Gå til innhold

adhd barn er plagsomme!


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

''Jeg provoserer visse mennesker i min familie med min bedrevitenhet:)

Jeg skjønner ikke at de blir så provosert''

Det er klart bedrevitenhet er provoserende. At folk går ut fra at de vet bedre enn alle rundt seg. Bedrevitere har også ofte (vet jo ikke om det gjelder deg) tendensen til å "vite bedre" om ting de faktisk ikke har spesial-kompetanse på. De bare går ut fra at de vet best :-)

:)

Men jeg vet hva jeg snakker om.

Feks vet de ingen ting om verken sorte hull eller jordens magnetfelt, men det er morsomt å høre på fremsatte påstander:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 449
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    122

  • Sør

    58

  • PieLill

    30

  • Dorthe

    29

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie

''Ja jeg er meg, og har ingenting skummelt å skjule.''

Nei, ikke skummelt, kanskje,- men man bør jo av og til kamuflere seg litt - i tilfelle folk man kjenner leser her inne. Ikke alt man vil at kolleger eller barn skal vite at man har skrevet.

Men det har du vel fått tips om før ;-)

Hei!

jeg kan ikke kunsten å kamuflere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ja da er vi ikke enige.

Jeg liker mer det japanske systemet der.

Men det er de norske arbeiderne, og ikke de japanske, som er de mest produktive i verden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

Hva skal jeg si....

vel, kan du være så vennlig å si hvem du er, hvem er du mor til?

Dette er IQ tester jeg ikke skjønner meg på :)

Du kan skrive en mail til meg på [email protected] så skal jeg si hvem jeg er mamman til og hva jeg heter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg husker hele saken, du var ganske fortvilet da. Men hadde noen av dem hatt ADHD så hadde du visst det''

Det er jeg ikke så helt sikker på. Foreldrene her ville ikke ha tenkt tanken og gjort noe med det, men det kan jo være at skolen ville ha gjort det uavhengig av foreldrene.

Nei, skolen må ha foreldrenes underskrift for utredning på bup ev ppt, men de pleier å være frampå hvis de mener det er riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Men det er de norske arbeiderne, og ikke de japanske, som er de mest produktive i verden.

Med vennlig hilsen

Hei!

Nei nå må du gi deg!

Hva er det for rapporter du leser.

Japanere har både arbeidsmoral og verdier vi har mistet mye av.

Jeg må sove nå, virkelig, men jeg skal svare deg mer.

Er så sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Du kan skrive en mail til meg på [email protected] så skal jeg si hvem jeg er mamman til og hva jeg heter

:)

Okey i morgen jeg er så forferdelig sliten, har prøvd å svare alle i kveld og det ble litt mye for meg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Okey i morgen jeg er så forferdelig sliten, har prøvd å svare alle i kveld og det ble litt mye for meg.

:)

Det ble mye for meg også og det er et emne som er slitsomt fordi det gjelder ungene våre som vi vil skal klare seg bra og så er det ikke alltid det blir slik vi ønsker :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei nå må du gi deg!

Hva er det for rapporter du leser.

Japanere har både arbeidsmoral og verdier vi har mistet mye av.

Jeg må sove nå, virkelig, men jeg skal svare deg mer.

Er så sliten!

Hei,

Det er offisielle tall fra ILO (International Labour Organization).

Sov godt!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pjolter

Men det er de norske arbeiderne, og ikke de japanske, som er de mest produktive i verden.

Med vennlig hilsen

Nåja. Det skyldes oljeutvinningen, som krever relativt få mennesker og er veldig lønnsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk feil. IQ og EQ går oftest "hånd i hånd", men selvsagt ikke alltid.

Det er ikke slik at EQ er en trøstepremie for folk med lav IQ. ;-)

Med vennlig hilsen

Usj, Sør, hvorfor måtte du si det, jeg som alltid roser meg sjøl for høy EQ, det er verre med IQ ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jo, Madelenemie - du forklarer (= unnskylder) en masse oppførsel og manglende forståelse med at du har aspergers. Og det er helt OK - for selvsagt er det vanskelig.

Men da må du også forstå at ikke bare folk med aspbergers har det vanskelig, og akkurat som andre må vise hensyn til deg, så må du også forstå andres vanskeligheter. Spesielt når det gjelder barn.

Med vennlig hilsen

''Men da må du også forstå at ikke bare folk med aspbergers har det vanskelig, og akkurat som andre må vise hensyn til deg, så må du også forstå andres vanskeligheter. Spesielt når det gjelder barn''

Madelenemie har sagt her på dol at hun ville ha gitt omsorgen av barna til sin mann ved en eventuell skilsmisse. Synes det beviser at hun ikke er så opptatt av hensynet til eget beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Hvis du ikke har fått det med deg så skriver jeg det:

Min sønn er meget godt likt av sin lærer og savnet av medelever.

Det sier vel nok at denne pøbelen av en plageånd ikke har venner og ikke kan lese!

''Det sier vel nok at denne pøbelen av en plageånd ikke har venner og ikke kan lese!''

Jeg forstår du har fått nok av pøblingen til denne gutten. Det han driver med er uttålelig og uakseptabelt.

At han ikke har venner, kan si en del om hans adferd. Det sier også noe om at gutten ikke har det bra.

At han ikke kan lese har ingen ting med saken å gjøre ut over at det sammen med venneløsheten helt sikkert er med på å bygge opp frustrasjon og agresjon.

Det tar seg dårlig ut at du rakker ned på gutten for ting som ikke har noe med saken og gjøre og som barnet ikke kan noe for.

Det er ikke guttens skyld om han ikke kan lese.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttens problemer løses ikke ved å utvises fra skolen. Problemene har antakelig utspring i det at han blir slått. Det er her fokus må settes, både gutten og hele familien må få hjelp. Jeg forstår du allerede har vært i kontakt med barnevernet, men det er kanskje på tide å stille krav om umiddelbar reaksjon.

''Guttens problemer løses ikke ved å utvises fra skolen. Problemene har antakelig utspring i det at han blir slått. Det er her fokus må settes, både gutten og hele familien må få hjelp. Jeg forstår du allerede har vært i kontakt med barnevernet, men det er kanskje på tide å stille krav om umiddelbar reaksjon.''

Men de andra barnas problemer blir løst. Hvor vil du sette grensen før et barn fjernes fra en klasse/skole? Påfører andre barn blåmerker, kjøttsår, beinbrudd, hjernerystelse, strupeskader, øyeskader?

Hvor langt er du villig til å gå i å ofre dine egne barn for at et annet barn skal få fortsette i klassen?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Det sier vel nok at denne pøbelen av en plageånd ikke har venner og ikke kan lese!''

Jeg forstår du har fått nok av pøblingen til denne gutten. Det han driver med er uttålelig og uakseptabelt.

At han ikke har venner, kan si en del om hans adferd. Det sier også noe om at gutten ikke har det bra.

At han ikke kan lese har ingen ting med saken å gjøre ut over at det sammen med venneløsheten helt sikkert er med på å bygge opp frustrasjon og agresjon.

Det tar seg dårlig ut at du rakker ned på gutten for ting som ikke har noe med saken og gjøre og som barnet ikke kan noe for.

Det er ikke guttens skyld om han ikke kan lese.

mvh

Hei!

Neida, men jeg mener bare at det sier noe om hvor urolig han er.

Det var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men da må du også forstå at ikke bare folk med aspbergers har det vanskelig, og akkurat som andre må vise hensyn til deg, så må du også forstå andres vanskeligheter. Spesielt når det gjelder barn''

Madelenemie har sagt her på dol at hun ville ha gitt omsorgen av barna til sin mann ved en eventuell skilsmisse. Synes det beviser at hun ikke er så opptatt av hensynet til eget beste.

...eh... ???

jeg snakker om forståelse av andre, og ikke om egoisme eller "hensynet til eget beste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at jeg forstår deg faktisk godt, selv om jeg ikke forsvarer det. Nok er nok og alle kan miste besinnelsen, da er det ikke alltid man handler rasjonelt. Jeg tror alle i denne tråden har vært der, og det blir for dumt at alle nå sitter her på sin høye hest og dømmer deg for denne overskriften.

Det din sønn har blitt utsatt for er da langt alvorligere enn en litt ugjennomtenkt overskrift. Du har allikevel hatt veldig mye dårlige opplevelser med adhd-barn slik jeg forstår det, så du snakker vel av erfaring.

De som gidder å legge litt godvilje til skjønner også at du ikke mener absolutt adhd-barn....

Jeg kjenner en gutt med adhd som er medisinert og som ble en helt annen gutt etter at han fikk riktig medisin. Før han fikk medisin var han fryktelig slitsom ja, men det er jo synd på de som ikke får hjelp.

Hadde mitt barn blitt plaget sånn i 6 år, så hadde nok jeg også vurdert å se mellom fingrene med det hvis barnet mitt for første gang tok igjen og at det var på nettet. Det tror jeg de fleste ville gjort. Vi voksne finner oss da heller ikke i å bli plaget og plaget uten å bite i fra oss, det skal da heller ikke barn måtte finne seg i.

Når man er mor eller far og opplever at ens barn blir plaget over så mange år, er det ikke rart man kan ta utradisjonelle metoder i forsvar.

Ja, overskriften var litt ugjennomtenkt, men du snakker av erfaring, og det er dumt at sønnen din tar igjen på nett, men om det var 1. gang på 6 år så forstår jeg det godt!

Håper virkelig ting ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Jeg blir så lei meg når jeg leser denne tråden.

Fordi sønnen din har det vondt og fordi mange andre i klassen hans har det vondt, på grunn av denne gutten.

Og fordi denne gutten, uansett om han lyver om vold hjemme eller ikke, har store problemer og blir sviktet av alle voksne hver eneste dag. Det er jo ingen som hjelper han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så lei meg når jeg leser denne tråden.

Fordi sønnen din har det vondt og fordi mange andre i klassen hans har det vondt, på grunn av denne gutten.

Og fordi denne gutten, uansett om han lyver om vold hjemme eller ikke, har store problemer og blir sviktet av alle voksne hver eneste dag. Det er jo ingen som hjelper han.

Her må flere ledd ha sviktet på flere områder i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...