Gå til innhold

adhd barn er plagsomme!


Madelenemie

Anbefalte innlegg

''Ut fra dette avleder jeg at det faktisk er mer synd på denne gutten enn din gutt...''

At det er mer synd på meg enn på deg, gir meg ingen rett til å slå deg. Like selvfølgelig som vi har nulltoleranse for vold mellom kolleger på arbeidsplassene, like selvfølgelig er det at en skal ha nulltoleranse for vold i skolen.

Jeg har da ikke antydet at noe gir noen rett til å slå. Langt i fra.

Jeg prøvde å appellere til trådstarters medfølelse med et annet barn. Som blir slått hjemme (ifølge henne selv) og ikke har noen venner. Jeg sier absolutt ikke at det er greit at ungen slår! Men, det går an å ha mer enn en tanke i hodet.

Jeg misliker forresten at du svarer meg på en slik måte at det ser ut som jeg skrev at det var greit eller forståelig eller til å forsvare at gutten slo. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 449
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    122

  • Sør

    58

  • PieLill

    30

  • Dorthe

    29

Mest aktive i denne tråden

Hvis du først skulle engasjere deg i denne tråden synes jeg kanskje det kunne være andre steder det passet bedre å kommentere.

Jeg synes det var en fornuftig kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hei!

ja men jeg er lei av at adhd til tider blir brukt som en unnskydlning for dårlig oppførsel.

Men jeg skjønner poenget ditt.

Bra du skjønner hva jeg mener:)

ADHD skal ikke brukes som unnskyldning for dårlig oppførsel og det tror jeg heller ikke blir gjort særlig ofte i skolen. Lærere bruker enormt mange ressurser for å unngå dårlig oppførsel i skolen, både mht barn med ADHD og andre barn.

Uansett om denne gutten hadde ADHD eller ikke, så hadde jeg sagt det samme... Ingen barn er født "onde" eller voldelige... Det er noe som har gjort dem sånn, og de blir enda verre om alle støter dem fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Ja jeg tåler lite uro og mestrer dårlig bråkete barn.''

Men Madelenemie, du er voksen. Du MÅ tåle, og du må få psykiateren din til å hjelpe deg med hvordan du mestrer bråkete barn, for barn kommer til å bråke, så det er du som må innrette deg etter dem.

Med vennlig hilsen

''Men Madelenemie, du er voksen. Du MÅ tåle, og du må få psykiateren din til å hjelpe deg med hvordan du mestrer bråkete barn, for barn kommer til å bråke, så det er du som må innrette deg etter dem''

Jeg er så uenig som jeg kan få blitt. Du gjør dette til Madelenemies problem og det er jaggu ikke riktig. Hun MÅ IKKE tåle nei og skal ikke tåle dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Hei!

Nei mine barn bråker ikke, så barn skal ikke bråke.

de oppfører seg som mennesker og driver med fornuftige og fremtidsrettede aktiviteter stort sett fra fylte 5 år.

Heldivis.

Selv om dine barn ikke bråker, og du mener ADHD-barn bråker, så befinner de aller fleste barn seg et sted i mellom. Barn kan bråke iblant, de kan vøre stille iblant, de kan hyle og skrike, rope og le, hviske og liste seg, hoppe og løpe.

Ingen barn er _bare_ stille eller _bare_ bråkete. Og det er slik barn skal være, uansett hva vi voksne synes ørene våre tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Jeg synes det var en fornuftig kommentar.

Det har jeg ikke nektet på. Men det er underlig å skulle engasjere seg, også var det dette han valgte å peke på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Hei!,

De har tatt det alvolrig hele tiden, de er dypt fortvilt,

min sønn har en fantastisk lærer, kunne ikke ønsket oss noen bedre.

Riktig ryddig og strukturert og streng på karakterer og stiller høye krav, jeg er meget fornøyd det er helt etter mitt hjerte:)

Det er bra!

Det som bør skje er at skolen setter inn ekstra ressurser f.eks. ute i friminuttene. Der jeg jobber er det flere elever som har egen "vakt" på seg ute i alle friminutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men Madelenemie, du er voksen. Du MÅ tåle, og du må få psykiateren din til å hjelpe deg med hvordan du mestrer bråkete barn, for barn kommer til å bråke, så det er du som må innrette deg etter dem''

Jeg er så uenig som jeg kan få blitt. Du gjør dette til Madelenemies problem og det er jaggu ikke riktig. Hun MÅ IKKE tåle nei og skal ikke tåle dette.

''Jeg er så uenig som jeg kan få blitt. Du gjør dette til Madelenemies problem og det er jaggu ikke riktig. Hun MÅ IKKE tåle nei og skal ikke tåle dette.''

Dette er svar på det Madelenemie skrev:

''Ja jeg tåler lite uro og mestrer dårlig bråkete barn.''

(Bakgrunn: Pga Asperger er Madelenemie usedvanlig var for støy, og forventer derfor stillhet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei mine barn bråker ikke, så barn skal ikke bråke.

de oppfører seg som mennesker og driver med fornuftige og fremtidsrettede aktiviteter stort sett fra fylte 5 år.

Heldivis.

''de oppfører seg som mennesker og driver med fornuftige og fremtidsrettede aktiviteter stort sett fra fylte 5 år.''

*ler*

Dette kan jeg ikke si om min nærmere 2 meter lange tenåringssønn ennå;-) Eller -rettere sagt - han oppfører seg definitvt som et menneske. Men stort sett "fornuftige og fremtidsrettede aktiviteter"? Nope! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hei!

han trenger en person på seg som fotfølger han og lærer han hvordan oppføre seg og mestre sitt temperament.

Eller spesialskole, hvis de fins enda.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke nektet på. Men det er underlig å skulle engasjere seg, også var det dette han valgte å peke på....

Jo da, men han er ikke den første og eneste og hopper inn i en tråd med en enslig kommentar. Og det var ikke tråd med spørsmål rettet til han, så da synes jeg det er greit. Litt OT her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Jeg er så uenig som jeg kan få blitt. Du gjør dette til Madelenemies problem og det er jaggu ikke riktig. Hun MÅ IKKE tåle nei og skal ikke tåle dette.''

Dette er svar på det Madelenemie skrev:

''Ja jeg tåler lite uro og mestrer dårlig bråkete barn.''

(Bakgrunn: Pga Asperger er Madelenemie usedvanlig var for støy, og forventer derfor stillhet.)

Dette handler om noe annet enn uro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette handler om noe annet enn uro.

ADHD handler ofte om annet enn uro, ja.

Mitt svar, dog, handler om Madelenemies utsagn om hva hun "mestrer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hei!

Nei mine barn bråker ikke, så barn skal ikke bråke.

de oppfører seg som mennesker og driver med fornuftige og fremtidsrettede aktiviteter stort sett fra fylte 5 år.

Heldivis.

Vet du, slik var det på skolen sønnen min gikk på i utlandet. Ingen bråkte der. Absolutt ingen og de var jo ikke Aspergerbarn hele gjengen.

Det må være noe galt med den norske skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

ADHD handler ofte om annet enn uro, ja.

Mitt svar, dog, handler om Madelenemies utsagn om hva hun "mestrer".

Prøv og les hva hun skriver isteden. Det er flere enn Madelenemie og sønnen som har et problem med adferden til denne gutten og det har pågått i flere år.

Det er ikke noe man skal lære seg å mestre. Gutten bør antagelig tas ut av klassen og inn på en spesialskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, slik var det på skolen sønnen min gikk på i utlandet. Ingen bråkte der. Absolutt ingen og de var jo ikke Aspergerbarn hele gjengen.

Det må være noe galt med den norske skolen.

Jeg regner med dette var en privatskole, hvor de som bråket ikke "var med"?

Det er litt som å si at på våre sykehus er alle friske, for vi har sendt bort de syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Jeg vil fortelle deg en liten historie:)

Ei jente jeg kjenner ble stadig mobba fordi hun brukte briller. Det var alltid de to samme guttene som plaga henne. En dag traff mor til jenta de to guttene tilfeldig på en tilstelning på skolen. Hun hadde selvsagt mest lyst å filleriste guttene og skjelle dem ut, men forsto at det da bare ville bli mye verre for datteren hennes...

Hun sa blidt hei til guttene og sa at hun trengte å snakke litt med dem... De så nervøse ut... Hun sa noe sånt som dette: "Maja er litt lei seg fordi hun føler at dere plager henne på skolen pga brillene, så jeg tenkte jeg måtte fortelle dere at dette er trist for henne... Når jeg nå ser dere, så forstår jeg jo at dere er to kjekke gutter som vet hva som er riktig og galt, så jeg er sikker på at dere aldri mer vil plage henne!" Så klappa hun begge på skuldra og sa at hun var glad for at de hadde hørt på henne ;)

Vel, de har aldri plaga Maja siden den dagen ;)

Som Sør sier... IKKE ordne opp i dette selv. Da gjør du bare ting enda verre...

Og jeg vet om en far som tok tak i en mobber å sa: hvis du rører barnet mitt en gang til så skal jeg grisebanke din far mens hele familien står å ser på...

Det barnet ble aldri plaget igjen. ;)

Kan jo legge til at far i dette tilfelle er en som ser litt "bøs" ut,

hadde nok ikke funket om lille meg gjorde det samme. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Hei!

jeg tror i motsetning til dere at han evner å se helheten, det er det som er så fint med psykiatere!

Psykiatere er som mennesker flest (og som barn): forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og les hva hun skriver isteden. Det er flere enn Madelenemie og sønnen som har et problem med adferden til denne gutten og det har pågått i flere år.

Det er ikke noe man skal lære seg å mestre. Gutten bør antagelig tas ut av klassen og inn på en spesialskole.

Er det noen spesiell grunn til at du ikke klarer å forholde deg til at jeg svarer på én del av Madelenemies innlegg her?

Jeg har svart på den generelle problemstillingen andre steder i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...