Gå til innhold

adhd barn er plagsomme!


Madelenemie

Anbefalte innlegg

:) nettopp

Det er det ene jeg kan glede meg over ved asperger syndrom ,

samt min rettlinjethet (selv om det er rart at mennesker er rettlinjete)

Og ærlighet.

I følge min psykiater, takk Gud for min psykiater.

Hva mener du med "rettlinjet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 449
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    122

  • Sør

    58

  • PieLill

    30

  • Dorthe

    29

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie

Du fremhever at dere er en rolig familie med interesse for lesing og sjakk og intellektuelle stimuli. Og det er selvsagt helt ok, men det blir mindre ok når du ikke legger skjul på at du rangerer slike kvaliteter over andre personlighetstyper.

Hei!

jeg skal fortelle deg noe du ikke vil tro.

Jeg provoserer visse mennesker i min familie med min bedrevitenhet:)

Jeg skjønner ikke at de blir så provosert, men min mann skjønner det, jeg kan være overlegen, men jeg skjønner ikke alltid når jeg er det, det må jeg tenke mere over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men de ungene har ikke adhd eller asberger eller noen annen diagnose som de blir behandlet for og da stiller saken seg helt annerledes. Og du velger selvfølgelig hvem du vil ha i huset, det gjør vi alle og når vi har andre unger i huset så tar vi dem på den måten vi mener er riktig, du forlanger ikke at en døv skal høre eller en lam skal løpe, man forlanger heller ikke at en med adhd skal sitte rolig hele tida''

Jeg vet ikke om de har adhd. Jeg forlanger ikke noe som helst når det gjelder disse barna. Om de har adhd eller ei spilte liten rolle for oss. Det jeg var opptatt av var å beskytte oss selv. Vi kan ikke ha unger i hus som rundstjeler egne barn og tar i fra dem konfirmasjonsgaver. Ikke barn med adhd heller får lov til å gjøre det hos oss.

Nå skal det sies at jeg var oppriktig bekymret for disse barna også da og opptatt av deres utvikling, så jeg prøvde så godt jeg kunne å ta dette på en annen måte først ved å snakke med moren, men når det er helt låst så går det ikke.

Jeg husker hele saken, du var ganske fortvilet da. Men hadde noen av dem hatt ADHD så hadde du visst det. Det er slik at dersom vanskelig barn har blitt utredet og fått en diagnose så er det en lettelse for foreldrene fordi de skjønner ofte at det ikke er deres skyld og dermed så forteller de det til venner hvor de tar med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det syns ikke jeg, men noen er gode, men mange er tullete.

Jeg må smile litt. Du er så herlig ærlig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hva mener du med "rettlinjet"?

:):)

At jeg tenker fra A til B til C til D til E til F osv...

Men andre tenker lurere sier min psykiater de tenker slik:

Fra A til F til B til D til C osv...

De snakker sånn og fremlegger sine ting slik som det er lurest for dem i øyeblikket.

Sånt skjønne jeg meg ikke på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Hei!

ja ja, men det er jo derfor jeg spør dere her nå!

:)

Det beste er å vente noen timer eller helst et par dager. Ofte er det gjerne slik at man tenker klarere når det verste sinnet har roet seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Hei!

jeg skal fortelle deg noe du ikke vil tro.

Jeg provoserer visse mennesker i min familie med min bedrevitenhet:)

Jeg skjønner ikke at de blir så provosert, men min mann skjønner det, jeg kan være overlegen, men jeg skjønner ikke alltid når jeg er det, det må jeg tenke mere over.

Det har jeg da ingen problemer med å tro. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg må smile litt. Du er så herlig ærlig ;-)

:)

Takk nå kan jeg sove på den.

Ja jeg er ærlig og jeg har lav EQ og jeg et glad for hjelpen dere gor meg.

Nå må jeg legge meg god natt.

Det ble ingen avis på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det beste er å vente noen timer eller helst et par dager. Ofte er det gjerne slik at man tenker klarere når det verste sinnet har roet seg :)

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

Hva skal jeg si....

vel, kan du være så vennlig å si hvem du er, hvem er du mor til?

Dette er IQ tester jeg ikke skjønner meg på :)

Jeg har ikke lyst til å si det her inne skjønner du. Men jeg kan fortelle deg at han ikke hadde det godt på skolen fordi han hadde dysleksi og litt dårlig med sosiale antenner så han var kjempefrustrert da han gikk der og var stadig vekk sint for han synes alt var så urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg har ikke lyst til å si det her inne skjønner du. Men jeg kan fortelle deg at han ikke hadde det godt på skolen fordi han hadde dysleksi og litt dårlig med sosiale antenner så han var kjempefrustrert da han gikk der og var stadig vekk sint for han synes alt var så urettferdig.

Hm så han bytte skole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Jeg husker hele saken, du var ganske fortvilet da. Men hadde noen av dem hatt ADHD så hadde du visst det. Det er slik at dersom vanskelig barn har blitt utredet og fått en diagnose så er det en lettelse for foreldrene fordi de skjønner ofte at det ikke er deres skyld og dermed så forteller de det til venner hvor de tar med ungene.

''Jeg husker hele saken, du var ganske fortvilet da. Men hadde noen av dem hatt ADHD så hadde du visst det''

Det er jeg ikke så helt sikker på. Foreldrene her ville ikke ha tenkt tanken og gjort noe med det, men det kan jo være at skolen ville ha gjort det uavhengig av foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:):)

At jeg tenker fra A til B til C til D til E til F osv...

Men andre tenker lurere sier min psykiater de tenker slik:

Fra A til F til B til D til C osv...

De snakker sånn og fremlegger sine ting slik som det er lurest for dem i øyeblikket.

Sånt skjønne jeg meg ikke på:)

Ok, takk for svar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

:)

Takk nå kan jeg sove på den.

Ja jeg er ærlig og jeg har lav EQ og jeg et glad for hjelpen dere gor meg.

Nå må jeg legge meg god natt.

Det ble ingen avis på meg.

God natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ

Er det det,

Ja jeg er meg, og har ingenting skummelt å skjule.

''Ja jeg er meg, og har ingenting skummelt å skjule.''

Nei, ikke skummelt, kanskje,- men man bør jo av og til kamuflere seg litt - i tilfelle folk man kjenner leser her inne. Ikke alt man vil at kolleger eller barn skal vite at man har skrevet.

Men det har du vel fått tips om før ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei mine barn bråker ikke, så barn skal ikke bråke.

de oppfører seg som mennesker og driver med fornuftige og fremtidsrettede aktiviteter stort sett fra fylte 5 år.

Heldivis.

''Nei mine barn bråker ikke, så barn skal ikke bråke.

de oppfører seg som mennesker og driver med fornuftige og fremtidsrettede aktiviteter stort sett fra fylte 5 år.''

Det er jeg uenig i; små barn skal bråke, men selvfølgelig ta hensyn til situasjon og andre mennesker.

Mine barn er også fornuftige og skoleflinke, men "bråk" som i støyende leik etc må man tolerere når man har barn - særlig når de er fleire sammen.

Sønnen min har alltid vært rolig og pliktoppfyllende, i en så stor grad ar jeg nesten blei bekymra en periode. Det var behagelig, men ikke nødvedigvis sunt for han.

Husker han hadde en dagmamma som beklaga seg de gangene han var blitt skitten (klærne). En dag kunne jeg ikke dy meg og svarte "Hadde han vært like rein når jeg henter han som når jeg leverte han, hadde jeg blitt bekymra".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg skal fortelle deg noe du ikke vil tro.

Jeg provoserer visse mennesker i min familie med min bedrevitenhet:)

Jeg skjønner ikke at de blir så provosert, men min mann skjønner det, jeg kan være overlegen, men jeg skjønner ikke alltid når jeg er det, det må jeg tenke mere over.

''Jeg provoserer visse mennesker i min familie med min bedrevitenhet:)

Jeg skjønner ikke at de blir så provosert''

Det er klart bedrevitenhet er provoserende. At folk går ut fra at de vet bedre enn alle rundt seg. Bedrevitere har også ofte (vet jo ikke om det gjelder deg) tendensen til å "vite bedre" om ting de faktisk ikke har spesial-kompetanse på. De bare går ut fra at de vet best :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Nei mine barn bråker ikke, så barn skal ikke bråke.

de oppfører seg som mennesker og driver med fornuftige og fremtidsrettede aktiviteter stort sett fra fylte 5 år.''

Det er jeg uenig i; små barn skal bråke, men selvfølgelig ta hensyn til situasjon og andre mennesker.

Mine barn er også fornuftige og skoleflinke, men "bråk" som i støyende leik etc må man tolerere når man har barn - særlig når de er fleire sammen.

Sønnen min har alltid vært rolig og pliktoppfyllende, i en så stor grad ar jeg nesten blei bekymra en periode. Det var behagelig, men ikke nødvedigvis sunt for han.

Husker han hadde en dagmamma som beklaga seg de gangene han var blitt skitten (klærne). En dag kunne jeg ikke dy meg og svarte "Hadde han vært like rein når jeg henter han som når jeg leverte han, hadde jeg blitt bekymra".

Hei!

ja da er vi ikke enige.

Jeg liker mer det japanske systemet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...