Gå til innhold

Er dere med dere som skal ned i vekt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (15 minutter siden):

Hvordan går det? 79,2 i dag og ned 24,1 kilo, det er da noe men går nok opp noe i dag siden det er spisedagen min. 

Du har vært superflink veldig lenge:-) Nå som du også har fått avklart at det ikke er noe galt med hjertet ditt, så kan det kanskje bli en ganske stor opptur å komme i gang med trening igjen. Det vil være  lettere å trene nå enn det var for 20 kg siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frosken skrev (3 minutter siden):

Du har vært superflink veldig lenge:-) Nå som du også har fått avklart at det ikke er noe galt med hjertet ditt, så kan det kanskje bli en ganske stor opptur å komme i gang med trening igjen. Det vil være  lettere å trene nå enn det var for 20 kg siden.

Takk :) Ja jeg håper jeg tør å trene igjen nå, trodde jo det var noe med hjertet jeg. Har veldig lyst å trene så håper det går, det lave blodtrykket er det visst ingenting å gjøre med. Sa det jo til han i går og, har litt vondt i foten etter syklingen i går. "Så hardt har du ikke trent før" sa han, det var skikkelig tungt men bare 5 minutter. Ja sykepleieren fra psykisk helse sier jeg går fort, er blitt vant til det nå så hun ble svett hehe :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Hvordan går det? 79,2 i dag og ned 24,1 kilo, det er da noe men går nok opp noe i dag siden det er spisedagen min. 

Det er kjempebra! Du har gått ned 48 - førtiåtte!!! - halvkilos smørpakker! Se for deg en ryggsekk med alt det oppi, det gikk du og drasset rundt på, ikke kom og fortell meg at det ikke er MYE! 

Selv har jeg gått ned 4,3 kg på 9 uker og er fornøyd med det. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (13 minutter siden):

Det er kjempebra! Du har gått ned 48 - førtiåtte!!! - halvkilos smørpakker! Se for deg en ryggsekk med alt det oppi, det gikk du og drasset rundt på, ikke kom og fortell meg at det ikke er MYE! 

Selv har jeg gått ned 4,3 kg på 9 uker og er fornøyd med det. 😊

Takk :) Andre ser det vel bedre enn meg selv, følte meg bare så ekkel hos kardiologen i går da jeg måtte kle av meg. Det er noe av det verste jeg gjør for da ser alle fettet, heldigvis var han like hyggelig. 

Det er bra jobba det! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Takk :) Andre ser det vel bedre enn meg selv, følte meg bare så ekkel hos kardiologen i går da jeg måtte kle av meg. Det er noe av det verste jeg gjør for da ser alle fettet, heldigvis var han like hyggelig. 

Det er bra jobba det! :) 

Det kan være vanskelig å få med hodet på rask vektnedgang, men nå må du bare stole på at du har gjort en imponerende jobb og at du garantert ser mye bedre ut enn du tror selv. Prøv å nyt litt der du er nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cilie skrev (1 minutt siden):

Det kan være vanskelig å få med hodet på rask vektnedgang, men nå må du bare stole på at du har gjort en imponerende jobb og at du garantert ser mye bedre ut enn du tror selv. Prøv å nyt litt der du er nå! 

Takk :) Ja får prøve å tenke på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere? 

Jeg er i perlehumør i dag for jeg har omsider sett et tall på vekta som jeg ikke har sett på mange år! Nå mangler jeg 200 gram på at jeg offisielt innenfor normalvektig bmi. :D Jeg vet jo selvfølgelig at 200 g fra eller til ikke spiller noen rolle, men morsomt er det jo! Vi har et mål om hva vi skal unne oss når jeg når det målet og mannen venter utålmodig. 🤣 Jeg har ikke noe søtsug etter at vi har spist lavkarbo i 2,5 mnd og det har egentlig ikke han heller, men gleder seg som en unge til denne utskeielsen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (37 minutter siden):

Hvordan går det med dere? 

Jeg er i perlehumør i dag for jeg har omsider sett et tall på vekta som jeg ikke har sett på mange år! Nå mangler jeg 200 gram på at jeg offisielt innenfor normalvektig bmi. :D Jeg vet jo selvfølgelig at 200 g fra eller til ikke spiller noen rolle, men morsomt er det jo! Vi har et mål om hva vi skal unne oss når jeg når det målet og mannen venter utålmodig. 🤣 Jeg har ikke noe søtsug etter at vi har spist lavkarbo i 2,5 mnd og det har egentlig ikke han heller, men gleder seg som en unge til denne utskeielsen. :) 

Så bra jobba :) 

Det er  lenge til jeg er normal vektig og har selvsagt gått opp i helga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

Hvordan går det med dere? 

Jeg er i perlehumør i dag for jeg har omsider sett et tall på vekta som jeg ikke har sett på mange år! Nå mangler jeg 200 gram på at jeg offisielt innenfor normalvektig bmi. :D Jeg vet jo selvfølgelig at 200 g fra eller til ikke spiller noen rolle, men morsomt er det jo! Vi har et mål om hva vi skal unne oss når jeg når det målet og mannen venter utålmodig. 🤣 Jeg har ikke noe søtsug etter at vi har spist lavkarbo i 2,5 mnd og det har egentlig ikke han heller, men gleder seg som en unge til denne utskeielsen. :) 

Så gøy 😊😊😊

Jeg gikk litt opp de dagene vi var på tur forrige helg, men i dag så jeg igjen 75-tallet 😊 (riktignok bare 75,9 😅). Jeg holder meg også mett lenge nå på det kostholdet jeg har (ca 1500 kcal i snitt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg happy! Jeg var hos kostveilederen min tidligere i dag, og har gått ned 1,2 i fettmasse siste måneden. Ikke enormt, men tatt i betraktning av at det har vært en (nokså travel for mitt vedkommende) sommer med noen utskeielser og litt uregelmessige måltider synes jeg det var godt nytt. En halvkilo til, så har jeg kvittet meg med 13kg fettmasse siden nyttår. Var nesten 99, og er nede på 86,2 nå. Jeg skal ned på 78-80-ish utifra kroppsmassesammensetning. De positive effektene merkes allerede godt. Trapper og oppoverbakker er lettere, og gangfunksjonen har bedret seg betraktelig. Jeg klarer meg mer uten stokk utendørs, så jeg drømmer jo om å kaste den etter hvert. På toppen har jeg mindre nervesmerter i føttene, så det skal en god del til for at jeg velger meg tilbake til gamle spor. Det kostholdet jeg har nå passer meg utmerket. 

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det 78,8 kilo, til sammen ned 24,5 kilo. Så litt nedover går det jo selv om jeg spiser mye lørdager :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (23 minutter siden):

I dag var det 78,8 kilo, til sammen ned 24,5 kilo. Så litt nedover går det jo selv om jeg spiser mye lørdager :) 

Du er flink 👏

Selv har jeg vært i en lang periode med overspising, men det ser ut som at jeg har greid å snu nå. Fra mandag til i dag viser vekta 2 kg mindre. Det er selvsagt mest vann og tarminnhold, men det gir et lite kick allikevel. 

Tror jeg skal gjøre som deg i helgen.  Skal ha en dag jeg kan spise godis. Så får jeg bare gjøre så godt jeg kan.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fortsatt med. Vipper litt opp og ned i løpet av uka. Har vært opp siden helga, men i dag var det ned 🙂 75,6 kilo i dag. Trenden er nedadgående, selv om det ikke går så fort. Så jeg fortsetter å telle kalorier. Har ikke fått trent noe denne uka pga karantene, men gleder meg til å ta fatt igjen.

Stjernestøv, du har virkelig grunn til å være stolt over deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (32 minutter siden):

Du er flink 👏

Selv har jeg vært i en lang periode med overspising, men det ser ut som at jeg har greid å snu nå. Fra mandag til i dag viser vekta 2 kg mindre. Det er selvsagt mest vann og tarminnhold, men det gir et lite kick allikevel. 

Tror jeg skal gjøre som deg i helgen.  Skal ha en dag jeg kan spise godis. Så får jeg bare gjøre så godt jeg kan.

 

Takk :) 

Ja det er jo et kick å gå ned to kilo uansett hva det er :) Viktig å ha en dag å kose seg på har jeg merket, da har man noe å se frem til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (31 minutter siden):

Jeg er fortsatt med. Vipper litt opp og ned i løpet av uka. Har vært opp siden helga, men i dag var det ned 🙂 75,6 kilo i dag. Trenden er nedadgående, selv om det ikke går så fort. Så jeg fortsetter å telle kalorier. Har ikke fått trent noe denne uka pga karantene, men gleder meg til å ta fatt igjen.

Stjernestøv, du har virkelig grunn til å være stolt over deg selv!

Det er jo bra :) Ikke godt å trene når du er i karantene. 

Jo takk  for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
stjernestøv skrev (1 time siden):

Hvordan går det?

78,2 kilo i dag og til sammen 25,1 kilo. Glad jeg endelig nådde 25 kilo :) 

Jeg er utrolig imponert over deg! :D Kjempebra jobba! Tenk deg at du tidligere bar rundt på 25 sukkerposer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (12 minutter siden):

Jeg er utrolig imponert over deg! :D Kjempebra jobba! Tenk deg at du tidligere bar rundt på 25 sukkerposer!

Takk for det :D Ja det er noe å tenke på, merker jo at det er lettere å gå nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...