Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, tenk å være en minoritet.....

Ingen som tenker på oss pedofile, nekrofile eller sadister....Vi er minoriteter! Vi vil også ha en plass i samfunnet eller skal vi neglisjeres og glemmes?

Pedofile, sadister, osv. skader andre gjennom det de ER.

Det gjør ikke svarte, homofile, transer, osv.

• Svar 247
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

89

• morsan

15

• SoriaMoria

8

• hidi, the scorpion

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Om det er flauere å være barnebarn til Hagen enn barn av en transe kan sikkert diskuteres ;-)

Men akkurat det er vel ikke poenget i denne diskusjonen.

Men jeg synes altså Hagen er en dust som går ut med slike ting som det skulle være noe helt forferdelig. Han kunne snakket transenes sak og heller prøvd å ufarliggjøre det.

Gjest prust
Skrevet

Hva med de ungene som er transer, og derfor får et bedre miljø å vokse opp i, fordi noen har gått foran?

Dessuten, det er jo nettopp folk som Hagen som kommer med fordommene.

Med vennlig hilsen

Det er ikke fordommer når en har hatt denne situasjonen tett opi livet.

Jeg diskuterte dette på jobben i dag. De snakket også om fordommer. Jeg går ikke med på at jeg har fordommer i denne diskusjonen. Jeg kjenner veldig godt til begge sider av saken, siden jeg er en av få i min familien som har holdt kontakt og besøkt og fått besøk av min slektning, og som har vist at jeg er like glad i ham som før. Jeg har også pratet mye med både ham og hans barn.

Fordommer er når en har bestemt seg for standpunkt og meninger uten egentlig å kjenne til de ulike aspektene.

hidi, the scorpion
Skrevet

Pedofile, sadister, osv. skader andre gjennom det de ER.

Det gjør ikke svarte, homofile, transer, osv.

Du glemte nekrofile....

Gjest prust
Skrevet

Men jeg synes altså Hagen er en dust som går ut med slike ting som det skulle være noe helt forferdelig. Han kunne snakket transenes sak og heller prøvd å ufarliggjøre det.

Serien Jentene på Toten er jo ment å ufarliggjøre transkjønnete, og det er jo i og for seg bra.

Men er det ikke bra da, at andre siden av bordet også kommer på banen med sin historie dersom historien i tv-serien er veldig ensidig?

Skrevet

Serien Jentene på Toten er jo ment å ufarliggjøre transkjønnete, og det er jo i og for seg bra.

Men er det ikke bra da, at andre siden av bordet også kommer på banen med sin historie dersom historien i tv-serien er veldig ensidig?

Hvilken annen side?

Jeg kjenner flere transer jeg og det er ikke noe jeg går rundt og forteller folk av sensasjonslyst.

Skrevet

Det er ikke fordommer når en har hatt denne situasjonen tett opi livet.

Jeg diskuterte dette på jobben i dag. De snakket også om fordommer. Jeg går ikke med på at jeg har fordommer i denne diskusjonen. Jeg kjenner veldig godt til begge sider av saken, siden jeg er en av få i min familien som har holdt kontakt og besøkt og fått besøk av min slektning, og som har vist at jeg er like glad i ham som før. Jeg har også pratet mye med både ham og hans barn.

Fordommer er når en har bestemt seg for standpunkt og meninger uten egentlig å kjenne til de ulike aspektene.

Altså, hvis du eller jeg hadde truffet en drittsekk av en lesbe, så ville det fremdeles vært fordommer hvis vi trodde at alle lesber var slik, ikke sant?

Menn som går i kvinneklær er "merkelig", for å si det pent, for meg, men jeg ser jo at de ikke skader noen. Fordommene mot dem, derimot, er skadelige.

Med vennlig hilsen

Gjest prust
Skrevet

Hvilken annen side?

Jeg kjenner flere transer jeg og det er ikke noe jeg går rundt og forteller folk av sensasjonslyst.

Hvis jeg forstod det riktig, var ex'en til Lise enig med sin far (Hagen) om at han skulle skrive denne artikkelen.

Med den andre siden, så mener jeg altså hvordan dette er opplevd av kone og barn.

Skrevet

Altså, hvis du eller jeg hadde truffet en drittsekk av en lesbe, så ville det fremdeles vært fordommer hvis vi trodde at alle lesber var slik, ikke sant?

Menn som går i kvinneklær er "merkelig", for å si det pent, for meg, men jeg ser jo at de ikke skader noen. Fordommene mot dem, derimot, er skadelige.

Med vennlig hilsen

Det er da mange transer man ikke kan se det på. Men folk ser bare de som synes og ser ut som klovner. Det er det samme med homofile, de som er skruller ser alle, resten er det få som vet om.

Gjest prust
Skrevet

Med vennlig hilsen

Det du egentlig sier her, er at siden jeg har personlig erfaring med en familie der dette ikke er lett for barna og ektefelle å forholde seg til, så har jeg fordommer mot alle transer?

Jeg er jo litt mer avansert enn det da, og vet at ikke alle familieforhold er like, og at dette sikkert kan gå bedre i noen tilfeller enn det har gjort i min familie.

Likevel synes jeg det er riktig i en slik debatt å belyse barna og ektefellens situasjon, og holde på mitt standpunkt (som jeg har gjentatt noen ganger i kveld) om at når en er foreldre, så har en ikke fiull frihet til å gjøre helt som en vil, og at en må ta hensyn til barna.

Skrevet

Hvis jeg forstod det riktig, var ex'en til Lise enig med sin far (Hagen) om at han skulle skrive denne artikkelen.

Med den andre siden, så mener jeg altså hvordan dette er opplevd av kone og barn.

Men det synes jeg ikke de burde gått offentlig ut med. Hvis de hadde problemer så kunne de oppsøkt familiekontoret eller kanskje Ester Pirelli ;o)

Skrevet

Det du egentlig sier her, er at siden jeg har personlig erfaring med en familie der dette ikke er lett for barna og ektefelle å forholde seg til, så har jeg fordommer mot alle transer?

Jeg er jo litt mer avansert enn det da, og vet at ikke alle familieforhold er like, og at dette sikkert kan gå bedre i noen tilfeller enn det har gjort i min familie.

Likevel synes jeg det er riktig i en slik debatt å belyse barna og ektefellens situasjon, og holde på mitt standpunkt (som jeg har gjentatt noen ganger i kveld) om at når en er foreldre, så har en ikke fiull frihet til å gjøre helt som en vil, og at en må ta hensyn til barna.

Nei, jeg sier ikke at det er fordommer at dette kan være vanskelig for familien. Det er åpenbart, men det er også åpenbart at mesteparten av det som er vanskelig er samfunnets reaksjon/intoleranse.

Fordommer er hvis man har erfaring fra en hensynsløs transe, og så tror at alle er slik. For eksempel.

Med vennlig hilsen

Gjest prust
Skrevet

Nei, jeg sier ikke at det er fordommer at dette kan være vanskelig for familien. Det er åpenbart, men det er også åpenbart at mesteparten av det som er vanskelig er samfunnets reaksjon/intoleranse.

Fordommer er hvis man har erfaring fra en hensynsløs transe, og så tror at alle er slik. For eksempel.

Med vennlig hilsen

''Fordommer er hvis man har erfaring fra en hensynsløs transe, og så tror at alle er slik. For eksempel.''

Dette er jeg enig i.

NÅ må jeg krype i seng.

Takk for diskusjonen!

Skrevet

''Fordommer er hvis man har erfaring fra en hensynsløs transe, og så tror at alle er slik. For eksempel.''

Dette er jeg enig i.

NÅ må jeg krype i seng.

Takk for diskusjonen!

Gå og legg deg! Nå!

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest segunda
Skrevet

Uff, tenk å være en minoritet.....

Ingen som tenker på oss pedofile, nekrofile eller sadister....Vi er minoriteter! Vi vil også ha en plass i samfunnet eller skal vi neglisjeres og glemmes?

Hvilken av de minoritetene tilhører du?

tzatziki1365380058
Skrevet

Det er skammelig av Hagen å misbruke barnebarna på denne måten i en familiefeide. (Uavhengig av hva som har blitt sagt og gjort før.)

Det er Hagen som har sørget for at dette kom på førstesiden av "alle" landets aviser, og identifiserte ungene offentlig.

Intet berettiger det Hagen gjør.

Jeg kan dog ikke si at jeg er overrasket. Han har drevet med slikt i minst 35 år.

Med vennlig hilsen

Det har kommet klart frem at det har vært kjent i barnas nærmiljø at det Lise Lindalen er barnas far. Og så lenge barna allerede er identifisert der de oppholder seg til daglig, antar jeg at de ikke synes det gjør så mye om resten av Norge også vet det. Jeg deler ikke oppfatningen, men kan til en viss grad forstå den.

Skrevet

Det har kommet klart frem at det har vært kjent i barnas nærmiljø at det Lise Lindalen er barnas far. Og så lenge barna allerede er identifisert der de oppholder seg til daglig, antar jeg at de ikke synes det gjør så mye om resten av Norge også vet det. Jeg deler ikke oppfatningen, men kan til en viss grad forstå den.

Faren har nå meldt Hagen/Aftenposten til PFU for å ha identifisert ungene hans.

Med vennlig hilsen

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Hva med de ungene som er transer, og derfor får et bedre miljø å vokse opp i, fordi noen har gått foran?

Dessuten, det er jo nettopp folk som Hagen som kommer med fordommene.

Med vennlig hilsen

Hagen har ikke fordommer mot transer. Hvis du hadde lest hele kronikken, så hadde du skjønt hva du skrev om.

Skrevet

Jeg blander ikke inn "rasepolitikk", men påpeker at denne argumentasjonen er allmenngyldig for diverse minoriteter.

For 30 år siden kunne man sagt at en mor ikke skulle finne seg en ny svart mann, fordi ungene ville bli mobbet hvis den nye faren var svart.

"Hun burde tenke på ungene, og ikke få seg en svart kjæreste, for folk vil reagere."

Ser du? (For 30 år siden.)

Med vennlig hilsen

Å være svart er noe en person er, ikke en måte å kle seg ut på. En transe har et valg; leve det ut i hemmelighet, eller la hele verden (eller familien) få vite det. Og ingen sier vel at de fordømmer transer, men måten de overkjører barns og f.eks. ektefellers følelser på.

Men siden du er en så flott og tolerant mann, hvorfor tester du ikke ut de meningene du står for? Det hadde vært interessant å høre hvordan familien din hadde reagert... Kle deg ut som dame, og te deg som en dame, og gå på skolen og hent dine barn. Vedder på at du aldri hadde turt, fordi du hadde vært redd for at dine barn skulle bli mobbet pga deg. Og hvis du IKKE hadde brydd deg om hva barna hadde tenkt, så synes jeg du er en ufølsom mann.

Skrevet

Om det er flauere å være barnebarn til Hagen enn barn av en transe kan sikkert diskuteres ;-)

Men akkurat det er vel ikke poenget i denne diskusjonen.

Jeg hadde vært stolt av å ha CIH som far eller bestefar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...