Gå til innhold

adhd barn er plagsomme!


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hvis dette har pågått i 6 år, Madelenemie, så har du vel sagt fra til psykiater/psykologen din? Hva sier hun?

Med vennlig hilsen

Hei!

Det er lenge siden, vi har fått hjelp av barnehabiliteringen for først viste vi ikke om det da vår sønn ikke sa så stort, han bare vente seg til å bli sparket i leggen osv...

Det har vært tatt opp på mange møter, tror gutten fikk adhd diagnose for de snakker om at noe er blitt bedre ved medisinering.

Min psykiater mener vel som oss at adhd barn kan være vanskelige, at de ofte går dårlig med asperger barn, og at vi bør få hjelp til å sikre at nye voldsepisoder skjer.

men de skjer jo likevel.

Nå sitter min sønn med kloremeker rundt begge øynene. men det gikk bra fordi de andre guttene satte seg på plageånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 449
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    122

  • Sør

    58

  • PieLill

    30

  • Dorthe

    29

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie

Det er nettopp derfor folk sender barna sine på privat skole for de håper at barna skal få mer hjelp på privatskolen enn de får i den offentlige skolen. Og det gjelder enten barnet har adhd eller asberger. Så denne skolen er en spesialskole.

Hei!

nei det er en dyr privatskole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Enig, men jeg er passe irritert!''

Det er sikkert en del som synes du er passe irriterende også! ;-) Alle har jo forskjellige meninger.

Men uansett, DU ER VOKSEN. Gutten er et barn. Du må oppføre deg godt uansett hva et barn gjør. Hvis du ikke klarer å håndtere det, så spør psykologen din hva du skal gjøre.

Med vennlig hilsen

Hei!

jeg skal ta han når jeg treffer han på skolen, jeg tenker gjøre noe meget klart for han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er lenge siden, vi har fått hjelp av barnehabiliteringen for først viste vi ikke om det da vår sønn ikke sa så stort, han bare vente seg til å bli sparket i leggen osv...

Det har vært tatt opp på mange møter, tror gutten fikk adhd diagnose for de snakker om at noe er blitt bedre ved medisinering.

Min psykiater mener vel som oss at adhd barn kan være vanskelige, at de ofte går dårlig med asperger barn, og at vi bør få hjelp til å sikre at nye voldsepisoder skjer.

men de skjer jo likevel.

Nå sitter min sønn med kloremeker rundt begge øynene. men det gikk bra fordi de andre guttene satte seg på plageånden.

Men har du spurt psykiateren om hvordan du skal takle dette? Altså, hva du skal gjøre, hva du skal si, og hva du ikke skal gjøre/si?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det er lurt at du forteller sønnen din at det var feil av deg å si at han kunne få lov å mobbe på nettet, for det er ingen skam å snu:)

Hei!

Min sønn skjønner dette,

selv om han sitter med kloremerker rundt begge øynene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du får en del kjeft nedover her og det synes jeg er rart med tanke på at du har asperger og at du skrevet at du kommer opp i mange vansker på grunn av din ærlighet og sier rett ut det du tenker. Det er en del av diagnosen din.

Egentlig sier du jo bare det mange ville ha tenkt i samme situasjon, men ikke uttalt.

Det er ikke politisk korrekt og skrive slikt, men ingen skal få meg til å tro at ingen som som har svart deg i tråden har en eller annen gang tenkt det samme.

Og det er helt naturlig at man først og fremst er opptatt av sitt eget barn. Ingen vil at barna sine skal bli slått på skolen. ADHD-barn eller ei, jeg hadde blitt like forbanna okke som.

Jeg må si meg enig i innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Jeg ser du får en del kjeft nedover her og det synes jeg er rart med tanke på at du har asperger og at du skrevet at du kommer opp i mange vansker på grunn av din ærlighet og sier rett ut det du tenker. Det er en del av diagnosen din.

Egentlig sier du jo bare det mange ville ha tenkt i samme situasjon, men ikke uttalt.

Det er ikke politisk korrekt og skrive slikt, men ingen skal få meg til å tro at ingen som som har svart deg i tråden har en eller annen gang tenkt det samme.

Og det er helt naturlig at man først og fremst er opptatt av sitt eget barn. Ingen vil at barna sine skal bli slått på skolen. ADHD-barn eller ei, jeg hadde blitt like forbanna okke som.

Men jeg er enig med de andre her at du for all del ikke må lære opp ungene dine i å henge ut andre barn på nett. Da ringer du heller rektor og sier at nok er nok. Hvis barnet ditt har blitt plaget i 6 år, er det på tide at noe blir gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Men har du spurt psykiateren om hvordan du skal takle dette? Altså, hva du skal gjøre, hva du skal si, og hva du ikke skal gjøre/si?

Med vennlig hilsen

Hei!

jeg har ikke time på lenge, så jeg finner det ut selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Ja jeg tåler lite uro og mestrer dårlig bråkete barn.''

Men Madelenemie, du er voksen. Du MÅ tåle, og du må få psykiateren din til å hjelpe deg med hvordan du mestrer bråkete barn, for barn kommer til å bråke, så det er du som må innrette deg etter dem.

Med vennlig hilsen

Hei!

Nei mine barn bråker ikke, så barn skal ikke bråke.

de oppfører seg som mennesker og driver med fornuftige og fremtidsrettede aktiviteter stort sett fra fylte 5 år.

Heldivis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du får en del kjeft nedover her og det synes jeg er rart med tanke på at du har asperger og at du skrevet at du kommer opp i mange vansker på grunn av din ærlighet og sier rett ut det du tenker. Det er en del av diagnosen din.

Egentlig sier du jo bare det mange ville ha tenkt i samme situasjon, men ikke uttalt.

Det er ikke politisk korrekt og skrive slikt, men ingen skal få meg til å tro at ingen som som har svart deg i tråden har en eller annen gang tenkt det samme.

Og det er helt naturlig at man først og fremst er opptatt av sitt eget barn. Ingen vil at barna sine skal bli slått på skolen. ADHD-barn eller ei, jeg hadde blitt like forbanna okke som.

Én ting er at man tenker, og som noen gjør, sier det de mener om ADHD-barn. Men mye av kjeften får hun også for å godta at hennes barn henger ut et annet barn på internett, det er ikke riktig uansett - og hvis man har en diagnose hvor man ikke skjønner dette av seg selv, må man bli det fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hei!

Min sønn skjønner dette,

selv om han sitter med kloremerker rundt begge øynene!!

Det er bra han skjønner det:)

Fryktelig det som har skjedd med sønnen din.. Snakk med lærerne og få dem til å ta dette alvorlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er enig med de andre her at du for all del ikke må lære opp ungene dine i å henge ut andre barn på nett. Da ringer du heller rektor og sier at nok er nok. Hvis barnet ditt har blitt plaget i 6 år, er det på tide at noe blir gjort.

Ok, der hadde du kommentert den selv - da ble den forrige kommentaren min til deg overflødig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Høstløv

Hei!

Nei mine barn bråker ikke, så barn skal ikke bråke.

de oppfører seg som mennesker og driver med fornuftige og fremtidsrettede aktiviteter stort sett fra fylte 5 år.

Heldivis.

Stakkars barn, de får jo ikke lov til å oppleve barndommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det er godt du ikke er lærer ;-)

Helt enig!

jeg leste om en lærer som de tror hadde asperger, Witgenstein han slo de barna som ikke fikk gode karakterer, så sint ble han.

Jeg tåler ikke uro og støy så jeg egner meg ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg skal ta han når jeg treffer han på skolen, jeg tenker gjøre noe meget klart for han!

''jeg skal ta han når jeg treffer han på skolen''

Madelenemie: Du skal ikke "ta" noen. Det er snakk om et barn, og du kan bli arrestert hvis du går for langt.

Jeg synes du først skal snakke med psykiateren din om hvordan du skal takle dette. Det er viktig!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg har ikke time på lenge, så jeg finner det ut selv nå.

Da synes jeg du skal ringe og få time. Det er mange her som forteller deg at du ikke kan gjøre slikt som du snakker om.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hva mener du skal gjøres med denne gutten da?

Skal han overføres til en annen klasse, som han kan plage i stedet? Det er greit, så lenge det ikke er dine barn som plages? Eller skal han rett og slett stenges ute fra hele samfunnet, slik at han kan få enda flere problemer og juling hjemme?

Hei!

han trenger en person på seg som fotfølger han og lærer han hvordan oppføre seg og mestre sitt temperament.

Eller spesialskole, hvis de fins enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn som blir plaget; kvelt, sparket, slått, lugget i 6 år kan få nok!

Det har jeg ovehodet ingen problemer med å forstå, det er heller ikke det jeg reagerer på - men som jeg sier; uansett bakenforliggende årsak; man henger ikke ut andre på nett, og overhodet ingen voksne skal tillate og endog oppfordre barna sine til å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Klart man skjønner at det blir nok. Ingen skal ha det slik.

Men jeg tror ikke du velger rett måte å løse ting på....

Tror jaggu jeg hadde filleristet den ungen selv jeg....

Mange takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...