Gå til innhold

Ti-åringen vil ikke vaksineres


Gjest vetlevoksen

Anbefalte innlegg

Men det spesielle med svineinfluensaen er jo at ellers helt friske, unge mennesker, blir alvorlig syke. Så det stemmer ikke at det kun er "de svakeste" som står i fare for alvorlige komplikasjoner/død. Det er jo en grunn til at planen er å vaksinere så mange som mulig og ikke bare risikogrupper...

Dette var nytt for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 422
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi, the scorpion

    75

  • PieLill

    49

  • Colette

    34

  • tzatziki1365380058

    26

Ja, men kunnskapen trenger ikke være nåtid, det er en samlet betegnelse på alt vi vet;)

Og alle vet vi noe!

Jeg har da vel ikke sagt noe om at kunnskapen må være fra nåtid, hvor får du det fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hvilke filosofitimer?

Jeg tillater meg å tvile på at du husker riktig.

Det er så mange!

Bertrand Russell, Voltaire og Ralph Waldo Emerson.

Common sense, er selvfølgelig bygd på egne erfaringer, men noe man må finne slutten på selv, etter erfaringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp det!

Erfaringene leder til common sense;) Og hva du anser som common sense, så handler du deretter;)

Jeg skjønner på en måte hva du mener. At vi må være flinkere til å ta våre egne avgjørelser og ikke stole blindt på helsemyndighetene. De kan ha andre motiver (økonomiske) enn det de utgir seg for å ha. Det er en mulighet.

Jeg er enig med Per Fuggeli. Han sa: La folk få all den nødvendige informasjon og la dem deretter få ta sin egen avgjørelse om hva de ønsker.

Og det håper jeg at de fleste gjør og klarer ut i fra informasjonsmylderet rundt oss. For det er neimen ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Jeg skjønner på en måte hva du mener. At vi må være flinkere til å ta våre egne avgjørelser og ikke stole blindt på helsemyndighetene. De kan ha andre motiver (økonomiske) enn det de utgir seg for å ha. Det er en mulighet.

Jeg er enig med Per Fuggeli. Han sa: La folk få all den nødvendige informasjon og la dem deretter få ta sin egen avgjørelse om hva de ønsker.

Og det håper jeg at de fleste gjør og klarer ut i fra informasjonsmylderet rundt oss. For det er neimen ikke lett.

Nei, det er ikke lett!

Men, skjønner at du har de beste forutsetninger for et godt valg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det spesielle med svineinfluensaen er jo at ellers helt friske, unge mennesker, blir alvorlig syke. Så det stemmer ikke at det kun er "de svakeste" som står i fare for alvorlige komplikasjoner/død. Det er jo en grunn til at planen er å vaksinere så mange som mulig og ikke bare risikogrupper...

Det finnes også de som tilsynelatende er friske, men som allikevel kan være syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke vise til litt fakta til ham da - 1 har dødd av vaksinen (hvor forresten, ikke i Norge?) - mens mange flere (riktignok i risikogrupper) har dødd av selve sykdommen...

4 har dødd etter vaksinering i Norge, men siden de har vært i risikogrupper hevdes det selvsagt at vaksinen ikke er den "skyldige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke lett!

Men, skjønner at du har de beste forutsetninger for et godt valg;)

''Men, skjønner at du har de beste forutsetninger for et godt valg;)''

Takk for det. Jeg håper det, men er langt fra sikker i den saken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 har dødd etter vaksinering i Norge, men siden de har vært i risikogrupper hevdes det selvsagt at vaksinen ikke er den "skyldige".

Jeg vet ikke jeg; er det mediene som linker dødsfallene til vaksinen, eller er det helsemyndighetene som IKKE linker den til vaksinen?

For å sitere fra et annet forum: (fritt etter hukommelsen)

''Jeg forventer snart slike overskrifter i avisen: Kvinne døde etter svineinfluensavaksine------laaang nede i artikkelen kommer det fram at kvinnen ble påkjørt av en bil utenfor legekontoret.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også de som tilsynelatende er friske, men som allikevel kan være syke.

En meget viktig poeng - Norges Diabetesforbund har i disse tider vært ute å "advart" mot at så mange som 750 000 kan ha diebetes uten at de vet om det (bare for å gjøre panikken koplett, liksom)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En meget viktig poeng - Norges Diabetesforbund har i disse tider vært ute å "advart" mot at så mange som 750 000 kan ha diebetes uten at de vet om det (bare for å gjøre panikken koplett, liksom)...

Ja, hvem er det som flyr hos lege og får kartlagt alle sine sykdommer fra dag til dag:-) Det er en del sprøtt i denne informasjonen som foreligger og hva vi skal forholde oss til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

''Men, skjønner at du har de beste forutsetninger for et godt valg;)''

Takk for det. Jeg håper det, men er langt fra sikker i den saken:-)

Derfor bør vi stole mer på fornuften;)

Den forteller oss mye mer enn vi tror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke jeg; er det mediene som linker dødsfallene til vaksinen, eller er det helsemyndighetene som IKKE linker den til vaksinen?

For å sitere fra et annet forum: (fritt etter hukommelsen)

''Jeg forventer snart slike overskrifter i avisen: Kvinne døde etter svineinfluensavaksine------laaang nede i artikkelen kommer det fram at kvinnen ble påkjørt av en bil utenfor legekontoret.''

Jeg vet snart ikke hvordan man skal tolke all informasjon rundt dette jeg. De i risikogrupper som har dødd som ikke var vaksinert, har dødd av svineinfluensa. De som har fått vaksine, var i risikogruppene og døde - de døde av sykdommen de hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet snart ikke hvordan man skal tolke all informasjon rundt dette jeg. De i risikogrupper som har dødd som ikke var vaksinert, har dødd av svineinfluensa. De som har fått vaksine, var i risikogruppene og døde - de døde av sykdommen de hadde?

Det er kjempevanskelig å vite hva man skal tro på, ja - fullstendig enig med deg i det. Og enda vanskeligere å vite hva man skal fortelle barna, i hvert fall de som er så store at de får med seg masse (gjerne løsrevet) informasjon! Men på ett punkt er jeg enig med Hidi, the scorpion - en må bruke sunn fornuft, men den fornuften må nødvendigvis være basert på relevant informasjon, og det er ikke lett i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...