Gå til innhold

Voldtekt av små barn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Jeg kan ha sagt noe sånt etter å ha blitt provosert og fornærmet. Men jeg ønsker bare å diskutere forskning og fakta, og tenker at det er viktig med tanke på forebygging.

Ja, du ønsker å diskutere "forskning", men det endrer ikke noe som helst på det du har skrevet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 803
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    262

  • XbellaX

    190

  • Andeby

    67

  • Madelenemie

    55

Mest aktive i denne tråden

Men kanskje du burde tenke på HVORFOR Andeby kommer med utvalgte sitater for å ufarliggjøre pedofili?

''Men kanskje du burde tenke på HVORFOR Andeby kommer med utvalgte sitater for å ufarliggjøre pedofili?

''

Jeg støtter de utsagn som er kommet i tråden, av andeby. Hva hans ønsker, tanker, baktanker osv med dem er har jeg ikke tatt stilling til. Forstår du dette? Det er opplsyningene og faktakunnskapene, blant annet om behandling, som er aldeles korrekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så forskningen fra de siste 50 år lyver? – Andeby

''

Nei, men du gjør det.

Det var det med personfokusering da Sør.....

Hvorfor er det så greit når du gjør det mot andre, men så galt når andre gjør det mot deg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker dine tidligere referanser som du kom med - det stod intet i dem som var i tråd med det du påstod.

Her er det du som lyver Sør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, det han kommer med er ikke korrekt.

Ikke bare det, du må sette det han skriver i en kontekst. Han presenterer ikke bare "nøytral forskning", han velger og klipper ut noen sitater som passer det han påstår.

Dette gjør han for å ufarliggjøre pedofili, og overgrep mot barn utført av disse.

''

Jeg sier: det at en far voldtar sin 2 år gamle datter betyr ikke at han automatisk er pedofil. Dette mener du er helt faglig ukorrekt, har jeg oppfattet deg riktig?

Jeg mener at de som utfører seksuelle handlinger med barn er pedofile. Det er definisjonen.

Hadde det vært helt *tilfeldig* hva det gikk utover, så ville man sett voldtatte hunder, katter, hamster, marsvin, og alt mulig annet, og det ville ikke vært slik at den ene overgriperen valgte en av disse tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tilgitt. Jeg er klar over at dette er vanskelig.

Hvordan klarer du å være så saklig? Jeg tror jeg klarer det på jobben / kontoret, men ellers? Du trenger ikke svare på det, jeg skal sove på det :-/ Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hvis det hadde vært "hvem som helst" så hadde det gått ut over *tilfeldig* utvalgte katter, hunder, marssvin, og alt annet.

Det gjør det sjeldent. Det går utover barn. Ergo er det pedofili.

''Nei, hvis det hadde vært "hvem som helst" så hadde det gått ut over *tilfeldig* utvalgte katter, hunder, marssvin, og alt annet.

Det gjør det sjeldent. Det går utover barn. Ergo er det pedofili.''

Ja, det kan utmerket godt være dyr, som jeg skrev tidligere. Det kan være kvinner og menn, og også barn. Det er ikke offeret som er viktig det er det å få ro i kroppen som oppstår når de har sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men kanskje du burde tenke på HVORFOR Andeby kommer med utvalgte sitater for å ufarliggjøre pedofili?

''

Jeg støtter de utsagn som er kommet i tråden, av andeby. Hva hans ønsker, tanker, baktanker osv med dem er har jeg ikke tatt stilling til. Forstår du dette? Det er opplsyningene og faktakunnskapene, blant annet om behandling, som er aldeles korrekte.

Bortsett fra at det ikke er korrekt (og man kan finne forskere som sverger røyking er sunt, og at HIV ikke fører til AIDS), så bør du tenke på hvorfor han skriver dette.

Det er ikke uskyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette er samme person som mener pedofile bør jobbe i barnehage, og bør være barne-minister...''

Nå synes jeg du skal forsøke å forholde deg til det jeg sier. Jeg har tatt utgangspunktet i denne tråden og de opplysningene som andeby har skrevet, disse er korrekte. Jeg er fullt klar over hva som er skrevet tidligere og jeg har selv sagt i fra til vedkommende. Grunnen til at vedkommende modererer seg kan man tolke på mange måter, jeg velger å avstå men heller forholde meg til hva som er faglig riktig og hva som ikke er det.

Jeg er også klar over hva han har skrevet tidligere. Det er relevant informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En mann kan fint voldta et barn uten å være pedofil fordi det handler ikke om barnet.''

Men hva pokker handler det om da? Mannens ustyrlige sex-behov? Skeptisk..

''Men hva pokker handler det om da? Mannens ustyrlige sex-behov? Skeptisk..

''

Det er et godt spørsmål. Det handler for mange om å få en slags ro som uten terapi kun vil oppstå når de har sex. Det er altså ikke dette stakkars barnet som er viktig, offeret, det er det å få ro. Offeret kan være voksne; kvinner, menn, det kan og være dyr. Enmann er ikke nødvendigvis pedofil men han kan utmerket godt være det, de tar den muligheten som er i nærheten og slik andeby korrekt skriver, barn gjør minst motstand og er "føyelige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, hvis det hadde vært "hvem som helst" så hadde det gått ut over *tilfeldig* utvalgte katter, hunder, marssvin, og alt annet.

Det gjør det sjeldent. Det går utover barn. Ergo er det pedofili.''

Ja, det kan utmerket godt være dyr, som jeg skrev tidligere. Det kan være kvinner og menn, og også barn. Det er ikke offeret som er viktig det er det å få ro i kroppen som oppstår når de har sex.

''Ja, det kan utmerket godt være dyr, som jeg skrev tidligere. Det kan være kvinner og menn, og også barn. Det er ikke offeret som er viktig det er det å få ro i kroppen som oppstår når de har sex. – XbellaX''

Men det er ikke tilfeldig. Det er barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket referansene dine forrige gang.

Det du påstod var løgn da, og løgn nå.

Her er sitatet fra fagreferansen som du feilaktig kun siterte halve setningen av (for feilaktig å få den til å passe ditt synspunkt):

""merely seeking sexual stimulation through encounters with children to compensate for a preferred, but unobtainable or inadequate (sexual) relationship with adults."

Andeby er ikke den som farer med løgner her, men det gjør du....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men hva pokker handler det om da? Mannens ustyrlige sex-behov? Skeptisk..

''

Det er et godt spørsmål. Det handler for mange om å få en slags ro som uten terapi kun vil oppstå når de har sex. Det er altså ikke dette stakkars barnet som er viktig, offeret, det er det å få ro. Offeret kan være voksne; kvinner, menn, det kan og være dyr. Enmann er ikke nødvendigvis pedofil men han kan utmerket godt være det, de tar den muligheten som er i nærheten og slik andeby korrekt skriver, barn gjør minst motstand og er "føyelige".

I så fall hadde det vært tilfeldig hvis det bare var "det han hadde for hånden".

Når det er barn som blir voldtatt, er det ikke tilfeldig. Voldtekt er om makt, men det er fremdeles en seksuell handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at de som utfører seksuelle handlinger med barn er pedofile. Det er definisjonen.

Hadde det vært helt *tilfeldig* hva det gikk utover, så ville man sett voldtatte hunder, katter, hamster, marsvin, og alt mulig annet, og det ville ikke vært slik at den ene overgriperen valgte en av disse tilfeldig.

''Jeg mener at de som utfører seksuelle handlinger med barn er pedofile. Det er definisjonen.''

Om jeg finner dokumentasjon på min påstand, fra en av skandinavias fremste og definitivt Norges aller dyktigste i fagmiljøet på dette området, vil du da tro meg på min påstand om at alle menn ikke nødvendigvis er pedofile, vil du da tro meg, eller vil du finne en måte å kverulere videre på?

Ja eller nei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer du å være så saklig? Jeg tror jeg klarer det på jobben / kontoret, men ellers? Du trenger ikke svare på det, jeg skal sove på det :-/ Hmm...

Erfaring og bittelitt kunnskap :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, det kan utmerket godt være dyr, som jeg skrev tidligere. Det kan være kvinner og menn, og også barn. Det er ikke offeret som er viktig det er det å få ro i kroppen som oppstår når de har sex. – XbellaX''

Men det er ikke tilfeldig. Det er barn.

Jo det er tilfeldig men ofte, slik andeby sier, er det fordi barn er "føyelige" og viser minst motstand. det kunne utmerket godt vært en voksen kvinne men "i mangel av".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje du burde tenke på HVORFOR Andeby kommer med utvalgte sitater for å ufarliggjøre pedofili?

Jeg klarer ikke å lese av det Andeby skriver at han forsøker å ufarliggjøre pedofili.

Derimot kan jeg lese av det DU skriver at du er veldig fordomsfull overfor Andeby.

Vi som ellers deltar i denne tråden forholder oss til det som faktisk blir skrevet her, og ikke på hva vi ellers måtte tro, mene og synse om noens baktanker.

Det er vanlig god folkeskikk - ikke minst på et nettforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall hadde det vært tilfeldig hvis det bare var "det han hadde for hånden".

Når det er barn som blir voldtatt, er det ikke tilfeldig. Voldtekt er om makt, men det er fremdeles en seksuell handling.

''I så fall hadde det vært tilfeldig hvis det bare var "det han hadde for hånden".

Når det er barn som blir voldtatt, er det ikke tilfeldig. Voldtekt er om makt, men det er fremdeles en seksuell handling.

''

det kan utmerket godt være tilfeldig når det er barn også, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger faktisk ikke lese spesielt mye forskning for å forstå at de som forgriper seg mot barn faktisk er pedofile. Det er pedofili "i praksis".

Om de bor med voksne til vanlig, endrer ikke på at de er pedofile.

''Man trenger faktisk ikke lese spesielt mye forskning for å forstå at de som forgriper seg mot barn faktisk er pedofile. Det er pedofili "i praksis".

''

Igjen, det stemmer ikke, det er ingen automatikk i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...