Gå til innhold

Er dere med dere som skal ned i vekt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (18 minutter siden):

Takk for oppmuntringen :) 

Ja det er den tålmodigheten vi må ha for dette går tregt, så går jeg alltid opp noe på lørdager så må jeg ned det og. Håper det går bra med deg hos legen, han ser nok resultater :) Jeg føler jeg har stoppet å gå ned rundt magen, det er irriterende. Ser det mest på lårene, det er jo magen jeg vil ha vekk. 

Jeg føler også at magen er like stor, men den er nok ikke det. Har noen like jakker, bare i forskjellige størrelser og nå har jeg kunnet gå ned en størrelse.  Den er riktignok trang, men da er det også lettere å se når jeg krymper i overkroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Jeg føler også at magen er like stor, men den er nok ikke det. Har noen like jakker, bare i forskjellige størrelser og nå har jeg kunnet gå ned en størrelse.  Den er riktignok trang, men da er det også lettere å se når jeg krymper i overkroppen. 

Plagsomt med stor mage 😮 Det er nå bra du kjenner det på jakker da, er det rett over navlen legen måler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Plagsomt med stor mage 😮 Det er nå bra du kjenner det på jakker da, er det rett over navlen legen måler? 

Ja, det er der og iallefall der magen min er størst.

Har jo blitt mye mindre.  For 7 år siden veide jeg ca 25 kg mer enn nå. Merker godt den vektnedgangen, men jeg bør/vil gjerne ned 20 kg til.  Det får bare ta den tiden det tar (selv om jeg gjerne vil fort ned). Så lenge jeg jobber med å gå ned, så blir jeg nå iallefall ikke større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (1 minutt siden):

Ja, det er der og iallefall der magen min er størst.

Har jo blitt mye mindre.  For 7 år siden veide jeg ca 25 kg mer enn nå. Merker godt den vektnedgangen, men jeg bør/vil gjerne ned 20 kg til.  Det får bare ta den tiden det tar (selv om jeg gjerne vil fort ned). Så lenge jeg jobber med å gå ned, så blir jeg nå iallefall ikke større.

Det er godt jobba :) Ja hovedsaken er jo at det ikke går opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (12 minutter siden):

Det er godt jobba :) Ja hovedsaken er jo at det ikke går opp. 

Takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 time siden):

Ja, det er en evighet til 80 tallet.

Denne uka gikk jeg ned 300g. Synes jeg får dårlig betalt i forhold til innsatsen, men går nå iallefall ned. Hvordan går det med dere andre?

Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at Thor Foseid, Fedon, Dr. Berg osv har rett mtp noen av oss. At vi rett og slett ikke går ned på den vanlige norske modellen. I så fall ikke uten masse trening, sult og forsakelser. Samtidig er det helt krise å måtte leve så strikt på streng lavkarbo, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cilie skrev (3 timer siden):

Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at Thor Foseid, Fedon, Dr. Berg osv har rett mtp noen av oss. At vi rett og slett ikke går ned på den vanlige norske modellen. I så fall ikke uten masse trening, sult og forsakelser. Samtidig er det helt krise å måtte leve så strikt på streng lavkarbo, synes jeg. 

Har lest mye av Fedon og han har nok rett i mye. Nå har jeg prøvd lavkarbo og det fungerer ikke for meg, men jeg prøver å få i meg mye proteiner og prøver å kutte litt med karbohydrater. Samtidig så må jeg spise mat jeg liker hvis jeg skal greie å stå i dette over tid. Hadde jeg bare greid og ikke fått de kikka hvor jeg kjører innpå både det ene og det andre og i store mengder. Søvnen har også mye å si. Når jeg sover litt bedre så greier jeg å stå imot mer + at jeg ikke blir fullt så sulten og fysen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (3 timer siden):

Har lest mye av Fedon og han har nok rett i mye. Nå har jeg prøvd lavkarbo og det fungerer ikke for meg, men jeg prøver å få i meg mye proteiner og prøver å kutte litt med karbohydrater. Samtidig så må jeg spise mat jeg liker hvis jeg skal greie å stå i dette over tid. Hadde jeg bare greid og ikke fått de kikka hvor jeg kjører innpå både det ene og det andre og i store mengder. Søvnen har også mye å si. Når jeg sover litt bedre så greier jeg å stå imot mer + at jeg ikke blir fullt så sulten og fysen. 

Ja, kjenner til det. Jeg får enda mer søvnproblemer og hjertebank pluss andre bivirkninger av lavkarbo/ketose... Men hadde en bedre sommer for 3 år siden da, da jeg var mindre etter noen mnd ubehag😅
 

Her har det handlet om å «overleve» jobb og en del greie en altfor lang tid. Trening uten senter blir bare tull og. Uff. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (8 minutter siden):

Ja, kjenner til det. Jeg får enda mer søvnproblemer og hjertebank pluss andre bivirkninger av lavkarbo/ketose... Men hadde en bedre sommer for 3 år siden da, da jeg var mindre etter noen mnd ubehag😅
 

Her har det handlet om å «overleve» jobb og en del greie en altfor lang tid. Trening uten senter blir bare tull og. Uff. 
 

Ja, kjenner igjen det med å få mer søvnproblemer og uro. Sommeren for 5 år siden så var jeg nede i 78 kg. Var i Spania en tur og husker godt hvordan jeg følte meg i ny sommerkjole. Det var en god følelse, men så ble jeg dårlig + nye medisiner som jeg fikk så innmari spisekick av og så vips så hadde jeg gått opp masse. Jeg vil så gjerne ha den følelsen igjen som jeg hadde den sommeren.  Det å kunne handle klær i vanlige butikker og mer normale størrelser. For ikke å si det å få en bedre helse. 

Skjønner godt at alt handler om å "overleve".  Håper de snart får kontroll på den virus skiten, så samfunnet kan bli litt mer normalt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Så jeg gikk opp 600 gram siden i går, spiste ikke mye men hadde jo lasange til kvelds. Det er så frustrerende hver jævla lørdag :( Pleier alltid ha noe godt til kvelds på lørdager, det er jo ikke akkurat som om jeg hiver innpå med godteri. Likevel går jeg opp såpass mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
merida skrev (1 minutt siden):

Det er dumt å veie seg hver dag og følge med på vekta dag for dag. Vekta kan endre seg uten at du har lagt på deg. I morgen kan du være 600 gram lettere igjen. Mål en gang i uka.

Ja jeg vet det er dumt men må bare, håper det er borte til i morgen igjen. Ligger jo på ned rundt ti kilo hele tiden nå, vil gå fortere ned. Har du noen tips? Jeg spiser lite og ofte nå. Kan ikke måle meg en gang i uka, her er det en gang i måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
merida skrev (Akkurat nå):

Det som funket for meg var å spise en porsjon havregrøt til frokost i 5/6 tiden, 2 brødskiver til lunsj i 10/11 tiden, en porsjon middag i 15 tiden og en porsjon havregrøt eller en brødskive til kveld i 18 tiden. Jeg kuttet også ut all snop bortsett fra at spiste ett kakestykke i uka på jobb. Jeg skeiet ikke ut en eneste gang. 

Men jeg er i aktivitet i tillegg. Går rundt 10.000 skritt på jobb hver dag. 

Ok. Takk for tips :) Det er vel omtrent den mengden mat jeg også spiser i løpet av en dag, forstår ikke at jeg ikke går ned mer. Kan det ha med seroquel å gjøre? Skal prøve å ta mindre av det jeg å se om det hjelper, må bare klare det. Det er kun lørdags kvelden jeg skeier ut med noe god mat, rart det skal ha så mye å si. Og drikker iskaffe og på lørdager. 

Ja du er jo veldig aktiv, jeg går litt turer men ikke så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Gikk ned 500 gram til i dag så det var nok bare vann, så får vi se hva vekten viser på fredag. Er litt motløs, gikk en tur helt alene i dag i full fart for var full i angst. Må visst ha noen med meg ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (5 timer siden):

Gikk ned 500 gram til i dag så det var nok bare vann, så får vi se hva vekten viser på fredag. Er litt motløs, gikk en tur helt alene i dag i full fart for var full i angst. Må visst ha noen med meg ja. 

Da har du vært flink. Jeg kommer meg foreløpig ikke ut alene, men har i det  siste heldigvis hatt noen å gått med. Var hos legen i dag og da hadde jeg gått ned 2 kg på en måned. Får vel være fornøyd med det, selv om jeg gjerne skulle ha gått ned mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (Akkurat nå):

Da har du vært flink. Jeg kommer meg foreløpig ikke ut alene, men har i det  siste heldigvis hatt noen å gått med. Var hos legen i dag og da hadde jeg gått ned 2 kg på en måned. Får vel være fornøyd med det, selv om jeg gjerne skulle ha gått ned mer.

Takk. Grattis med 2 kilo! Ja det er lettere å gå sammen med noen, da kan man snakke å få fokus over på noe annet. Men kan jo snakke med hjelperene mine da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (30 minutter siden):

Takk. Grattis med 2 kilo! Ja det er lettere å gå sammen med noen, da kan man snakke å få fokus over på noe annet. Men kan jo snakke med hjelperene mine da. 

Hør på musikk, podcast eller lydbok, på mobilen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Hør på musikk, podcast eller lydbok, på mobilen. :) 

Får angst av å ikke kunne høre meg selv puste når jeg går. Før gikk jeg alltid med musikk på ørene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Får angst av å ikke kunne høre meg selv puste når jeg går. Før gikk jeg alltid med musikk på ørene. 

Hvorfor må du høre deg selv puste? Du trenger ikke svare altså, det var bare noe som aldri har falt meg inn. :) Du kjenner jo at du puster, så hvorfor må du høre det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (41 minutter siden):

Hvorfor må du høre deg selv puste? Du trenger ikke svare altså, det var bare noe som aldri har falt meg inn. :) Du kjenner jo at du puster, så hvorfor må du høre det også?

Ellers føler jeg at jeg ikke puster og blir svimmel men blir jo svimmel uansett, må også høre ting rundt meg ellers føler jeg at det går noen rett bak meg. Kan bli overfalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (41 minutter siden):

Ellers føler jeg at jeg ikke puster og blir svimmel men blir jo svimmel uansett, må også høre ting rundt meg ellers føler jeg at det går noen rett bak meg. Kan bli overfalt. 

Det med å høre ting rundt seg skjønner jeg godt! :) Jeg liker også helst å gå uten noe på ørene, egentlig ikke med tanke på overfall, men med tanke på syklister som kan komme i full fart f.eks., og så liker jeg å høre fuglene og sånt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...