Gå til innhold

Få kontroll på overspisningen


Glitter

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Ikke tenk på noen andre enn deg selv akkurat nå 😀 nei det er fryktelig å miste kontrollen over seg selv. 

Nei jeg får prøve på det. Men de sa det blir litt venting. Så nå angrer jeg på at jeg bare ikke pakket i meg ekstra sovemedisin og heller dro til legen i morgen. Menmen. Nå er jeg nå her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Glitter skrev:

Nei jeg får prøve på det. Men de sa det blir litt venting. Så nå angrer jeg på at jeg bare ikke pakket i meg ekstra sovemedisin og heller dro til legen i morgen. Menmen. Nå er jeg nå her.

Ja. I kveld eller i morgen er jo nesten det samme. Hadde vel blitt litt venting uansett 😀 apropos det å miste kontrollen, en gang for lenge siden stjelte jeg en båt for jeg var overbevist om at jeg visste hvor det lå en skatt 😂 (håper det muntret deg opp litt. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja. I kveld eller i morgen er jo nesten det samme. Hadde vel blitt litt venting uansett 😀 apropos det å miste kontrollen, en gang for lenge siden stjelte jeg en båt for jeg var overbevist om at jeg visste hvor det lå en skatt 😂 (håper det muntret deg opp litt. )

Oi, hehe. Det var ikke verst. 😅

13 minutter siden, RamonaK skrev:

Prøvde forresten å sende deg en pm men det gikk ikke. 

Åja? Så rart? Jeg fikk PM i forrige uke så skulle ikke være noe galt der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Oi, hehe. Det var ikke verst. 😅

Åja? Så rart? Jeg fikk PM i forrige uke så skulle ikke være noe galt der. 

Fant ingen skatt da 😢 kanskje innboks er full? Det stod glitter kan ikke motta meldinger. Rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, RamonaK skrev:

Fant ingen skatt da 😢 kanskje innboks er full? Det stod glitter kan ikke motta meldinger. Rart. 

Det var jo skuffende da! 

Har bare brukt 9 % av innboksen. Men jeg kunne sende til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Glitter skrev:

Det var jo skuffende da! 

Har bare brukt 9 % av innboksen. Men jeg kunne sende til deg?

Jeg fikk akkurat meld av deg, skal prøve igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger jeg her i sengen på sykehuset. Jeg er litt lei meg for å være her. Hadde så lyst til å holde meg til torsdag, men jeg ble så redd for å få ny runde med dissosiasjon og ende med å skade meg selv igjen. Har hatt nok operasjoner nå. Eller for den saks skyld at jeg hadde dissosiert og tatt livet mitt. Men likevel veldig skuffet. Jeg klarte de tre ukene vi satt som mål, og det har vært så tøffe uker at jeg både har hørt stemmer og dissosiert på en farlig måte skikkelig for første gang på nesten tre år. Jeg har aldri skrevet noe om den hendelsen her, og det blir jeg nok ikke å gjøre heller (har ikke skadet noen). Det er skikkelig skummelt når det der skjer. Hodet mitt er under et skikkelig press og jeg trenger skjerming. 

Men jeg skulle sånn ønske jeg hadde holdt ut litt til. Det får bli neste mål da. Å holde ut i fire uker. Tre uker er nå det lengste jeg har klart i strekk siden mai. Hvor enn sykt det måtte høres ut...

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så skuffet over at jeg ikke klarte å holde meg hjenme til torsdag. Men merker stressnivået har senket seg. Og jeg klarte jo utgangspunktets mål. Så...Jaja. Jeg er sliten nå, så skal hente meg inn igjen litt nå før ny periode hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 minutter siden, Glitter skrev:

Er så skuffet over at jeg ikke klarte å holde meg hjenme til torsdag. Men merker stressnivået har senket seg. Og jeg klarte jo utgangspunktets mål. Så...Jaja. Jeg er sliten nå, så skal hente meg inn igjen litt nå før ny periode hjemme. 

Du har hatt det tøft og nå er du i trygge hender, vær glad for at du er der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du har hatt det tøft og nå er du i trygge hender, vær glad for at du er der. 

Ja, jeg er takknemlig for tilbudet jeg har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Glitter skrev:

Ja, jeg er takknemlig for tilbudet jeg har. :)

Så bra at du er glad for tilbudet du har. Det er en ting å være glad for. Har du andre ting du kan være glad for eller fornøyd med?

Synes du noen ganger fokuserer litt mye på det som går galt.  Kan du prøve å fokusere på det som er bra?  Det var vel bra at du kom deg til sykehuset i går?

Egentlig så burde jeg ikke si noe, for jeg greier heller ikke alltid å fokusere på det som faktisk går bra. Men innimellom så er det godt å bli minnet på de bra tingene jeg gjør. Og at jeg bør tenke litt annerledes på enkelte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fokusere på at du har gjort det riktige nå? Du er syk og trenger hjelp og nå er du der du får hjelp. Alt du har gjort, burde gjort, skulle gjort osv er ikke hensiktsmessig å tenke på. Prøv å bare slappe av nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, emilie321 skrev:

Så bra at du er glad for tilbudet du har. Det er en ting å være glad for. Har du andre ting du kan være glad for eller fornøyd med?

Synes du noen ganger fokuserer litt mye på det som går galt.  Kan du prøve å fokusere på det som er bra?  Det var vel bra at du kom deg til sykehuset i går?

Egentlig så burde jeg ikke si noe, for jeg greier heller ikke alltid å fokusere på det som faktisk går bra. Men innimellom så er det godt å bli minnet på de bra tingene jeg gjør. Og at jeg bør tenke litt annerledes på enkelte ting.

Hmm ja hva annet er jeg fornøyd med. Jeg er jo fornøyd med at jeg er flink på trening. Nå er det en uke siden da, så har litt panikk. Men skal gi armen en dag til også begynner jeg på igjen i morgen. 

Jeg sliter ellers veldig med å finne ting som jeg synes jeg gjør bra eller som gjør meg glad. Jeg blir glad når jeg er med vennen min. Og på gode dager gjør det godt å være med sønnene, mens på dårlige dager er det liksom noe jeg må kjempe meg gjennom for deres skyld. 

Jeg har jo en frisk side jeg også. De færreste er vel 100% syke. Jeg har ressurser. De bare drukner i alt det syke. 

1 time siden, cilie skrev:

Kan du fokusere på at du har gjort det riktige nå? Du er syk og trenger hjelp og nå er du der du får hjelp. Alt du har gjort, burde gjort, skulle gjort osv er ikke hensiktsmessig å tenke på. Prøv å bare slappe av nå. 

Ja jeg skal prøve på det. I dag har jeg nesten bare sovet. Kjenner vanligvis ikke hvor sliten jeg er før jeg kommer på sykehuset og likeom kommer til den trygge hulen vekk fra verden. Så dagen i dag skal jeg ta det veldig med ro, også skal jeg jobbe mer med å få kroppen i gang igjen etter det. 

Jeg klarer liksom å holde på rutinene mine hjemme i 2-3 uker av gangen, men så sklir det alltid ut og det er noe jeg bruker å jobbe med å få på plass igjen når jeg kommer på sykehuset. 

Når jeg skrives ut neste uke så er målet mitt å klare fire uker. Det tror jeg kanskje kan gå for et par av venninnene mine kommer til byen. Passer bra med at hjelpeapparatet mitt da har ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger bare og sover i dag jeg. Mulig det er fordi jeg bruker oxynorm akkurat nå, men. Føler meg ufattelig tiltaksløs. Rett og slett. 

Er så sliten av denne runddansen. Føler jeg kjemper med alt jeg har av krefter. Likevel er det en berg- og dalbane hvor jeg får hjelp til å bygge meg opp, også brytes jeg gradvis ned. Så må jeg ha hjelp til å bygge meg opp igjen. Prøver å tenke tilbake på hvordan det var før og da var det mer ustabilitet enn det er nå, og mye mer styr rundt meg, så det har jo vært framgang. Men følelsene er jo likevel like vonde og håpløsheten like stor. Jeg blie 30 år i desember og jeg var hundre% sikker på at jeg aldri kom til å bli så gammel. Er ikke garantert nå heller, men jeg sikter meg jo inn på å holde ut slik at jeg kanskje en dag kan se tilbake på det og prise meg lykkelig over at jeg overlevde. For det har min behandler hjulpet meg til å se. At det eneste som er sikkert hvis jeg dør, det er at da får jeg aldri sjansen til å få det bedre. Det er jo veldig dumt om jeg gir opp livet, dersom det finnes et mer verdig liv der framme? Kanskje om fem år så er den drittsituasjonen jeg er i bare et vondt, men akseptert minne? 

Ligger her og tenker på hva jeg vil jobbe med under dette oppholdet. Det er jo selvsagt det vanlige med å få pause fra hjemme, ha folk rundt meg, komme meg i aktivitet igjen, ta mer vare på meg selv (merkelig det der, hver gang jeg kommer hit er neglene mine blitt lange og stygge, og hver gang tar jeg meg sammen og klipper de  når jeg kommer hit 😛 Klipper de i starten hjemme også, men så går det nedover på den fronten med å sørge for å være velstelt) osv. Men hva mer? Bare dette føles jo som en stor oppgave. 

Jeg skulle ønske det fantes en magisk kur mot det jeg sliter med. Prøver å akseptere at livet ikke ble slik det skulle bli, men det er en sorg i det. Prøver å finne ut av hvem jeg egentlig er. Slutte å ha dette fragmenterte skillet mellom de ulike delene av meg selv. Skal jeg kunne bli meg selv så må jeg akseptere hele meg og ikke blokkere ut vesentlige deler som til slutt gang på gang ekdploderer for å få ta plass i meg. 

Nei huff. Jeg er så trøtt når jeg skriver dette at øynene faller igjen og ruller bak i skallen. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La tankene fly 

En dyp fortvilelse. 

Et rop om tilgivelse. 

For alt jeg har gjort. 

En sliten kropp, som desperat skriker stopp. 

Det er ikke mer å hente, men likevel så mye vondt i vente. 

Føttene mine klarer knapt å stå. 

Så forventes det likevel at jeg skal klare å gå. 

Jeg vil sette meg ned. 

La tankene fly et annet sted. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Glitter skrev:

La tankene fly 

En dyp fortvilelse. 

Et rop om tilgivelse. 

For alt jeg har gjort. 

En sliten kropp, som desperat skriker stopp. 

Det er ikke mer å hente, men likevel så mye vondt i vente. 

Føttene mine klarer knapt å stå. 

Så forventes det likevel at jeg skal klare å gå. 

Jeg vil sette meg ned. 

La tankene fly et annet sted. 

Så fint dikt ❤️

Så sårt og ærlig det var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Så fint dikt ❤️

Så sårt og ærlig det var. 

Takk. :) Jeg finner mye styrke og trøst i å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Glitter skrev:

Takk. :) Jeg finner mye styrke og trøst i å skrive.

Ja det gjorde jeg og før, har massevis av bøker med dikt. Men fant ut av mye av det bare er surr, jeg har skrevet surr i mange år. Bare noen liker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det gjorde jeg og før, har massevis av bøker med dikt. Men fant ut av mye av det bare er surr, jeg har skrevet surr i mange år. Bare noen liker jeg. 

Ikke alle skriverier blir like bra. :) Jeg har noen som betyr veldig mye for meg, og andre som ikke er like viktig. Dette brukte jeg vel fem minutter på nå, men da fikk jeg satt ord på hvordan jeg føler det inni meg. Uten å skrive disse milelange innleggene mine. Hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...