Gå til innhold

Voldtekt av små barn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

''Jeg opplever ikke at Andeby i denne tråden har skjønnmalt noe men faktisk kommer med ganske riktige svar.''

Han er mer forsiktig enn vanlig, men han fortsetter på det han gjennom lang tid hatt som agenda, nemlig å fjerne alle negative konnotasjoner fra pedofilibegrepet (noe som er en kjent strategi også blant andre pedofile). Jeg er motstander av dette fordi jeg tror at det vil være med på å fjerne sperrer mot å forgripe seg mot barn.

Nettopp.

Godt du også ser det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 803
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    262

  • XbellaX

    190

  • Andeby

    67

  • Madelenemie

    55

Mest aktive i denne tråden

Du må forklare meg dette, for jeg skjønner ikke hva du mener. Mener du at hat og fordommer er det beste, og at det fører til færre overgrep?

''Du må forklare meg dette, for jeg skjønner ikke hva du mener. Mener du at hat og fordommer er det beste, og at det fører til færre overgrep? – Andeby''

Ikke gjør deg dum. Frosken var 100% klinkende klar i det hun skrev, og intet av det er det du påstår her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis han voldtar sin 2-år gamle datter er han pedofil. (Hvis ikke ville han ikke se på henne som et seksuelt objekt.)

''

Nei dette stemmer ikke sør. En man nsom vildtar sin 2 år gamle datter trenger absolutt ikke være pedofil.

Jo, hvis ikke ville han ikke voldtatt henne. Voldtekt er en seksuell handling, selv om det handler om makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nøyaktig slik jeg også oppfatter andeby og det han skriver.

Jeg kan ikke se at han forsøker å bagatelisere dette på noen måte, men at han derimot er opptatt av å vise de ulike sider ved overgripere av barn - og ikke minst hvordan disse kan ha behov for ulik behandling nettopp for å sikre at de ikke på nytt begår slike overgrep.

''Jeg kan ikke se at han forsøker å bagatelisere dette på noen måte, men at han derimot er opptatt av å vise de ulike sider ved overgripere av barn - og ikke minst hvordan disse kan ha behov for ulik behandling nettopp for å sikre at de ikke på nytt begår slike overgrep.''

I denne tråden har han vært forsiktig, men vi har hatt slike tråder fra tid til annen gjennom lang tid og hans skjønnmaling i mange av disse trådene mht. pedofiles særegne forutsetninger for å ivareta barns behov, har ikke vært spesielt tiltalende å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg opplever ikke at Andeby i denne tråden har skjønnmalt noe men faktisk kommer med ganske riktige svar.''

Han er mer forsiktig enn vanlig, men han fortsetter på det han gjennom lang tid hatt som agenda, nemlig å fjerne alle negative konnotasjoner fra pedofilibegrepet (noe som er en kjent strategi også blant andre pedofile). Jeg er motstander av dette fordi jeg tror at det vil være med på å fjerne sperrer mot å forgripe seg mot barn.

''Han er mer forsiktig enn vanlig, men han fortsetter på det han gjennom lang tid hatt som agenda, nemlig å fjerne alle negative konnotasjoner fra pedofilibegrepet (noe som er en kjent strategi også blant andre pedofile). Jeg er motstander av dette fordi jeg tror at det vil være med på å fjerne sperrer mot å forgripe seg mot barn''

Jeg skal være enig i at andeby nok har gått litt hardt ut i svingene i tidligere innlegg, derfor ga jeg ham også ros i denne tråden fordi han er saklig, rolig og holder seg til fakta.

Jeg er fullt klar over at pedofile har en hang til å ufarligjøre, rettferdigjøre, bortforklare men jeg kan faktisk ikke se at andeby gjør dette. Han kommer med ganske klare og tydelige svar på hva pedofili er og faglig sett er disse korrekte. Og som vi ser- er det en klar misoppfattelse for hva pedofili egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ja det er de

Nei, det har han ikke, med mindre "flink" defineres som å forsøke å ufarliggjøre pedofile, og å flytte alle overgrep mot barn over på hvem-som-helst som ikke er pedofile.

Hvis du slutter å spre hat og fordommer om pedofile og andre mennesker med andre seksuelle legninger enn deg, vil mye være løst. Pedofile er også individer og har krav på respekt og adekvat behandling. Pedofile kan være like forskjellige som folk flest. Hva kan vi gjøre for å hjelpe dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nøyaktig slik jeg også oppfatter andeby og det han skriver.

Jeg kan ikke se at han forsøker å bagatelisere dette på noen måte, men at han derimot er opptatt av å vise de ulike sider ved overgripere av barn - og ikke minst hvordan disse kan ha behov for ulik behandling nettopp for å sikre at de ikke på nytt begår slike overgrep.

Presis, han kommer med mye kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tilgitt. Jeg er klar over at dette er vanskelig.

Det er ikke så "vanskelig" (som i komplisert).

Det som er vanskelig å akseptere er den kontinuerlige ufarliggjøringen av pedofili, og at "alle" de som utfører overgrep mot barn er egentlig hva-som-helst-annet-enn pedofile.

Mener du at menn som voldtak kvinner ikke er heterofile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presis, han kommer med mye kunnskap.

Han kommer med en rekke blanke løgner, og jeg fatter ikke hvorfor du forsvarer ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjentpersonidag

Du må forklare meg dette, for jeg skjønner ikke hva du mener. Mener du at hat og fordommer er det beste, og at det fører til færre overgrep?

Hm, dette er jo retorikken som sør bruker her inne.

Spennende å følge denne tråden, for du skriver omtrent som sør i måten du debatterer - mot alle andre på.

Du skal ha kredit for at du forholder deg sakelig.

Temeat er så alvorlig, at hadde jeg tatt en overgriper som holdt på med datteren min, så hadde jeg drept med bare hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hvis ikke ville han ikke voldtatt henne. Voldtekt er en seksuell handling, selv om det handler om makt.

''Jo, hvis ikke ville han ikke voldtatt henne. Voldtekt er en seksuell handling, selv om det handler om makt.

''

Nei. Barnet er den uheldige utvalgte, som andeby ganske så korrekt sier; fordi hun/han er den som trolig vil gjøre minst motstand. Dette handler om en drift, et behov som må tilfredstilles og ikke hvem det skjer med, offeret kunne vært hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han er mer forsiktig enn vanlig, men han fortsetter på det han gjennom lang tid hatt som agenda, nemlig å fjerne alle negative konnotasjoner fra pedofilibegrepet (noe som er en kjent strategi også blant andre pedofile). Jeg er motstander av dette fordi jeg tror at det vil være med på å fjerne sperrer mot å forgripe seg mot barn''

Jeg skal være enig i at andeby nok har gått litt hardt ut i svingene i tidligere innlegg, derfor ga jeg ham også ros i denne tråden fordi han er saklig, rolig og holder seg til fakta.

Jeg er fullt klar over at pedofile har en hang til å ufarligjøre, rettferdigjøre, bortforklare men jeg kan faktisk ikke se at andeby gjør dette. Han kommer med ganske klare og tydelige svar på hva pedofili er og faglig sett er disse korrekte. Og som vi ser- er det en klar misoppfattelse for hva pedofili egentlig er.

Nei, det er ingen misoppfattelse av begrepet pedofili blant noen her.

Derimot er det nok en kraftig misoppfattelse av hans intensjoner. At han er forsiktigere nå betyr jo bare at han har lært å uttrykke seg mer forsiktig, ikke at han har endret seg.

Tenk over det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, hvis de ikke klarer å tenke klarere enn det, så er de vandrende bomber, og bør vurderes innesperret.

Staff mener jo dette.

Så du synes han bør sperres inne - interessant....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer med en rekke blanke løgner, og jeg fatter ikke hvorfor du forsvarer ham?

''Han kommer med en rekke blanke løgner, og jeg fatter ikke hvorfor du forsvarer ham?

''

Fordi Sør, det han kommer med i denne tråden er faglig helt korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, vi er enige i dag, Sør ;-)

Jeg pleier da ikke være så veldig uenig med deg? ;-)

Den eneste forskjellen fra tidligere er at Andeby har lært å uttrykke seg mer forsiktig. Andeby er fremdeles den samme som før, med de samme intensjonene. Dessverre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han er mer forsiktig enn vanlig, men han fortsetter på det han gjennom lang tid hatt som agenda, nemlig å fjerne alle negative konnotasjoner fra pedofilibegrepet (noe som er en kjent strategi også blant andre pedofile). Jeg er motstander av dette fordi jeg tror at det vil være med på å fjerne sperrer mot å forgripe seg mot barn''

Jeg skal være enig i at andeby nok har gått litt hardt ut i svingene i tidligere innlegg, derfor ga jeg ham også ros i denne tråden fordi han er saklig, rolig og holder seg til fakta.

Jeg er fullt klar over at pedofile har en hang til å ufarligjøre, rettferdigjøre, bortforklare men jeg kan faktisk ikke se at andeby gjør dette. Han kommer med ganske klare og tydelige svar på hva pedofili er og faglig sett er disse korrekte. Og som vi ser- er det en klar misoppfattelse for hva pedofili egentlig er.

''Og som vi ser- er det en klar misoppfattelse for hva pedofili egentlig er.

''

Jeg tror du kommer med korrekt informasjon i denne tråden, men jeg antar at du har en helt annen agenda enn Andeby med å fremme disse synspunktene. Det har vært for mye skjønnmaling gjennom lang tid fra Andebys - og hans "forgjengers" side - til at jeg tror en noe annen retorikk enn vanlig, reelt sett representerer endrede oppfatninger fra hans side. Trådene hvor han argumenterte for at det måtte være greit for pedofile å jobbe med barn så lenge de ikke la hånd på barna fysisk, for det jo kun gjorde barna godt å omgås voksne som tente seksuelt på dem eller var forelsket i dem, er vanskelig å glemme. Voksnes blikk og øvrig kommunikasjon kunne i følge ham ikke på noen måte virke destruktivt på barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han kommer med en rekke blanke løgner, og jeg fatter ikke hvorfor du forsvarer ham?

''

Fordi Sør, det han kommer med i denne tråden er faglig helt korrekt.

Nei, det er akkurat det samme som før.

Eneste forskjellen er at han har lært hvordan han skal uttrykke dette på en litt mer "diplimatisk" måte, slik at folk ikke gjennomskuer ham. Intensjonen er jo fremdeles identisk som før.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ingen misoppfattelse av begrepet pedofili blant noen her.

Derimot er det nok en kraftig misoppfattelse av hans intensjoner. At han er forsiktigere nå betyr jo bare at han har lært å uttrykke seg mer forsiktig, ikke at han har endret seg.

Tenk over det.

Med vennlig hilsen

''Nei, det er ingen misoppfattelse av begrepet pedofili blant noen her.''

Jo, det er det men det er helt vanlig. Medias bruk av ordet pedofili kan man legge mye av skylden på.

''Derimot er det nok en kraftig misoppfattelse av hans intensjoner. At han er forsiktigere nå betyr jo bare at han har lært å uttrykke seg mer forsiktig, ikke at han har endret seg.

Tenk over det.''

Jeg synes det er flott at han moderere seg noe, hva vedkommendes baktanker er med det kan ikke jeg vite, jeg er ikke synsk. Man kan velge å tolke det slik du gjør, eller man kan velge å tolke det dithen at han ønsker å vise andre respekt, være mer lydhør og komme med faktakunnskaper. Du om noen kan ha noe å lære av dette.

Det jeg gir min fulle støtte til er når noen kommer med 100% korrekte opplysninger, og i denne tråden har andeby gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...