Gå til innhold

Voldtekt av små barn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

''Nei, pedofili betyr seksuell tiltrekning mot barn, pluss forelskelse.''

Jeg synes det er synd at du insisterer på å fjerne alle negative konnotasjoner til ordet pedofili. Du skriver jo selv et annet sted i tråden at en del pedofile innbiller seg at det er greit å gjøre overgrep mot barn, og jeg tror din skjønnmaling bidrar til slik tenkning hos enkelte.

''Du skriver jo selv et annet sted i tråden at en del pedofile innbiller seg at det er greit å gjøre overgrep mot barn, og jeg tror din skjønnmaling bidrar til slik tenkning hos enkelte.

''

Det er dessverre endel pedofile som rettferdigjør og også oppriktig mener at de gir kjærlighet til barnet ved å (i våre øyne) voldta barnet. Den voksne uttrykker da denne omsorgen og kjærligheten gjennom sex.

Jeg opplever ikke at Andeby i denne tråden har skjønnmalt noe men faktisk kommer med ganske riktige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 803
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    262

  • XbellaX

    190

  • Andeby

    67

  • Madelenemie

    55

Mest aktive i denne tråden

''Mange av de tror ikke det er skadelig.''

Nei, kun pedofile lurer seg selv med dette.

Og du illustrerer akkurat det jeg sa - de gir f*en i om de ødelegger barnet.

Staff var vel en av de som hevdet dette.

Mener du Staff er pedofil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du skriver jo selv et annet sted i tråden at en del pedofile innbiller seg at det er greit å gjøre overgrep mot barn, og jeg tror din skjønnmaling bidrar til slik tenkning hos enkelte.

''

Det er dessverre endel pedofile som rettferdigjør og også oppriktig mener at de gir kjærlighet til barnet ved å (i våre øyne) voldta barnet. Den voksne uttrykker da denne omsorgen og kjærligheten gjennom sex.

Jeg opplever ikke at Andeby i denne tråden har skjønnmalt noe men faktisk kommer med ganske riktige svar.

Han har kontinuerlig forsøkt å ufarliggjøre pedofili, og påstått at de som begår overgrep mot barn ikke er pedofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da inkluders barn i "hvem de kan ha sex med", uansett om de så er heterofile og homofile i tillegg.

Det er jo ikke slik at man bare kan ha én legning. Man "akkumulerer", slik at f. eks. homo- og heterofile er bifile. På samme måte kan noen være heterofile og pedofile.

Ikke bare det, situasjonen du beskriver er jo bare i de tilfellene hvor det er raseri.

Med vennlig hilsen

''Men da inkluders barn i "hvem de kan ha sex med", uansett om de så er heterofile og homofile i tillegg.

Det er jo ikke slik at man bare kan ha én legning. Man "akkumulerer", slik at f. eks. homo- og heterofile er bifile. På samme måte kan noen være heterofile og pedofile.

Ikke bare det, situasjonen du beskriver er jo bare i de tilfellene hvor det er raseri.''

Hvor fikk du raseriet fra? Jeg har ikke nevnt raseri. Jeg har heller ikke motsagt deg på at man kan ha flere legninger. Det jeg skriver er at om en far voldtar sin datter så er han ikke nødvendigvis pedofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«...a large proportion of persons who have offended sexually against a child are not pedophiles. Their erotic preference is for physically mature adults, and their sexual behavior with children is caused by some other motivational state or circumstance.»

(Blanchard, R. (2010) The DSM Diagnostic Criteria for Pedophilia, Archives of Sexual Behavior. 39, 304-316)

«...many men who molest children do not do so strictly for sexual purposes. These individuals will often cite revenge, jealousy, or a need for power and control as being very significant elements in their behavior.»

(Studer, L. H. & Aylwin , A. S. (2006). Pedophilia: the problem with diagnosis and limitations of CBT in treatment. Medical hypotheses, 67, 4, 774-781)

«Noe upresist kalles ofte alle som har begått overgrep mot barn, for pedofile. Det tilslører virkeligheten.»

(Sosial- og Helsedirektoratet (2003) Seksuelle overgrep mot barn. En veileder for hjelpeapparatet.)

«Voldtekt av egne barn kan ha mange ulike motiver, men det ser ut til at overgriperen i mange tilfeller selv har vært misbrukt av kvinner. Mange av disse mennene opplever en avmakt i forhold til kvinners krav og seksualitet, og reagerer på sin avmaktsfølelse med å ta makten over sine egne døtre.»

(Langfeldt, T. (1993) Sexologi. Oslo: Gyldendal)

«Some sex offences against children are committed by pedophiles, that is, persons who are sexually attracted to children rather than adults. Most child molestors, however, are not particularly attracted to children, but merely seeking sexual stimulation through encounters with children to compensate for a preferred, but unobtainable or inadequate (sexual) relationship with adults.»

(World Health Organization (1986) Child sexual abuse: report on a consultation, Copenhagen, 11-12 December 1985)

«...most sexual offenses against children are committed not by pedophiles, but by non-pedophilic men.»

(Lautmann, R. (1994) Die Lust am Kind. Portrait des Pädophilen. Hamburg: Klein.)

«More often, children and adolescents are sexually abused by someone who prefers to have a close, intimate, relationship with someone in their own age group. The abuser doesn’t usually have sexual feelings towards someone who is too young, but turns to the child or adolescent as a ‘substitute’ for the peer relationship that they would like to have.»

(Fletcher, R. (2002) Protecting Children and Adolescents from Sexual Abuse. Community and Correctional Services Division, Office of the Attorney General, Canada)

«The majority of reported acts of sexual abuse of children are not committed by pedophiles...»

(Levine, J. (2002) Harmful to Minors: The Perils of Protecting Children from Sex. Minneapolis: University of Minnesota Press.)

«...most sexual offenses against children are committed not by pedophiles, but by non-pedophilic men.»

(Haeberle, E. J. (2007) Prohibited Sexual Behavior and Sexual Violence. Adult Sexual Contact with Children: Pedophilia 3, Human Sexual Behavior, 6. Magnus Hirschfeld Archive of Sexology)

«Of the 68 treated child molesters in the study, 22 were diagnosed as pedophiles...»

(Marshall, W. L. (2008) Are pedophiles treatable? Evidence from North American studies. Seksuologia Polska 2008, 6, 1, 39-43)

«...a large proportion of persons who have offended sexually against a child are not pedophiles. Their erotic preference is for physically mature adults, and their sexual behavior with children is caused by some other motivational state or circumstance.»

(Blanchard, R. (2010) The DSM Diagnostic Criteria for Pedophilia, Archives of Sexual Behavior. 39, 304-316)

«Most sexual abusers are not strangers or pedophiles»

(Finkelhor, D. (2009) The prevention of childhood sexual abuse. Future Child, 19, 2, 169-94)

«...a study by Seto and Lalumiere (2001) of over 1000 child molesters using phallometric testing as a validator demonstrated that less than one-third had an underlying pedophilic arousal pattern.»

(First, M. B. (2010) DSM-5 Proposals for Paraphilias: Suggestions for Reducing False Positives Related to Use of Behavioral Manifestations. Archives of Sexual Behavior, 39, 6, 1239-1244)

«...those with pedophilia have the sexual fantasies involving sexually immature youth but may not molest them, while those who do sexually assault young children may not have such a preference and are thereby not paraphilic»

(Hamilton, Melissa, The Law and Paraphilias: Sex Crimes (Re)Constructed as Mental Disorders (January 21, 2012)

«Not all sex offenders have a paraphilia. For example, the prevalence of pedophilic sexual interests among adult sex offenders with child victims appears to be approximately 40 to 50 percent.»

(First, M. B. & Halon, R. L. (2008). Use of DSM Paraphilia Diagnoses in Sexually Violent Predator Commitment Cases. Journal of the American Academy of Psychiatry and the Law, 36, 443-454.)

«Pedophilia is a diagnosis applicable to only a portion of individuals who sexually abuse children.»

(Fagan, P. J., Wise, T. N., Schmidt, C. W. & Berlin, F. S. (2002). Pedophilia. Journal of the American Medical Association, 288,19)

Takk for linker! Dette må jeg lese imorra, for nå er jeg for sint...Jeg er faktisk så rasende at jeg tror jeg må gå meg en tur når Vesla & venninna er lagt.

Det fører ikke noe godt med seg, verken for din eller min del at jeg leser nå, XbellaX har rett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes sikkert sadistiske pedofile. Men sadister kan finne glede i å voldta folk uansett kjønn og alder.

''Det finnes sikkert sadistiske pedofile. Men sadister kan finne glede i å voldta folk uansett kjønn og alder. – Andeby''

Det gjør dem ikke mindre pedofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har kontinuerlig forsøkt å ufarliggjøre pedofili, og påstått at de som begår overgrep mot barn ikke er pedofile.

''og påstått at de som begår overgrep mot barn ikke er pedofile''

Jeg opplever at han kommer med gode faktakunnskaper. Den siterte setningen er forøvrig korrekt, man er ikke nødvendigvis pedofil om man begår overgep på et barn men man kan selvsagt være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men da inkluders barn i "hvem de kan ha sex med", uansett om de så er heterofile og homofile i tillegg.

Det er jo ikke slik at man bare kan ha én legning. Man "akkumulerer", slik at f. eks. homo- og heterofile er bifile. På samme måte kan noen være heterofile og pedofile.

Ikke bare det, situasjonen du beskriver er jo bare i de tilfellene hvor det er raseri.''

Hvor fikk du raseriet fra? Jeg har ikke nevnt raseri. Jeg har heller ikke motsagt deg på at man kan ha flere legninger. Det jeg skriver er at om en far voldtar sin datter så er han ikke nødvendigvis pedofil.

Hvis han voldtar sin 2-år gamle datter er han pedofil. (Hvis ikke ville han ikke se på henne som et seksuelt objekt.)

Hvis han voldtar sin 18-år gamle datter behøver han ikke være pedofil.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener altså at all forskning er løgn?

Dette var i følge:

Blanchard, R., Kuban, M.E., Blak, T., Cantor, J. M., Klassen, P. E. & Dickey, R. (2006) Phallometric Comparison of Pedophilic Interest in Nonadmitting Sexual Offenders Against Stepdaughters, Biological Daughters, Other Biologically Related Girls, and Unrelated Girls. Sex Abuse, 18, 1, 1-14

Du kan finne forskning som viser at røyking leder til et langt og godt liv.

Ikke bare det, sitatene dine var slettes ikke i tråd med det du påstår, men du lurer deg selv til å tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og leser du hva du selv kopierer?

''Most child molestors, however, are not particularly attracted to children, but merely seeking sexual stimulation through encounters with children to compensate for a preferred, but unobtainable or inadequate (sexual) relationship with adults.''

De er "merely seeking sexual stimulation through encounters with children"

Hvilket er pedofili.

Som sagt, det du påstår er faglitteratur er uenig med deg.

Skal du tolke den setningen, så må du tolke hele setningen, og ikke bare det som passer deg.

Hele setningen lød: "merely seeking sexual stimulation through encounters with children to compensate for a preferred, but unobtainable or inadequate (sexual) relationship with adults."

Og da har Andeby helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har han ikke, med mindre "flink" defineres som å forsøke å ufarliggjøre pedofile, og å flytte alle overgrep mot barn over på hvem-som-helst som ikke er pedofile.

Det han gjør er å ganske rolig og fint forsøker å forklare endel ord og uttrykk. Jeg opplever ikke at han skjønnmaler noe men jeg tror nok, fordi dette er et svært umtåelig tema, at det kan være vanskelig for mange å diskutere det. Jeg heller ikke den vanlige mannen i gaten er fullt klar over hva pedofili egentlig er, mye grunnet medias bruk av ordet, og dermed blir "alt" pedofili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, voldtekt mot kvinner handler ofte ikke om sex, men om makt. Akkurat som Langfeldt skrev og som jeg siterte.

''Jo, voldtekt mot kvinner handler ofte ikke om sex, men om makt''

Ja, men det er fremdeles en seksuell handling, selv om det handler om makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han voldtar sin 2-år gamle datter er han pedofil. (Hvis ikke ville han ikke se på henne som et seksuelt objekt.)

Hvis han voldtar sin 18-år gamle datter behøver han ikke være pedofil.

Med vennlig hilsen

''Hvis han voldtar sin 2-år gamle datter er han pedofil. (Hvis ikke ville han ikke se på henne som et seksuelt objekt.)

''

Nei dette stemmer ikke sør. En man nsom vildtar sin 2 år gamle datter trenger absolutt ikke være pedofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du skriver jo selv et annet sted i tråden at en del pedofile innbiller seg at det er greit å gjøre overgrep mot barn, og jeg tror din skjønnmaling bidrar til slik tenkning hos enkelte.

''

Det er dessverre endel pedofile som rettferdigjør og også oppriktig mener at de gir kjærlighet til barnet ved å (i våre øyne) voldta barnet. Den voksne uttrykker da denne omsorgen og kjærligheten gjennom sex.

Jeg opplever ikke at Andeby i denne tråden har skjønnmalt noe men faktisk kommer med ganske riktige svar.

''Jeg opplever ikke at Andeby i denne tråden har skjønnmalt noe men faktisk kommer med ganske riktige svar.''

Han er mer forsiktig enn vanlig, men han fortsetter på det han gjennom lang tid hatt som agenda, nemlig å fjerne alle negative konnotasjoner fra pedofilibegrepet (noe som er en kjent strategi også blant andre pedofile). Jeg er motstander av dette fordi jeg tror at det vil være med på å fjerne sperrer mot å forgripe seg mot barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han gjør er å ganske rolig og fint forsøker å forklare endel ord og uttrykk. Jeg opplever ikke at han skjønnmaler noe men jeg tror nok, fordi dette er et svært umtåelig tema, at det kan være vanskelig for mange å diskutere det. Jeg heller ikke den vanlige mannen i gaten er fullt klar over hva pedofili egentlig er, mye grunnet medias bruk av ordet, og dermed blir "alt" pedofili.

Jeg bruker pedofil som tiltrukket seksuelt til barn, eller at de seksualiserer barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, medmenneskeligheten hold i ca 10 minutter :-(

Du er tilgitt. Jeg er klar over at dette er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du skriver jo selv et annet sted i tråden at en del pedofile innbiller seg at det er greit å gjøre overgrep mot barn, og jeg tror din skjønnmaling bidrar til slik tenkning hos enkelte.

''

Det er dessverre endel pedofile som rettferdigjør og også oppriktig mener at de gir kjærlighet til barnet ved å (i våre øyne) voldta barnet. Den voksne uttrykker da denne omsorgen og kjærligheten gjennom sex.

Jeg opplever ikke at Andeby i denne tråden har skjønnmalt noe men faktisk kommer med ganske riktige svar.

Det er nøyaktig slik jeg også oppfatter andeby og det han skriver.

Jeg kan ikke se at han forsøker å bagatelisere dette på noen måte, men at han derimot er opptatt av å vise de ulike sider ved overgripere av barn - og ikke minst hvordan disse kan ha behov for ulik behandling nettopp for å sikre at de ikke på nytt begår slike overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...