Gå til innhold

adhd barn er plagsomme!


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Gjest Jacoba

Hei!

Jo jeg gjør det litt.

Jeg verdsetter nok visse kvaliteter mer enn andre og legger ikke skjul å¨det.

Det må du gjerne gjøre, men da fremstiller du seg selv samtidig som ganske selvgod. Det er lite populært i vårt samfunn å flagge at en føler seg bedre enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 449
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    122

  • Sør

    58

  • PieLill

    30

  • Dorthe

    29

Mest aktive i denne tråden

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du bør få sønnen din til å slette det han evt har laget på internett om den andre gutten. En slik handling er ikke hensiktsmessig dersom målet er å få en slutt på den grove mobbingen din sønn er utsatt for. Sannsynligvis vil det bare forverre situasjonen.

Jeg synes du skal kreve at skolen setter inn så mye voksenressurser på denne gutten at verken din sønn eller andre barn skal bli terrorisert på skolen.

Om dette ikke fører frem, mener jeg at barnevernet bør varsles. De har plikt til å verne ditt og andre barn mot vold.

Om dette heller ikke fører frem ville jeg anmeldt saken til Politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk feil. IQ og EQ går oftest "hånd i hånd", men selvsagt ikke alltid.

Det er ikke slik at EQ er en trøstepremie for folk med lav IQ. ;-)

Med vennlig hilsen

Ja, det var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Du bør få sønnen din til å slette det han evt har laget på internett om den andre gutten. En slik handling er ikke hensiktsmessig dersom målet er å få en slutt på den grove mobbingen din sønn er utsatt for. Sannsynligvis vil det bare forverre situasjonen.

Jeg synes du skal kreve at skolen setter inn så mye voksenressurser på denne gutten at verken din sønn eller andre barn skal bli terrorisert på skolen.

Om dette ikke fører frem, mener jeg at barnevernet bør varsles. De har plikt til å verne ditt og andre barn mot vold.

Om dette heller ikke fører frem ville jeg anmeldt saken til Politiet.

Godt du er enig med oss da, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest påsana

Sikkert, jeg har lavere EQ enn mange med down syndrom,

men IQ betyr mer for meg.

Jeg vet ikke om jeg har det, men det var slik jeg oppfattet noen kommentarer.

Jeg har 164 i IQ, men som min mann sa "Min kone har ikke EQ".

Ja ja, jeg kan bli hva jeg vil, men jeg sier også det jeg syns fordi jeg stort sett syns jeg har rett, i vertfall i fakta kunnskap.

Uten EQ er man jo "lost".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør få sønnen din til å slette det han evt har laget på internett om den andre gutten. En slik handling er ikke hensiktsmessig dersom målet er å få en slutt på den grove mobbingen din sønn er utsatt for. Sannsynligvis vil det bare forverre situasjonen.

Jeg synes du skal kreve at skolen setter inn så mye voksenressurser på denne gutten at verken din sønn eller andre barn skal bli terrorisert på skolen.

Om dette ikke fører frem, mener jeg at barnevernet bør varsles. De har plikt til å verne ditt og andre barn mot vold.

Om dette heller ikke fører frem ville jeg anmeldt saken til Politiet.

Godt skrevet!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går jo an å være både pøbel og ha en diagnose?

Det får være grenser hvor mye man skal rekke over! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Men han er ikke en pøbel, han har bare en annen diagnose enn dine unger som utarter seg annerledes.

Akkurat denne gutten Madelenemie skriver om er rett ut sagt en pøbel ja. Men det betyr jo ikke dermed at en avskriver gutten all rett til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du er enig med oss da, tross alt.

Hehe ;-)

Og vi med vår (påståtte) mer middelmådige IQ kom stort sett med akkurat de samme rådene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Denne guttens oppførsel kan vel tyde på at han er rimelig ute av kurs? Voksne bør se en litt større sammenheng.

Neida, han er ikke ute av kurs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Det er vel det faren(?) hans prøver på når han slår gutten hjemme, da. Å sette gutten på plass. Synes du det ser ut som det virker?

Gutten jeg fortalte om, ble ikke slått hjemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Du bør få sønnen din til å slette det han evt har laget på internett om den andre gutten. En slik handling er ikke hensiktsmessig dersom målet er å få en slutt på den grove mobbingen din sønn er utsatt for. Sannsynligvis vil det bare forverre situasjonen.

Jeg synes du skal kreve at skolen setter inn så mye voksenressurser på denne gutten at verken din sønn eller andre barn skal bli terrorisert på skolen.

Om dette ikke fører frem, mener jeg at barnevernet bør varsles. De har plikt til å verne ditt og andre barn mot vold.

Om dette heller ikke fører frem ville jeg anmeldt saken til Politiet.

Hei!

Takk!

Min sønn fjernet det straks vi bad han.

Det ligger ikke der, han ble lei seg, men han er samtidig sint/opprørt

Andre barn syns jo det var morsomt, for han er en plageånd men lav IQ, (beklager stygt sagt, men han skjønner ikke sine egne begrensinger)

Han har en fantastisk lærer, heldigvis, som tar dette på alvor, men han syns vel han nå må få bruke tiden på de som vil lære, enn på å holde en urokråke i ørene med trusler.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jo jeg har høy IQ.

jeg kan komme inn i mensa, og jeg har 6 i alle fag.

dette har ingenting med asperger syndrom å gjøre,

Jeg tar de fleste rene IQ tester lett!

Også rubiks kube!

Men Madelenemie, hvis du IKKE hadde hatt aspergers, ville du vel også kunne dette?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går en grense et eller annet sted. Min yngste fikk legoslottet som hun hadde brukt hele romjula til å bygge, sparket i stykker av det ene barnet deres. Min sønn fikk frastålet mobil, bærbar pc og ipod frastålet samme dag. Da hadde vi allerede tålt mye i flere år, med der gikk grensen.

Jeg akter ikke å lære meg å mestre slike barn, så lenge de ikke er mitt ansvar.

Jeg forsto etterhvert at det ville ha vært et overgrep mot mine egne barn om jeg slapp dem inn i hus mer. Spesielt min sønn hadde fått nok.

Men de ungene har ikke adhd eller asberger eller noen annen diagnose som de blir behandlet for og da stiller saken seg helt annerledes. Og du velger selvfølgelig hvem du vil ha i huset, det gjør vi alle og når vi har andre unger i huset så tar vi dem på den måten vi mener er riktig, du forlanger ikke at en døv skal høre eller en lam skal løpe, man forlanger heller ikke at en med adhd skal sitte rolig hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hei!

Jo jeg har høy IQ.

jeg kan komme inn i mensa, og jeg har 6 i alle fag.

dette har ingenting med asperger syndrom å gjøre,

Jeg tar de fleste rene IQ tester lett!

Også rubiks kube!

Det jeg mente var at du har lav EQ fordi du har Asperger og ikke fordi du har høy IQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hehe ;-)

Og vi med vår (påståtte) mer middelmådige IQ kom stort sett med akkurat de samme rådene...

Hei!

men ikke på en saklig god måte.

Det er der IQ kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Hei!

Jo jeg har høy IQ.

jeg kan komme inn i mensa, og jeg har 6 i alle fag.

dette har ingenting med asperger syndrom å gjøre,

Jeg tar de fleste rene IQ tester lett!

Også rubiks kube!

Hun mener at din lave EQ skyldes at du har Aspergers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det må du gjerne gjøre, men da fremstiller du seg selv samtidig som ganske selvgod. Det er lite populært i vårt samfunn å flagge at en føler seg bedre enn andre.

Hei!

??

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...