Gå til innhold

Hvilken ost liker dere?


margerita1365380476

Anbefalte innlegg

Hva er chaumes? Noe stilton-lignende?

Nei, jeg kan ikke spise muggoster, så det er det ihvertfall ikke:-)

Den er en temmelig myk ost med gul "skorpe", fås kjøpt i ganske alminnelige butikker, men jeg vet ikke helt hva jeg skal sammenligne den med. God er den ihvertfall, men ikke noe man har på pizza eller slikt, da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    10

  • annegunn

    8

  • Bookworm

    4

  • candyqueen_83

    3

Mest aktive i denne tråden

Chaumes er utrolig godt!

Men den bør helst spises samme dag som den er kjøpt, eventuelt pakkes inn i en Tupperware-boks, ellers så stinker den ned hele kjøleskapet...;-)

Med de føeste matvarer er det slik at hvis de lukter vond, så smaker de vond, men med oster er det annerledes.

Det vil si - de lukter ikke "vondt-vondt", men kanskje heller stramt/skarpt.

Har du hatt Sorte Sara i hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er chaumes? Noe stilton-lignende?

Mer som ridder/port salut, men mykere, kraftigere smak og ikke minst tykkere skorpe. En favoritt her, helst til vin da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Mer som ridder/port salut, men mykere, kraftigere smak og ikke minst tykkere skorpe. En favoritt her, helst til vin da...

Hmm... fikk lyst på ost og vin jeg også!

Vet du at Chablis faktisk anbefales til Rocquefort og andre blåoster? Selv har jeg alltid tenkt meg portvin eller rødvin... men Chablis kan smake overraskende godt til! *S*... *mener jeg har en åpnet kartong Chablis i kjøleskapet som ikke bør ligge så mye lengre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... fikk lyst på ost og vin jeg også!

Vet du at Chablis faktisk anbefales til Rocquefort og andre blåoster? Selv har jeg alltid tenkt meg portvin eller rødvin... men Chablis kan smake overraskende godt til! *S*... *mener jeg har en åpnet kartong Chablis i kjøleskapet som ikke bør ligge så mye lengre*

Det høres ut som en god unnskyldning :-)

Jeg liker _meget_ godt søt aromatisk hvitvin til kraftige blåmuggoster, sauternes feks, chablis blir for syrefrisk for meg. Men om du liker det så bare kjør på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Spiser hvitost bare på pizza og ostesmørbrød (og lasagne og sånt da), ikke på brødskiva. Vi pleier å kjøpe Norvegia, lurer på om vi ikke har kjøpt den med tilsatt d-vitamin de siste gangene. Kanskje maule et par skiver mens jeg skjærer opp og legger på pizzaen. :o)

Den med tilsatt d-vitamin er vel ikke norvegia? Eller har det kommet en ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Vet du, akkurat First Price-osten synes jeg er helt fin! Pleier ha en slik pakke osteskiver liggende i kjøleskapet på jobb.

Ellers er Jarlsberg min gulost-favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niccola

Joda, smaken er jo som baken:)

Bare lurte på om flere var enige med meg om at firstprice-osten ikke er like god som norwegia.

De fleste som svarer har ikke smakt First Price-osten. Så du må spesifisere i overskriften hva du lurer på, ellers svarer folk uansett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan ikke spise muggoster, så det er det ihvertfall ikke:-)

Den er en temmelig myk ost med gul "skorpe", fås kjøpt i ganske alminnelige butikker, men jeg vet ikke helt hva jeg skal sammenligne den med. God er den ihvertfall, men ikke noe man har på pizza eller slikt, da:-)

Brie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best Norvegia, mannen foretrekker Jarlsberg. I tillegg kjøper vi ridderost og parmesan.

Har ikke testet First Price osten, men etter å ha prøvd Landlord sin er jeg avskremt fra alt som heter billigost :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke jarlsberg, men liker veldig godt vellagret Norvegia og ridderost. Er ikke glad i billigoster, ei heller SynnøveFinden.. Bare vann og salt, jo! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...