Gå til innhold

Skal vi danse


Madelenemie

Anbefalte innlegg

''Ingen vet hvor jeg er fra, min familie har gitt opp å spørre og ikke vet jeg, men ligne på noen gjør jeg ikke.''

Vet du ikke hvem din biologiske mor og far er?

Hei!

Nei ingen vet det!

De sier de ikke vet hvor jeg kom fra og at jeg ikke burde vært til.

Men det siste har min mor sluttet å si, da jeg er den eneste som er der nå, som gjør plikten, :-) Hun er syk, jeg er mindre syk, jeg prøver å være raus, se frem, men jeg glemmer ikke, selv om hun tror det.

Jeg tror min mor fødte meg, men hun har hatet meg fra jeg ble født, de siste årene har hun sluttet å si jeg er stygg, hun behandler meg som en svane, slik som min psykiater behandler meg. Min mor hater min psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    27

  • Mandolaika

    11

  • Lillemus

    8

  • cathlin

    7

Mest aktive i denne tråden

"som så og si ikke ser på tv. "

Bokstavrim!

Nei, du ligger vel for det meste i badekaret.

Hehe, ja jeg bruker spabadet litt nå som det er guffent og kaldt ute, deilig å ligge der i 38 graders varme og boble seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:-) Det hadde sikkert vært morsomt:-) Si i fra hvis du skulle dukke opp på skjermen, da skal jeg se på!

Jeg syns de jeg kjenner er penere, på en måte, en de jeg ikke kjenner. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Det har sikkert noe å gjøre med at jeg legger personligheten jeg liker inn i utseende eller noe sånt. Hm, dårlig forklart.

Hei!

Veldig bra skrevet det der.

Det betyr at du legger mer i det indre, og det er det som er det viktigste.

Jeg elsker jo ikke noen mann, eller føler tiltrekning til en kropp, men til en tanke, et sinn, en ærlighet, en personlighet, den gjør meg blind, den lidenskaoen jeg føler for ektehet og ærlighet og lidenskap, :-)

Så det forstår jeg veldig godt, det betyr bare du er ekte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg bruker spabadet litt nå som det er guffent og kaldt ute, deilig å ligge der i 38 graders varme og boble seg:-)

''Hehe, ja jeg bruker spabadet litt nå som det er guffent og kaldt ute, deilig å ligge der i 38 graders varme og boble seg:-)

''

Ah, det hadde jeg nesten glemt - når var det vi skulle komme igjen? Legger en flaske boblevann til kjøling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei ingen vet det!

De sier de ikke vet hvor jeg kom fra og at jeg ikke burde vært til.

Men det siste har min mor sluttet å si, da jeg er den eneste som er der nå, som gjør plikten, :-) Hun er syk, jeg er mindre syk, jeg prøver å være raus, se frem, men jeg glemmer ikke, selv om hun tror det.

Jeg tror min mor fødte meg, men hun har hatet meg fra jeg ble født, de siste årene har hun sluttet å si jeg er stygg, hun behandler meg som en svane, slik som min psykiater behandler meg. Min mor hater min psykiater.

Du behøver ikke svare, men er din mor narsissist eller psykopat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hehe, ja jeg bruker spabadet litt nå som det er guffent og kaldt ute, deilig å ligge der i 38 graders varme og boble seg:-)

''

Ah, det hadde jeg nesten glemt - når var det vi skulle komme igjen? Legger en flaske boblevann til kjøling.

Det er bare å komme det, her er det alltid åpent, så det er bare avtale tid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du behøver ikke svare, men er din mor narsissist eller psykopat?

Hei!

narsissist.

Hun prøvde å drepe meg, men det har jeg aldri skrevet før.

Men jeg er sterk nok nå til å innse og tenke og forstå og akseptere, jeg tilgir ingenting og ikke om Gud kan forlange at noen skal tilgi djevelskap og urett.

Jeg velger bare å se frem, men jeg gjør det ikke for hennes del, men for min egen del, det livet jeg mistet har jeg nå, i det jeg kan gi, reparere og elske og si unnskyld til mine barn.

Den som kaller seg sin mor hater jeg, den jeg elsker og forguder er den som ga meg muligheten til å få det godt,. min psykiater :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Veldig bra skrevet det der.

Det betyr at du legger mer i det indre, og det er det som er det viktigste.

Jeg elsker jo ikke noen mann, eller føler tiltrekning til en kropp, men til en tanke, et sinn, en ærlighet, en personlighet, den gjør meg blind, den lidenskaoen jeg føler for ektehet og ærlighet og lidenskap, :-)

Så det forstår jeg veldig godt, det betyr bare du er ekte

Takk for det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

narsissist.

Hun prøvde å drepe meg, men det har jeg aldri skrevet før.

Men jeg er sterk nok nå til å innse og tenke og forstå og akseptere, jeg tilgir ingenting og ikke om Gud kan forlange at noen skal tilgi djevelskap og urett.

Jeg velger bare å se frem, men jeg gjør det ikke for hennes del, men for min egen del, det livet jeg mistet har jeg nå, i det jeg kan gi, reparere og elske og si unnskyld til mine barn.

Den som kaller seg sin mor hater jeg, den jeg elsker og forguder er den som ga meg muligheten til å få det godt,. min psykiater :-)

Har du søsken, Madelenemie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du søsken, Madelenemie?

Hei!

Ja halvsøsken :-)

De har ikke hatt det så ille, for jeg tok meg av dem!

Min stefar hater meg, jeg syns han er en ussel liten mann, hate et lite barn med funksjonshemning, ødelegge et uskyldig lite menneske :-)

Men jeg ser forbi, bare noen tror jeg har tilgitt kanskje glemt, men ingenting tilgir jeg, jeg har bestemt meg på mine, og mange andre barns vegne at jeg ikke skal være så dum, de som har gjort noe galt får ingen tilgivelse før de har innsett det gale de gjorde og angret.

:-)

Takk for at du spurte, jeg tror det var bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja halvsøsken :-)

De har ikke hatt det så ille, for jeg tok meg av dem!

Min stefar hater meg, jeg syns han er en ussel liten mann, hate et lite barn med funksjonshemning, ødelegge et uskyldig lite menneske :-)

Men jeg ser forbi, bare noen tror jeg har tilgitt kanskje glemt, men ingenting tilgir jeg, jeg har bestemt meg på mine, og mange andre barns vegne at jeg ikke skal være så dum, de som har gjort noe galt får ingen tilgivelse før de har innsett det gale de gjorde og angret.

:-)

Takk for at du spurte, jeg tror det var bra for meg.

Dine halvsøsken var heldige som hadde deg!

Det virker som ren ondskap. Vanskelig å "unnskylde" narsissisme med sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine halvsøsken var heldige som hadde deg!

Det virker som ren ondskap. Vanskelig å "unnskylde" narsissisme med sykdom.

Hei!

veldig vanskelig, akkurat som du skriver...

Kirken snakker om djevelen, om ondskap og om tilgivelse.

Hvem er de, kirken, til å si til et lite barn, selv når barnet er blitt voksent, "du skal tilgi den som hatet deg, som kvelte deg, som slo deg, som forsøkte drukne deg" de svarte øynene du fryktet, ensomheten som var kald, middagen man fryktet, sitt eget navn man begynte frykte, man hadde bare et egentlig ønske å forsvinne inn i veggen, bli helt borte og helt glemt og aldri husket og aldri hentet. Selv det skjedde ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine halvsøsken var heldige som hadde deg!

Det virker som ren ondskap. Vanskelig å "unnskylde" narsissisme med sykdom.

Hei!

Nå skal jeg legge meg.

Takk for at du spurte,...

Jeg trengte det, ingen overfladiskhet skal få meg vekk fra det jeg kom fra,

Jeg skal legge det frem for Gud, om Kirken med dens krav og påbud og fordummelser mener... så vet jeg noe som jeg nå skal tenke på.

Jeg er ikke veldig sterk, jeg var en sterk fulgunge som møtte en ugle som sa hun var min fuglemor, som ga meg visdom og sa jeg var vekker, som ga meg forklaringer, tanker, en identitet, på den måten var jeg bare veldig veldig heldig.

Hver dag kjører jeg forbi mange som ikke var så heldige eller sterke som meg, de vil jeg ha større fokus på.

Takk for at du minnet meg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heller ikke interessert i kjendiser på TV- hverken dansende eller på tur nordover...... Liker heller ikke Idol og Norske talenter.... Jeg er sikkert litt sær, men jeg ser ikke poenget med å eksponere seg på TV- bare for å eksponere seg. OK at Idol har hjulpet noen i gang med en karriære, men mye av Norske talenter etc. har endt opp som "kjendiser" og programmledere.

Ja, ja- hver sin smak.

Men- ser jo at den yngre garde er veldig opptatt av å vise seg frem på TV. Det ultimate er vist å bli kjendis. Ikke så nøye hva man blir kjent for bare man blir kjendis. Da jeg var ung (er nå 43) var det ønsket til mange å bli fotballstjerne, sangstjerne eller liknende. De ville bli god i noe og kjent for det. Tidene forandrer seg. På vår barneskole er det talentiade hver vår- åpen for alle elever. Der danses det, synges og gjøres triks mens de andre elevene stemmer. Vinneren får heder og berømmelse - i skolegården.

Da jeg gikk på skolen var det flaut å skulle gå opp til tavlen for å skrive noe.Aldri livet om jeg hadde turt å synge forran hele skolen, eller spille piano! Jeg synes de unge i dag er ganske tøffe, selv om jeg missliker konseptet med at det er om å gjøre å bli kjendis!

Godt vi er forskjellige!

(PS. Mine jenter er snart 9, 11 og snart 14. Alle ville gjerne vært kjendis, men tror at bare den yngste ville ha turt å stå på en scene ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke interessert i kjendiser på TV- hverken dansende eller på tur nordover...... Liker heller ikke Idol og Norske talenter.... Jeg er sikkert litt sær, men jeg ser ikke poenget med å eksponere seg på TV- bare for å eksponere seg. OK at Idol har hjulpet noen i gang med en karriære, men mye av Norske talenter etc. har endt opp som "kjendiser" og programmledere.

Ja, ja- hver sin smak.

Men- ser jo at den yngre garde er veldig opptatt av å vise seg frem på TV. Det ultimate er vist å bli kjendis. Ikke så nøye hva man blir kjent for bare man blir kjendis. Da jeg var ung (er nå 43) var det ønsket til mange å bli fotballstjerne, sangstjerne eller liknende. De ville bli god i noe og kjent for det. Tidene forandrer seg. På vår barneskole er det talentiade hver vår- åpen for alle elever. Der danses det, synges og gjøres triks mens de andre elevene stemmer. Vinneren får heder og berømmelse - i skolegården.

Da jeg gikk på skolen var det flaut å skulle gå opp til tavlen for å skrive noe.Aldri livet om jeg hadde turt å synge forran hele skolen, eller spille piano! Jeg synes de unge i dag er ganske tøffe, selv om jeg missliker konseptet med at det er om å gjøre å bli kjendis!

Godt vi er forskjellige!

(PS. Mine jenter er snart 9, 11 og snart 14. Alle ville gjerne vært kjendis, men tror at bare den yngste ville ha turt å stå på en scene ).

'' Der danses det, synges og gjøres triks mens de andre elevene stemmer. Vinneren får heder og berømmelse - i skolegården.''

det er noe her jeg ikke begriper, hvorfor skal det stemmes hele tiden? Hele samfunnet er jo blitt en eneste popularitetskonkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Der danses det, synges og gjøres triks mens de andre elevene stemmer. Vinneren får heder og berømmelse - i skolegården.''

det er noe her jeg ikke begriper, hvorfor skal det stemmes hele tiden? Hele samfunnet er jo blitt en eneste popularitetskonkurranse...

Sant det...

Ungene mine har likt veldig godt opplegget med audition i talentkonkurranser, men det er klart det er kjipt å ikke komme videre.

Jeg har en som har kommet videre et par ganger, og en som ikke har det. Den tredje har ikke prøvd ennå.

Men bortsett fra det, så synes jeg det er veldig positivt at de lærer å stå på en scene og eksponere seg, og ikke være så flaue som vi var.

Minstetuppa mi gleder seg kjempemye til å spille Bjelleklang og Angels we have heard on high (?) solo på juleavslutningen, på kornett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det...

Ungene mine har likt veldig godt opplegget med audition i talentkonkurranser, men det er klart det er kjipt å ikke komme videre.

Jeg har en som har kommet videre et par ganger, og en som ikke har det. Den tredje har ikke prøvd ennå.

Men bortsett fra det, så synes jeg det er veldig positivt at de lærer å stå på en scene og eksponere seg, og ikke være så flaue som vi var.

Minstetuppa mi gleder seg kjempemye til å spille Bjelleklang og Angels we have heard on high (?) solo på juleavslutningen, på kornett :-)

De kan fint få scenetrening uten å bli stemt på. Jeg synes det skal være en seier i seg sjøl å tørre og eksponere seg på en scene.

-jeg jobber masse med det med mine elever, heldigvis uten at noen skal gi dem poeng for det.

De har gitt av seg sjøl, og det skal de være stolte av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan fint få scenetrening uten å bli stemt på. Jeg synes det skal være en seier i seg sjøl å tørre og eksponere seg på en scene.

-jeg jobber masse med det med mine elever, heldigvis uten at noen skal gi dem poeng for det.

De har gitt av seg sjøl, og det skal de være stolte av!

Er jo egentlig enig med deg.

Samtidig ser jeg jo at det barnet som har lykkes i å komme videre i ulike smamenhenger, har trivdes med konkurranseelementet og har fått mye positiv feedback både fra arrangører og konkurrenter og de som h*n spiller/synger sammen med.

Jeg selv var også med i konkurranser i musikk da jeg var barn og ungdom, og det var veldig inspirerende med konkurranseelementet. Likevel - den jevne treningen på å spille på en scene i kun konsertsammenheng uten konkurranse var selvsagt også veldig viktig.

Jeg kom aldri over nervøsiteten. Spilte aldri prikkfritt på en konsert, selv om jeg kunne det helt korrekt hjemme. Var alltid iskald på fingrene før jeg skulle spille, og fikk varmen like etter jeg hadde spilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og disse menneskene er jo ikke dansere, de er sangere og fotballspillere og da forstår jeg ikke hvorfor de ikke bare danser hjemme og ellers gjør det de skal. Jeg klarer ikke å forstå, det blir enda vanskeligere å forstå konkurranser når de som deltar ikke en gang er dansere. det er gøy å se isdans, men der er utøverne profesjonelle, det er deres fagområde.

''

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette konseptet har blitt så populært. Er ikke opptatt av dansende kjendiser, kanskje derfor.

''Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette konseptet har blitt så populært. Er ikke opptatt av dansende kjendiser, kanskje derfor.''

Kunne ikke sagt meg mer enig.

Hvem pokker er forresten hun derre Hanne Sørvåg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette konseptet har blitt så populært. Er ikke opptatt av dansende kjendiser, kanskje derfor.''

Kunne ikke sagt meg mer enig.

Hvem pokker er forresten hun derre Hanne Sørvåg?

''Hvem pokker er forresten hun derre Hanne Sørvåg?''

Låtskriver, stort sett tror jeg. Mest kjent for de fleste som dommer i The Voice (nå måtte jeg google hva det programmet het, det er så mange av dem...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...