Gå til innhold

Er dere med dere som skal ned i vekt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Du er vel ikke så overvektig? Ja man må ha en vekt det går an å leve med :) 

Nei, egentlig ikke overvektig, men får ikke på meg de fleste av buksene mine😁Nekter å kjøpe nye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, egentlig ikke overvektig, men får ikke på meg de fleste av buksene mine😁Nekter å kjøpe nye. 

Ok forstår jo at du vil i buksene dine da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, merida skrev:

Har du prøvd sukkerfri gelé? Den er knallgod. Hadde med dette til fredagskos til mine skeptiske kolleger til sukkerfri mat - og de ble svært positivt overrasket, den beste geleen de har smakt. Sukkerfri vaniljesaus er også bedre enn den med sukker. Anbefales. Fruktsalat med sukkerfri vaniljesaus er også godt. Bare et tips :) 

Det må testes ut :) Har ikke prøvd det før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått ned noe nå i januar. Men har vært flink med trim/trening, og gjort noe aktivt nesten hver dag. Og jeg merker det faktisk på at jeg er mindre stiv i korsryggen og føler meg litt strammere i fisken. Merker at jeg går raskere oppover bakkene og er blitt sterkere i arm, bryst og mage. Men vekta vipper opp og ned 1 kilo hele tiden, så foreløpig merker jeg ingenting på vekta.

Men det viktigste for meg akkurat nå er å komme litt i form, slik at jeg blir sterkere og har mindre vondt i ryggen, og det ser ut til å funke 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, merida skrev:

Har du prøvd sukkerfri gelé? Den er knallgod. Hadde med dette til fredagskos til mine skeptiske kolleger til sukkerfri mat - og de ble svært positivt overrasket, den beste geleen de har smakt. Sukkerfri vaniljesaus er også bedre enn den med sukker. Anbefales. Fruktsalat med sukkerfri vaniljesaus er også godt. Bare et tips :) 

Det er mye godt sukkerfritt å få tak i nå!  Jeg har en tendens til å overspise, så kan ikke ha for mye av det i hus.
Min store lise er sukkerfri marsipan.  Det er så deilig!  Men veldig kaloririkt. 

Etter at jeg la om kosten til lavkarbo i fjor, har jeg for første gang i livet lykkes med å følge en diett i mange måneder. Jeg tror hele cluet er at da slipper jeg å være sulten.   Men så er det dette sukkerfrie godteriet da, som jeg tenker at jeg bare skal ha på lur og kose meg litt med på lørdag, og så tar det helt av.

Gikk ned 9 kg. fra mai til desember i fjor.  Jeg ønsker å gå ned 10 til, men de siste ukene har vekta stått helt stille pga. for mye marsipan og is (Ja, det finnes sukkerfri is også :( )  Men vanligvis ville jeg gått opp noen kilo disse ukene med mye utskeielser, nå har den bare stått stille.  Det er jo også fremskritt.

Så nå er det på'n igjen! 

Lykke til alle sammen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg har ikke gått ned noe nå i januar. Men har vært flink med trim/trening, og gjort noe aktivt nesten hver dag. Og jeg merker det faktisk på at jeg er mindre stiv i korsryggen og føler meg litt strammere i fisken. Merker at jeg går raskere oppover bakkene og er blitt sterkere i arm, bryst og mage. Men vekta vipper opp og ned 1 kilo hele tiden, så foreløpig merker jeg ingenting på vekta.

Men det viktigste for meg akkurat nå er å komme litt i form, slik at jeg blir sterkere og har mindre vondt i ryggen, og det ser ut til å funke 🙂

Ja, det merker jeg også. Jeg blir så stiv rundt hoftene og det tror jeg kommer av den måten jeg sitter på på hjemme kontor. Jeg sitter i sofaen med beina strakt ut i sofaen og laptop på fanget. Det er klart etter et år snart på hjemmekontor med beina «låst» på den måten, så er det vel ikke så rart at det går ut over hoftene. 

Men merker at skiturer og gåturer bedrer det litt.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne uken har jeg bare gått ned 800 gram, hva med dere? Gått ned 4, 5 kilo til sammen siden 1 januar. Hadde håpet på mer denne uken for jeg går mye sulten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2021 den 21.14, Nicklusheletida skrev:

Ja, det merker jeg også. Jeg blir så stiv rundt hoftene og det tror jeg kommer av den måten jeg sitter på på hjemme kontor. Jeg sitter i sofaen med beina strakt ut i sofaen og laptop på fanget. Det er klart etter et år snart på hjemmekontor med beina «låst» på den måten, så er det vel ikke så rart at det går ut over hoftene. 

Men merker at skiturer og gåturer bedrer det litt.

Sånn sitter jeg og, unntatt i formelle møter. Da flytter jeg meg til et bord og ser litt mer "jobbete" ut! I uformelle Teams-samtaler blir jeg ofte sittende i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Denne uken har jeg bare gått ned 800 gram, hva med dere? Gått ned 4, 5 kilo til sammen siden 1 januar. Hadde håpet på mer denne uken for jeg går mye sulten. 

800 gram er vel bra på en uke, men skjønner at du hadde håpet på mer. Synes du har vært kjempe flink.    Selv har jeg gått ned 900 gram og jeg har også vært mye sulten og fysen. Tilsammen har jeg gått ned 2,2 kg siden 1. Januar. Og i løpet av denne tiden har jeg hatt spisekick 2 ganger. Så jeg bør vel være fornøyd med det jeg har gått ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, emilie321 skrev:

800 gram er vel bra på en uke, men skjønner at du hadde håpet på mer. Synes du har vært kjempe flink.    Selv har jeg gått ned 900 gram og jeg har også vært mye sulten og fysen. Tilsammen har jeg gått ned 2,2 kg siden 1. Januar. Og i løpet av denne tiden har jeg hatt spisekick 2 ganger. Så jeg bør vel være fornøyd med det jeg har gått ned.

Du er kjempeflink selv :) Ja man håper jo på litt mer når man virkelig føler man strever med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, stjernestøv skrev:

Denne uken har jeg bare gått ned 800 gram, hva med dere? Gått ned 4, 5 kilo til sammen siden 1 januar. Hadde håpet på mer denne uken for jeg går mye sulten. 

800 g på en uke er ikke lite. Det er mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

800 g på en uke er ikke lite. Det er mye. :)

Kanskje :) Hadde håpet på en kilo i uken, men får ta det jeg får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, stjernestøv skrev:

Denne uken har jeg bare gått ned 800 gram, hva med dere? Gått ned 4, 5 kilo til sammen siden 1 januar. Hadde håpet på mer denne uken for jeg går mye sulten. 

Jeg går ikke ned. Har vel heller gått litt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Kanskje :) Hadde håpet på en kilo i uken, men får ta det jeg får. 

Hva gjør du for å gå ned? En halv eller en kilo i uken er jo kjempemye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Hva gjør du for å gå ned? En halv eller en kilo i uken er jo kjempemye!

Jeg spiser små måltider ca hver tredje fjerde time, det er det som har fungert før. Ok, jeg må vel være fornøyd da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg går ikke ned. Har vel heller gått litt opp.

Ok. Å gå opp er jo ikke kjekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg spiser små måltider ca hver tredje fjerde time, det er det som har fungert før. Ok, jeg må vel være fornøyd da :) 

Hm - det gjør vel jeg og. Men jeg spiser litt lakris og ostepop også da  - det er min svakhet! Og av og til øl eller vin.  Så kaloriene blir nok i pluss for meg de fleste dager 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, påskelilje skrev:

Hm - det gjør vel jeg og. Men jeg spiser litt lakris og ostepop også da  - det er min svakhet! Og av og til øl eller vin.  Så kaloriene blir nok i pluss for meg de fleste dager 😞

Lakris og ostepop er jo så godt, men det er nok noe jeg må holde meg helt unna :) Har nok mange svakheter her og men prøver å overvinne dem, må det skal jeg ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, påskelilje skrev:

Hm - det gjør vel jeg og. Men jeg spiser litt lakris og ostepop også da  - det er min svakhet! Og av og til øl eller vin.  Så kaloriene blir nok i pluss for meg de fleste dager 😞

Jeg spiser også tre-fire ikke veldig store måltider hver dag. Men så tilkommer litt frukt - kanskje litt sjokolade i mellom - en del vin og kanskje litt øl i mellom - for ikke å nevne annen kveldskos av ulike slag.... undres hvorfor jeg ikke går ned 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ekstra skrev:

Jeg spiser også tre-fire ikke veldig store måltider hver dag. Men så tilkommer litt frukt - kanskje litt sjokolade i mellom - en del vin og kanskje litt øl i mellom - for ikke å nevne annen kveldskos av ulike slag.... undres hvorfor jeg ikke går ned 😅

Nei - det er merkverdig at vi ikke går ned 😄 😮 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...