Gå til innhold

Er dere med dere som skal ned i vekt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ned til 76, 7 kilo, til sammen 26,6 kilo. 

Hvordan går det med dere da? 

Pr. i dag har jeg gått ned 5,8 kg på drøye 4 mnd - det har gått veldig trått den siste mnd altså! Vil gjerne ned et par kg til. :) Ekstra surt er det jo når mannen er mindre strikt i matveien enn meg og går mer ned i vekt! Han har gått ned 9,2 kg! Han får ikke gå ned mer for han er nesten for tynn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Pr. i dag har jeg gått ned 5,8 kg på drøye 4 mnd - det har gått veldig trått den siste mnd altså! Vil gjerne ned et par kg til. :) Ekstra surt er det jo når mannen er mindre strikt i matveien enn meg og går mer ned i vekt! Han har gått ned 9,2 kg! Han får ikke gå ned mer for han er nesten for tynn nå.

Det er jo bra jobba :) Ja en må vite når en burde stoppe også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Det er jo bra jobba :) Ja en må vite når en burde stoppe også. 

Han er enig i at han ikke trenger å gå mer ned i vekt altså - han må vel øke litt på matinntaket sitt rett og slett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Ned til 76, 7 kilo, til sammen 26,6 kilo. 

Hvordan går det med dere da? 

Kjempe bra👏 Du er så flink👏

Har noen bra dager, men også noen dårlige.  Er inni en periode med mye sosiale ting og da er det vanskelig. Greier å ta litt når jeg er borte, men får et sånt sug at jeg overspiser når jeg kommer hjem. Er litt oppgitt over meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (2 minutter siden):

Kjempe bra👏 Du er så flink👏

Har noen bra dager, men også noen dårlige.  Er inni en periode med mye sosiale ting og da er det vanskelig. Greier å ta litt når jeg er borte, men får et sånt sug at jeg overspiser når jeg kommer hjem. Er litt oppgitt over meg selv. 

Takk :) 

Ok, jeg er ikke flink på lørdager, du kunne ikke hatt en dag i uka du kan overspise? Det hjelper det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Takk :) 

Ok, jeg er ikke flink på lørdager, du kunne ikke hatt en dag i uka du kan overspise? Det hjelper det også. 

Jo, har lov til å spise godteri en gang i uka og da fredag eller lørdag. Dette går bra når det ikke er så mye utenom, og da går jeg litt ned.  Men så kommer det arrangementer jeg må på og som det er div servering som ikke er av det sunneste. Dette sammen med at jeg er sliten for tiden, gjør at motstandskraften er heller dårlig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (26 minutter siden):

Jo, har lov til å spise godteri en gang i uka og da fredag eller lørdag. Dette går bra når det ikke er så mye utenom, og da går jeg litt ned.  Men så kommer det arrangementer jeg må på og som det er div servering som ikke er av det sunneste. Dette sammen med at jeg er sliten for tiden, gjør at motstandskraften er heller dårlig.  

Ok. Da forstår jeg, ikke lett det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 time siden):

Kjempe bra👏 Du er så flink👏

Har noen bra dager, men også noen dårlige.  Er inni en periode med mye sosiale ting og da er det vanskelig. Greier å ta litt når jeg er borte, men får et sånt sug at jeg overspiser når jeg kommer hjem. Er litt oppgitt over meg selv. 

 

stjernestøv skrev (58 minutter siden):

Takk :) 

Ok, jeg er ikke flink på lørdager, du kunne ikke hatt en dag i uka du kan overspise? Det hjelper det også. 

Her er en fin artikkel om sukkeravhengighet, om man får slike totalt uimotståelige sug til å kjøre innpå sukker (brød osv.) så er det mulig man har en forstyrrelse i hjernen, det handler ikke om manglende selvkontroll. :)

https://www.friskutensukker.no/sukkeravhengighet

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (24 minutter siden):

 

Her er en fin artikkel om sukkeravhengighet, om man får slike totalt uimotståelige sug til å kjøre innpå sukker (brød osv.) så er det mulig man har en forstyrrelse i hjernen, det handler ikke om manglende selvkontroll. :)

https://www.friskutensukker.no/sukkeravhengighet

 

Takk😊

Mye av dette er som å lese om meg selv. Gikk en lang periode hos en dyktig ernæringsfysiolog på avdelingen for sykelig overvekt, så jeg har lært mye om mat og spisemønstre. Greier bare ikke å gjennomføre bestandig. Ikke for det, er over 20 kg lettere nå enn da jeg var på det tyngste. Men bør allikevel mer ned.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (33 minutter siden):

Takk😊

Mye av dette er som å lese om meg selv. Gikk en lang periode hos en dyktig ernæringsfysiolog på avdelingen for sykelig overvekt, så jeg har lært mye om mat og spisemønstre. Greier bare ikke å gjennomføre bestandig. Ikke for det, er over 20 kg lettere nå enn da jeg var på det tyngste. Men bør allikevel mer ned.  

For mange forsvinner søtsuget helt om man går over til lavkarbo-kosthold, altså kosthold uten sukker og stivelse (brød, pasta, ris, poteter, mel). Mannen min støvsugde skapene etter sjokolade en halvtime etter middag tidligere, men etter en liten uke på lavkarbo tok det helt slutt. Jeg er også vanligvis en real søtmons, men behovet er helt borte nå. Synes lavkarbomaten er så myyyye bedre at jeg ikke savner noe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (17 minutter siden):

For mange forsvinner søtsuget helt om man går over til lavkarbo-kosthold, altså kosthold uten sukker og stivelse (brød, pasta, ris, poteter, mel). Mannen min støvsugde skapene etter sjokolade en halvtime etter middag tidligere, men etter en liten uke på lavkarbo tok det helt slutt. Jeg er også vanligvis en real søtmons, men behovet er helt borte nå. Synes lavkarbomaten er så myyyye bedre at jeg ikke savner noe. :) 

Fint at det fungerer for deg, men har prøvd lavkarbo tidligere og det fungerte ikke for meg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Fint at det fungerer for deg, men har prøvd lavkarbo tidligere og det fungerte ikke for meg.  

Kan jeg spørre hva som ikke fungerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (10 minutter siden):

Kan jeg spørre hva som ikke fungerte?

Jeg ble dårligere av det. Kan nok hende at det ble for mye stress rundt maten. Trivdes overhode ikke med lavkarbo.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (7 minutter siden):

Jeg ble dårligere av det. Kan nok hende at det ble for mye stress rundt maten. Trivdes overhode ikke med lavkarbo.  

Samme her. Dessuten får jeg ikke mer søtsug av å spise karbohydrater som brød, poteter og ris og spiser mindre søtt totalt i løpet av et år en de vennene mine som er på lavkarbo :P 

Foretrekker også asiatisk og indisk mat mat som inneholder ris,nudler osv og det er mye i det kjøkkenet som er skikkelig fyfy innen lavkarbo. Orker ikke å ha masse matvarer som skal unngås og være forbudt, men jeg er nok litt farget fordi jeg er vokst opp med en spiseforstyrret mor som fortsatt er like syk i en alder av 63 år. 

Anonymkode: 4c89d...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (21 minutter siden):

Jeg ble dårligere av det. Kan nok hende at det ble for mye stress rundt maten. Trivdes overhode ikke med lavkarbo.  

Da er det like greit å holde seg unna ja. :) Selv stortrives jeg med lavkarbo. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Samme her. Dessuten får jeg ikke mer søtsug av å spise karbohydrater som brød, poteter og ris og spiser mindre søtt totalt i løpet av et år en de vennene mine som er på lavkarbo :P 

Foretrekker også asiatisk og indisk mat mat som inneholder ris,nudler osv og det er mye i det kjøkkenet som er skikkelig fyfy innen lavkarbo. Orker ikke å ha masse matvarer som skal unngås og være forbudt, men jeg er nok litt farget fordi jeg er vokst opp med en spiseforstyrret mor som fortsatt er like syk i en alder av 63 år. 

Anonymkode: 4c89d...f26

Det er jo langt fra alle som har sukkeravhengighet eller er overfølsomme for insulin. Det viktigste er jo at man har et kosthold man trives med. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

 

Her er en fin artikkel om sukkeravhengighet, om man får slike totalt uimotståelige sug til å kjøre innpå sukker (brød osv.) så er det mulig man har en forstyrrelse i hjernen, det handler ikke om manglende selvkontroll. :)

https://www.friskutensukker.no/sukkeravhengighet

 

Ja det sier jo litt :) Jeg går å venter til lørdager for da kan jeg spise kanelbolle og sjokolade hehe :D Ukens høydepunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (58 minutter siden):

Det er jo langt fra alle som har sukkeravhengighet eller er overfølsomme for insulin. Det viktigste er jo at man har et kosthold man trives med. :) 

Veldig sant! Sånn sett er det jo bra at det finnes så mange retninger så finner alle det som passer best for seg :)

Anonymkode: 4c89d...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

For mange forsvinner søtsuget helt om man går over til lavkarbo-kosthold, altså kosthold uten sukker og stivelse (brød, pasta, ris, poteter, mel). Mannen min støvsugde skapene etter sjokolade en halvtime etter middag tidligere, men etter en liten uke på lavkarbo tok det helt slutt. Jeg er også vanligvis en real søtmons, men behovet er helt borte nå. Synes lavkarbomaten er så myyyye bedre at jeg ikke savner noe. :) 

 

emilie321 skrev (3 timer siden):

Fint at det fungerer for deg, men har prøvd lavkarbo tidligere og det fungerte ikke for meg.  

Jeg prøvde vel i 7-ish mnd. Gikk ned 10+ kg, men hadde alltid! lyst på godteri osv likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (13 minutter siden):

 

Jeg prøvde vel i 7-ish mnd. Gikk ned 10+ kg, men hadde alltid! lyst på godteri osv likevel. 

Ja, det er ikke alle lavkarbo fungerer for. På senter for sykelig overvekt var de ikke begeistret for lavkarbo (iallefall da jeg gikk der) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...