Gå til innhold

Kan jeg be familien velge henne eller meg?


Gjest Den grymme datter?

Anbefalte innlegg

Gjest Den grymme datter?

Den som tvinger andre opp mot veggen er veldig ofte den som ender som taper. Å forlange at storfamilien skal velge vekk din mor 15 år etter DITT brudd med henne og DINE opplevelser med henne er noe du ikke kan forlange av dem.

Så ja, kan du ikke ha kontakt med din mor, og heller ikke ønsker å stå på utsiden og kikke inn, så må du velge vekk kontakten med familien din.

Ja, jeg har skjønt det. Og som du så presist skriver lenger opp, de vil kanskje bare bli glade til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 247
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mrs D

    32

  • frosken

    23

  • Sør

    15

  • Dorthe

    8

Mest aktive i denne tråden

Gjest Den grymme datter?

Det er ikke edelt å gi dem et slikt valg, om det er det du tror. Det er smålig.

Ja, jeg har skjønt det. Jeg er en dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den grymme datter?

''g spørsmålet er om jeg skal kutte all kontakt med alle, eller om de selv skal få muligheten til å velge om de vil ha kontakt med oss og la oss få være tilstede i de ulike familiesammenkomstene, selv om det betyr at de ikke kan invitere min mor og hennes mann?''

Du fremstiller det som noe edelt å gi resten av familien et valg her, men jeg tror dessverre dere er alene om å se det på den måten.

Ja, jeg har skjønt det nå. De vil sannsynligvis bare bli glade til for å bli kvitt meg. Jeg er vel bare en dritt, som de har holdt ut med i disse årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK,jeg ser hva du skriver, og du kan godt hende ha rett i at de faktisk ikke bryr seg om oss. At vi egentlig bare en pest og en plage, og at de i grunnen bare har holdt ut med oss siden de vet vi ikke kommer i de større selskapene.

De vil nok merke at vi forsvinner ut av livene deres, jeg har alltid sendt sms'er til bursdager, kjøpt gaver og ringt, hjulpet til ved flyttinger og sånt, men de kan jo kanskje egentlig ikke ha ønsket det og bare blir glade til når det blir slutt.

Jeg har faktisk ikke tenkt slik på det før, dette gjør jo det hele mye verre.

''OK,jeg ser hva du skriver, og du kan godt hende ha rett i at de faktisk ikke bryr seg om oss. At vi egentlig bare en pest og en plage, og at de i grunnen bare har holdt ut med oss siden de vet vi ikke kommer i de større selskapene. ''

Det var da voldsomt til tolking av det jeg skrev? Jeg tviler på at familien din ser sånn på deg, poenget er vel heller at de ikke ser på din mor på den måten heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke bland dem inn i dette

Nei, mine søsken kommer ikke.

Du mener altså at de ikke skal få et valg, men at jeg bare skal kutte ut alle?

''Du mener altså at de ikke skal få et valg, men at jeg bare skal kutte ut alle?''

Nå er du vanskelig.

Det jeg og alle andre prøver å fortelle deg er at de allerede har valgt . Du kan ikke ta valg for dem. De er voksne mennesker som tar sine valg selv og ikke ønsker å blandes inn i sagaen.

De kommer sannsynligvis til å fortsette be deg også i fremtiden, selv om de vet du ikke kommer. De kommer sannsynligvis også fortsette be din mor, så da er valget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har skjønt det. Og som du så presist skriver lenger opp, de vil kanskje bare bli glade til.

Som sagt, du skal heller se hva jeg skriver enn å tolke eller la bitterhet gjøre at du leser tøv mellom linjene. Hadde de vært GLADE for å bli kvitt deg hadde de sluttet å be deg for lengst. De håper nok heller du skal komme til fornuft en dag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har skjønt det nå. De vil sannsynligvis bare bli glade til for å bli kvitt meg. Jeg er vel bare en dritt, som de har holdt ut med i disse årene.

De har jo fortsatt å invitere deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den grymme datter?

Å velge å la bitterhet og gamle hendelser fortsette å stå i veien for deg, det er også et valg. Men det er DITT valg, ikke storfamiliens valg.

Bare for å ha sagt det: Jeg har også hendelser fra barndommen som er så stygge at det knapt finnes ord for dem, men jeg har valgt å gå videre. Jeg bestemte meg for at de som ødela år av barndommen min ikke skulle få ødelegge resten av livet mitt også. Jeg greier fint å være i samme rom som dem når det er nødvendig, men jeg lar være å forholde meg til dem. Snakker de til meg, så svarer jeg - men jeg fører ingen samtaler med dem. Og det koster meg ingen ting. DET er styrke, ikke å la bitterhet og gamle følelser og hendelser overskygge livet jeg har nå. Og jeg kunne ikke drømme om at andre skulle være nødt til å forholde seg til dette, eller ta stilling til det som en gang skjedde.

Jeg tror ikke du skal ta det for gitt at ditt valg av løsning er god fasit for alle.

For meg er det umulig å snakke med og oppholde meg i samme rom som de som velger å mishandle barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke min mishandler. Jeg prater og er hyggelig og inne i meg har jeg lyst å kverke ham langsomt.

Ja, ikke sant? Og så er man litt fornøyd med seg selv hver gang man har greid å bare TENKE det man har lyst til. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den grymme datter?

''Du mener altså at de ikke skal få et valg, men at jeg bare skal kutte ut alle?''

Nå er du vanskelig.

Det jeg og alle andre prøver å fortelle deg er at de allerede har valgt . Du kan ikke ta valg for dem. De er voksne mennesker som tar sine valg selv og ikke ønsker å blandes inn i sagaen.

De kommer sannsynligvis til å fortsette be deg også i fremtiden, selv om de vet du ikke kommer. De kommer sannsynligvis også fortsette be din mor, så da er valget ditt.

OK, da blir det bare å kutte ut alle, sannsynligvis blir de bare glade til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den grymme datter?

De har jo fortsatt å invitere deg.

De vet vi ikke kommer, så det er ingen risiko.

Det forundrer meg litt at de har giddet å overhode ha kontakt med oss disse årene, men de har vel bare gjort det av medynk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skal ta det for gitt at ditt valg av løsning er god fasit for alle.

For meg er det umulig å snakke med og oppholde meg i samme rom som de som velger å mishandle barn.

''Jeg tror ikke du skal ta det for gitt at ditt valg av løsning er god fasit for alle.''

Det vet jeg meget godt. Jeg bare sier hvordan jeg har løst det. Men jeg tør påstå at jeg nok har kommet et steg lengre enn deg, ja.

''For meg er det umulig å snakke med og oppholde meg i samme rom som de som velger å mishandle barn.''

Men det er DITT valg! Du skal ikke ta for gitt at ditt valg av løsning et god fasit for andre. Og likevel ønsker du at storfamilien din skal ta DITT valg.

Og kom ikke her med at du sikkert er en dritt og at alle sikkert blir glad for å bli kvitt deg. Jeg kjenner deg ikke, det er mulig du har rett i det, men du har valgt feil taktikk i dette. Du må velge for DEG på samme måte som du må la storfamilien beholde de valg DE har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Den grymme datter?

Ja, ikke sant? Og så er man litt fornøyd med seg selv hver gang man har greid å bare TENKE det man har lyst til. :D

Hvorfor er det en fin ting? Å gå på tvers av egne følelser, hvorfor er det så bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den grymme datter?

''Jeg tror ikke du skal ta det for gitt at ditt valg av løsning er god fasit for alle.''

Det vet jeg meget godt. Jeg bare sier hvordan jeg har løst det. Men jeg tør påstå at jeg nok har kommet et steg lengre enn deg, ja.

''For meg er det umulig å snakke med og oppholde meg i samme rom som de som velger å mishandle barn.''

Men det er DITT valg! Du skal ikke ta for gitt at ditt valg av løsning et god fasit for andre. Og likevel ønsker du at storfamilien din skal ta DITT valg.

Og kom ikke her med at du sikkert er en dritt og at alle sikkert blir glad for å bli kvitt deg. Jeg kjenner deg ikke, det er mulig du har rett i det, men du har valgt feil taktikk i dette. Du må velge for DEG på samme måte som du må la storfamilien beholde de valg DE har gjort.

Jeg har forstått, og jeg skal bryte med alle. Det er utenkelig at noen ville velge meg og min familie foran henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vet vi ikke kommer, så det er ingen risiko.

Det forundrer meg litt at de har giddet å overhode ha kontakt med oss disse årene, men de har vel bare gjort det av medynk.

Du er neppe så sterk som du tror. Du spør her, du får egentlig fornuftige svar, men svar du ikke liker - og kommer med selvmedlidende svada tilbake. Jeg er neimen ikke like sikker som deg på at du ikke trenger hjelp til å bearbdeide følelsene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den grymme datter?

''Ville du vært fornøyd med å bare være med litt, men ikke helt, i din egen familie?''

Umulig for meg helt å sette meg inn i situasjonen, da det ikke er er slike forhold hos oss. Men når du en gang (antakelig med god grunn) har brutt forholdet til din mor, vil du jo uansett aldri bli helt med i din egen familie, dessverre.

Nei, og jeg har nå skjønt at det eneste riktige er å bryte med resten også. Det er utenkelig at noen av dem faktisk liker oss, og at de ville velge å være sammen med oss framfor henne og hennes mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den grymme datter?

Du er neppe så sterk som du tror. Du spør her, du får egentlig fornuftige svar, men svar du ikke liker - og kommer med selvmedlidende svada tilbake. Jeg er neimen ikke like sikker som deg på at du ikke trenger hjelp til å bearbdeide følelsene dine.

Du har helt sikkert rett i alt du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åttetall

Jeg har forstått, og jeg skal bryte med alle. Det er utenkelig at noen ville velge meg og min familie foran henne.

''Jeg har forstått, og jeg skal bryte med alle. Det er utenkelig at noen ville velge meg og min familie foran henne.''

Nå bruker du hersketeknikk for å få DOLere til å anta ditt syn på konflikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det en fin ting? Å gå på tvers av egne følelser, hvorfor er det så bra?

Altså, den beste hevnen du kan få over en mishandler er å ha et GODT LIV NÅ, i motsetning til å være bitter.

Så enkelt, og så vanskelig.

Så lenge du "holder deg vekke" fra der hun/de er, og generelt lar henne styre deg på den måten, så har hun makt over deg.

Du gjenvinner makten ved å overse henne/dem. Du gjenvinner makten ved å ignorere om hun/de er der eller ei.

Du hevner deg ved å ikke å bry deg om henne, fordi da fratar du henne all makt over deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...