Gå til innhold

Er dere med dere som skal ned i vekt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Hvordan går det med dere da?

Her er det bare ned 300 gram denne uken, så nå er det 21,9 kilo ned. Men alle gram teller for min del, selv om det går litt treigt. Enda på 81 tallet, håper på 80 tallet neste uke. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Hos meg har det stagnert nå, siden sist jeg skrev. Eller - det vil si - jeg gikk litt opp, og så har jeg gått ned igjen. Men ser at kurven totalt sett er fallende, så det er jo greit.

Nå er det ferie om noen timer, og vi skal til Vestlandet et par uker. Svigermor pleier å kjøpe inn ganske mye usunt, så nå blir det testing av viljestyrken! Har  mål om å holde vekta disse to ukene, og få startet så vidt på litt trening, slik at jeg er klar for å starte på treningssenteret når jeg kommer tilbake (har ikke vært der siden mars pga korona, men nå har jeg fått første dose, og er mer beskyttet). Får satse på litt motbakketrening i bakkene på Vestlandet, og litt arbeidsmuskler i armene (vi skal male to rom) 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
påskelilje skrev (23 minutter siden):

Hos meg har det stagnert nå, siden sist jeg skrev. Eller - det vil si - jeg gikk litt opp, og så har jeg gått ned igjen. Men ser at kurven totalt sett er fallende, så det er jo greit.

Nå er det ferie om noen timer, og vi skal til Vestlandet et par uker. Svigermor pleier å kjøpe inn ganske mye usunt, så nå blir det testing av viljestyrken! Har  mål om å holde vekta disse to ukene, og få startet så vidt på litt trening, slik at jeg er klar for å starte på treningssenteret når jeg kommer tilbake (har ikke vært der siden mars pga korona, men nå har jeg fått første dose, og er mer beskyttet). Får satse på litt motbakketrening i bakkene på Vestlandet, og litt arbeidsmuskler i armene (vi skal male to rom) 😄

Ja føler i grunn det har stagnert litt her og. Men det høres ut som du får bra med trening de to neste ukene :) Det er jo flott! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ja føler i grunn det har stagnert litt her og. Men det høres ut som du får bra med trening de to neste ukene :) Det er jo flott! 

Jeg synes det er litt urettferdig at jeg ikke har gått ned mer - fordi jeg spiser såpass mange færre kalorier nå enn jeg gjorde i vinter. Ligger nå på et ukessnitt på ca 1800 kcal per dag, og noen uker mindre enn det. Så jeg må nok ned i 1500 kcal for å få fart på vektnedgangen. Men det er så kjedelig å sjelden spise noe ekstra.... Jeg spiser god mat hver dag, men er fremdeles litt sugen på is, godteri og chips og sånn - men som regel har vi ikke noe i hus, og det hjelper jo godt på. Men så er det plutselig en venninnekveld med noen ektra kalorier, en bursdag (enda en neste uke), st.hans, osv, og da blir det litt mer ekstra enn normalt.

jaja - sånn er livet. Hadde en lang samtale med døtrene mine her en dag om kosthold, og vi fant ut at det er akkurat det der med viljestyrke og disiplin som er det vanskeligste. Hun eldste strever med for høy vekt, mens hun yngste ikke gjør det. Og det er jo vaskelig hvis vi har fristelser i huset til stadighet. Vi var enige om at vi skulle ha få fristelser hjemme, men også at det er hver enkelt sitt ansvar å velge, hver eneste dag, hva en spiser og si ja eller nei til usunn mat - fordi fristelsene er jo overalt både hjemme, på besøk, i byen og på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
påskelilje skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er litt urettferdig at jeg ikke har gått ned mer - fordi jeg spiser såpass mange færre kalorier nå enn jeg gjorde i vinter. Ligger nå på et ukessnitt på ca 1800 kcal per dag, og noen uker mindre enn det. Så jeg må nok ned i 1500 kcal for å få fart på vektnedgangen. Men det er så kjedelig å sjelden spise noe ekstra.... Jeg spiser god mat hver dag, men er fremdeles litt sugen på is, godteri og chips og sånn - men som regel har vi ikke noe i hus, og det hjelper jo godt på. Men så er det plutselig en venninnekveld med noen ektra kalorier, en bursdag (enda en neste uke), st.hans, osv, og da blir det litt mer ekstra enn normalt.

jaja - sånn er livet. Hadde en lang samtale med døtrene mine her en dag om kosthold, og vi fant ut at det er akkurat det der med viljestyrke og disiplin som er det vanskeligste. Hun eldste strever med for høy vekt, mens hun yngste ikke gjør det. Og det er jo vaskelig hvis vi har fristelser i huset til stadighet. Vi var enige om at vi skulle ha få fristelser hjemme, men også at det er hver enkelt sitt ansvar å velge, hver eneste dag, hva en spiser og si ja eller nei til usunn mat - fordi fristelsene er jo overalt både hjemme, på besøk, i byen og på butikken.

Ja det føles urettferdig her og, tenker "Må jeg spise enda mindre", spiser jo lite fra før. Men jeg kjøper inn både is, sjokolade og chips til de andre i huset. Det frister ikke meg så mye for det betyr opp i kilo og gleden ved å spise det er så kortvarig, så føler jeg meg elendig etterpå. Men lurte på å ta en is i morgen, sånn kokos is fra isbilen. Elsker den men de hadde bare mini, men det er vel bra for meg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men jeg lurer på om liten vektnedgang har med medisiner å gjøre, spiser jo like lite. Det er så frustrerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Elsker den men de hadde bare mini

Det er jo en veldig grei løsning - du får det du har lyst på, men i begrenset mengde. Det er omtrent sånn man må leve for å holde vekten nede over tid.

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Men jeg lurer på om liten vektnedgang har med medisiner å gjøre, spiser jo like lite. Det er så frustrerende. 

Du må regne med at det går saktere og mer i rykk og napp etter hvert.

Jeg tror det er vanlig at de som slanker seg mange kilo med en form for oppfølging (av lege eller andre fagpersoner) får beskjed om å konsentrere seg om stabilisering i perioder, ikke ensidig på nedgang. Det forhindrer at man legger seg på et så lavt kaloriinntak at det er umulig å leve med over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (1 minutt siden):

Det er jo en veldig grei løsning - du får det du har lyst på, men i begrenset mengde. Det er omtrent sånn man må leve for å holde vekten nede over tid.

Du må regne med at det går saktere og mer i rykk og napp etter hvert.

Jeg tror det er vanlig at de som slanker seg mange kilo med en form for oppfølging (av lege eller andre fagpersoner) får beskjed om å konsentrere seg om stabilisering i perioder, ikke ensidig på nedgang. Det forhindrer at man legger seg på et så lavt kaloriinntak at det er umulig å leve med over tid. 

Ja det er sant det, helt ok med mini is for min del men den blir jo borte i et jafs :D Jeg spiser utrolig fort, skulle tro jeg ikke hadde sett mat før. 

Ja har merket det går saktere nå, jeg vil i hvert fall ned på 80 kilo, er jo 1,4 kilo unna det nå. Skal klare det, og det hadde vært himmelsk og sett 70 tallet men ting tar tid var noe jeg lærte på modum.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Ja har merket det går saktere nå, jeg vil i hvert fall ned på 80 kilo, er jo 1,4 kilo unna det nå.

Du har vært kjempeflink. Forsøk å holde et moderat nivå i sommer, uten å gå så sulten at du "sprekker". Spis mat, ikke tomme kalorier, så er det begrenset hvor stor skade det gjør at du øker inntaket litt.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (4 minutter siden):

Du har vært kjempeflink. Forsøk å holde et moderat nivå i sommer, uten å gå så sulten at du "sprekker". Spis mat, ikke tomme kalorier, så er det begrenset hvor stor skade det gjør at du øker inntaket litt.

Takk :) Ja får holde det på samme nivået jeg har gjort, er jo livredd for å gå opp igjen. Men lørdag går jeg alltid opp, da er det iskaffe og noe godt til kvelds. Og i morgen sikkert en is. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 74,00 kg idag så må passe på matinntaket idag og kanskje være nede på 73-tallet i morgen 

 

bmi gått fra 36 til 28,9

så det er jo fantastisk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Marye skrev (1 time siden):

Er 74,00 kg idag så må passe på matinntaket idag og kanskje være nede på 73-tallet i morgen 

 

bmi gått fra 36 til 28,9

så det er jo fantastisk 

Det er kjempebra :) 

Min bmi har gått fra 35,64 til ca 28,37. Var så godt å komme under 30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Det er kjempebra :) 

Min bmi har gått fra 35,64 til ca 28,37. Var så godt å komme under 30. 

da er vi så og si i samme båt!!!

Endret av Marye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (4 timer siden):

Det er kjempebra :) 

Min bmi har gått fra 35,64 til ca 28,37. Var så godt å komme under 30. 

Så flink du har vært:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
frosken skrev (10 timer siden):

Så flink du har vært:-) 

Jo takk :) Men i dag var det opp 600 gram, forstår ingenting, må være medisinene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (29 minutter siden):

Jo takk :) Men i dag var det opp 600 gram, forstår ingenting, må være medisinene. 

 

Det er helt normale variasjoner. Kroppen holder noen ganger på vann, eller en kan ha spist mer salt enn en pleier. Da viser vekta litt opp, men det vil en jo gå ned når kroppen kvitter seg med vannet igjen. 

Du har vært kjempe flink👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (22 minutter siden):

Det er helt normale variasjoner. Kroppen holder noen ganger på vann, eller en kan ha spist mer salt enn en pleier. Da viser vekta litt opp, men det vil en jo gå ned når kroppen kvitter seg med vannet igjen. 

Du har vært kjempe flink👏

Takk :)

Får bare helt hetta, trodde jeg skulle gå ned til i dag så gikk jeg opp. Men hadde jo fisk og pommesfrites til middag i går, lite pommesfrites da men det er jo salt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Bare tenker nå at jeg vil ned på 80 og holde meg der, i dag veide jeg 82. Det må nå være oppnåelig selv om det ikke virker sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg sprakk i dag, kan jo like gjerne det når jeg går opp når jeg forventer å gå ned! Lut lei :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (19 timer siden):

Jeg sprakk i dag, kan jo like gjerne det når jeg går opp når jeg forventer å gå ned! Lut lei :( 

Men du vet jo utmerket godt at vektnedgangen går i rykk og napp og ikke kan regnes fra dag til dag. Og den bmi'en du har nå er IKKE så overvektig at du kan regne med å suse ned i vekt lengre! Du er knapt overvektig jo!

Selv er jeg kjempefornøyd med nesten 3 kg ned / 6 cm inn i livet på 4 uker jeg. Flere av de gamle bh'ene mine passer, beltet har jeg vært nødt til å ta inn på det innerste hakket og turbuksa som har vært så trang at den ikke har vært brukbar sitter som et skudd. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...