Gå til innhold

Voldtekt av små barn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Det du sier der er det beste eksempelet på at folk ikke ønsker kunnskap om dette. Og det er nettopp det som gjør forebygging vanskeligere.

Det er du som ikke ønsker kunnskap, fordi du ikke ønsker å være i samme kategori som overgripere.

Da er det mer behagelig å lure seg selv med at det er andre som voldtar barn enn pedofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 803
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    262

  • XbellaX

    190

  • Andeby

    67

  • Madelenemie

    55

Mest aktive i denne tråden

Det er basert på din hang til å lure seg selv til en mer behagelig "virkelighet".

Så du vet mer enn alle forskere og fagfolk på dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som ikke ønsker kunnskap, fordi du ikke ønsker å være i samme kategori som overgripere.

Da er det mer behagelig å lure seg selv med at det er andre som voldtar barn enn pedofile.

Jeg er ikke i samme kategori som overgripere fordi jeg ikke er en overgriper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vel, da er de pedofile - ettersom det er barn i misbruker. Enten det er uttalt eller ei.

''

Nei, dette er ikke pedofili. Det kunne like gjerne vært en hund, en kvinne, en mann men barnet var i nærheten og ble den "heldige". Dette handler om å få stagget uroen og behovet og det trykket de går med.

Vel, da er de bifile, osv.

Og du snakker selv om at det er "fryktelig tragisk" at de ikke får hjelp. Greit nok, men det er jo nettopp fordi de er pedofile at de søker hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hører du sier det, men du tar feil.''

Hææ? Hvorfor gjør de det da? Fordi de tror barna ønsker det og nyter det? Eller?

For å feks. gi kjærlighet, problemet er ofte at noen menn seksualiserer kjærlighet og dette fører natrulig nok til overgrep. Andre igjen identifiserer seg fullstendig med barnet og øsnker å gi dem den varmen og omsorgen som de selv kanskje aldri fikk. Dette er uhyre sammensatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Fastlege, psykiatri, spesialishelsetjeneste? Regner med at ansvarlige voksne er meir kapable enn barn på dette området? Hvem skal de kontakte for hjelp?

''

Problemet her er at dersom vedkommende går til det skrittet og oppsøker hjelp, som noen faktisk gjør og oppriktig ønsker, så er ventetiden for å få hjelp årelang. Det er forferdelig tragisk.

Og årsaken til at de skal ha behandling er jo nettopp fordi de er pedofile, og at de ikke skal voldta barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å feks. gi kjærlighet, problemet er ofte at noen menn seksualiserer kjærlighet og dette fører natrulig nok til overgrep. Andre igjen identifiserer seg fullstendig med barnet og øsnker å gi dem den varmen og omsorgen som de selv kanskje aldri fikk. Dette er uhyre sammensatt.

Og da er de pedofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har sett bortforklaringen og bagatelliseringene før.

Det er nettopp fordi jeg er opptatt av fakta at jeg skriver det jeg skriver.''

Look who's talking, men skal la være å dra inn andre saker her, selv om det er veldig fristende.

Hva mener du vil hjelpe de pedofile? Hvis det er riktig å bruke ressurser på å hjelpe dem da, jeg vet ikke. Sånn helt uten å kunne dokumentere noe, så kan det hende mange sitter med en del fordommer her også, dersom pedofili er medfødt på samme måte som homofili.

Pedofili er nok ikke medfødt, men utvikles i prepubertal alder. Dette viser i hvert fall den nyeste forskningen. Men ingen vet 100% når det gjelder noen legninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i samme kategori som overgripere fordi jeg ikke er en overgriper.

Nei, men du ønsker å lure deg selv med at de ikke er pedofile, siden du er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men hele fagmiljøet er uenig med deg.

Nei, og heller ikke den litteraturen du linket til tidligere er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fastlege, psykiatri, spesialishelsetjeneste? Regner med at ansvarlige voksne er meir kapable enn barn på dette området? Hvem skal de kontakte for hjelp?

''

Problemet her er at dersom vedkommende går til det skrittet og oppsøker hjelp, som noen faktisk gjør og oppriktig ønsker, så er ventetiden for å få hjelp årelang. Det er forferdelig tragisk.

XbellaX, siden det er deg skal jeg prøve å se saken fra den andre sida. Det blir ikke lett, men ta forsøket som et kompliment (og jeg meiner det)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, pedofili betyr at man er seksuelt tiltrukket av barn. Om noen menn velger å ha sex med barn av andre årsaker enn seksuell tiltrekning, så er de ikke pedofile.

Da ville de ikke utføre seksuelle handlinger på barn, men f. eks. slå dem (noe ikke-seksuelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Hei!

Ja jeg vet bare fra en enkelt reportasje fra Kongo at små jenter på 4 og 5 år eks. som ble voldtatt fikk ødelagt/sprengt sin livmor, jeg forstår ikke hvordan dette kan skje uten nærsmet døden som følge.

Men jeg har lest om pedofile som voldtar små barn bare ikke hvordan dette gjøres uten at de dør av skadene.

Ja jeg tenkte på det nå etter at en mann i tyverårene er pågrepet for denne grusomheten, og jeg lurer jo på hvordan livet hennes kan reddes, det er så lite opplysning om dette.

Da har altså du også tenkt som meg...

Hva slags sak er dette? Jeg har vært på ferie og ikke fått med meg så mye nyheter. Har du link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vet mer enn alle forskere og fagfolk på dette området?

De er stort sett uenig med deg. I hvert fall i dine egne linker fra forrige gang du forsøkte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er de bifile, osv.

Og du snakker selv om at det er "fryktelig tragisk" at de ikke får hjelp. Greit nok, men det er jo nettopp fordi de er pedofile at de søker hjelp.

''Vel, da er de bifile, osv.

Og du snakker selv om at det er "fryktelig tragisk" at de ikke får hjelp.''

Jeg er ikke så sikker på om man kan med enkelhet sette en merkelapp på dem, dette handler om så mye mer. De kan være det ene eller det andre men det er ikke det som er poneget, det er trykket og det intense behovet for å få sex som er problemet og da kan deres "utvalgte" være hvem som helst.

''Greit nok, men det er jo nettopp fordi de er pedofile at de søker hjelp.''

Nei, de har ingen tilknytning til barnet slik pedofile har noe som og vil komme frem i en mulig terapi. Men at de selv kan tro de er pedofile og også bli "dømt" som det forekommer sikkert men dette er altså ikke pedofili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags sak er dette? Jeg har vært på ferie og ikke fått med meg så mye nyheter. Har du link?

Ikke noe som har skjedd mens du var på ferie, men over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og årsaken til at de skal ha behandling er jo nettopp fordi de er pedofile, og at de ikke skal voldta barn.

''Og årsaken til at de skal ha behandling er jo nettopp fordi de er pedofile, og at de ikke skal voldta barn.

''

Sør, nå må du høre på meg :-) Der er også menn som forgriper seg på barn som ikke er pedofile. Dette handler ikke om at det er barn men hvem som tilfeldigvis er der. Dette kunne likegjerne vært en voksen kvinne eller en mann (eller dyr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX, siden det er deg skal jeg prøve å se saken fra den andre sida. Det blir ikke lett, men ta forsøket som et kompliment (og jeg meiner det)

:)

Du er bare skjønn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...