Gå til innhold

Er dere med dere som skal ned i vekt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Jeg spiser en banan til frokost, men husk at det er sukker i frukt. 

Har aldri gått opp pga frukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Marye skrev (6 minutter siden):

Har kjøpt 3 Fjordland. Ber til vår herre Gud om at jeg greier spise dem 

Hvorfor skulle du ikke klare det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle du ikke klare det?

Første jeg gjør når jeg våkner er å bestille junk på døra

vil unngå dettte

fjordlanden går jo ut på dato

Endret av Marye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Marye skrev (3 minutter siden):

Første jeg gjør når jeg våkner er å bestille junk på døra

vil unngå dettte

fjordlanden går jo ut på dato

Ok sånn å forstå,da er jo fjordland bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Ok sånn å forstå,da er jo fjordland bedre. 

Absolutt 

har kjøpt det inn mye men ikke rukkket spise det..

men skal sjerpe meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Marye skrev (12 minutter siden):

Absolutt 

har kjøpt det inn mye men ikke rukkket spise det..

men skal sjerpe meg!!

Bra, bare stå på så går det nok bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Bra, bare stå på så går det nok bedre. 

Jeg SKAL KLARE DETTE! No more fast food!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (6 timer siden):

Nå hvordan går det med dere? 

Her har jeg gått ned 1,4 kilo denne uken, 87,1 kilo i dag og 16,2 kilo ned. Hvis jeg kommer på 86 neste uke er jeg på overvektig og ikke fedme lenger og bmi under 30, håper så inderlig på det. 

Du er bare helt rå👏 Kjempeflink🤗

Har stått stille nå, men det har vært ventet. Har vært  bortreist noen dager + flere bursdager og da er det vanskelig å være striks med maten. Har også hatt noen dager med overspising, så totalt er jeg fornøyd med at jeg står stille. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Du er bare helt rå👏 Kjempeflink🤗

Har stått stille nå, men det har vært ventet. Har vært  bortreist noen dager + flere bursdager og da er det vanskelig å være striks med maten. Har også hatt noen dager med overspising, så totalt er jeg fornøyd med at jeg står stille. 

 

Takk for det :) 

Ja da er det veldig bra at du står stille, var helt sikker på at jeg skulle gå opp sist helg men gjorde ikke det. Er godt når det ikke går opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Ned 300 gram denne uken og jeg har virkelig stått på, skjønner ikke det helt. Men noen ganger er det vel bare sånn, er nå ned 16,5 kilo nå. 

Hvordan går det med dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (39 minutter siden):

Ned 300 gram denne uken og jeg har virkelig stått på, skjønner ikke det helt. Men noen ganger er det vel bare sånn, er nå ned 16,5 kilo nå. 

Hvordan går det med dere? 

300 gram er nå iallefall ned og det går jo vanligvis litt i rykk og napp. Ned 16,5 kg er jo kjempe bra👏 Du er kjempeflink 👏

Selv holder jeg nesten på å gi opp, vekta står stille. Greier ikke å ligge lavt nok. Er kjempe sulten hele tiden + veldig fysen på kvelden. Jeg prøvde å gå ned på kalorimengden, men det endte bare med flere overspisinger. Har akkurat begynt på treningssenteret igjen, så forhåpentligvis vil jeg se litt resultater av det etterhvert. 

Må bare minne meg på at for litt over 7 år siden, så veide jeg ca 25 kg mer og har jo gått ned ca 13-14 fra juli i fjor. Må også bare fortsette å prøve, for jeg orker ikke å bli så stor en gang til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (1 minutt siden):

300 gram er nå iallefall ned og det går jo vanligvis litt i rykk og napp. Ned 16,5 kg er jo kjempe bra👏 Du er kjempeflink 👏

Selv holder jeg nesten på å gi opp, vekta står stille. Greier ikke å ligge lavt nok. Er kjempe sulten hele tiden + veldig fysen på kvelden. Jeg prøvde å gå ned på kalorimengden, men det endte bare med flere overspisinger. Har akkurat begynt på treningssenteret igjen, så forhåpentligvis vil jeg se litt resultater av det etterhvert. 

Må bare minne meg på at for litt over 7 år siden, så veide jeg ca 25 kg mer og har jo gått ned ca 13-14 fra juli i fjor. Må også bare fortsette å prøve, for jeg orker ikke å bli så stor en gang til. 

Det er jo noe men syns det var lite i forhold til innsatsen, håper det går bedre neste uke. Men takk for det :) 

Du må ikke gi opp, men forstår deg så godt. Når jeg går lite ned får jeg lyst å gi opp, og går jo rundt og er sulten hele tiden. Får virkelig lyst å gi faen innimellom, men er det verdt det tenker jeg da. Å gå opp alt sammen igjen? Nei det er jo ikke det, må passe meg. Forstår godt overspisingen og, jeg har lyst til det og...bare stappe i meg alt mulig. 

Du er jo på rett vei da, 25 kilo er veldig mye og det er 13-14 kilo også. Det er jo kjempeflott det :) Du må bare stå på videre og husk at det kommer alltid en ny dag til å gjøre det bedre, vi har nok av tid. Nei orker ikke bli så stor igjen jeg heller som jeg har vært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Bare lurer på om lettbrus kan gjøre magen oppblåst og at jeg derfor går lite ned rundt magen? Blir snart gal av den magen! Burde jeg gå over til lett saft? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (27 minutter siden):

Bare lurer på om lettbrus kan gjøre magen oppblåst og at jeg derfor går lite ned rundt magen? Blir snart gal av den magen! Burde jeg gå over til lett saft? 

Det er nok vann som er det beste. Men det er mulig at Fun light med stevia gjør deg mindre oppblåst enn brus med aspartam. Sjekk hva det er søtet med og prøv deg frem. Stå på - du er kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Det er nok vann som er det beste. Men det er mulig at Fun light med stevia gjør deg mindre oppblåst enn brus med aspartam. Sjekk hva det er søtet med og prøv deg frem. Stå på - du er kjempeflink!

Takk for det :) Kan prøve fun light da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (7 timer siden):

300 gram er nå iallefall ned og det går jo vanligvis litt i rykk og napp. Ned 16,5 kg er jo kjempe bra👏 Du er kjempeflink 👏

Selv holder jeg nesten på å gi opp, vekta står stille. Greier ikke å ligge lavt nok. Er kjempe sulten hele tiden + veldig fysen på kvelden. Jeg prøvde å gå ned på kalorimengden, men det endte bare med flere overspisinger. Har akkurat begynt på treningssenteret igjen, så forhåpentligvis vil jeg se litt resultater av det etterhvert. 

Må bare minne meg på at for litt over 7 år siden, så veide jeg ca 25 kg mer og har jo gått ned ca 13-14 fra juli i fjor. Må også bare fortsette å prøve, for jeg orker ikke å bli så stor en gang til. 

Hva er målet ditt? 25 kg er jo kjempemye og noe å være fornøyd med. :) Jeg vet ikke om det var satt på spissen, men på det programmet "eit feit liv" så var det jo en fagperson som sa at så lenge det ikke var snakk om sykelig overvekt eller overvekt med komplikasjoner så var det viktigste å unngå å gå opp i vekt. Og å være fysisk aktiv. Skjønner du vil mer ned i vekt, og det klarer du sikkert, men prøv å ikke stress med det. La oss si du gikk ned 100 g i uken. Det er vel 5,2 kg i året. Det virker kanskje ikke mye, men på tre år er det jo en hel del. Hvis det å gjøre det såpass sakte kan hjelpe deg til å ha det bedre og pines mindre med sulten kanskje det er veien å gå? Tenker bare på det med at hvis man sliter med overspising så er det ikke lurt å spise i stort underskudd. For som du selv sier så fører det lett til mer overspising og da er man like langt eller verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (8 timer siden):

300 gram er nå iallefall ned og det går jo vanligvis litt i rykk og napp. Ned 16,5 kg er jo kjempe bra👏 Du er kjempeflink 👏

Selv holder jeg nesten på å gi opp, vekta står stille. Greier ikke å ligge lavt nok. Er kjempe sulten hele tiden + veldig fysen på kvelden. Jeg prøvde å gå ned på kalorimengden, men det endte bare med flere overspisinger. Har akkurat begynt på treningssenteret igjen, så forhåpentligvis vil jeg se litt resultater av det etterhvert. 

Må bare minne meg på at for litt over 7 år siden, så veide jeg ca 25 kg mer og har jo gått ned ca 13-14 fra juli i fjor. Må også bare fortsette å prøve, for jeg orker ikke å bli så stor en gang til. 

Er du sikker på at det ikke vil være en bedre målsetting for deg å ikke gå opp i vekt, i stedet for å ha som mål å gå ned? Du har jo allerede redusert vekten din så mye at du har oppnådd betydelige helsegevinster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg har begynt å telle kalorier. Gjorde det for 2 år siden, og da gikk jeg ned noen kilo. Prøver å ikke overstige 1800 kcal i snitt per dag. Fant ut at jeg trenger ca 2200 kcal per dag. Da bør jeg jo gå ned på sikt?

Bruker Myfitness Pal. Litt vanskelig å få det korrekt når maten er hjemmelaget, men det blir sånn ca riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

Hva er målet ditt? 25 kg er jo kjempemye og noe å være fornøyd med. :) Jeg vet ikke om det var satt på spissen, men på det programmet "eit feit liv" så var det jo en fagperson som sa at så lenge det ikke var snakk om sykelig overvekt eller overvekt med komplikasjoner så var det viktigste å unngå å gå opp i vekt. Og å være fysisk aktiv. Skjønner du vil mer ned i vekt, og det klarer du sikkert, men prøv å ikke stress med det. La oss si du gikk ned 100 g i uken. Det er vel 5,2 kg i året. Det virker kanskje ikke mye, men på tre år er det jo en hel del. Hvis det å gjøre det såpass sakte kan hjelpe deg til å ha det bedre og pines mindre med sulten kanskje det er veien å gå? Tenker bare på det med at hvis man sliter med overspising så er det ikke lurt å spise i stort underskudd. For som du selv sier så fører det lett til mer overspising og da er man like langt eller verre. 

Helt enig med det du skriver.  Har den siste tiden økt matinntaket litt og det hjelper så jeg ikke får så mye overspising. Sover generelt for lite og sammen med medisiner, så øker det sulten. Skal prøve å ta litt mer sovemedisin så kanskje jeg greier å sove litt mer. (legen har sagt jeg bør øke litt i perioder)

En lege jeg tidligere har vært hos ang overvekt, mener det er bra hvis jeg går ned 18 kg til. Så det er litt å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...