Gå til innhold

Hvilken ost liker dere?


margerita1365380476

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Jeg spiser bare norwegia og synes derfor den smaker best.

Min mann sier gulosten fra firstprice er like god og at vi kan kjøpe den isteden.

Den er ca 25kr billigere for kiloen.

Jeg sier jeg ikke liker den osten. Han tok test på meg i går om jeg smakte forskjell og det gjorde jeg jo.

Hva synes dere om disse ostene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    10

  • annegunn

    8

  • Bookworm

    4

  • candyqueen_83

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Jeg er ikke begeistret for vanlig gulost, og bruker det egentlig nesten bare på varme ostesmørbrød, revet på pizza eller taco o.l. Kan også være godt på rundstykker eller kjeks med paprika eller annet grønt på, men bruker det sjelden på brødskiva.

Foretrekker i så fall absolutt Jarlsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri smakt First Price sin ost, så det vet jeg ikke. Ellers er jeg altetende når det gjelder ost :). Men det må være ost, og ikke et erstatningsprodukt (som Vita)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge disse ostene er litt for milde etter min smak, jeg liker ridderost osv. når det er rett på brødet.

Coop sin gulost er ekkel, den blåser seg opp til en hard skorpe på pizza og ostesmørbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Du vil her bare få svar om at alle liker alle type oster - har du ikke sett at det ikke er lov til å ikke like noe på dol?

''har du ikke sett at det ikke er lov til å ikke like noe på dol?

''

?

Det har ikke jeg sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Du vil her bare få svar om at alle liker alle type oster - har du ikke sett at det ikke er lov til å ikke like noe på dol?

Joda, smaken er jo som baken:)

Bare lurte på om flere var enige med meg om at firstprice-osten ikke er like god som norwegia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best Ridderost og Cheddar, ellers så er Jarlsberg best av de milde ostene.

Men kjøper stort sett det billigste siden slike oster bare blir brukt på pizza og ostesmørbrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, smaken er jo som baken:)

Bare lurte på om flere var enige med meg om at firstprice-osten ikke er like god som norwegia.

Det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker Jarlsberg. Ridderost er også godt. Norwegia og Synøve Finden syns jeg er kjedelig, og First Price har jeg aldri smakt.

Skriver under på dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker omtrent all ost, men ikke cheddar ost, blir rett og slett kvalm av smaken. Liker heller ikke synnøve finden gulost, den smaker jo ingenting. Liker heller ikke gammelost.

Men liker altså omtrent alt av oster ellers. Alle typer brie, smøreoster, tubeoster, camembert, muggoster, norsk-sveitser, og utenlandske oster andre kanskje synes kan være litt "stram" i smaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''har du ikke sett at det ikke er lov til å ikke like noe på dol?

''

?

Det har ikke jeg sett.

Da har du virkelig ikke fulgt godt nok med - det har gjentatte ganger blitt kommentert hvor ufint det er å påpeke at man ikke liker noe, og at alle voksne (og helst alle barn også) skal spise alt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Da har du virkelig ikke fulgt godt nok med - det har gjentatte ganger blitt kommentert hvor ufint det er å påpeke at man ikke liker noe, og at alle voksne (og helst alle barn også) skal spise alt:-)

''det har gjentatte ganger blitt kommentert hvor ufint det er å påpeke at man ikke liker noe, og at alle voksne (og helst alle barn også) skal spise alt''

Joda, noen sier det - andre sier at slikt driter de i, for å utrykke meg pent :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''det har gjentatte ganger blitt kommentert hvor ufint det er å påpeke at man ikke liker noe, og at alle voksne (og helst alle barn også) skal spise alt''

Joda, noen sier det - andre sier at slikt driter de i, for å utrykke meg pent :-).

Hehe, ja og jeg skal love deg at jeg er blant gruppen som pent driter i det. Jeg spiser bare det jeg liker, men jeg passer på å ikke lage noen scene hvis jeg er på besøk da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...