Gå til innhold

adhd barn er plagsomme!


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er meget fornøyd det ser ut som det er overvekt av foreldre som muligens krever gutten utvist.

Jeg er litt overrasket da jeg ikke viste at problemet er så stort.

Jeg hadde vel egentlig ønsket at noen kunne fotfulgt han, da jeg et sted inni meg syns det hele er trist, men nå er det vel gått for langt. ?

Madelenemie: Det gutten gjør er GALT. Selvsagt. Fryktelig.

Samtidig, han blir også utsatt for fryktelige ting, og han har en funksjonshemning i tillegg, som gjør at han ikke helt klarer å oppføre seg.

Det finnes medisiner (flere typer) som ofte hjelper veldig for ADHD. Sønnen til en venn av meg har ADHD, og for første gang i sitt liv så klarte han å sitte rolig lenge nok til å lese en side av en bok. Tenk det - før medisiner kunne han aldri lese mer enn en setning.

Så jeg synes det rette å gjøre er å bruke situasjonen til å finne en løsning, i stedet for bare å kaste eleven ut fra skolen.

Forresten: noen typer ADHD-medisin må man vanligvis ta mange ganger hver dag, også i løpet av skoledagen. Er læreren påpasselig med å minne gutten på å ta medisinene sine?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 449
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    122

  • Sør

    58

  • PieLill

    30

  • Dorthe

    29

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie

Nettopp.

Og for å forhindre det, er det viktig at noen gjør noe for denne ungen NÅ.

For eksempel, få rektor til å melde fra til Barnevernet.

Med vennlig hilsen

Hei!

ja jeg skal be dem gjøre dette.

jeg skal si hva jeg vet, men si at jeg ikke vil si hvem som har sagt det.

Det merkelige er at gutten har betrodd seg til vår sønn?

Som er slem mot han.

Men jeg har skrevet dette før, men ingenting er skjedd, famuilien ser så normale ut på utsiden så vanskelig å tenke at det er sånn, men sånt kan vel være godt skjult,

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lærerne og reglene som var årsaken til at det var stille der. Konsekvensene for ikke å følge reglene var mye større. Derfor var alle stille. Derfor møtte alle punktlig og derfor turte ingen å møte opp på skolen og ha utelatt noe av leksene.

Som sønnen min sa da han begynte der: - Dette er psykisk voldtekt!

Så snudde han etterhvert og ble veldig negativ til den norske skolen og veldig positiv til den internasjonale. Nå skal det sier at det var en tøff tilvenningsprosess altså. Jeg synes ganske synd på han en stund, men du verden så mye han skrøt av den skolen etterhvert.

''Nå skal det sier at det var en tøff tilvenningsprosess altså. Jeg synes ganske synd på han en stund, men du verden så mye han skrøt av den skolen etterhvert.''

Jeg ville kanskje tro at en slik, streng skole kanskje kan være enda litt tøffere for noen enn for din ressurssterke (jeg har i alle fall oppfattet ham som rimelig oppegående?) sønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tok ungen face to face. Ingen trusler på papiret.

Ungen som ble plaget fikk, og får enda gå i fred.

:)

Joda, men at det virket én gang betyr ikke at det alltid gjør det, og det betyr heller ikke at problemet er borte for fremtiden.

Det neste kan bli at den andre gutten har en enda større far...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Han tok ungen face to face. Ingen trusler på papiret.

Ungen som ble plaget fikk, og får enda gå i fred.

:)

Ble ungen i tillegg slått hjemme?

Jeg ville sikkert blitt fly forbanna på en slik gutt Madelenemie skriver om selv, særlig hvis min sønn måtte gjennomgå år etter år; men ærlig talt:

Det hjelper faktisk ikke at enda flere voksne stiller seg på overgripernes side og fortsetter å angripe ham. Han trenger hjelp fra kyndige folk, ikke å bli skremt avandre forldre. det vil bare skade ham mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Hei!

Jeg er meget fornøyd det ser ut som det er overvekt av foreldre som muligens krever gutten utvist.

Jeg er litt overrasket da jeg ikke viste at problemet er så stort.

Jeg hadde vel egentlig ønsket at noen kunne fotfulgt han, da jeg et sted inni meg syns det hele er trist, men nå er det vel gått for langt. ?

Guttens problemer løses ikke ved å utvises fra skolen. Problemene har antakelig utspring i det at han blir slått. Det er her fokus må settes, både gutten og hele familien må få hjelp. Jeg forstår du allerede har vært i kontakt med barnevernet, men det er kanskje på tide å stille krav om umiddelbar reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Madelenemie: Det gutten gjør er GALT. Selvsagt. Fryktelig.

Samtidig, han blir også utsatt for fryktelige ting, og han har en funksjonshemning i tillegg, som gjør at han ikke helt klarer å oppføre seg.

Det finnes medisiner (flere typer) som ofte hjelper veldig for ADHD. Sønnen til en venn av meg har ADHD, og for første gang i sitt liv så klarte han å sitte rolig lenge nok til å lese en side av en bok. Tenk det - før medisiner kunne han aldri lese mer enn en setning.

Så jeg synes det rette å gjøre er å bruke situasjonen til å finne en løsning, i stedet for bare å kaste eleven ut fra skolen.

Forresten: noen typer ADHD-medisin må man vanligvis ta mange ganger hver dag, også i løpet av skoledagen. Er læreren påpasselig med å minne gutten på å ta medisinene sine?

Med vennlig hilsen

Hei!

Jeg vet ikke,

min sønn sa bare at ting er blitt bedre i klassen etter at gutten begynte på medisiner, han er roligere i klassen men plager fortsatt andre barn ute.

Slik at jeg vet jo ikke.

Men jeg skrev til lærer i dag at "Jeg vet eleven blir slått hjemme og at dette overgår det man kaller ris på rompa", jeg skrev dette fordi min sønn sa at faren slår moren og han med en jernstang.

Det høres jo helt forferdelig ut, men jeg har lest at adhd barn kan overdrive, men på den annen side gråt han noen dager og sa til min sønn at hans bror hadde banket han på vei til skolen,

Jeg tror ikke barn lyver om sånt?

Huff så forferdelig det er, men jeg har skrevet dette i mail til lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Joda, men at det virket én gang betyr ikke at det alltid gjør det, og det betyr heller ikke at problemet er borte for fremtiden.

Det neste kan bli at den andre gutten har en enda større far...

Med vennlig hilsen

Nei, han visste jo litt om den andre ungen, og så situasjonen ann.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Hei!

prøv heller å les å få med deg helheten så skjønner du bedre denne saken :)

nei, hovudinnlegget sier mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Hei!

ja jeg skal be dem gjøre dette.

jeg skal si hva jeg vet, men si at jeg ikke vil si hvem som har sagt det.

Det merkelige er at gutten har betrodd seg til vår sønn?

Som er slem mot han.

Men jeg har skrevet dette før, men ingenting er skjedd, famuilien ser så normale ut på utsiden så vanskelig å tenke at det er sånn, men sånt kan vel være godt skjult,

takk

''Det merkelige er at gutten har betrodd seg til vår sønn?''

Gutten er skadet. Han vet ikke hvordan han bygger relasjoner, han har ikke lært de sosiale kodene. Han har også kaos i sitt privatliv i tillegg til ADHD-kaos i hodet, og antakelig lite trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Guttens problemer løses ikke ved å utvises fra skolen. Problemene har antakelig utspring i det at han blir slått. Det er her fokus må settes, både gutten og hele familien må få hjelp. Jeg forstår du allerede har vært i kontakt med barnevernet, men det er kanskje på tide å stille krav om umiddelbar reaksjon.

Hei!

Nei jeg har ikke vært i kontakt med barnevernet, jeg har bare skrevet det jeg har hørt til læreren hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Hei!

Jeg vet ikke,

min sønn sa bare at ting er blitt bedre i klassen etter at gutten begynte på medisiner, han er roligere i klassen men plager fortsatt andre barn ute.

Slik at jeg vet jo ikke.

Men jeg skrev til lærer i dag at "Jeg vet eleven blir slått hjemme og at dette overgår det man kaller ris på rompa", jeg skrev dette fordi min sønn sa at faren slår moren og han med en jernstang.

Det høres jo helt forferdelig ut, men jeg har lest at adhd barn kan overdrive, men på den annen side gråt han noen dager og sa til min sønn at hans bror hadde banket han på vei til skolen,

Jeg tror ikke barn lyver om sånt?

Huff så forferdelig det er, men jeg har skrevet dette i mail til lærer.

Denne informasjonen ville jeg ringt til politiet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dark-Angel 82

Ble ungen i tillegg slått hjemme?

Jeg ville sikkert blitt fly forbanna på en slik gutt Madelenemie skriver om selv, særlig hvis min sønn måtte gjennomgå år etter år; men ærlig talt:

Det hjelper faktisk ikke at enda flere voksne stiller seg på overgripernes side og fortsetter å angripe ham. Han trenger hjelp fra kyndige folk, ikke å bli skremt avandre forldre. det vil bare skade ham mer!

Neida, han hadde det greit hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Nå skal det sier at det var en tøff tilvenningsprosess altså. Jeg synes ganske synd på han en stund, men du verden så mye han skrøt av den skolen etterhvert.''

Jeg ville kanskje tro at en slik, streng skole kanskje kan være enda litt tøffere for noen enn for din ressurssterke (jeg har i alle fall oppfattet ham som rimelig oppegående?) sønn?

''Jeg ville kanskje tro at en slik, streng skole kanskje kan være enda litt tøffere for noen enn for din ressurssterke (jeg har i alle fall oppfattet ham som rimelig oppegående?) sønn?''

Nei, nei, nei, da husker du feil. Det er eldstedatteren det som bodde hjemme alene. Sønnen var svimekopp han før vi dro. En skikkelig svimekopp også. Han var midt på treet faglig, men lærte mye på den internasjonale skolen og han har jo modnes etterhvert også, så nå har han blitt ganske ressurssterk han også. Jeg er ganske sikker på at den internasjonale skolen har bidratt i positiv retning, selv om jeg ser at han har falt tilbake litt til gamle synder. Det er blandt annet litt pussig at han stadig vekk ikke hører at vekkerklokka ringer hjemme, mens han alltid hørte den der ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Neida, han hadde det greit hjemme.

Og her ligger det nok en viss forskjell på hvilke grep man bør ta overfor en som mobber. Denne mobberens handlinger må få konsekvenser for ham, men det hjelper ikke om andre foreldre og lærere (=de fleste voksne i hans hverdagsliv) i samlet flokk angriper. Han vil bare bli mer ødelagt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg engasjerte meg nettopp her fordi jeg har mer sympati med de som blir slått enn de som slår.

Jeg har mange pasienter som har alvorlige psykiske skader som følge av nettopp slik antisosial adferd.

Jeg har heller ingen intensjon om å endre mitt syn på slik ondartet mobbing.

Hei!

Og det er bra at noen ser helheten og ser hvilke skader et slikt barn kan forårsake på andre barn, man får litt nok av unnskyldninger også.

Hva denne atferden skyldes vet man jo ikke, men at han plager alle svakere elever ved skolen burde jo få noe til å reagere og ikke da med å unnskylde den som mobber/plager/plager andre.

Mulig jeg ikke forstår det,

men jeg får virkelig litt nok av mentaliteten at man alltid skal forstå ihjel de voldelige mobberne, jeg leste flere artikler om unge jenter i Oslo som ikke tør gå på skolen pga av jentepøbler (med adhd) som får plage andre, mer eller mindre fritt, dette er virkelig umoralsk.

(men ikke alle med adhd er slik, men noen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet ikke,

min sønn sa bare at ting er blitt bedre i klassen etter at gutten begynte på medisiner, han er roligere i klassen men plager fortsatt andre barn ute.

Slik at jeg vet jo ikke.

Men jeg skrev til lærer i dag at "Jeg vet eleven blir slått hjemme og at dette overgår det man kaller ris på rompa", jeg skrev dette fordi min sønn sa at faren slår moren og han med en jernstang.

Det høres jo helt forferdelig ut, men jeg har lest at adhd barn kan overdrive, men på den annen side gråt han noen dager og sa til min sønn at hans bror hadde banket han på vei til skolen,

Jeg tror ikke barn lyver om sånt?

Huff så forferdelig det er, men jeg har skrevet dette i mail til lærer.

Det er ille. Da håper jeg virkelig at han ikke bare får medisiner mot ADHD. Høres ut som familiesituasjonen bør tas tak i, samtidig med at ditt og andres barn bør beskyttes fra hans oppførsel.

Å slå noen med en jernstang bør politianmeldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Jeg vet ikke,

min sønn sa bare at ting er blitt bedre i klassen etter at gutten begynte på medisiner, han er roligere i klassen men plager fortsatt andre barn ute.

Slik at jeg vet jo ikke.

Men jeg skrev til lærer i dag at "Jeg vet eleven blir slått hjemme og at dette overgår det man kaller ris på rompa", jeg skrev dette fordi min sønn sa at faren slår moren og han med en jernstang.

Det høres jo helt forferdelig ut, men jeg har lest at adhd barn kan overdrive, men på den annen side gråt han noen dager og sa til min sønn at hans bror hadde banket han på vei til skolen,

Jeg tror ikke barn lyver om sånt?

Huff så forferdelig det er, men jeg har skrevet dette i mail til lærer.

Hei!

Jeg har en fetter med adhd og bipolar og han lyver om det meste, jeg tror andre bør se på saken, barnet har jo noe ustabilitet ved seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...