Gå til innhold

adhd barn er plagsomme!


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Gjest skullevelikkemen

Hei Madelenemie,

Glad du forstod det.

En slik overskrift betyr (ikke bare "tolkes") til ALLE på norsk. Hvis du ikke mener "alle", må du skrive "noen", eller "én".

Med vennlig hilsen

Du leser ikke mye aviser, du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 449
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    122

  • Sør

    58

  • PieLill

    30

  • Dorthe

    29

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie

Hmmm. Rom for tolkning, tror jeg?

Med "ikke unnskylder meg selv" - mener du (eller psykiateren din) at du ikke forklarer oppførselen din med din diagnose - eller at du ikke ber om unnskyldning for ting du gjør (som andre blir lei seg for, men som du selv ikke mener er noe galt)?

Hei!

jeg har falt av forstår ikke hva dere mener nå?

Jeg mener at jeg påtar meg ansvar for at visse ting her hjemme ikke fungerer optimalt, dette pga av meg, ja jeg mener derfor jeg ikke unnskylder meg selv, med diagnosen, men påtar meg ansvaret.

det var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

:)

Jeg fikk mail fra en mor som sier hun skal skremme gutten sønder og sammen.

jeg ble meget overrasket!

Men denne gutten har kvelt henne sønn og sparket inn et ribbein slik at han har et stygt merke i siden.

Jeg er sjokkert!

Jeg tenkte mer å ta en prat med gutten når jeg ser han, fortelle han at han ikke kan oppføre seg slik osv osv...

Hei Madelenemie,

Jeg tror det er lurt hvis du og moren snakker med rektor i stedet. Husk at rektor er lovpålagt å gjøre noe med all mobbing de vet noe om, hvis ikke kan han bli straffet iht Opplæringsloven.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leser ikke mye aviser, du?

Jeg leser aviser fra Norge, USA, Storbritannia, Singapore, Kina, Thailand, Brasil, Argentina, Sør Afrika, Frankrike, Danmark, m. fl.

At formen blir brukt i avisoverskrifter endrer faktisk ikke på hva den betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Og det som ungen trolig lærte var "når jeg blir stor så skal jeg få viljen min gjennom å true/slå de som er mindre enn meg".

Det er ikke engang sikkert han ventet til han ble stor...

Med vennlig hilsen

Ingen god løsning. Men når ingenting hjelper, hadde jeg gjort det samme selv... (*host* om jeg var en stor skummel mann. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Og det som ungen trolig lærte var "når jeg blir stor så skal jeg få viljen min gjennom å true/slå de som er mindre enn meg".

Det er ikke engang sikkert han ventet til han ble stor...

Med vennlig hilsen

Hei!

Nei jeg regner det som sannsynlig at denne gutten vil begynne sin kriminelle karriere langt tidligere enn før han er voksen.

Hvis ingen hjelper han, og slik ser det ikke ut.

Men hjelpen er jo en voksen på han på 100%, slikt tror jeg blir vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Ingen god løsning. Men når ingenting hjelper, hadde jeg gjort det samme selv... (*host* om jeg var en stor skummel mann. ;)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Hei!

:)

Jeg fikk mail fra en mor som sier hun skal skremme gutten sønder og sammen.

jeg ble meget overrasket!

Men denne gutten har kvelt henne sønn og sparket inn et ribbein slik at han har et stygt merke i siden.

Jeg er sjokkert!

Jeg tenkte mer å ta en prat med gutten når jeg ser han, fortelle han at han ikke kan oppføre seg slik osv osv...

Jeg skjønner den moren godt jeg...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen god løsning. Men når ingenting hjelper, hadde jeg gjort det samme selv... (*host* om jeg var en stor skummel mann. ;)

Hvorfor ikke sende dem et brev, som du sørger for å få registrert, hvor du forteller om situasjonen, og henviser til Opplæringslovens paragraf 9a, ledd 3, og viser til ledd 7 hvis ikke rektor gjør noe?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''jeg skal ta han når jeg treffer han på skolen''

Madelenemie: Du skal ikke "ta" noen. Det er snakk om et barn, og du kan bli arrestert hvis du går for langt.

Jeg synes du først skal snakke med psykiateren din om hvordan du skal takle dette. Det er viktig!

Med vennlig hilsen

Hei!

Jeg blir ikke arrestert for å fortelle han at han legger ikke en gang til hånd på min sønn eller noen andre, da blir det veldig vanskelig for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei jeg regner det som sannsynlig at denne gutten vil begynne sin kriminelle karriere langt tidligere enn før han er voksen.

Hvis ingen hjelper han, og slik ser det ikke ut.

Men hjelpen er jo en voksen på han på 100%, slikt tror jeg blir vanskelig.

Nettopp.

Og for å forhindre det, er det viktig at noen gjør noe for denne ungen NÅ.

For eksempel, få rektor til å melde fra til Barnevernet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Hvorfor ikke sende dem et brev, som du sørger for å få registrert, hvor du forteller om situasjonen, og henviser til Opplæringslovens paragraf 9a, ledd 3, og viser til ledd 7 hvis ikke rektor gjør noe?

Med vennlig hilsen

Joda, alt er flott på pappiret. Men ikke alt som er like flott i praksis...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg blir ikke arrestert for å fortelle han at han legger ikke en gang til hånd på min sønn eller noen andre, da blir det veldig vanskelig for han.

Nei, men jeg tenker på hvordan du vil reagere på det han svarer deg, og at det kanskje "tar litt av"?

Jeg mener at du bør snakke med rektor, slik jeg har skrevet om i andre innlegg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Hei Madelenemie,

Jeg tror det er lurt hvis du og moren snakker med rektor i stedet. Husk at rektor er lovpålagt å gjøre noe med all mobbing de vet noe om, hvis ikke kan han bli straffet iht Opplæringsloven.

Med vennlig hilsen

Hei!

Jeg er meget fornøyd det ser ut som det er overvekt av foreldre som muligens krever gutten utvist.

Jeg er litt overrasket da jeg ikke viste at problemet er så stort.

Jeg hadde vel egentlig ønsket at noen kunne fotfulgt han, da jeg et sted inni meg syns det hele er trist, men nå er det vel gått for langt. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Hei!

:)

Jeg fikk mail fra en mor som sier hun skal skremme gutten sønder og sammen.

jeg ble meget overrasket!

Men denne gutten har kvelt henne sønn og sparket inn et ribbein slik at han har et stygt merke i siden.

Jeg er sjokkert!

Jeg tenkte mer å ta en prat med gutten når jeg ser han, fortelle han at han ikke kan oppføre seg slik osv osv...

Skremme gutten sønder og sammen... Ja, siden gutten allerede blir slått hjemme så er det nok best at flere voksne slenger seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, alt er flott på pappiret. Men ikke alt som er like flott i praksis...

:)

Nei, men det er ikke trusler heller. Det blir ofte mye verre av det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Men dette er jo uansett ikke "vanlig skole", for alle, også barn med ADHD, ikke sant? Da er det jo ikke rart det er "stille".

Norsk skole får faktisk en god prosentandel gjennom. Ikke spektakulært, etter det jeg husker, men anstendig.

Det var lærerne og reglene som var årsaken til at det var stille der. Konsekvensene for ikke å følge reglene var mye større. Derfor var alle stille. Derfor møtte alle punktlig og derfor turte ingen å møte opp på skolen og ha utelatt noe av leksene.

Som sønnen min sa da han begynte der: - Dette er psykisk voldtekt!

Så snudde han etterhvert og ble veldig negativ til den norske skolen og veldig positiv til den internasjonale. Nå skal det sier at det var en tøff tilvenningsprosess altså. Jeg synes ganske synd på han en stund, men du verden så mye han skrøt av den skolen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

For den som blir slått jevnlig og får store psykiske skader er det klart ondartet.

Ingen er uenig med deg i det.

Men den dagen du anbefaler voksne å fortelle barna sine at det er greit å henge ut andre barn på nettet, mobbe dem og slå igjen dersom de blir slått - da har du faktisk tråkket feil.

Det er BARN vi snakker om her, ikke en voksen. Prinsipielt er jeg enig med deg, vi skal aldri akseptere vold. Men når et barn med diagnose slår andre barn er det voksnes oppgave å LÆRE dette barnet hva som er rett og galt, ikke å ta igjen.

Og blir han i tillegg slått av sine egne foreldre forstår du antagelig bedre enn meg hva som må foregå i hodet hans. Tenk deg hva som utvikler seg i det lille (umodne) hodet når han i tillegg blir hengt ut til spott og spe på internett, og de andre foreldrene også angriper ham.

Du av alle bør forstå at han trenger hjelp, langt mer enn sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Nei, men jeg tenker på hvordan du vil reagere på det han svarer deg, og at det kanskje "tar litt av"?

Jeg mener at du bør snakke med rektor, slik jeg har skrevet om i andre innlegg.

Med vennlig hilsen

Hei!

Vår mail er sendt videre i lynfart, ikke bare til rektor, men mange andre.

Jeg er på mail med flere foreldre, men hvor mange som har fått nok vet jeg ikke, men det virker som langt flere enn jeg var forberedt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Nei, men det er ikke trusler heller. Det blir ofte mye verre av det.

Med vennlig hilsen

Han tok ungen face to face. Ingen trusler på papiret.

Ungen som ble plaget fikk, og får enda gå i fred.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...