nødvendigvis være basert på relevant informasjon, og det er ikke lett i disse dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.