Gå til innhold

adhd barn er plagsomme!


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Har hun sagt at det er en privatskole? Det spiller ingen rolle. Det er en gutt som er det store problemet her.

Det er skoleplikt og man sender ikke barna sine på skolen for at de skal bli utsatt for vold.

Jeg spurte om DINE barn "i utlandet" gikk på en privatskole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 449
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    122

  • Sør

    58

  • PieLill

    30

  • Dorthe

    29

Mest aktive i denne tråden

Gjest Jacoba

Har hun sagt at det er en privatskole? Det spiller ingen rolle. Det er en gutt som er det store problemet her.

Det er skoleplikt og man sender ikke barna sine på skolen for at de skal bli utsatt for vold.

(ja, hun har skrevet at hun har barnet sitt på provatskole)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Gutten blir slått hjemme...

Er han da "ondartet" hvis han viderefører det han har lært?

For den som blir slått jevnlig og får store psykiske skader er det klart ondartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Når du har som overskrift "adhd-barn er plagsomme" er det liksom underforstått at du mener alle/de fleste og ikke bare noen.

Hvis jeg skrev "Biler er gule" hadde ikke det hørtes ut som et vettugt utsagn. Selv om det ville vært enda mer underforstått at jeg mener "noen".

Hei!

ja det var en uheldig overskrift, det er jeg enig med deg i:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Når man har en hel haug unger selv, er det en fordel om man også kan mestre andre barn og deres noe mer urolige oppførsel.

Det går en grense et eller annet sted. Min yngste fikk legoslottet som hun hadde brukt hele romjula til å bygge, sparket i stykker av det ene barnet deres. Min sønn fikk frastålet mobil, bærbar pc og ipod frastålet samme dag. Da hadde vi allerede tålt mye i flere år, med der gikk grensen.

Jeg akter ikke å lære meg å mestre slike barn, så lenge de ikke er mitt ansvar.

Jeg forsto etterhvert at det ville ha vært et overgrep mot mine egne barn om jeg slapp dem inn i hus mer. Spesielt min sønn hadde fått nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Overskriften, slik som den står, rammer absolutt alle ADHD-barn, Madelenemie.

Det er norsk for at "dette gjelder alle som har ADHD" - og det er selvsagt derfor folk er irritert.

Med vennlig hilsen

Hei!

Ja ja, men jeg skrev ikke alle!

Men okey, sånn ble det tolket og da var det en dårlig overskrift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For den som blir slått jevnlig og får store psykiske skader er det klart ondartet.

Det er da ingen som tviler på at det er ondartet å BLI mobbet. Det behøver man da ikke diskutere?

Spørsmålet her omhandler mobberen - i dette tilfellet så er det en gutt som blir slått hjemme, og som har en diagnose.

Skal man da slå ham, mobbe ham, henge ham ut på internett, eller skal man gjøre noe mer fornuftig?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jo, Madelenemie - du forklarer (= unnskylder) en masse oppførsel og manglende forståelse med at du har aspergers. Og det er helt OK - for selvsagt er det vanskelig.

Men da må du også forstå at ikke bare folk med aspbergers har det vanskelig, og akkurat som andre må vise hensyn til deg, så må du også forstå andres vanskeligheter. Spesielt når det gjelder barn.

Med vennlig hilsen

Hei!

Hmmm, det må jeg tenke mer på...

Min psykiater sier jeg aldri unnskylder meg selv men er ærlig og kan misforståes, men at hun ser helheten,

Ja ja sånn oppfatter hun det. Samt min mann han mener jeg svartmaler meg sel, noe jeg slett ikke gjør, jeg bare sier som det er og pynter ikke på sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja ja, men jeg skrev ikke alle!

Men okey, sånn ble det tolket og da var det en dårlig overskrift!

Hei Madelenemie,

Glad du forstod det.

En slik overskrift betyr (ikke bare "tolkes") til ALLE på norsk. Hvis du ikke mener "alle", må du skrive "noen", eller "én".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det er ikke sikkert slike framgangsmåter fungerer på de mer urolige ungene. Altså kan det hende skolen/lærerne ikke har gode nok ressurser til å ta seg av barnas ulike behov - og i dette tilfelle særlig gutten som plager din sønn.

Har dere en PP-tjeneste ved skolen?

Hei!

det tror jeg ikke.

Det er en privatskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei Madelenemie,

Glad du forstod det.

En slik overskrift betyr (ikke bare "tolkes") til ALLE på norsk. Hvis du ikke mener "alle", må du skrive "noen", eller "én".

Med vennlig hilsen

Hei!

Notert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hmmm, det må jeg tenke mer på...

Min psykiater sier jeg aldri unnskylder meg selv men er ærlig og kan misforståes, men at hun ser helheten,

Ja ja sånn oppfatter hun det. Samt min mann han mener jeg svartmaler meg sel, noe jeg slett ikke gjør, jeg bare sier som det er og pynter ikke på sannheten.

Hei,

Her blander du to forskjellige unnskyldninger! :-) (Jada, dette er komplisert.)

Den type unnskyldning jeg tenker på er når du forklarer din egen oppførsel med aspergers. For eksempel: "jeg tåler ikke bråk, fordi jeg har aspergers". Ser du?

Den type unnskyldning jeg tror din psykiater tenker på er "Unnskyld at jeg gjorde noe".

Ser du at det er to forskjellige ting? Den ene har "fordi" i seg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det er bra!

Det som bør skje er at skolen setter inn ekstra ressurser f.eks. ute i friminuttene. Der jeg jobber er det flere elever som har egen "vakt" på seg ute i alle friminutt.

Hei!

takk jeg skal ta dette opp nå.

Det viser seg nå at denne gutten plager langt flere enn jeg ante.

jeg er på mail med visse fortvilte foreldre,

så er man ikke alene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Hei,

Her blander du to forskjellige unnskyldninger! :-) (Jada, dette er komplisert.)

Den type unnskyldning jeg tenker på er når du forklarer din egen oppførsel med aspergers. For eksempel: "jeg tåler ikke bråk, fordi jeg har aspergers". Ser du?

Den type unnskyldning jeg tror din psykiater tenker på er "Unnskyld at jeg gjorde noe".

Ser du at det er to forskjellige ting? Den ene har "fordi" i seg.

Med vennlig hilsen

Hei!

nei det seg jeg ikke forskjell på,

men jeg skal jo tenke på det.

Vær sikker. Takk for oppklaringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går en grense et eller annet sted. Min yngste fikk legoslottet som hun hadde brukt hele romjula til å bygge, sparket i stykker av det ene barnet deres. Min sønn fikk frastålet mobil, bærbar pc og ipod frastålet samme dag. Da hadde vi allerede tålt mye i flere år, med der gikk grensen.

Jeg akter ikke å lære meg å mestre slike barn, så lenge de ikke er mitt ansvar.

Jeg forsto etterhvert at det ville ha vært et overgrep mot mine egne barn om jeg slapp dem inn i hus mer. Spesielt min sønn hadde fått nok.

Hallo?

Vi snakker om høye lyder = bråk.

Grunnen tli at vi snakker om det er fordi mange personer med aspergers ikke tåler slike lyder. Det er smertefullt for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg spurte om DINE barn "i utlandet" gikk på en privatskole?

Nei, den yngste gikk på norsk offentlig skole. Den andre som gikk på den internasjonale skolen ble delvis støttet av det offentlige, men vi måtte også betale skolepenger, så da er jeg litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hmmm, det må jeg tenke mer på...

Min psykiater sier jeg aldri unnskylder meg selv men er ærlig og kan misforståes, men at hun ser helheten,

Ja ja sånn oppfatter hun det. Samt min mann han mener jeg svartmaler meg sel, noe jeg slett ikke gjør, jeg bare sier som det er og pynter ikke på sannheten.

Hmmm. Rom for tolkning, tror jeg?

Med "ikke unnskylder meg selv" - mener du (eller psykiateren din) at du ikke forklarer oppførselen din med din diagnose - eller at du ikke ber om unnskyldning for ting du gjør (som andre blir lei seg for, men som du selv ikke mener er noe galt)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Og jeg vet om en far som tok tak i en mobber å sa: hvis du rører barnet mitt en gang til så skal jeg grisebanke din far mens hele familien står å ser på...

Det barnet ble aldri plaget igjen. ;)

Kan jo legge til at far i dette tilfelle er en som ser litt "bøs" ut,

hadde nok ikke funket om lille meg gjorde det samme. ;)

Hei!

:)

Jeg fikk mail fra en mor som sier hun skal skremme gutten sønder og sammen.

jeg ble meget overrasket!

Men denne gutten har kvelt henne sønn og sparket inn et ribbein slik at han har et stygt merke i siden.

Jeg er sjokkert!

Jeg tenkte mer å ta en prat med gutten når jeg ser han, fortelle han at han ikke kan oppføre seg slik osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Her blander du to forskjellige unnskyldninger! :-) (Jada, dette er komplisert.)

Den type unnskyldning jeg tenker på er når du forklarer din egen oppførsel med aspergers. For eksempel: "jeg tåler ikke bråk, fordi jeg har aspergers". Ser du?

Den type unnskyldning jeg tror din psykiater tenker på er "Unnskyld at jeg gjorde noe".

Ser du at det er to forskjellige ting? Den ene har "fordi" i seg.

Med vennlig hilsen

Ah,- jeg så ikke du hadde svart noenlunde det samme ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den yngste gikk på norsk offentlig skole. Den andre som gikk på den internasjonale skolen ble delvis støttet av det offentlige, men vi måtte også betale skolepenger, så da er jeg litt usikker.

Men dette er jo uansett ikke "vanlig skole", for alle, også barn med ADHD, ikke sant? Da er det jo ikke rart det er "stille".

Norsk skole får faktisk en god prosentandel gjennom. Ikke spektakulært, etter det jeg husker, men anstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...