Gå til innhold

Er dere med dere som skal ned i vekt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
cilie skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er veldig viktig å ha hodet med seg i en slankeprosess. Som jeg leser her inne - og har erfart selv - fokuseres det gjerne på hvor sakte det går/hvor mye mer man vil ned/ikke ser nedgangen.

Tenk på hvor mye 10 kg ned faktisk er - ikke bare på de neste kg du vil bli kvitt. Hvordan klærne sitter bedre, ansiktet sikkert er penere, morsommere å kjøpe klær osv. Flere her inne har vært sÅ flinke, men det klages og jages mer. Husk å gi dere selv et klapp på skulderen en gang i blant og tenk på hva som allerede er oppnådd. 

Det har du rett i, men jeg ble så frustrert over at ingen kunne se det på meg. Så var jeg ute hos mine foreldrene her en dag og plutselig sa min mor "Du har jo gått mye ned i vekt du, det ser jeg nå". Jeg ble så glad jeg da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Nå hvordan går det med dere? 

Her har jeg gått ned 1,4 kilo denne uken, 87,1 kilo i dag og 16,2 kilo ned. Hvis jeg kommer på 86 neste uke er jeg på overvektig og ikke fedme lenger og bmi under 30, håper så inderlig på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Nå hvordan går det med dere? 

Her har jeg gått ned 1,4 kilo denne uken, 87,1 kilo i dag og 16,2 kilo ned. Hvis jeg kommer på 86 neste uke er jeg på overvektig og ikke fedme lenger og bmi under 30, håper så inderlig på det. 

Samme her. Går jeg ned 2 Kg til 76, er jeg ikke lenger i kategorien fedme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Marye skrev (34 minutter siden):

Samme her. Går jeg ned 2 Kg til 76, er jeg ikke lenger i kategorien fedme

Det er jo noe å se frem til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Marye skrev (2 minutter siden):

Men greier ikke gå ned

Er det lenge det har stoppet opp? Det gjør jo det innimellom og plutselig går man ned igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skulle jeg vel ha vært død da med 155 kg? Er 62 år og kan ikke gå pga artrose.Når jeg har fått i meg nok naproxin,skal jeg prøve å gå 50 meter.1 hjerteinfarkt, og 2 drypp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
HHP58 skrev (2 minutter siden):

Da skulle jeg vel ha vært død da med 155 kg? Er 62 år og kan ikke gå pga artrose.Når jeg har fått i meg nok naproxin,skal jeg prøve å gå 50 meter.1 hjerteinfarkt, og 2 drypp.

 

Har du prøvd å spise sunt? Det er vanskelig men overkommelig, og det er veldig bra for helsen din å bevege deg litt. Du kan jo gjøre øvelser i sengen også om du ikke kan gå, har fulgt pasientene til Dr.Now og det er utrolig hva enkelte klarer. Det er motiverende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Er det lenge det har stoppet opp? Det gjør jo det innimellom og plutselig går man ned igjen. 

Var nede på 77 den 28. april...

nå oppe på 78,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Marye skrev (1 minutt siden):

Var nede på 77 den 28. april...

nå oppe på 78,0

Og du spiser det samme? Den vekten kan være lunefull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Og du spiser det samme? Den vekten kan være lunefull. 

Er bare rot hva jeg spiser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist en halv big bite med ost og skinke idag, så kan ikke spise mer idag... men lyst på sjokolade hahhaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Marye skrev (1 minutt siden):

Er bare rot hva jeg spiser...

Ok. Da er vel det årsaken, jeg syns det er greit å spise lite og ofte...hver andre/tredje time. Det fungerer best på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ok. Da er vel det årsaken, jeg syns det er greit å spise lite og ofte...hver andre/tredje time. Det fungerer best på meg. 

Det er lurt. Må prøve det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Marye skrev (Akkurat nå):

Har spist en halv big bite med ost og skinke idag, så kan ikke spise mer idag... men lyst på sjokolade hahhaha

Tror du det er bra å bare spise et måltid for dagen? Ja lysten er vel der ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Tror du det er bra å bare spise et måltid for dagen? Ja lysten er vel der ;) 

Får kjøpe inn no Fjordland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Marye skrev (1 minutt siden):

Får kjøpe inn no Fjordland...

Jeg og gjør det noen ganger, da blir det lapskaus, kjøttsuppe eller fiskesuppe. Syns det andre er for mye kalorier i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (13 minutter siden):

Har spist en halv big bite med ost og skinke idag, så kan ikke spise mer idag... men lyst på sjokolade hahhaha

Er der ikke max 500 kcal i en halv big bite? Klart du kan (og bør) spise mer i dag. Til sammenligning er det 500-600 kcal i en hamburger fra restaurant så lenge man dropper pommes frites. Det er neppe særlig mer kcal i en halv baguette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Marye skrev (12 minutter siden):

Har kjøpt inn banan og appelsin nå

Jeg spiser en banan til frokost, men husk at det er sukker i frukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...