Gå til innhold

Er dere med dere som skal ned i vekt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned 400 gram på en uke, er vel ikke akkurat fryktelig imponerende 🙈 Men har i hvert fall ikke gått feil vei!

Jeg trenger egentlig ikke å gjøre de store justeringene, bare la være å spise når jeg kjeder meg og passe på at jeg ikke blir så sulten før middag at jeg spiser dobbel porsjon. Har aldri lyst på mat før i ettiden, og siden jeg står opp litt over seks hver dag, sier det seg selv at jeg bør spise hyppigere enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, adhoc skrev:

Jeg har gått ned 400 gram på en uke, er vel ikke akkurat fryktelig imponerende 🙈 Men har i hvert fall ikke gått feil vei!

Jeg trenger egentlig ikke å gjøre de store justeringene, bare la være å spise når jeg kjeder meg og passe på at jeg ikke blir så sulten før middag at jeg spiser dobbel porsjon. Har aldri lyst på mat før i ettiden, og siden jeg står opp litt over seks hver dag, sier det seg selv at jeg bør spise hyppigere enn det. 

Synes du har vært flink.  Går du ned 400g hver uke, så blir det etterhvert mange kilo.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe dritt det der med helgene, jeg har gått opp 600 gram :( Blir jo kos på lørdagskvelden med noe godt, det straffer seg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er noe dritt det der med helgene, jeg har gått opp 600 gram :( Blir jo kos på lørdagskvelden med noe godt, det straffer seg det. 

Ja, det er vanskelig med de helgene. Jeg skal prøve og ikke spise noe godteri før påske, bortsett fra når jeg er borte og får servert (nå er ikke det ofte da)

Når jeg når trivselsvekta, så tenker jeg på og bare kunne spise godteri annenhver helg. Ellers er jeg redd for at jeg vil gå opp igjen.

Nå hadde jeg to overspisinger i går (med mat) Nå har jeg en spiseforstyrrelse og tviler på at jeg blir helt frisk av den, men har blitt mye bedre da. Jobber for å bli enda bedre.

Vi må bare ikke gi opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er noe dritt det der med helgene, jeg har gått opp 600 gram :( Blir jo kos på lørdagskvelden med noe godt, det straffer seg det. 

For å gjenta meg selv: Å veie seg hver dag og bry seg om noen gram opp eller ned, skaper bare stress og skuffelse.

De færreste orker et kosthold uten et eneste innslag av kos. Hvis du er ute etter å finne en permanent sunnere livsstil, er det lurt å finne noe du liker som ikke er altfor stint av tullekalorier, men som likevel er et avvik fra den grå hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, emilie321 skrev:

Ja, det er vanskelig med de helgene. Jeg skal prøve og ikke spise noe godteri før påske, bortsett fra når jeg er borte og får servert (nå er ikke det ofte da)

Når jeg når trivselsvekta, så tenker jeg på og bare kunne spise godteri annenhver helg. Ellers er jeg redd for at jeg vil gå opp igjen.

Nå hadde jeg to overspisinger i går (med mat) Nå har jeg en spiseforstyrrelse og tviler på at jeg blir helt frisk av den, men har blitt mye bedre da. Jobber for å bli enda bedre.

Vi må bare ikke gi opp. 

Ja det er vanskelig med de helgene, jeg vil ikke spise godteri før jeg har nådd målet mitt. Hadde jo grøt i går + pitabrød med skinke og ost om kvelden. 

Jeg tror også jeg er spiseforstyrret men overspisinger, men har klart å holde meg i skinnet nå. Likevel går jeg opp, søren ta! 

Ja vi får bare fortsette å ikke gi opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, laban skrev:

For å gjenta meg selv: Å veie seg hver dag og bry seg om noen gram opp eller ned, skaper bare stress og skuffelse.

De færreste orker et kosthold uten et eneste innslag av kos. Hvis du er ute etter å finne en permanent sunnere livsstil, er det lurt å finne noe du liker som ikke er altfor stint av tullekalorier, men som likevel er et avvik fra den grå hverdagen.

Ja det skaper skuffelse og stress :( Må bare veie meg på fredager, må bare gi meg med å veie meg hver dag. 

Ja må liksom ha litt kos på lørdagene, går det vel fort ned igjen da det sikkert er vann og tarminnhold. Kan jo ikke være fett det der. Godteri holder jeg meg unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, stjernestøv skrev:

Godteri holder jeg meg unna. 

Det gjør jeg også, men jeg spiser f.eks. litt nøtter (Remas småposer med proteinmiks, maisnøtter el.l) iblant hvis jeg får lyst på noe godt om kvelden.

Snack-a-Jacks liker jeg også godt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

Det gjør jeg også, men jeg spiser f.eks. litt nøtter (Remas småposer med proteinmiks, maisnøtter el.l) iblant hvis jeg får lyst på noe godt om kvelden.

Snack-a-Jacks liker jeg også godt.

 

Ok. Det har jeg ikke prøvd, jeg spiser jo mellombar da og skyr spiser jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det har jeg ikke prøvd, jeg spiser jo mellombar da og skyr spiser jeg. 

Jeg spiser blåbær skyr hver dag. Den er god og jeg synes den metter bedre enn vanlig yoghurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Jeg spiser blåbær skyr hver dag. Den er god og jeg synes den metter bedre enn vanlig yoghurt. 

Ja synes og de metter godt, jeg liker best den brune med kaffe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Vekta i dag viser at jeg har gått ned 2 kilo siden 3 januar. Jeg la på meg mye i høst og i jula, så jeg har enda 4 kilo igjen som skal av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Vekta i dag viser at jeg har gått ned 2 kilo siden 3 januar. Jeg la på meg mye i høst og i jula, så jeg har enda 4 kilo igjen som skal av. 

Det er jo bra :) Du greier nok det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi viser -1,6 kg siden 2 januar. Har i løpet av disse dagene hatt 2 dager med spisekick, så jeg er veldig fornøyd med denne vektnedgangen. 

Siden i fjor (5 juli) så har jeg gått ned 11kg, men for 7 år siden veide jeg betydelig mer og siden da har jeg gått ned godt over 20 kg. Prøver å tenke på dette når jeg ikke er fornøyd med vekta, for det har vært betydelig verre enn nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, emilie321 skrev:

Vekta mi viser -1,6 kg siden 2 januar. Har i løpet av disse dagene hatt 2 dager med spisekick, så jeg er veldig fornøyd med denne vektnedgangen. 

Siden i fjor (5 juli) så har jeg gått ned 11kg, men for 7 år siden veide jeg betydelig mer og siden da har jeg gått ned godt over 20 kg. Prøver å tenke på dette når jeg ikke er fornøyd med vekta, for det har vært betydelig verre enn nå. 

Det er bra jobba :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er bra jobba :) 

Takk😊

Den vekta er en kamp. Er jo sulten nesten hele tiden, men noen dager er ekstra ille. Når jeg da får sterk uro i tillegg, så greier jeg rett og slett ikke å la være. Men jeg merker tydelig forskjell på sulten når jeg har sovet godt. Da er den mer levelig og jeg har mer krefter til å stå imot. Så god søvn er fin medisin på mange områder. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, emilie321 skrev:

Takk😊

Den vekta er en kamp. Er jo sulten nesten hele tiden, men noen dager er ekstra ille. Når jeg da får sterk uro i tillegg, så greier jeg rett og slett ikke å la være. Men jeg merker tydelig forskjell på sulten når jeg har sovet godt. Da er den mer levelig og jeg har mer krefter til å stå imot. Så god søvn er fin medisin på mange områder. 

 

Ja det er en kamp, en kamp mot sulten. Jeg kan tidvis bli urolig og dårlig, da får jeg bare lyst å stappe i meg alt mulig. Det er vanskelig å stå i og så går det jo så sakne nedover, lurer på om jeg gjør noe galt. Ja unner meg noe godt på lørdager og spiser jo det samme som før, bare mindre. Hadde nå gått ned 5 cm på magen. Hvis ikke jeg sover blir det verre ja og går ikke ned like mye, veldig viktig med søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er jo bra :) Du greier nok det. 

Tja, håper det :) Egentlig skulle jeg ha gått ned enda et par kilo, hvis jeg skal ned i min tidligere trivsels-sommervekt. Men orker ikke lenger. Det krever for mye etter fylte 50. Må ha en vekt det går an å leve med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Tja, håper det :) Egentlig skulle jeg ha gått ned enda et par kilo, hvis jeg skal ned i min tidligere trivsels-sommervekt. Men orker ikke lenger. Det krever for mye etter fylte 50. Må ha en vekt det går an å leve med :)

Ok. Du er vel ikke så overvektig? Ja man må ha en vekt det går an å leve med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...