Gå til innhold

adhd barn er plagsomme!


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Og jeg vet om en far som tok tak i en mobber å sa: hvis du rører barnet mitt en gang til så skal jeg grisebanke din far mens hele familien står å ser på...

Det barnet ble aldri plaget igjen. ;)

Kan jo legge til at far i dette tilfelle er en som ser litt "bøs" ut,

hadde nok ikke funket om lille meg gjorde det samme. ;)

Men faren brøt straffeloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 449
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    122

  • Sør

    58

  • PieLill

    30

  • Dorthe

    29

Mest aktive i denne tråden

Prøv og les hva hun skriver isteden. Det er flere enn Madelenemie og sønnen som har et problem med adferden til denne gutten og det har pågått i flere år.

Det er ikke noe man skal lære seg å mestre. Gutten bør antagelig tas ut av klassen og inn på en spesialskole.

Du misforstår jo Sør - han sier ikke at hun skal mestre at ungen blir slått. Han kommenterer at hun sier at hun ikke mestrer bråkete unger. At denne gutten (når han var på besøk) løp rundt og var urolig og ikke ville sette seg ned rolig... Høres veldig kjent ut når smågutter har kamerater hjem ;-) Ikke bare klare adhd-kandidater, men mange andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg regner med dette var en privatskole, hvor de som bråket ikke "var med"?

Det er litt som å si at på våre sykehus er alle friske, for vi har sendt bort de syke.

Har hun sagt at det er en privatskole? Det spiller ingen rolle. Det er en gutt som er det store problemet her.

Det er skoleplikt og man sender ikke barna sine på skolen for at de skal bli utsatt for vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg har lest hele tråden, og det er du som ikke skjønner hva du har gjort.

Jeg har ingen problemer med å forstå at dere har hatt problemer med denne gutten. Hadde overskriften vært: "Et barn er plagsomt", så ville du fått full støtte.

Men du sier at ALLE ADHD barn er plagsomme. Det er like urettferdig som det er galt. Du er med på å skape enda større problem for de som har ADHD når du skriver slikt. Jeg syns det er en skam!

Og det som er enda verre, er at du oppfordrer til mobbing via nettet! Gjennomfører du det, så håper jeg at du blir anmeldt og straffet.

:)

Du leser igjen feil.

Jeg skrev ikke ALLE ADHD barn!!

Les på nytt så går det bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. :)

Og det som ungen trolig lærte var "når jeg blir stor så skal jeg få viljen min gjennom å true/slå de som er mindre enn meg".

Det er ikke engang sikkert han ventet til han ble stor...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

''ja men jeg er lei av at adhd til tider blir brukt som en unnskydlning for dårlig oppførsel.''

Da får du slutte å bruke Asperger som unskyldning for din oppførsel. Eller syns du ikke at det skal være rettferdighet?

Hei!

da bør du lese nøyere det jeg skriver, jeg unnskylder sjelden meg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Du misforstår jo Sør - han sier ikke at hun skal mestre at ungen blir slått. Han kommenterer at hun sier at hun ikke mestrer bråkete unger. At denne gutten (når han var på besøk) løp rundt og var urolig og ikke ville sette seg ned rolig... Høres veldig kjent ut når smågutter har kamerater hjem ;-) Ikke bare klare adhd-kandidater, men mange andre også.

Er man nødt til å mestre det da?

Jeg har kuttet ut venner fordi jeg ikke mestret ungene deres og foreldrenes håndtering av dem. Jeg synes jeg har min fulle rett til det. Jeg er ikke nødt til å lære meg å mestre dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Men Madelenemie - du bruker jo Asperger som en unnskyldning for at du ikke klarer støy fra barn.

Du, av alle, burde jo forstå at folk er forskjellige.

Denne gutten trenger hjelp - kanskje fra en psykiater som din?

Med vennlig hilsen

Hei!

Nei jeg bruker det ikke som en unnskyldning, jeg har innvilget spesialørepropper pga av et reellt problem.

Jeg har ikke besøk av bråkete barn, det tillater jeg meg i mitt eget hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Du leser igjen feil.

Jeg skrev ikke ALLE ADHD barn!!

Les på nytt så går det bedre:)

Overskriften, slik som den står, rammer absolutt alle ADHD-barn, Madelenemie.

Det er norsk for at "dette gjelder alle som har ADHD" - og det er selvsagt derfor folk er irritert.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei jeg bruker det ikke som en unnskyldning, jeg har innvilget spesialørepropper pga av et reellt problem.

Jeg har ikke besøk av bråkete barn, det tillater jeg meg i mitt eget hjem.

Jo, Madelenemie - du forklarer (= unnskylder) en masse oppførsel og manglende forståelse med at du har aspergers. Og det er helt OK - for selvsagt er det vanskelig.

Men da må du også forstå at ikke bare folk med aspbergers har det vanskelig, og akkurat som andre må vise hensyn til deg, så må du også forstå andres vanskeligheter. Spesielt når det gjelder barn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Du leser igjen feil.

Jeg skrev ikke ALLE ADHD barn!!

Les på nytt så går det bedre:)

Når du har som overskrift "adhd-barn er plagsomme" er det liksom underforstått at du mener alle/de fleste og ikke bare noen.

Hvis jeg skrev "Biler er gule" hadde ikke det hørtes ut som et vettugt utsagn. Selv om det ville vært enda mer underforstått at jeg mener "noen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Riktig ryddig og strukturert og streng på karakterer og stiller høye krav, jeg er meget fornøyd det er helt etter mitt hjerte:)''

Hvordan fungerer så denne lærereren i møte med urolige barn?

Hei!

Han setter ikke pris på dem, han er meget frustrert, men han er nok profesjonell nok til å takle det, vil jeg anta.

Jeg kommer meget godt overens med han på mail, vi har oppklart noen misforståelser, og han skrev "Jeg er streng og nøye, jeg vil de skal lære seg å jobbe hardt", jeg smilte for meg selv og tenkte "den perfekte læreren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Jeg vil fortelle deg en liten historie:)

Ei jente jeg kjenner ble stadig mobba fordi hun brukte briller. Det var alltid de to samme guttene som plaga henne. En dag traff mor til jenta de to guttene tilfeldig på en tilstelning på skolen. Hun hadde selvsagt mest lyst å filleriste guttene og skjelle dem ut, men forsto at det da bare ville bli mye verre for datteren hennes...

Hun sa blidt hei til guttene og sa at hun trengte å snakke litt med dem... De så nervøse ut... Hun sa noe sånt som dette: "Maja er litt lei seg fordi hun føler at dere plager henne på skolen pga brillene, så jeg tenkte jeg måtte fortelle dere at dette er trist for henne... Når jeg nå ser dere, så forstår jeg jo at dere er to kjekke gutter som vet hva som er riktig og galt, så jeg er sikker på at dere aldri mer vil plage henne!" Så klappa hun begge på skuldra og sa at hun var glad for at de hadde hørt på henne ;)

Vel, de har aldri plaga Maja siden den dagen ;)

Som Sør sier... IKKE ordne opp i dette selv. Da gjør du bare ting enda verre...

Hei!

tror ikke det virker på denne gutten, men det blir for langt nå til å gå mere i detaljer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man nødt til å mestre det da?

Jeg har kuttet ut venner fordi jeg ikke mestret ungene deres og foreldrenes håndtering av dem. Jeg synes jeg har min fulle rett til det. Jeg er ikke nødt til å lære meg å mestre dem.

Når man har en hel haug unger selv, er det en fordel om man også kan mestre andre barn og deres noe mer urolige oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis du først skulle engasjere deg i denne tråden synes jeg kanskje det kunne være andre steder det passet bedre å kommentere.

Jeg engasjerte meg nettopp her fordi jeg har mer sympati med de som blir slått enn de som slår.

Jeg har mange pasienter som har alvorlige psykiske skader som følge av nettopp slik antisosial adferd.

Jeg har heller ingen intensjon om å endre mitt syn på slik ondartet mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Hei!

Han setter ikke pris på dem, han er meget frustrert, men han er nok profesjonell nok til å takle det, vil jeg anta.

Jeg kommer meget godt overens med han på mail, vi har oppklart noen misforståelser, og han skrev "Jeg er streng og nøye, jeg vil de skal lære seg å jobbe hardt", jeg smilte for meg selv og tenkte "den perfekte læreren.

Det er ikke sikkert slike framgangsmåter fungerer på de mer urolige ungene. Altså kan det hende skolen/lærerne ikke har gode nok ressurser til å ta seg av barnas ulike behov - og i dette tilfelle særlig gutten som plager din sønn.

Har dere en PP-tjeneste ved skolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstår jo Sør - han sier ikke at hun skal mestre at ungen blir slått. Han kommenterer at hun sier at hun ikke mestrer bråkete unger. At denne gutten (når han var på besøk) løp rundt og var urolig og ikke ville sette seg ned rolig... Høres veldig kjent ut når smågutter har kamerater hjem ;-) Ikke bare klare adhd-kandidater, men mange andre også.

Poenget her er at barn er barn. Vi kan ikke forvente at alle barn på en skole skal være stille og skolelys. Sånn funker ikke verden.

Og gjennom dagligdagen - enten det er på butikken, eller når man henter ungene på skolen, osv osv - så vil man treffe barn som bråker. Sånn er verden - vi kan ikke være så selvsentrerte og egoistiske at vi tror at alle skal innrette seg etter de som har hypersensitiv hørsel.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Jeg engasjerte meg nettopp her fordi jeg har mer sympati med de som blir slått enn de som slår.

Jeg har mange pasienter som har alvorlige psykiske skader som følge av nettopp slik antisosial adferd.

Jeg har heller ingen intensjon om å endre mitt syn på slik ondartet mobbing.

OK, men npe mer konkret råd eller svar til hun som faktisk spør, har du visst ikke? Annet enn å flagge at du pisliker PK-ytringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg engasjerte meg nettopp her fordi jeg har mer sympati med de som blir slått enn de som slår.

Jeg har mange pasienter som har alvorlige psykiske skader som følge av nettopp slik antisosial adferd.

Jeg har heller ingen intensjon om å endre mitt syn på slik ondartet mobbing.

Gutten blir slått hjemme...

Er han da "ondartet" hvis han viderefører det han har lært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...