Gå til innhold

Er dere med dere som skal ned i vekt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Nå er det en uke siden nyttår, jeg har gått ned 2,2 kilo. Har spist mindre så det hjelper på, hvordan går det med dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nå er det en uke siden nyttår, jeg har gått ned 2,2 kilo. Har spist mindre så det hjelper på, hvordan går det med dere? 

Jeg la merkelig nok ikke på meg noe særlig jula, men har gått opp en halvkilo etter jul - jobber for harde livet med å spise opp alt godiset vi lagde til jul som vi ikke fikk spist! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Jeg la merkelig nok ikke på meg noe særlig jula, men har gått opp en halvkilo etter jul - jobber for harde livet med å spise opp alt godiset vi lagde til jul som vi ikke fikk spist! 😂

Jeg gikk ned 300 gram i jula, merkelig! Ja mye godis til overs her og, det får mannen og sønnen ta seg av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hopper opp og ned en kilo hele tiden. Fant et notat om vekt i fjor, og jeg veier det samme. Men ligger ca 3 kilo over sommeren 2019, og jeg vil gjerne tilbake dit.

Vi har ikke noe godteri igjen etter jula. Har egentlig ikke spesielt mye godteri til jul, men det blir jo større og tyngre middager, nøtter (jeg er ikke glad i det), og litt julekaker. Tror vi har litt julekaker igjen. Ja, delfiakaken er ikke spist opp ennå.

Nå er det nytt år og tid for oppstramming 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, merida skrev:

Så bra, Stjernestøv! Du er flink 👏 Da er du godt i gang :) 

Jeg er med. Skal ned 9 kg (selv om «alle» sier jeg ikke må bli tynnere nå). 

Takk :) Du har nå stått på lenge å vært flink, det står det respekt av :) 

Du klarer nok de 9 siste kiloene også, nå må vi stå på! Å de sier det ja? Du er nok egentlig slank nok du nå da sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg hopper opp og ned en kilo hele tiden. Fant et notat om vekt i fjor, og jeg veier det samme. Men ligger ca 3 kilo over sommeren 2019, og jeg vil gjerne tilbake dit.

Vi har ikke noe godteri igjen etter jula. Har egentlig ikke spesielt mye godteri til jul, men det blir jo større og tyngre middager, nøtter (jeg er ikke glad i det), og litt julekaker. Tror vi har litt julekaker igjen. Ja, delfiakaken er ikke spist opp ennå.

Nå er det nytt år og tid for oppstramming 🙂

Ok. Du klarer nok 3 kilo ned til sommeren :) 

Vi kjøpte inn så mye godteri til jul, det ble jo altfor mye. Blir som regel det her. 

Ja nytt år og nye muligheter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ned 11 kilo - de har jaggu meg sneket seg på i diss hjemmekontortider, og jeg lå seks kilo over matchvekt i utgangspunktet.

Har fått påvist lavt stoffskifte, men det kan ha vært forårsaket av noen medisiner jeg nylig har sluttet med, så venter med levaxin. Det viktigste er vel å slutte å spise når jeg kjeder meg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, adhoc skrev:

Jeg skal ned 11 kilo - de har jaggu meg sneket seg på i diss hjemmekontortider, og jeg lå seks kilo over matchvekt i utgangspunktet.

Har fått påvist lavt stoffskifte, men det kan ha vært forårsaket av noen medisiner jeg nylig har sluttet med, så venter med levaxin. Det viktigste er vel å slutte å spise når jeg kjeder meg 🙈

Ok. Det klarer du nok :) 

Ja stoffskifte har vel og noe å si på vekt, ja jeg har en tendens til å trøstespise. Men det skal jeg ikke nå, får heller ta den angsten som kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja, delfiakaken er ikke spist opp ennå.

Nå er det nytt år og tid for oppstramming 🙂

Jeg lagde delfiakaker i porsjoner, store muffinsformer og nå har vi heldigvis bare en igjen. Mannen elsker dem så å dele en har endt opp i et jeg tar en liten snei og han tar resten. :) Peanuttkubbene han lagde derimot... De tar jeg meg av! Heldigvis er det ikke så mange igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har en tendens til å trøstespise. Men det skal jeg ikke nå, får heller ta den angsten som kommer. 

Jeg har funnet ut at te med litt honning (ingefærte!) eller annen kalorifattig varm drikke stagger trøstespising (i depressive faser) og kjedsomhetsspising (jevnt over 🙈). Kaffe med litt melk funker også, men ikke noe særlig når det ligger angst i bunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, adhoc skrev:

Jeg har funnet ut at te med litt honning (ingefærte!) eller annen kalorifattig varm drikke stagger trøstespising (i depressive faser) og kjedsomhetsspising (jevnt over 🙈). Kaffe med litt melk funker også, men ikke noe særlig når det ligger angst i bunn. 

Jeg drikker mye lettbrus, syns det metter en del. Har tenkt å drikke sukkerfri saft og mer te og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg lagde delfiakaker i porsjoner

Har du oppskrift / beskrivelse av hvordan man gjør det? 

55 minutter siden, Lillemus skrev:

Peanuttkubbene han lagde derimot...

Og / eller disse. Jeg er stadig på utkikk etter noe som egner seg til jul, men som ikke er typisk "gule julekaker" (mørdeig etc.).

Det blir kanskje litt sabotasje av slanketråden med oppskrifter på småkaker, men...

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

Har du oppskrift / beskrivelse av hvordan man gjør det? 

Og / eller disse. Jeg er stadig på utkikk etter noe som egner seg til jul, men som ikke er typisk "gule julekaker" (mørdeig etc.).

Delfiakaka lagde jeg etter vanlig oppskrift, men brukte Mariekjeks og store muffinsformer, 4 kjeks i høyden så jeg fylte ikke opp hele forma altså. Geletopper på toppen. Vi bruker ikke marsipan eller noe annet inni, kun sjokoladeblandingen og kjeks og så geletopper oppå.

Peanuttkubbene ja:

320 g delfiafett

300 g melis

4 ss kakao

2 egg

4 ss kaffe (gjerne litt sterk)

2 ts vaniljesukker

3 poser peanutter (sa mannen, vanligvis bruker vi puffet havre, men jeg synes peanutter ble mye bedre!)

Egg og melis piskes sammen (trenger ikke lage eggedosis, bare pisk det godt sammen), smelt fettet og bland i kakaoen. Rør fettet forsiktig inn i eggeblandingen og rør inn kaffe og vaniljesukker. Blad i peanuttene til slutt og form til kuler eller klumper som settes kaldt. Sikkert greit å presse blandingen godt sammen med hendene før du begynner å lage kuler, mannen sier at neste gang skal ha spre det utover, presse det flatt og dele det opp etter at det har stått kjølig en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lillemus skrev:

3 poser peanutter (sa mannen, vanligvis bruker vi puffet havre, men jeg synes peanutter ble mye bedre!)

Tusen takk! Vanlige, saltede peanøtter? 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Tusen takk! Vanlige, saltede peanøtter? 

Jepp, saltet sammen med den søte sjokoladen blir en knall kombo! 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lillemus skrev:

Jepp, saltet sammen med den søte sjokoladen blir en knall kombo! 😋

Det kan jeg tenke meg, ja. Hva slags posestørrelse er det du tenker på - det finnes mange måter å pakke peanøtter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Delfiakaka lagde jeg etter vanlig oppskrift, men brukte Mariekjeks og store muffinsformer, 4 kjeks i høyden så jeg fylte ikke opp hele forma altså. Geletopper på toppen. Vi bruker ikke marsipan eller noe annet inni, kun sjokoladeblandingen og kjeks og så geletopper oppå.

Peanuttkubbene ja:

320 g delfiafett

300 g melis

4 ss kakao

2 egg

4 ss kaffe (gjerne litt sterk)

2 ts vaniljesukker

3 poser peanutter (sa mannen, vanligvis bruker vi puffet havre, men jeg synes peanutter ble mye bedre!)

Egg og melis piskes sammen (trenger ikke lage eggedosis, bare pisk det godt sammen), smelt fettet og bland i kakaoen. Rør fettet forsiktig inn i eggeblandingen og rør inn kaffe og vaniljesukker. Blad i peanuttene til slutt og form til kuler eller klumper som settes kaldt. Sikkert greit å presse blandingen godt sammen med hendene før du begynner å lage kuler, mannen sier at neste gang skal ha spre det utover, presse det flatt og dele det opp etter at det har stått kjølig en stund.

 

1 time siden, laban skrev:

Tusen takk! Vanlige, saltede peanøtter? 

 

42 minutter siden, Lillemus skrev:

Jepp, saltet sammen med den søte sjokoladen blir en knall kombo! 😋

 

21 minutter siden, laban skrev:

Det kan jeg tenke meg, ja. Hva slags posestørrelse er det du tenker på - det finnes mange måter å pakke peanøtter på?

Haha, dere er i gang med å planlegge laging av mere snask i en slanketråd 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ekstra skrev:

 

 

 

Haha, dere er i gang med å planlegge laging av mere snask i en slanketråd 😅

Det er vel i tråd med god, gammel dol-ånd😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, laban skrev:

Det kan jeg tenke meg, ja. Hva slags posestørrelse er det du tenker på - det finnes mange måter å pakke peanøtter på?

Aaaaner ikke, jeg var ikke til stede da forbrytelsen ble begått... :D Men jeg gjetter på en ikke så stor pose, har ikke anelse om hvilke størrelser posene kommer i. Man må bare prøve seg frem til man finner det forholdet man liker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ekstra skrev:

 

 

 

Haha, dere er i gang med å planlegge laging av mere snask i en slanketråd 😅

Det er Stjernestøv som har startet tråden og hun er gammel DOL'er og takler det nok. ;) 

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...