Gå til innhold

Er sukkerfritt godteri bedre når man vil ned i vekt?


Gjest franklyscarlet

Anbefalte innlegg

Gjest franklyscarlet

Jeg er ikke overvektig. Er 165 cm og veier 58 kg. Likevel ønsker jeg å gå litt ned i fettprosent. Jeg spiser sunne måltider, og jeg spiser akkurat passe, så jeg kommer ikke til å redusere matinntaket. Jeg er også mye i aktivitet. - MEN, i løpet av fredag og lørdag stapper jeg i meg masse godteri. Jeg tipper det blir 3000-4000 kalorier ekstra tilsammen gjennom en helg. Det er jo kanskje litt i overkant, og det får meg til å føle meg uvel. Jeg skal prøve å redusere mengden, og å være mer mindfull når jeg spiser godteri. Jeg vurderer også å erstatte noe med sukkerfritt godteri. Det jeg lurer på er hvor mye det har for seg. Blodsukkeret og insulinnivået vil vel ikke stige like voldsomt som det sikkert gjør etter godteri med sukker, men kaloriinnholdet er omtrent det samme. Derfor jeg jeg litt i tvil om dette er noen god ide eller ikke. Noen som kan litt om akkurat dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, franklyscarlet skrev:

Blodsukkeret og insulinnivået vil vel ikke stige like voldsomt som det sikkert gjør etter godteri med sukker, men kaloriinnholdet er omtrent det samme. Derfor jeg jeg litt i tvil om dette er noen god ide eller ikke. Noen som kan litt om akkurat dette?

Noen opplever at blodsukkeret stiger også av en del sukkerfrie varianter, i alle fall om de er søtet med ting som slutter på -tol. Disse kan også gi luft i magen med påfølgende luftsmerter og massiv fising - bare så du er advart! :D Ikke farlig, men ganske ubehagelig. Det beste er jo selvfølgelig om du klarer å la være å stappe innpå så store mengder godteri, bytt heller ut halvparten med noe sunnere snack - tørket frukt og nøtter, friske bær med krem eller yoghurtis?

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...