Gå til innhold

Siden vi er så godt igang - kunne du....


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Gjest togli

[quote name=Shira :o)' timestamp='1308519632' post='4601789]

Huff.

Ja, det er det jeg trodde, opplæring innenfor visse områder, annet manglet. Når du forteller om velfungerende, så må det ha gått på frem, mtp på delta i samfunnet, snakke om aktuelle temaer o.l f.eks. Altså, jeg vet du at du funker bra da, men andre ;o)

Det er stor forskjell på før og nå der, ja... For å si det sånn.. det er neppe flere "dumme" døve enn det er "dumme" hørende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 282
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    30

  • morsan

    22

  • ShitDiddelyDo

    17

  • frosken

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)

Det er stor forskjell på før og nå der, ja... For å si det sånn.. det er neppe flere "dumme" døve enn det er "dumme" hørende ;)

'' det er neppe flere "dumme" døve enn det er "dumme" hørende ;)

''

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Tusen takk:)

Og det rareste av alt er at det finnes endel eksemplarer av togli-arten :P

'' Og det rareste av alt er at det finnes endel eksemplarer av togli-arten :P''

En kompis av meg var sammen med en døv kvinne, men det var før jeg ble kjent med ham. Jeg husker han sa han kunne døvespråk. :)

Jeg tror hun dumpa ham, så det var nok vett i henne også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Og det rareste av alt er at det finnes endel eksemplarer av togli-arten :P''

En kompis av meg var sammen med en døv kvinne, men det var før jeg ble kjent med ham. Jeg husker han sa han kunne døvespråk. :)

Jeg tror hun dumpa ham, så det var nok vett i henne også. ;)

''Jeg tror hun dumpa ham, så det var nok vett i henne også. ;)''

Var det han med tomflaskene? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Helt ærlig, nei,jeg tror ikke det...

Jeg tror det hadde blitt for mange utfordringer i forhold til komunikasjon og interesser for min del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Jeg tror hun dumpa ham, så det var nok vett i henne også. ;)''

Var det han med tomflaskene? ;o)

Hehe, nei, er du gal, og det tror jeg sier seg selv, da han her tross alt var sammen med dama så lenge at han lærte seg tegnspråk.

Tomflaskemannen ville blitt dumpa før han hadde forstått at hun var døv. :)

Nei, nå var jeg litt slem med fyren. Han som ble dumpa av henne er faktisk en kjernekar, og jeg aner ikke hvorfor han ble dumpet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noen, de fleste... (iallefall de under 30)

''Ikke noen, de fleste... (iallefall de under 30)''

Hvis flertallet av døve er så gode på å kommunisere via talespråk som du påstår i denne tråden, hvorfor tolkes det da såpass mye i diverse sammenhenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det stemmer ikke i det hele tatt ;)

Var vel som jeg trodde. ;) Syns påstanden var så drøy at jeg knapt trodde det jeg leste. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at slike ting vet man aldri. Stemmer kjemien så stemmer kjemien. Jeg har ikke møtt så mange døvhørte eller tunghørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modern77

Det er ikke sånne ting som avgjør,

så lenge man klarer å kommunisere på et vis er det ikke noe problem med en døv kjæreste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

'' Og det rareste av alt er at det finnes endel eksemplarer av togli-arten :P''

En kompis av meg var sammen med en døv kvinne, men det var før jeg ble kjent med ham. Jeg husker han sa han kunne døvespråk. :)

Jeg tror hun dumpa ham, så det var nok vett i henne også. ;)

Haha:)) Det å kalle tegnspråk for døvespråk er god nok dumpegrunn bare det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Ikke noen, de fleste... (iallefall de under 30)''

Hvis flertallet av døve er så gode på å kommunisere via talespråk som du påstår i denne tråden, hvorfor tolkes det da såpass mye i diverse sammenhenger?

Fordi det er noe annet å delta i en setting med mange deltagere enn i en setting der du kommuniserer med en person...

På jobb velger jeg alltid å ha tolk på møter for å være sikker på å få med meg alt, da jeg vet jeg ikke kan munnavlese alle når det går fort unna - og noen kanskje setter på en bråkete kaffemaskin like ved ;) På noen møter tolkes det nesten ikke, mens jeg på andre møter liker at det blir tolka nesten hele tiden (enten fordi jeg er sliten eller fordi folk prater i munnen på hverandre).

På møte der vi er bare tre-fire deltagere bruker jegaldri tolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Jeg tror at slike ting vet man aldri. Stemmer kjemien så stemmer kjemien. Jeg har ikke møtt så mange døvhørte eller tunghørte.

Ja, jeg tror faktisk at de som sier de aldri kunne vært sammen med en døv heller aldri har opplevd 100 % kjemi med noen ;)

Jeg har opplevd denne kjemien for første gang i mitt liv, og vet at jeg ville hatt ham om han så ikke hadde bein eller armer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Haha:)) Det å kalle tegnspråk for døvespråk er god nok dumpegrunn bare det :P

Jeg tok meg i det og kalte det "tegnspråk" i innlegg nummer 2. ;)

Jeg har jo lært av deg hva som er greit og hva som er dumpegrunn, så jeg lærer i hvert fall. Men jeg tror ikke folk flest vet sånt, og jeg tror ikke det er så mange som tenker noe negativt når de sier "døvespråk". ;)

Blir litt sånn "dverg", "kortvokst". Mange tror jo at det heter dverg, og de mener ikke noe vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg tok meg i det og kalte det "tegnspråk" i innlegg nummer 2. ;)

Jeg har jo lært av deg hva som er greit og hva som er dumpegrunn, så jeg lærer i hvert fall. Men jeg tror ikke folk flest vet sånt, og jeg tror ikke det er så mange som tenker noe negativt når de sier "døvespråk". ;)

Blir litt sånn "dverg", "kortvokst". Mange tror jo at det heter dverg, og de mener ikke noe vondt.

Du har helt rett i det :)

Jeg tror egentlig ikke døve generelt blir sure når folk sier feil.. Vi vet jo like lite om blinde som dere vet om døve ;)

Er bare litt moro å erte og fleipe litt om slike "fadeser" - og humor er nok med på å bygge bro mellom døve og hørende :)

Jeg skal faktisk være med på et NRK-program til høsten - diskusjonsprogram for døve, men det er laget også for å fenge hørende - så da får dere sikkert se meg på tv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Du har helt rett i det :)

Jeg tror egentlig ikke døve generelt blir sure når folk sier feil.. Vi vet jo like lite om blinde som dere vet om døve ;)

Er bare litt moro å erte og fleipe litt om slike "fadeser" - og humor er nok med på å bygge bro mellom døve og hørende :)

Jeg skal faktisk være med på et NRK-program til høsten - diskusjonsprogram for døve, men det er laget også for å fenge hørende - så da får dere sikkert se meg på tv ;)

Du får si fra når programmet nærmer seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv

Du har helt rett i det :)

Jeg tror egentlig ikke døve generelt blir sure når folk sier feil.. Vi vet jo like lite om blinde som dere vet om døve ;)

Er bare litt moro å erte og fleipe litt om slike "fadeser" - og humor er nok med på å bygge bro mellom døve og hørende :)

Jeg skal faktisk være med på et NRK-program til høsten - diskusjonsprogram for døve, men det er laget også for å fenge hørende - så da får dere sikkert se meg på tv ;)

''Er bare litt moro å erte og fleipe litt om slike "fadeser" - og humor er nok med på å bygge bro mellom døve og hørende :)''

Jeg mener at å blåse opp slike småfeil er mer med på å skape kløfter enn på å virke samlende, for den som begår feilen tørr ikke å fortsette fordi en er redd for å lage flere fadeser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Er bare litt moro å erte og fleipe litt om slike "fadeser" - og humor er nok med på å bygge bro mellom døve og hørende :)''

Jeg mener at å blåse opp slike småfeil er mer med på å skape kløfter enn på å virke samlende, for den som begår feilen tørr ikke å fortsette fordi en er redd for å lage flere fadeser.

Vi snakka ikke om å "blåse" opp, men om å fleipe med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...