Gå til innhold

adhd barn er plagsomme!


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Nei mine barn bråker ikke, så barn skal ikke bråke.

de oppfører seg som mennesker og driver med fornuftige og fremtidsrettede aktiviteter stort sett fra fylte 5 år.

Heldivis.

Nei, Madelenemie:

DINE barn bråker kanskje ikke, men ANDRE barn gjør det. Og hvis ikke du tåler det, så er det DU som må trekke deg tilbake.

Du kan ikke forlange eller forvente at andre barn skal være stille fordi det passer deg.

Det er du som må tilpasse deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 449
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    122

  • Sør

    58

  • PieLill

    30

  • Dorthe

    29

Mest aktive i denne tråden

''Ut fra dette avleder jeg at det faktisk er mer synd på denne gutten enn din gutt...''

At det er mer synd på meg enn på deg, gir meg ingen rett til å slå deg. Like selvfølgelig som vi har nulltoleranse for vold mellom kolleger på arbeidsplassene, like selvfølgelig er det at en skal ha nulltoleranse for vold i skolen.

Det kan vel ingen være uenig med deg i (håper jeg), men du kan vel ikke mene at medelenemies måte å håndtere dette på er innenfor rimelighetens grenser? Oppfordre til at det skal lages en hjemmeside for å henge ut andre på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg ser du får en del kjeft nedover her og det synes jeg er rart med tanke på at du har asperger og at du skrevet at du kommer opp i mange vansker på grunn av din ærlighet og sier rett ut det du tenker. Det er en del av diagnosen din.

Egentlig sier du jo bare det mange ville ha tenkt i samme situasjon, men ikke uttalt.

Det er ikke politisk korrekt og skrive slikt, men ingen skal få meg til å tro at ingen som som har svart deg i tråden har en eller annen gang tenkt det samme.

Og det er helt naturlig at man først og fremst er opptatt av sitt eget barn. Ingen vil at barna sine skal bli slått på skolen. ADHD-barn eller ei, jeg hadde blitt like forbanna okke som.

Takk.

ja jeg følte meg lite forstått,

takk for at du forstår. :)

Håper du leser nedover og får med deg at min sønn sitter med kloremerker rundt begge øynene, det kunne gått veldig galt om ikke gutten i klassen hadde satt seg på denne gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Vet du, nå sank sympatien min for deg til en nullpunkt!

Du som strever slik for at personer med Asperger skal bli akseptert, hvordan kan du stigmatisere barn med ADHD på den måten! De har det mer enn vanskelig nok, om ikke du skal legge stein til byrden.

Jeg ble virkelig sjokkert nå. Tror du det er noe lettere å ha ADHD enn Asperger?

Hva tror du barn med ADHD eller deres foreldre føler når du skriver slikt som dette? Vil du at de skal begynne å skrive at folk med Asperger er vanskelige og bør utvises?

Jeg kan ikke tro at du virkelig mener at det er riktig å sette i gang mobbing på internett. Det gjør bare ting verre, både for ditt barn og denne gutten.

Hei!

prøv heller å les å få med deg helheten så skjønner du bedre denne saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Én ting er at man tenker, og som noen gjør, sier det de mener om ADHD-barn. Men mye av kjeften får hun også for å godta at hennes barn henger ut et annet barn på internett, det er ikke riktig uansett - og hvis man har en diagnose hvor man ikke skjønner dette av seg selv, må man bli det fortalt.

Min sønn hengte han ut 1 gang og kunne blitt blind!!!

Min sønn er blitt slått, kvalt, lugget, klort, sparket i 6 år, med noen pauser i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Men jeg er enig med de andre her at du for all del ikke må lære opp ungene dine i å henge ut andre barn på nett. Da ringer du heller rektor og sier at nok er nok. Hvis barnet ditt har blitt plaget i 6 år, er det på tide at noe blir gjort.

Hei!

ja og de har jo prøvd.

Det er jo ganske fortvilende for lærer også.

Men hva skal de gjøre?

Men du har rett jeg sier ikke det som er polititsk korrekt det har min mann også sagt, sånn er det, men så vet mennesker hva jeg mener om ting, det er også en fordel, og nå skjer det en hel del ting.

Og mange foreldre viser det seg er frustrert over denne pøbelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Takk.

ja jeg følte meg lite forstått,

takk for at du forstår. :)

Håper du leser nedover og får med deg at min sønn sitter med kloremerker rundt begge øynene, det kunne gått veldig galt om ikke gutten i klassen hadde satt seg på denne gutten.

Alle forstår at du er sinna. Det ville også jeg blitt om noen hadde gjort noe sånt mot et av mine barn.

Det folk reagerer på er at du snakker stygt om et barn som har en funksjonshemning som kan føre til slik oppførsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn hengte han ut 1 gang og kunne blitt blind!!!

Min sønn er blitt slått, kvalt, lugget, klort, sparket i 6 år, med noen pauser i mellom.

''Min sønn hengte han ut 1 gang og kunne blitt blind!!!''

Denne skjønte jeg ikke...

Men vet du, jeg føler virkelig med din sønn, de andre i klassen hans som blir plaget, lærerne, de andre foreldrene og deg som må se gutten din behandlet på denne måten.

Men det spiller ingen rolle - du som voksen person kan ikke godta at man henger ut andre på nett... det er andre måter å håndtere dette på, og hvis du føler det blir for mye for deg å takle så må du kontakte noen som kan håndtere det... jeg sier som Sør at du umiddelbart må kontakte din psykiater og få hjelp til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det er bra han skjønner det:)

Fryktelig det som har skjedd med sønnen din.. Snakk med lærerne og få dem til å ta dette alvorlig!

Hei!,

De har tatt det alvolrig hele tiden, de er dypt fortvilt,

min sønn har en fantastisk lærer, kunne ikke ønsket oss noen bedre.

Riktig ryddig og strukturert og streng på karakterer og stiller høye krav, jeg er meget fornøyd det er helt etter mitt hjerte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Alle forstår at du er sinna. Det ville også jeg blitt om noen hadde gjort noe sånt mot et av mine barn.

Det folk reagerer på er at du snakker stygt om et barn som har en funksjonshemning som kan føre til slik oppførsel...

Hei!

ja men jeg er lei av at adhd til tider blir brukt som en unnskydlning for dårlig oppførsel.

Men jeg skjønner poenget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

''Ut fra dette avleder jeg at det faktisk er mer synd på denne gutten enn din gutt...''

At det er mer synd på meg enn på deg, gir meg ingen rett til å slå deg. Like selvfølgelig som vi har nulltoleranse for vold mellom kolleger på arbeidsplassene, like selvfølgelig er det at en skal ha nulltoleranse for vold i skolen.

Hvis du først skulle engasjere deg i denne tråden synes jeg kanskje det kunne være andre steder det passet bedre å kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Min sønn hengte han ut 1 gang og kunne blitt blind!!!''

Denne skjønte jeg ikke...

Men vet du, jeg føler virkelig med din sønn, de andre i klassen hans som blir plaget, lærerne, de andre foreldrene og deg som må se gutten din behandlet på denne måten.

Men det spiller ingen rolle - du som voksen person kan ikke godta at man henger ut andre på nett... det er andre måter å håndtere dette på, og hvis du føler det blir for mye for deg å takle så må du kontakte noen som kan håndtere det... jeg sier som Sør at du umiddelbart må kontakte din psykiater og få hjelp til dette.

Hei!

han ble klort rundt begge øynene, men de andre barna fikk fjernet pøbelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Hei!

prøv heller å les å få med deg helheten så skjønner du bedre denne saken :)

Jeg har lest hele tråden, og det er du som ikke skjønner hva du har gjort.

Jeg har ingen problemer med å forstå at dere har hatt problemer med denne gutten. Hadde overskriften vært: "Et barn er plagsomt", så ville du fått full støtte.

Men du sier at ALLE ADHD barn er plagsomme. Det er like urettferdig som det er galt. Du er med på å skape enda større problem for de som har ADHD når du skriver slikt. Jeg syns det er en skam!

Og det som er enda verre, er at du oppfordrer til mobbing via nettet! Gjennomfører du det, så håper jeg at du blir anmeldt og straffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Hvis du først skulle engasjere deg i denne tråden synes jeg kanskje det kunne være andre steder det passet bedre å kommentere.

Hei!

jeg tror i motsetning til dere at han evner å se helheten, det er det som er så fint med psykiatere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Hei!,

De har tatt det alvolrig hele tiden, de er dypt fortvilt,

min sønn har en fantastisk lærer, kunne ikke ønsket oss noen bedre.

Riktig ryddig og strukturert og streng på karakterer og stiller høye krav, jeg er meget fornøyd det er helt etter mitt hjerte:)

''Riktig ryddig og strukturert og streng på karakterer og stiller høye krav, jeg er meget fornøyd det er helt etter mitt hjerte:)''

Hvordan fungerer så denne lærereren i møte med urolige barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ja men jeg er lei av at adhd til tider blir brukt som en unnskydlning for dårlig oppførsel.

Men jeg skjønner poenget ditt.

Men Madelenemie - du bruker jo Asperger som en unnskyldning for at du ikke klarer støy fra barn.

Du, av alle, burde jo forstå at folk er forskjellige.

Denne gutten trenger hjelp - kanskje fra en psykiater som din?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Hvis du først skulle engasjere deg i denne tråden synes jeg kanskje det kunne være andre steder det passet bedre å kommentere.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hei!

jeg skal ta han når jeg treffer han på skolen, jeg tenker gjøre noe meget klart for han!

Jeg vil fortelle deg en liten historie:)

Ei jente jeg kjenner ble stadig mobba fordi hun brukte briller. Det var alltid de to samme guttene som plaga henne. En dag traff mor til jenta de to guttene tilfeldig på en tilstelning på skolen. Hun hadde selvsagt mest lyst å filleriste guttene og skjelle dem ut, men forsto at det da bare ville bli mye verre for datteren hennes...

Hun sa blidt hei til guttene og sa at hun trengte å snakke litt med dem... De så nervøse ut... Hun sa noe sånt som dette: "Maja er litt lei seg fordi hun føler at dere plager henne på skolen pga brillene, så jeg tenkte jeg måtte fortelle dere at dette er trist for henne... Når jeg nå ser dere, så forstår jeg jo at dere er to kjekke gutter som vet hva som er riktig og galt, så jeg er sikker på at dere aldri mer vil plage henne!" Så klappa hun begge på skuldra og sa at hun var glad for at de hadde hørt på henne ;)

Vel, de har aldri plaga Maja siden den dagen ;)

Som Sør sier... IKKE ordne opp i dette selv. Da gjør du bare ting enda verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacoba

Først sier du at gutten med adhd blir slått hjemme, stakkars gutt, så sier du at slike som han burde fått bank..... Du ser vel at "bank" ikke har hjulpet denne gutten du snakker om?

Svært godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Hei!

ja men jeg er lei av at adhd til tider blir brukt som en unnskydlning for dårlig oppførsel.

Men jeg skjønner poenget ditt.

''ja men jeg er lei av at adhd til tider blir brukt som en unnskydlning for dårlig oppførsel.''

Da får du slutte å bruke Asperger som unskyldning for din oppførsel. Eller syns du ikke at det skal være rettferdighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...