Gå til innhold

Anbefalte innlegg

''Det skulle man kanskje tro, men det handler ofte om menn som har problemer i forhold til jevnaldrende kvinner.''

Jaha. Det burde det ikke være så vanskelig å få hjelp til?

''Jaha. Det burde det ikke være så vanskelig å få hjelp til?''

Hmm, jeg har vært i et par forhold med jevnaldrene som har tatt slutt, men det har heldigvis ikke resultert i pedofili.

Usaklig og rasende hilsen fra

Fortsetter under...

• Svar 803
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

262

• XbellaX

190

• Andeby

67

• Madelenemie

55

Mest aktive i denne tråden

Dette vet man fra forskningen. Hadde man ikke visst dette, hadde man ikke kommet i nærheten så langt som man har gjort med tanke på behandlingsmåter. I fagmiljøene vet man hvorfor noen begår overgrep mot barn. Hadde de ikke gjort det, hadde behandling vært veldig vanskelig. De har også tatt fysiologiske undersøkelser.

''Dette vet man fra forskningen. Hadde man ikke visst dette, hadde man ikke kommet i nærheten så langt som man har gjort med tanke på behandlingsmåter. I fagmiljøene vet man hvorfor noen begår overgrep mot barn. Hadde de ikke gjort det, hadde behandling vært veldig vanskelig. De har også tatt fysiologiske undersøkelser.''

Jeg kan godt være åpen for at du har mer kunnskap enn meg på dette området.

Annonse

Nei, forskningen viser det motsatte.

''Nei, forskningen viser det motsatte. – Andeby''

Akkurat som de pedofile som voldtar barn kan overbevise seg selv om at det ikke er skadelig for barn, så gjør du det samme - du overbeviser deg selv om at de som voldtar barn ikke er pedofile.

Var de ikke pedofile ville de ikke voldta barn.

Annonse

''Nei, forskningen viser det motsatte. – Andeby''

Akkurat som de pedofile som voldtar barn kan overbevise seg selv om at det ikke er skadelig for barn, så gjør du det samme - du overbeviser deg selv om at de som voldtar barn ikke er pedofile.

Var de ikke pedofile ville de ikke voldta barn.

Jeg forholder meg til forskning og faglig empiri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...