Gå til innhold

Noen som husker lille Torres (advarsel: litt skrytete)?


laban

Anbefalte innlegg

Noen av de som har vært her lenge, husker kanskje mine innlegg om den lille, ivrige stadiongutten:

 

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/308691-åpent-brev-fra-mammaen-til-lille-torres/page-1#entry2513810

 

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/348336-klage-til-skolen/page-1#entry2968340

 

Oppdatering: Han er ikke liten og søt lenger, han fyller 16 år om en måneds tid.  Men fotballen er fremdeles det viktigste i verden, atskillig viktigere enn å forbedre 10-klassekarakterene nå som det går mot eksamen... 

 

Han har nemlig kommet inn i juniorstallen ett år "for tidlig".  Ikke Junior B, som vi hadde regnet med han ville klare, men Junior A, altså førstelagstroppen.  Nå gjelder dette er snill breddeklubb (voksenlaget er i Oddsenligaen, altså 2. div / nivå 3), så det er ikke all verdens konkurranse, men likevel. Naboklubben, som satser mer, har også prøvd seg på ham, men det ble heldigvis ikke noe av (der koster det femsifret å være junior).

 

Den viktigste grunnen til at han har klart seg såpass bra, er at han har fått trene og spille med 98-laget som er nevnt i innlegget fra 2010.  Treneren, "Andreas", kom også tilbake til hjemstedsklubben da Lyn-fotballen gikk litt i oppløsning etter konkursen.  Han spiller på A-laget og trener juniorene nå.  Lillebroren hans, "Adrian", har kjempetalent for fotball, men han har vært mye plaget med skader, noe min sønn heldigvis har sluppet. 

 

Jeg husker han absolutt skulle opp på stadion under en A-lagskamp for noe sånt som 12-13 år siden.  Han kunne nesten ikke snakke, men hørte speakeren og musikken fra høyttalerne der og lot meg forstå at han ville se hva det var.  Så jeg gikk med ham til en lekeplass ved siden av stadion og sa at vi kunne gå inn når kampen var ferdig.  Da var han helt fascinert av klappsetene i spillerboksen, så med én gang han fikk lov til å gå inn porten, brøytet han seg fram mellom spillere og lagledelse og kravlet opp på ett av setene i hjemmelagsboksen.  Det er klappseter på tribunen også, men de var ikke interessante.

 

Og nå sitter han altså der - i spillerboksen - på ordentlig ;)

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei!

 

Jeg husker ikke det, men hyggelig det går bra med barnet ditt!

 

Gratulerer, du er nok både glad og stolt ;)

 

(veldig tidlig å være så opptatt av en stadion egentlig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt begge innleggene! Gøy å lese om igjen :-)

 

Gratulerer med juniorlagsgutt! Så gøy da!

Fotballen står fremdeles høyt i kurs hos min 99-åring, men han har lagt proffplanene på hylla... Han er andrekeeper, og strever nok litt med motivasjonen når han får lite spilletid (men trener like mye som de andre), men forhåpentligvis vil han få store og gode opplevelser kommende sesong også. Etter det vil han muligens gå på skole i utlandet et år, og da kan det jo være at fotballkarrieren er over. Vi får se.

 

Jeg koser meg som fotballmamma på kamper og turneringer, og synes for så vidt at det er en fin aktivitet. De holder seg i form, får trent på samhold og samarbeid, lærer om sunt kosthold (bl.a. totalforbud mot godteri og brus når de reiser!) og får tett oppfølging av trenere. Min gutt har dessverre hatt litt skader, noe har skjedd i fotballsammenheng, andre ting har skjedd hjemme, men med konsekvenser for fotballen. Og det er temmelig harde dueller når keeper møter store 16-åringer i angrepsfart :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av de som har vært her lenge, husker kanskje mine innlegg om den lille, ivrige stadiongutten:

 

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/308691-åpent-brev-fra-mammaen-til-lille-torres/page-1#entry2513810

 

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/348336-klage-til-skolen/page-1#entry2968340

 

Oppdatering: Han er ikke liten og søt lenger, han fyller 16 år om en måneds tid.  Men fotballen er fremdeles det viktigste i verden, atskillig viktigere enn å forbedre 10-klassekarakterene nå som det går mot eksamen... 

 

Han har nemlig kommet inn i juniorstallen ett år "for tidlig".  Ikke Junior B, som vi hadde regnet med han ville klare, men Junior A, altså førstelagstroppen.  Nå gjelder dette er snill breddeklubb (voksenlaget er i Oddsenligaen, altså 2. div / nivå 3), så det er ikke all verdens konkurranse, men likevel. Naboklubben, som satser mer, har også prøvd seg på ham, men det ble heldigvis ikke noe av (der koster det femsifret å være junior).

 

Den viktigste grunnen til at han har klart seg såpass bra, er at han har fått trene og spille med 98-laget som er nevnt i innlegget fra 2010.  Treneren, "Andreas", kom også tilbake til hjemstedsklubben da Lyn-fotballen gikk litt i oppløsning etter konkursen.  Han spiller på A-laget og trener juniorene nå.  Lillebroren hans, "Adrian", har kjempetalent for fotball, men han har vært mye plaget med skader, noe min sønn heldigvis har sluppet. 

 

Jeg husker han absolutt skulle opp på stadion under en A-lagskamp for noe sånt som 12-13 år siden.  Han kunne nesten ikke snakke, men hørte speakeren og musikken fra høyttalerne der og lot meg forstå at han ville se hva det var.  Så jeg gikk med ham til en lekeplass ved siden av stadion og sa at vi kunne gå inn når kampen var ferdig.  Da var han helt fascinert av klappsetene i spillerboksen, så med én gang han fikk lov til å gå inn porten, brøytet han seg fram mellom spillere og lagledelse og kravlet opp på ett av setene i hjemmelagsboksen.  Det er klappseter på tribunen også, men de var ikke interessante.

 

Og nå sitter han altså der - i spillerboksen - på ordentlig ;)

 

Jeg har faktisk tenkt på ham i det siste som følge av Martin-Ødegård-feberen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballen står fremdeles høyt i kurs hos min 99-åring, men han har lagt proffplanene på hylla...

 

Det var nok på tide, ja. Ikke mange 99-åringer som slår igjennom som fotballproff ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...