Gå til innhold

Er dere med dere som skal ned i vekt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Hyyyl! Fastlegen sa jeg kanskje skulle slutte på Saxenda 

 

er fremdeles overvektig på grensa til fedme

 

herregud (nevnte ikke svimmelheten )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (1 time siden):

Ja mulig det skyldes noe sånt, og det er varmt her for tiden. Blir bare fortvilet og lurer på om det er pga medisinene, sønnen min sa i går "Du spiser jo under 1200 kalorier du som Dr.Now anbefaler". Kanskje jeg må litt opp i kalorier? Vet ikke for er så usikker nå, de med anoreksia spiser vel ingenting og går ned? 

Varme gjør at jeg «eser». Har lært å legge igjen plagg som akkurat passer hjemme på reise til varmere strøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
cilie skrev (21 minutter siden):

Varme gjør at jeg «eser». Har lært å legge igjen plagg som akkurat passer hjemme på reise til varmere strøk. 

Ok. Kan være det da, fikk litt panikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes virkelig ikke du skal gå over til flytende føde. Da er du plutselig på vei inn i en spiseforstyrrelse hvor alt mulig er nei-mat. Dessuten kommer du sannsynligvis til å sprekke så det synger etter og gå opp i vekt igjen. 

Jeg forstår godt du er utålmodig, men du må ned i vekt på en smart måte. Ikke en usunn måte. Hvis det skal gå over tid. Nå er du på vei inn i det sporet som gjør at mange etter hvert feiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg synes virkelig ikke du skal gå over til flytende føde. Da er du plutselig på vei inn i en spiseforstyrrelse hvor alt mulig er nei-mat. Dessuten kommer du sannsynligvis til å sprekke så det synger etter og gå opp i vekt igjen. 

Jeg forstår godt du er utålmodig, men du må ned i vekt på en smart måte. Ikke en usunn måte. Hvis det skal gå over tid. Nå er du på vei inn i det sporet som gjør at mange etter hvert feiler. 

Det var bare en tanke for jeg blir så desperat, men det er nok det mest fornuftige å fortsette som jeg har gjort. Legen sa i dag at man lagrer mer vann i kroppen av lettbrus enn vann? Det visste jeg ikke, drikker masse lettbrus. Men opp i vekt igjen skal jeg ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det var bare en tanke for jeg blir så desperat, men det er nok det mest fornuftige å fortsette som jeg har gjort. Legen sa i dag at man lagrer mer vann i kroppen av lettbrus enn vann? Det visste jeg ikke, drikker masse lettbrus. Men opp i vekt igjen skal jeg ikke! 

Har ikke lagt merke til om jeg holder på mer vann om jeg drikker brus eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (16 minutter siden):

Legen sa i dag at man lagrer mer vann i kroppen av lettbrus enn vann? Det visste jeg ikke, drikker masse lettbrus. Men opp i vekt igjen skal jeg ikke! 

Det er massevis av forvirrende påstander om lettbrus.

Her er en av de ferskeste artiklene om saken: https://diabeteswellness.no/nyheter-og-arrangementer/nyheter/neida-ronny-du-kan-trygt-drikke-lettbrus

De fleste seriøse artiklene er enige om at hvis lettbrus skal påvirke noe som helst, må man innta store mengder. 

https://www.nettavisen.no/livsstil/fedmeekspert-om-ny-lettbrus-forskning-jeg-er-hundre-prosent-trygg-pa-at-lettbrus-ikke-er-farlig/s/12-95-3423436369

Stoffene som finnes i lettbrus, finnes i mange andre ting også. Så jeg tillater meg å tvile på at vannet i akkurat lettbrus blir værende i kroppen, mens vannet i annet vann (med eller uten bobler) går ut igjen. Men "alt med måte" er et ganske greit motto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (53 minutter siden):

Det er massevis av forvirrende påstander om lettbrus.

Her er en av de ferskeste artiklene om saken: https://diabeteswellness.no/nyheter-og-arrangementer/nyheter/neida-ronny-du-kan-trygt-drikke-lettbrus

De fleste seriøse artiklene er enige om at hvis lettbrus skal påvirke noe som helst, må man innta store mengder. 

https://www.nettavisen.no/livsstil/fedmeekspert-om-ny-lettbrus-forskning-jeg-er-hundre-prosent-trygg-pa-at-lettbrus-ikke-er-farlig/s/12-95-3423436369

Stoffene som finnes i lettbrus, finnes i mange andre ting også. Så jeg tillater meg å tvile på at vannet i akkurat lettbrus blir værende i kroppen, mens vannet i annet vann (med eller uten bobler) går ut igjen. Men "alt med måte" er et ganske greit motto. 

Ok. Jeg tvilte litt på det hun sa, hvis ikke jeg har misforstått noe da. Det hender jeg gjør det ;) Hun snakket en del og da får jeg ikke med meg alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Fredag igjen, hvordan går det?

Jeg har gått ned 900 gram denne uken og ser så vidt 83 tallet, det er jammen lenge siden. Nå er det ned 19,4 kilo, skal være glad når det er 20 kilo ned :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg gikk opp i helga (var på tur, med god mat 😄 ), men gikk heldigvis ned igjen. Fikk en skikkelig positiv overraskelse på vekta i morges - ned 800 gram fra i går 😮 Det var voldsomt! Er sikkert tilfeldig, men jeg tar med meg det som er positivt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hvordan går det der? Her går det ikke bra :( Ned 200 gram siden sist fredag! Og jeg som har stått på og gjort mitt beste, gikk jo opp 400 gram fra i går. Kan ikke fatte det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Hvordan går det der? Her går det ikke bra :( Ned 200 gram siden sist fredag! Og jeg som har stått på og gjort mitt beste, gikk jo opp 400 gram fra i går. Kan ikke fatte det! 

Når en har gått ned mye, så er det helt vanlig å stå stille en periode. Du må ikke miste motet, men bare fortsett slik du gjør. Plutselig så går du ned igjen.  En annen ting, er at en går saktere etterhvert, det er helt normalt. Synes du er innmari flink👏

Her går det ikke bra. Er ikke i form og det vises på vekta. Har gått opp 3,2kg bare på noen uker. Så det prosjektet med å holde vekta, gikk ikke bra. Er rimelig skuffet over meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (1 minutt siden):

Når en har gått ned mye, så er det helt vanlig å stå stille en periode. Du må ikke miste motet, men bare fortsett slik du gjør. Plutselig så går du ned igjen.  En annen ting, er at en går saktere etterhvert, det er helt normalt. Synes du er innmari flink👏

Her går det ikke bra. Er ikke i form og det vises på vekta. Har gått opp 3,2kg bare på noen uker. Så det prosjektet med å holde vekta, gikk ikke bra. Er rimelig skuffet over meg selv.

Er redd for å miste motet, pleier det når det stopper opp. Hva er da hensikten med å jobbe så hardt for det liksom, men skal prøve å stå på videre. Men takk :) 

Så kjedelig å gå opp, men må si som du sier til meg at du må stå på videre. Man blir jo skuffet ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (52 minutter siden):

Er redd for å miste motet, pleier det når det stopper opp. Hva er da hensikten med å jobbe så hardt for det liksom, men skal prøve å stå på videre. Men takk :) 

Så kjedelig å gå opp, men må si som du sier til meg at du må stå på videre. Man blir jo skuffet ja. 

Det er nettopp det - evnen til å stå i det - som skiller det å klare eller ikke klare. Det nytter ikke å se vektnedgang fra uke til uke- det må sees i et mye lenger perspektiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
cilie skrev (2 minutter siden):

Det er nettopp det - evnen til å stå i det - som skiller det å klare eller ikke klare. Det nytter ikke å se vektnedgang fra uke til uke- det må sees i et mye lenger perspektiv. 

Ja er vel sant det, men får lyst å hive innpå alt mulig. Skal prøve å la være, men pleier jo å gå ned litt fra uke til uke da. Så blir jo skuffet når det bare er 200 gram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere er veldig flinke. Dere står på, selv om det butter i mot. 

Jeg tenker på hvordan jeg skal spise for å holde på vekta framover. Ser for meg at å spise over 1300 kcal per dag er i overskudd nå. Vekta er jo ikke det jeg bør tenke mest på, men det er jo faktisk lurt å være så lett som mulig mtp ryggen og greit å slippe å føle at kroppen forfaller mer enn nødvendig fram til jeg blir mobil igjen. 

Men jeg blir sykt sulten av å spise så lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (8 minutter siden):

Jeg synes dere er veldig flinke. Dere står på, selv om det butter i mot. 

Jeg tenker på hvordan jeg skal spise for å holde på vekta framover. Ser for meg at å spise over 1300 kcal per dag er i overskudd nå. Vekta er jo ikke det jeg bør tenke mest på, men det er jo faktisk lurt å være så lett som mulig mtp ryggen og greit å slippe å føle at kroppen forfaller mer enn nødvendig fram til jeg blir mobil igjen. 

Men jeg blir sykt sulten av å spise så lite. 

Ja vekt er det siste du bør tenke på nå, du har nok fra før av. Ta det heller senere, og jeg og er sulten hele tiden når jeg spiser lite. Det er en kamp, så når det lønner seg lite blir en frustrert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Ja vekt er det siste du bør tenke på nå, du har nok fra før av. Ta det heller senere, og jeg og er sulten hele tiden når jeg spiser lite. Det er en kamp, så når det lønner seg lite blir en frustrert. 

Ja man blir frustrert da. Har du en dag i uken hvor du unner deg noe? Feks en litt bedre middag? Jeg spiser sjeldent snop, men en iskaffe og hamburger på en lørdag ja det gjør jeg. :) Godt å ha en ekstra godbit å se fram til. 

Jeg gleder meg allerede til burger jeg. Kanskje jeg skal få mamma til å handle til meg på Burger King. 😅 Kan jo hende det ikke funker for deg med en dag i uken hvor det er lov, men for meg er det helt nødvendig for å holde ut dager hvor sulten er verst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...