Gå til innhold

Redd for kroppsvisitering ved flyreise

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 203
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

23

• nitty-gritty

22

• frosken

13

• ShitDiddelyDo

11

Jeg flyr også en del i inn- og utland, og blir stadig vekk kroppsvisitert. Begynner nesten å lure på om det er noe med meg som gjør at de blir ekstra mistenksomme...

'' Begynner nesten å lure på om det er noe med meg som gjør at de blir ekstra mistenksomme...''

Jeg skjønner jo at jeg ser mistenkelig ut, men jeg kan ikke fatte det selv. Antagelig er det noe med holdningen som gjør at jeg bare venter på å bli stoppet. Så til slutt blir det vel en selvoppfyllende profeti. Jeg gir egentlig blaffen for jeg har aldri noe for mye likevel og har aldri hatt det.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis du ser på dokumentarserien på TvNorge som går hver hverdag kl 19 så ser du at det er mer vanlig å bli strippet enn at det er en flyvertinne som suger blod.

Og jeg regner med at du har hørt om de som smugler narkotika inni seg? Det er vel en grunn til at de sjekker inni folk. Det er mange ganger at det skjer i denne serien og den er fra virkeligheten og den siviliserte verden... Der er det flere som får beskjed om å spre rumpeballene sine så at det ikke skjer stripping er ikke korrekt.

Du kan godt påstå at det er sjelden, men å påstå at det aldri skjer (like sjelden som vampyrflyvertinne) er helt på jordet. Dette synes jeg at du kunne satt deg mer inn i før du kommer med en slik nedlatende kommentar til en som virkelig sliter med dette.

Hun spør hva hun kan gjøre med dette. Jeg svarer ved å spørre henne om hun ønsker å få nedsatt sin livsutfoldelse ved å gruble på noe som er ekstremt sjelden (dog noe hyppigere enn vampyrer).

Gjest livredd for dette

Jeg har måttet gjort det en gang på Gardermoen og en gang på danskebåten og da snakker jeg og om full sjekk med hår og underliv.

På én måte blir jeg helt skjelven bare av å lese at flere av dere har blitt utsatt for dette, men jeg setter likevel pris på at dere forstår at dette kan skje, og at dere motbeviser NHDs påstander :) Det hjelper jo ikke akkurat å si at det ikke skjer når jeg vet at det gjør det.

Gjest livredd for dette

Hun spør hva hun kan gjøre med dette. Jeg svarer ved å spørre henne om hun ønsker å få nedsatt sin livsutfoldelse ved å gruble på noe som er ekstremt sjelden (dog noe hyppigere enn vampyrer).

Hvis du leser nedover i tråden så ser du at det ikke er så sjelden som du påstår.

Dessuten er det ikke bare å slutte å tenke på dette. Jeg må jo prøve å gjøre noe med det. Heldigvis fikk jeg noen svar som var litt mer konstruktive enn dine.

Hvis du leser hovedinnlegget ser du også at jeg skriver at dette ikke kun gjelder på flyplasser, men også f.eks. GU. GU er noe hyppigere enn vampyrer.

På én måte blir jeg helt skjelven bare av å lese at flere av dere har blitt utsatt for dette, men jeg setter likevel pris på at dere forstår at dette kan skje, og at dere motbeviser NHDs påstander :) Det hjelper jo ikke akkurat å si at det ikke skjer når jeg vet at det gjør det.

Det skjer dog svært sjelden. Jeg er blant dem som aldri har opplevd det.

De færreste ting er helt risikofritt. Tenkt på han som gikk på gaten på Frogner i Oslo i fjor vinter og fikk en istapp i hodet. Han endte opp med varige hodeskader, så vidt jeg har har skjønt. Det får meg ikke til å la være å gå tur om vinteren, selv om en større hodeskade virkelig er noe jeg ikke ønsker meg...

Annonse

Jeg har måttet gjort det en gang på Gardermoen og en gang på danskebåten og da snakker jeg og om full sjekk med hår og underliv.

''Jeg har måttet gjort det en gang på Gardermoen og en gang på danskebåten og da snakker jeg og om full sjekk med hår og underliv.''

Jøss! Jeg har sett på grensevakten som det refereres til her, og det skal være meget sterk mistanke om innvendig narkotikasmugling for å strippe noen på den måten.

Hvis du leser nedover i tråden så ser du at det ikke er så sjelden som du påstår.

Dessuten er det ikke bare å slutte å tenke på dette. Jeg må jo prøve å gjøre noe med det. Heldigvis fikk jeg noen svar som var litt mer konstruktive enn dine.

Hvis du leser hovedinnlegget ser du også at jeg skriver at dette ikke kun gjelder på flyplasser, men også f.eks. GU. GU er noe hyppigere enn vampyrer.

Når det gjelder GU, så kan det hjelpe å velge en forståelsesfull lege. Fastlegen din kan henvise deg til spesialist, og angi på henvisningen at du har vært utsatt for overgrep og svært redd av den grunn. Mange leger klarer å samarbeide med pasienten slik at GU blir fullt overkommelig.

Kanskje på tide å ikke utsette det lenger?

Det er ikke bare å slutte å tenke på det, det er riktig. Men en kan la være å la seg styre av det og heller ta det ufarlige ubehaget om det kommer.

Gjest livredd for dette

Det skjer dog svært sjelden. Jeg er blant dem som aldri har opplevd det.

De færreste ting er helt risikofritt. Tenkt på han som gikk på gaten på Frogner i Oslo i fjor vinter og fikk en istapp i hodet. Han endte opp med varige hodeskader, så vidt jeg har har skjønt. Det får meg ikke til å la være å gå tur om vinteren, selv om en større hodeskade virkelig er noe jeg ikke ønsker meg...

Og hvor mange ender opp med hodeskade etter en istapp i forhold til hvor mange som blir strippet enten på en flyplass? Og nå tenker jeg på verdensbasis da det er flyplasser i de fleste land... Jeg vil dessuten heller få en istapp i hodet enn å bli strippet.

Og i likhet med NHD så synes jeg at du skal lese i hovedinnlegget at det ikke kun gjelder flyplasser. Det gjelder også GU og det er noe som gjerne skjer litt oftere enn varige skader etter en istapp i hodet.

Hadde jeg bare kunnet skjerpe meg så hadde jeg gjort det for lengst og det hjelper ikke å få beskjed om det her.

Og hvor mange ender opp med hodeskade etter en istapp i forhold til hvor mange som blir strippet enten på en flyplass? Og nå tenker jeg på verdensbasis da det er flyplasser i de fleste land... Jeg vil dessuten heller få en istapp i hodet enn å bli strippet.

Og i likhet med NHD så synes jeg at du skal lese i hovedinnlegget at det ikke kun gjelder flyplasser. Det gjelder også GU og det er noe som gjerne skjer litt oftere enn varige skader etter en istapp i hodet.

Hadde jeg bare kunnet skjerpe meg så hadde jeg gjort det for lengst og det hjelper ikke å få beskjed om det her.

Jeg svarte deg tidligere på det om GU et annet sted i tråden.

Poenget mitt med istapp-historien, er at de fleste av oss utsetter oss for risiko daglig og det er helt umulig å la det være.

Du lar tanken om potensielt ubehag og sterk skamfølelse styre deg. Er du fornøyd med at du tar dette valget?

Gjest livredd for dette

Det er ikke bare å slutte å tenke på det, det er riktig. Men en kan la være å la seg styre av det og heller ta det ufarlige ubehaget om det kommer.

Jeg synes du har en noe primitiv måte å takle slike problemer på. Hadde jeg kunnet skjerpe meg og slutte å bekymre meg over dette hadde jeg gjort det for lengst. Når man har stor angst for noe er det ikke bare å ta det som det kommer.

Hvis man skal tenke på alt som -kan- skje og leve etter det så bør man ligge under sofaen hele døgnet. Foresten så kan jo dette være farlig også, taket på huset kan jo ramle ned. Det ER faktisk farlig å leve, du kan dø av dette og du må regne med en del tildels store ubehageligheter innimellom.

Det spørs om man skal la angsten få lov til å vinne, eller om man skal tørre å ta en sjanse og håpe på at det går bra. Personlig velger jeg stort sett å hoppe ut i ting, selv om jeg også har opplevd en god del overgrep og ting som ikke egner seg på trykk. Men skal jeg velge dette livet så vil jeg også LEVE, da skal for pokker ikke noe stoppe meg i dette.

Har du prøvd litt medisiner? Det bruker jeg og dette funker meget bra ;)

Annonse

Jeg synes du har en noe primitiv måte å takle slike problemer på. Hadde jeg kunnet skjerpe meg og slutte å bekymre meg over dette hadde jeg gjort det for lengst. Når man har stor angst for noe er det ikke bare å ta det som det kommer.

''Jeg synes du har en noe primitiv måte å takle slike problemer på. Hadde jeg kunnet skjerpe meg og slutte å bekymre meg over dette hadde jeg gjort det for lengst. Når man har stor angst for noe er det ikke bare å ta det som det kommer.

''

Hva er ditt eget forslag til løsning?

Gjest livredd for dette

Jeg svarte deg tidligere på det om GU et annet sted i tråden.

Poenget mitt med istapp-historien, er at de fleste av oss utsetter oss for risiko daglig og det er helt umulig å la det være.

Du lar tanken om potensielt ubehag og sterk skamfølelse styre deg. Er du fornøyd med at du tar dette valget?

Tror du virkelig at jeg velger å ha denne frykten? Det er jo det samme som å si at man velger å ha flashbacks etter overgrep. Det er jo noe av det som skjer når jeg tenker på dette.

Hadde jeg kunnet velge så hadde jeg selvsagt valgt å ikke bekymre meg for noe her i livet.

GU kan du i noen grad få en tilvenning til ved først å bli kjent med en sympatisk gynekolog som du først snakker med,som deretter får lov å ta på deg osv....

Kroppsvisitering hvor en må kle seg helt naken på en flyplass, er det vanskelig å gradvis eksponere seg for. Det er dessuten ekstremt sjelden, selv om vi kan diskutere hvor sjelden. Alle kan komme opp i situasjoner som er særdeles ubehagelige, men ikke farlige. Det blir ens eget valg hvor mye en ønsker å innskrenke livet sitt i forsøk på å unngå mulig ubehag.

Gjest livredd for dette

''Jeg synes du har en noe primitiv måte å takle slike problemer på. Hadde jeg kunnet skjerpe meg og slutte å bekymre meg over dette hadde jeg gjort det for lengst. Når man har stor angst for noe er det ikke bare å ta det som det kommer.

''

Hva er ditt eget forslag til løsning?

Jeg synes at jeg fikk noen gode råd av sjøstjerna. De håper jeg at jeg kan klare å begynne med.

Ellers synes jeg at det hjelper med litt forståelse for hvorfor dette er vanskelig for meg og forslag til løsninger (slik som sjøstjerna gjorde), og ikke bare beskjed om at jeg burde slutte å tenke slik. Det får meg bare til å føle meg dum.

Tror du virkelig at jeg velger å ha denne frykten? Det er jo det samme som å si at man velger å ha flashbacks etter overgrep. Det er jo noe av det som skjer når jeg tenker på dette.

Hadde jeg kunnet velge så hadde jeg selvsagt valgt å ikke bekymre meg for noe her i livet.

Du velger ikke frykten. Men du velger å unngå frykten fremfor å reise dit du har lyst.

Ingen liker vel GU men vi går for alternativet er så mye værre. Man bør absolutt få tatt celleprøve. Kreft i underlivet er ikke til å spøke med. Jeg vil tro at når du først har gjort det vil det føles litt bedre. Personlig har jeg tatt så mange at jeg tenker ikke på det i det hele tatt lenger.

Etter som jeg har skjønt skal fobi være enkelt å behandle. Var snakk om legeskrekk, så vil tro at dette kan være noe tilsvarende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...