Gå til innhold

.


Orio

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg nå? Livet er igjen blitt uutholdelig. Jeg har ikke lyst til å leve lenger. Finner ikke glede i det som vanligvis gir meg glede. Det er et slit å stå opp om morgenen. Orker ikke dette mer. Hvorfor er det alltid sånn? At livet ikke er til å holde ut? Ikke vet jeg hvordan jeg skal klare å få sagt noe til behandler heller. Vet ikke hvordan jeg skal si det.

Satte en dato for å ta livet av meg, men har gått bort fra det igjen. Men det bør jeg vel uansett fortelle? Det er ikke ofte jeg har satt en dato på den måten, og jeg vet ikke hva jeg kommer til å tenke/føle når dagen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes jeg har vært flink. Har ikke brukt dol til å spy ut alt gørret jeg bærer på som jeg til tider har gjort. Men nå måtte jeg få det ut, på en trygg måte, et sted ingen vet hvem jeg er. Ingen kan oppsøke meg eller ta kontakt med meg herfra, hvis jeg ikke klarer å forholde meg til andre kan jeg bare logge av. Jeg måtte bare få det ut på et vis. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klem*

Kjære Orio. Jeg svarer deg ikke så ofte, men jeg leser innleggene dine - både om hva du strever med og når du gir gode råd til andre. For du er en av dem jeg har lagt merke til her inne og føler sympati for - både som et hyggelig menneske, og som en som strever men stadig klarer å mobilisere styrke til å reise seg igjen. Det er hyggelig å oppdage navnet ditt på lista over 100 siste, og det er ofte jeg starter med dine innlegg for å se hva du har å si til godt i dag. Som nå.

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Annet enn å be deg om å formidle det du skriver i denne meldinga di til behandleren din så raskt som mulig. H*n er vel den nærmeste til å hjelpe deg, og det er vel det nærmeste du kommer å få dele det som tynger deg sånn.

Håper virkelig at du kommer deg raskt ovenpå igjen, og at etter denne tunge starten på året, så går det bare den rette veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beatrica

Hei Orio, trist å høre at du sliter sånn. Er det ingenting som kan hjelpe deg nå? Vet hvor tungt det er når man er deprimert, men er det ikke lurt å fortelle dette til behandler? Dette er noe behandler desidert bør vite. Hva gjør du på i kveld, feks? Er det noe du kan gjøre som får deg til å føle deg et hakk bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beatrica

Jeg synes jeg har vært flink. Har ikke brukt dol til å spy ut alt gørret jeg bærer på som jeg til tider har gjort. Men nå måtte jeg få det ut, på en trygg måte, et sted ingen vet hvem jeg er. Ingen kan oppsøke meg eller ta kontakt med meg herfra, hvis jeg ikke klarer å forholde meg til andre kan jeg bare logge av. Jeg måtte bare få det ut på et vis. Beklager.

Ikke noe å beklage. Er livet tungt, så er det vanskelig å gå å bære på det alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klem til deg

Hei orio,

Jeg har tenkt mye på deg. Føler at jeg på en måte "kjenner" deg. Vi har jo fulgt hverandre lenge her inne. Det er så rart med det.

Jeg ser at du sliter nå, og det er trist. Men slik jeg har lært deg å kjenne, selv om dette er nettet, er at du er en utrolig sterk dame, som har kommet deg på beina - gang etter gang. Jeg håper du klarer det denne gangen også.

Jeg ber deg om å ta godt vare på deg selv. Gjør deg selv en tjeneste - vis behandleren din det du har skrevet her. Svelg skamfolelelsen, om det er det du kjenner på - ikke legg skjul på hvordan du har det.

Jeg skal fortelle deg noe. En gang klarte jeg ikke å møte på BUP. Jeg var helt "ferdig". Jeg var ikke engang i stand til å gi beskjed selv om at jeg ikke kom. Måtte få moren min til å ringe. Men sa det som det var gangen etter - hvorfor jeg ikke klarte. Da sa hun, at det var jo da jeg virkelig skulle vært der.. Hun var der jo for å hjelpe oss.

Håper du lar oss få høre hvordan det går med deg.

J31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verden vil bli et fattigere sted uten deg, Orio!

Du virker smart og reflektert - skriver gode innlegg her inne!! Jeg setter stor pris på deg som menneske og vil du skal be om hjelp til å komme ut av den bølgedalen du er i nå. Vær så snill!!

*varm klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at det er slik.

Klarer du å huske at du har opplevd tilsvarende ting før - og at det er mulig å komme ut av hengemyra?

Om du ikke vet hva du skal si eller om du klarer og si det, kan du jo skrive det ned og ta med til behandler.

Håper det snart går bedre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold tak i tanken på at det kommer bedre dager....hold ut de vonde dagene, bare la de komme og gå. Du har hatt bedre dager før, og de kommer tilbake....

Snakk med behandleren din....det er derfor du har en behandler.

Jeg har det litt som deg for tiden....jeg prøver å holde det ut, uten å kjempe for mye. Å være i det vonde, og prøve å gjøre de rette tingene. La dagene gå....livet er verdifullt tross alt, og de gode dagene kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold tak i tanken på at det kommer bedre dager....hold ut de vonde dagene, bare la de komme og gå. Du har hatt bedre dager før, og de kommer tilbake....

Snakk med behandleren din....det er derfor du har en behandler.

Jeg har det litt som deg for tiden....jeg prøver å holde det ut, uten å kjempe for mye. Å være i det vonde, og prøve å gjøre de rette tingene. La dagene gå....livet er verdifullt tross alt, og de gode dagene kommer....

Jeg har klamret meg til tanken at dette ikke kan vare evig. Jeg har gjort de "riktige" tingene, det som pleier å gi meg påfyll og utholdenhet. Det er ikke nok lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at det er slik.

Klarer du å huske at du har opplevd tilsvarende ting før - og at det er mulig å komme ut av hengemyra?

Om du ikke vet hva du skal si eller om du klarer og si det, kan du jo skrive det ned og ta med til behandler.

Håper det snart går bedre.

mvh

Jeg vet jeg har vært gjennom dette mange ganger før. Det tar motet fra meg, det kommer jo tilbake hver gang. Og denne gangen har jeg gjort mye annerledes, så det burde ikke blitt så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verden vil bli et fattigere sted uten deg, Orio!

Du virker smart og reflektert - skriver gode innlegg her inne!! Jeg setter stor pris på deg som menneske og vil du skal be om hjelp til å komme ut av den bølgedalen du er i nå. Vær så snill!!

*varm klem*

Vet ikke hva jeg skal si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei orio,

Jeg har tenkt mye på deg. Føler at jeg på en måte "kjenner" deg. Vi har jo fulgt hverandre lenge her inne. Det er så rart med det.

Jeg ser at du sliter nå, og det er trist. Men slik jeg har lært deg å kjenne, selv om dette er nettet, er at du er en utrolig sterk dame, som har kommet deg på beina - gang etter gang. Jeg håper du klarer det denne gangen også.

Jeg ber deg om å ta godt vare på deg selv. Gjør deg selv en tjeneste - vis behandleren din det du har skrevet her. Svelg skamfolelelsen, om det er det du kjenner på - ikke legg skjul på hvordan du har det.

Jeg skal fortelle deg noe. En gang klarte jeg ikke å møte på BUP. Jeg var helt "ferdig". Jeg var ikke engang i stand til å gi beskjed selv om at jeg ikke kom. Måtte få moren min til å ringe. Men sa det som det var gangen etter - hvorfor jeg ikke klarte. Da sa hun, at det var jo da jeg virkelig skulle vært der.. Hun var der jo for å hjelpe oss.

Håper du lar oss få høre hvordan det går med deg.

J31

Men er det meningen at livet skal bestå av å dette ned i det dypeste mørke, stable seg på bena, dette ned igjen og stable seg opp igjen, på nytt og på nytt? Det er ikke et liv jeg orker leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imzedimze

har du forsøkt ECT????

prøv det hvis ikke! ikke gi opp, ikke enda!!!!!

jeg tror litium kan gjøre en mye mindre suicidal også, selv om en ikke er bipolar(???)

selv får jeg mye livsglede av å jobbe i butikk!! veldig koselig å hjelpe kunder og god utfordring å lære seg kassa osv...

du kan få praksis via nav/fretex osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Orio, trist å høre at du sliter sånn. Er det ingenting som kan hjelpe deg nå? Vet hvor tungt det er når man er deprimert, men er det ikke lurt å fortelle dette til behandler? Dette er noe behandler desidert bør vite. Hva gjør du på i kveld, feks? Er det noe du kan gjøre som får deg til å føle deg et hakk bedre?

Tror du jeg er deprimert?

Jeg vet ikke hva som kan hjelpe, håper det blir bedre når de vanlige hverdagene kommer, men har ikke særlig tro på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klem*

Kjære Orio. Jeg svarer deg ikke så ofte, men jeg leser innleggene dine - både om hva du strever med og når du gir gode råd til andre. For du er en av dem jeg har lagt merke til her inne og føler sympati for - både som et hyggelig menneske, og som en som strever men stadig klarer å mobilisere styrke til å reise seg igjen. Det er hyggelig å oppdage navnet ditt på lista over 100 siste, og det er ofte jeg starter med dine innlegg for å se hva du har å si til godt i dag. Som nå.

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Annet enn å be deg om å formidle det du skriver i denne meldinga di til behandleren din så raskt som mulig. H*n er vel den nærmeste til å hjelpe deg, og det er vel det nærmeste du kommer å få dele det som tynger deg sånn.

Håper virkelig at du kommer deg raskt ovenpå igjen, og at etter denne tunge starten på året, så går det bare den rette veien.

Jeg er ikke så flink til å formidle hvordan jeg har det. Følelser er ikke min sterke side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...