Gå til innhold

adhd barn er plagsomme!


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Nå har det skjedd igjen, en gutt med denne diagnosen har angrepet vår sønn med asperger.

Med det resultat at vår sønn må være hjemme.

Heldigvis gikk klassevenner i mellom for å beskytte vår sønn, men vår sønn forsvarer seg ikke, da ingen av våre barn slåss eller kan med det voldsystemet der.

Jeg er opprørt, for jeg syns nå at gutten med atferdsvanskene bør utvises fra skolen.

Hver gang noen av våre barn blir mobbet eller utsatt for vold så er det alltid et aktivt barn med diagnosen adhd, jeg forstår ikke, kanskje er disse barna mer voldelige av seg?

Jeg syns man burde få spesialskoler for slike bråkmakere.

Jeg er opprørt, nå som alt gikk så bra.

Vår sønn har tatt igjen for første gang ved å bruke Internet, noe jeg støtter han i, hva i alle dager skal man gjøre med slike plageånder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 449
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    122

  • Sør

    58

  • PieLill

    30

  • Dorthe

    29

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust

Det må være ille å oppleve at barnet ditt blir utsatt for fysisk angrep fra en medelev. Vet du noe mer om hva som skjedde? Hadde din sønn sagt eller gjort noe mot den andre først?

Jeg forsvarer absolutt ikke at noen gjør vonde fysiske ting mot barn, vet bare at når en av mine sier at X gjorde noe mot dem, hender det veldig ofte at min har gjort eller sagt noe først.

Jeg kjenner ikke særlig til det med ADHD, og kan ikke hjelpe deg i det du spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle unger som har diagnoser trenger respekt fra voksne, også de med ADHD. Foreldrene til det andre barnet er like fortvilet som du er og får antagelig ikke nok hjelp til barnet sitt. De er ikke rampete, men mangler antagelig impulskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det må være ille å oppleve at barnet ditt blir utsatt for fysisk angrep fra en medelev. Vet du noe mer om hva som skjedde? Hadde din sønn sagt eller gjort noe mot den andre først?

Jeg forsvarer absolutt ikke at noen gjør vonde fysiske ting mot barn, vet bare at når en av mine sier at X gjorde noe mot dem, hender det veldig ofte at min har gjort eller sagt noe først.

Jeg kjenner ikke særlig til det med ADHD, og kan ikke hjelpe deg i det du spør om.

Hei!

Nei vår sønn er stille, en sånn klassisk nerd hvis du skjønner, flinkest i alle fag og litt liten og lite opptatt av annet enn bøker.

Han tenker ikke på å si noe til han, han holder seg unna han, han har andre venner i klassen som går i mellom.

Han plager mange barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Alle unger som har diagnoser trenger respekt fra voksne, også de med ADHD. Foreldrene til det andre barnet er like fortvilet som du er og får antagelig ikke nok hjelp til barnet sitt. De er ikke rampete, men mangler antagelig impulskontroll.

Hei!

Ja men denne gutten krever vi nå utvist.

Det er en privatskole og jeg syns man har rett på beskyttelse for voldelige angrep fra barn med atferdsproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Hva mente du forresten med dette:

"å ta igjen med Internett", at din sønn hadde gjort dette?

Hei!

Jeg mente at min sønn har laget ting og lagt ut ting på Internet for å henge ut denne gutten.

Noe jeg syns er helt greit.

Nå har han fjernet det fra diverse netsteder, men jeg vurderer å opprette en egen hjemmeside, noe han ikke er smart nok til å klare.

Men man får nok etter så mange år med plaging.

Jeg er frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg mente at min sønn har laget ting og lagt ut ting på Internet for å henge ut denne gutten.

Noe jeg syns er helt greit.

Nå har han fjernet det fra diverse netsteder, men jeg vurderer å opprette en egen hjemmeside, noe han ikke er smart nok til å klare.

Men man får nok etter så mange år med plaging.

Jeg er frustrert.

''Noe jeg syns er helt greit.'' Jeg forstår ikke: synes du som mor at det er greit å henge ut et barn på nettet? Det er jo helt forkastelig synes jeg (hvis det virkelig er det du mener).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vettu ka

Hei!

Jeg mente at min sønn har laget ting og lagt ut ting på Internet for å henge ut denne gutten.

Noe jeg syns er helt greit.

Nå har han fjernet det fra diverse netsteder, men jeg vurderer å opprette en egen hjemmeside, noe han ikke er smart nok til å klare.

Men man får nok etter så mange år med plaging.

Jeg er frustrert.

''Jeg mente at min sønn har laget ting og lagt ut ting på Internet for å henge ut denne gutten.

Noe jeg syns er helt greit.

''

Alvorlig talt! Dette er ikke greit, og det er ikke slik at selv om en blir plaget, så kan en gjøre hva som helst tilbake. Det ligger ingen god oppdragerlærdom i å gjøre ting på en slik måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hei!

Jeg mente at min sønn har laget ting og lagt ut ting på Internet for å henge ut denne gutten.

Noe jeg syns er helt greit.

Nå har han fjernet det fra diverse netsteder, men jeg vurderer å opprette en egen hjemmeside, noe han ikke er smart nok til å klare.

Men man får nok etter så mange år med plaging.

Jeg er frustrert.

''Jeg mente at min sønn har laget ting og lagt ut ting på Internet for å henge ut denne gutten.

Noe jeg syns er helt greit.''

Dette er jo overhodet ikke greit. Det er greit nok at du synes at gutten i klassen er kjip, og at du mener det er "rettferdig" å ta igjen, men det er ikke greit at sønnen din henger han ut på nett uansett.

''Nå har han fjernet det fra diverse netsteder, men jeg vurderer å opprette en egen hjemmeside, noe han ikke er smart nok til å klare.''

Det kan du selvfølgelig ikke gjøre. Du er voksen, og du må vite hva som er rett og galt. Dette er galt. Tro meg.

''Jeg er frustrert.''

Det forstår jeg kjempegodt. Men å tenke "øye for øye, tann for tann" er ikke en løsning på problemet. Og om du som voksen hadde tatt igjen på din måte, hadde dette vært veldig, veldig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg mente at min sønn har laget ting og lagt ut ting på Internet for å henge ut denne gutten.

Noe jeg syns er helt greit.

Nå har han fjernet det fra diverse netsteder, men jeg vurderer å opprette en egen hjemmeside, noe han ikke er smart nok til å klare.

Men man får nok etter så mange år med plaging.

Jeg er frustrert.

''men jeg vurderer å opprette en egen hjemmeside, noe han ikke er smart nok til å klare.''

NEI, det må du ikke gjøre!! For det første er det en grusom ting å gjøre mot et barn, dernest er det sikkert ulovlig.

Det andre barnet sliter antakelig også, prøv heller å få til en dialog med barnets foreldre eller skolen. Skjønner at du er frustrert på din sønns vegne, men bruk for all del ikke internett!

Ønsker dere lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje ha forventet at en som selv har en diagnose er litt mer forståelsesfull overfor andre med diagnoser - og ikke oppfordrer til mobbing på nettet?

Ikke det at vold skal være lov uansett!

En annen ting - kan det hende at dine barn har problemer med kommunikasjonen med andre - slik du jo har? At de ikke er "diplomatiske" - ikke ber om ting, men kommanderer? Og sier fra til folk akkurat hva de tenker om dem - selv om det ikke er positive ting? At ikke de helt skjønner kodene?

I så fall kan de da kanskje lett komme opp i konflikter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Noe jeg syns er helt greit.'' Jeg forstår ikke: synes du som mor at det er greit å henge ut et barn på nettet? Det er jo helt forkastelig synes jeg (hvis det virkelig er det du mener).

Hei!

Ja når denne gutten i 6 år nesten har plaget vår sønn så syns jeg det går en grense, hva annet kan han gjøre. Det er ikke slik det burde vært, men jeg syns plageånder/uroskapere blir forstått for mye i norsk skole.

Jeg har lest om konsekvensene for gjenger som mobber og slår barn, de er små, ofrene må være hjemme, min mann har en løsning, ; gi dem bank. (men det skjer jo ikke)

Men sikkert ordner det seg da mange instanser kommer inn nå.

Det må være noe annet enn adhd denne gutten lider av, siden han er så voldelig mot medelever.

Ingen liker han og hjem til oss får han ikke komme da han ikke klarer å sitte i ro med noe, men løper urolig rundt omkring.

Hadde dette vært i India, ville han blitt så banket av læreren at han ikke ville turt å se i vår sønns retning, noe som kanskje ikke er riktig, men det er jo til ettertanke at man i India har elever som sitter stille og har respekt for lærerne.

Også de med adhd.

Tror det er noe feil med hjemmeforholdene når barn blir så voldelige, men kanskje barnevernet kan komme på banen.

Det sier jo litt om saken når lærerne også er fortvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ja men denne gutten krever vi nå utvist.

Det er en privatskole og jeg syns man har rett på beskyttelse for voldelige angrep fra barn med atferdsproblemer.

''Ja men denne gutten krever vi nå utvist.

Det er en privatskole og jeg syns man har rett på beskyttelse for voldelige angrep fra barn med atferdsproblemer.''

Nå syns jeg du er urimelig. Har dere tatt det opp med skolen viss det er et gjentakende problem ift denne gutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg ville kanskje ha forventet at en som selv har en diagnose er litt mer forståelsesfull overfor andre med diagnoser - og ikke oppfordrer til mobbing på nettet?

Ikke det at vold skal være lov uansett!

En annen ting - kan det hende at dine barn har problemer med kommunikasjonen med andre - slik du jo har? At de ikke er "diplomatiske" - ikke ber om ting, men kommanderer? Og sier fra til folk akkurat hva de tenker om dem - selv om det ikke er positive ting? At ikke de helt skjønner kodene?

I så fall kan de da kanskje lett komme opp i konflikter?

Hei!

Nei barna er godt likt, de er stille og har få venner, men gjør lite ut av seg, da de er med sine faste venner.

Men min sønn ble beskyttet av hele klassen da han er godt likt og den andre gutten ikke er likt.

Han er en stille gutt sier ikke mye for han snakker mer om sine ting, og han har 2 nære venner han er sammen med.

Den voldelige gutten har ingen venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja når denne gutten i 6 år nesten har plaget vår sønn så syns jeg det går en grense, hva annet kan han gjøre. Det er ikke slik det burde vært, men jeg syns plageånder/uroskapere blir forstått for mye i norsk skole.

Jeg har lest om konsekvensene for gjenger som mobber og slår barn, de er små, ofrene må være hjemme, min mann har en løsning, ; gi dem bank. (men det skjer jo ikke)

Men sikkert ordner det seg da mange instanser kommer inn nå.

Det må være noe annet enn adhd denne gutten lider av, siden han er så voldelig mot medelever.

Ingen liker han og hjem til oss får han ikke komme da han ikke klarer å sitte i ro med noe, men løper urolig rundt omkring.

Hadde dette vært i India, ville han blitt så banket av læreren at han ikke ville turt å se i vår sønns retning, noe som kanskje ikke er riktig, men det er jo til ettertanke at man i India har elever som sitter stille og har respekt for lærerne.

Også de med adhd.

Tror det er noe feil med hjemmeforholdene når barn blir så voldelige, men kanskje barnevernet kan komme på banen.

Det sier jo litt om saken når lærerne også er fortvilt.

Uansett hva som har skjedd, er det et barn du snakker om. Og jeg synes at det er helt grusomt at du har tenkt å "henge ham ut" på nettet. Du er voksen - og du bør være klar over at uansett hvordan dette barnet er, er det ikke riktig å gjøre det du snakker om. Faktisk synes jeg at en voksen som gjør noe slikt mot et barn, bør straffes på et eller annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''men jeg vurderer å opprette en egen hjemmeside, noe han ikke er smart nok til å klare.''

NEI, det må du ikke gjøre!! For det første er det en grusom ting å gjøre mot et barn, dernest er det sikkert ulovlig.

Det andre barnet sliter antakelig også, prøv heller å få til en dialog med barnets foreldre eller skolen. Skjønner at du er frustrert på din sønns vegne, men bruk for all del ikke internett!

Ønsker dere lykke til :-)

Hei!

ja jeg vet jo det, jeg er enig i det, det var mer et uttrykk for frustrasjon.

Gutten blir slått hjemme og hvordan hans foreldre da er, vet jeg ikke, jeg ringer dem ikke, men det er ikke bra.

I vertfall har han sagt til min sønn at han blir slått fordi han har smerter, men han sa til min sønn at han ikke måtte si dette videre. Imidlertid plaget dette min sønn og jeg sa han måtte si hva det var. Jeg tror min sønn hadde vansker med å skjønne dette at foreldre slår barna sine.

Jeg sa til min sønn at jeg burde få ta det opp videre, men da ble han veldig redd. Jeg ser imidlertid at noe burde blitt gjort for lenge siden, men jeg vet jo heller ikke om gutten snakker sant, imidlertid kan ting tyde på det fordi han når han var mindre kunne komme gråtende til skolen.

Jeg var opprørt og sendte da en mail til læreren der jeg varslet om at jeg hadde fått hørt vis noen at han hadde det vanskelig hjemme, så håpet jeg skolen ville gjøre noe, og hva de gjør vet jeg jo ikke. De strever jo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ja jeg vet jo det, jeg er enig i det, det var mer et uttrykk for frustrasjon.

Gutten blir slått hjemme og hvordan hans foreldre da er, vet jeg ikke, jeg ringer dem ikke, men det er ikke bra.

I vertfall har han sagt til min sønn at han blir slått fordi han har smerter, men han sa til min sønn at han ikke måtte si dette videre. Imidlertid plaget dette min sønn og jeg sa han måtte si hva det var. Jeg tror min sønn hadde vansker med å skjønne dette at foreldre slår barna sine.

Jeg sa til min sønn at jeg burde få ta det opp videre, men da ble han veldig redd. Jeg ser imidlertid at noe burde blitt gjort for lenge siden, men jeg vet jo heller ikke om gutten snakker sant, imidlertid kan ting tyde på det fordi han når han var mindre kunne komme gråtende til skolen.

Jeg var opprørt og sendte da en mail til læreren der jeg varslet om at jeg hadde fått hørt vis noen at han hadde det vanskelig hjemme, så håpet jeg skolen ville gjøre noe, og hva de gjør vet jeg jo ikke. De strever jo også.

Huff, nå fikk jeg frysninger, stakkars gutt!

Viss ikke skolen har tatt initiativ etter mailen din, syns jeg du skal kontakte barnevernet med en bekymringsmelding. Du kan være anonym, og barnevernet har ikke som hovedoppgave å ta barn fra foreldrene, snarere tvert imot.

Håper på en god løsning for alle parter her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja men denne gutten krever vi nå utvist.

Det er en privatskole og jeg syns man har rett på beskyttelse for voldelige angrep fra barn med atferdsproblemer.

Men du kunne risikert at det var din unge som ble utvist fordi han hadde Asberger og de ikke visste hvordan de skulle håndtere det.

Jeg har også hatt min minste på privatskole og der utviste de diagnosebarn hvis de ikke klarte å håndtere dem. Du må prøve å forstå at de fleste unger med diagnoser har problemer som de voksne ikke alltid klarer å ordne opp i, de kunne jo ha sagt at din gutt måtte lære seg å ta igjen for det vil han en eller annen gang trenge.

Jeg har en som ikke tok igjen fordi han var redd og resultatet var at han fikk skikkelig ,med bank i år etter år også på skolen når de voksne ikke så det fordi han ikke visste hvorfor de andre guttene ble så sinte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Hei!

Ja når denne gutten i 6 år nesten har plaget vår sønn så syns jeg det går en grense, hva annet kan han gjøre. Det er ikke slik det burde vært, men jeg syns plageånder/uroskapere blir forstått for mye i norsk skole.

Jeg har lest om konsekvensene for gjenger som mobber og slår barn, de er små, ofrene må være hjemme, min mann har en løsning, ; gi dem bank. (men det skjer jo ikke)

Men sikkert ordner det seg da mange instanser kommer inn nå.

Det må være noe annet enn adhd denne gutten lider av, siden han er så voldelig mot medelever.

Ingen liker han og hjem til oss får han ikke komme da han ikke klarer å sitte i ro med noe, men løper urolig rundt omkring.

Hadde dette vært i India, ville han blitt så banket av læreren at han ikke ville turt å se i vår sønns retning, noe som kanskje ikke er riktig, men det er jo til ettertanke at man i India har elever som sitter stille og har respekt for lærerne.

Også de med adhd.

Tror det er noe feil med hjemmeforholdene når barn blir så voldelige, men kanskje barnevernet kan komme på banen.

Det sier jo litt om saken når lærerne også er fortvilt.

Mannen din vil banke og du vil henge dem ut på nettet? Og du synes Indiske straffemetoder skulle etterfølges?

Jeg er litt sjokkert. Jeg trodde du var klokere enn dette. Om et barn har plaget deres barn i årevis må dere ta det med barnets foreldre, gjerne med skolen som mellomledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...