Gå til innhold

Er dere med dere som skal ned i vekt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Kanskje :) Hadde håpet på en kilo i uken, men får ta det jeg får. 

En kg i uken er urealistisk over lang tid med mindre man er svært overvektig. Anbefalt vektnedgang per uke er 500g i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Glitter skrev:

En kg i uken er urealistisk over lang tid med mindre man er svært overvektig. Anbefalt vektnedgang per uke er 500g i utgangspunktet. 

Gikk ned en kilo i uken en gang før jeg la om livsstilen, jeg er nett på nittitallet nå så har en del vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Gikk ned en kilo i uken en gang før jeg la om livsstilen, jeg er nett på nittitallet nå så har en del vekt. 

Joda, men viktig å huske at det er urealistisk å skulle gå ned så mye hver uke. Og ikke så lurt heller spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Joda, men viktig å huske at det er urealistisk å skulle gå ned så mye hver uke. Og ikke så lurt heller spør du meg.

Får ta det som det kommer, hvorfor er det ikke så lurt da? Syns det høres veldig lurt ut jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Får ta det som det kommer, hvorfor er det ikke så lurt da? Syns det høres veldig lurt ut jeg. 

Fordi hvis man spiser for lite over tid så kan man til slutt bli så sulten at man sprekker også ender man med å gå rett opp igjen. En typisk felle å gå i. Roligere vektnedgang kan forebygge det. Pluss en roligere nedgang kan blant annet hjelpe huden til å henge litt mer med. At den får mer tid til å trekke seg sammen. Men er det førstnevnte jeg mener er viktig å unngå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Fordi hvis man spiser for lite over tid så kan man til slutt bli så sulten at man sprekker også ender man med å gå rett opp igjen. En typisk felle å gå i. Roligere vektnedgang kan forebygge det. Pluss en roligere nedgang kan blant annet hjelpe huden til å henge litt mer med. At den får mer tid til å trekke seg sammen. Men er det førstnevnte jeg mener er viktig å unngå. :)

Ok :) Fikk ikke løshud sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
7 timer siden, påskelilje skrev:

Sånn sitter jeg og, unntatt i formelle møter. Da flytter jeg meg til et bord og ser litt mer "jobbete" ut! I uformelle Teams-samtaler blir jeg ofte sittende i sofaen.

Jeg slår ikke på kamera jeg :) Men alle på jobb vet hvordan jeg ser ut på hjemmekontor nå  inkl sjefene, at jeg sitter med pysjbukse,  lusekofte og raggsokker langt opp til knærne over pysjbuksa med bena i sofaen, usminka, med husmortoppen i håret og pc på fanget. Det er bare så lækkert ! 😁

Vi hadde digitalt julebord i år og sambo hadde filmet meg mens jeg jobbet, og sendt video til jobben som ble vist frem på julebordet 😁

Det jeg er opptatt av er å vise at jeg er minst like effektiv på hjemmekontor og at jeg får ting unna. Da kan jeg sitte akkurat slik jeg vil og se ut som en dass 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg slår ikke på kamera jeg :) Men alle på jobb vet hvordan jeg ser ut på hjemmekontor nå  inkl sjefene, at jeg sitter med pysjbukse,  lusekofte og raggsokker langt opp til knærne over pysjbuksa med bena i sofaen, usminka, med husmortoppen i håret og pc på fanget. Det er bare så lækkert ! 😁

Vi hadde digitalt julebord i år og sambo hadde filmet meg mens jeg jobbet, og sendt video til jobben som ble vist frem på julebordet 😁

Det jeg er opptatt av er å vise at jeg er minst like effektiv på hjemmekontor og at jeg får ting unna. Da kan jeg sitte akkurat slik jeg vil og se ut som en dass 😊

 

Hahaha 😁 Jeg ser deg for meg 😅 Vi har ofte kamera på, i alle fall på avdelingsmøter og mindre arbeidsmøter. På kurs og seminarer eller når det er mange med, har jeg kamera av, unntatt når jeg sier noe selv.

Så vittig at han hadde filmet deg da og at det ble vist på julebordet 😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo virkelig en drittdag i går og jeg heiv innpå med havreflarn, har gått opp ja. Noe så deprimerende :( Håper jeg går det fort ned igjen, mister motet når jeg ikke sover for da går jeg ikke ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Var jo virkelig en drittdag i går og jeg heiv innpå med havreflarn, har gått opp ja. Noe så deprimerende :( Håper jeg går det fort ned igjen, mister motet når jeg ikke sover for da går jeg ikke ned. 

Når en sover for lite så frigjør det et "fysehormon" (husker ikke det ordentlige navnet) som gjør en mer sulten og fysen. Og når en i tillegg er sliten, så har en ikke så mye krefter til å stå imot med.

Har sovet lite i natt og merker det godt på sulten og fysingen.   Vi må bare ikke gi opp (lett å si...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Når en sover for lite så frigjør det et "fysehormon" (husker ikke det ordentlige navnet) som gjør en mer sulten og fysen. Og når en i tillegg er sliten, så har en ikke så mye krefter til å stå imot med.

Har sovet lite i natt og merker det godt på sulten og fysingen.   Vi må bare ikke gi opp (lett å si...)

Ok. Det visste jeg ikke men var utrolig sulten i går, da er vel det forklaringen. 

Nei vi må ikke gi opp, håper du klarer å motstå i dag. Det klarte ikke jeg i går, men nå er det påan igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. 500 gram ned denne uken, jaja nå er det 5 kilo til sammen og det må jeg være takknemlig for. Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. 500 gram ned denne uken, jaja nå er det 5 kilo til sammen og det må jeg være takknemlig for. Hvordan går det med dere?

Ser ut til at jeg har gått ned 200 g den siste uka. Har veid 78,0 kilo flere dager på rad. Så dersom dette nå er en trend, er det jo positivt 😊 Har trent/vært fysisk aktiv hver dag siden lørdag, så det er jo moro, og vil forhåpentligvis gi resultater både på strammere kropp og vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. 500 gram ned denne uken, jaja nå er det 5 kilo til sammen og det må jeg være takknemlig for. Hvordan går det med dere?

Så bra, du har vært flink. Det har ikke jeg vært og har gått opp litt over 1,2 kg. Skjønner ikke at jeg kan ha gått opp så mye, men men... 

Får bare brette opp ermene å prøve videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Så bra, du har vært flink. Det har ikke jeg vært og har gått opp litt over 1,2 kg. Skjønner ikke at jeg kan ha gått opp så mye, men men... 

Får bare brette opp ermene å prøve videre.

Takk :) Ja jeg gikk jo opp mye etter sist lørdag, stappet i meg masse havreflarn med sjokolade. Gjør ikke det igjen, det skal av igjen og. En går så fort opp i forhold til ned :( 

Ja du får bare stå på videre så går det nok nedover igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Jeg har gått ned 1,2 kilo denne uken og nå 9 cm rundt livet, er fornøyd med det. Det er bare til å stå på videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget på eksakt samme vekt i ca en uke. I går gikk jeg plutselig opp 800 g (spiste temmelig salt kjøttsuppe dagen før, så det må være pga det). I dag var jeg 500 g mindre enn det - men altså 300 g over det "vanlige". Og det "vanlige" er en kilo over det jeg veide ved nyttår, mener jeg å huske. Så vekta gjør ikke det jeg vil den skal gjøre 😄 Eller rettere sagt kroppen 😄 Men men, jeg er i bedre form, sterkere og har mindre vondt i ryggen, så det er jo fint.

Så deilig med 9 cm mindre rundt livet! Enormt bra!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg har ligget på eksakt samme vekt i ca en uke. I går gikk jeg plutselig opp 800 g (spiste temmelig salt kjøttsuppe dagen før, så det må være pga det). I dag var jeg 500 g mindre enn det - men altså 300 g over det "vanlige". Og det "vanlige" er en kilo over det jeg veide ved nyttår, mener jeg å huske. Så vekta gjør ikke det jeg vil den skal gjøre 😄 Eller rettere sagt kroppen 😄 Men men, jeg er i bedre form, sterkere og har mindre vondt i ryggen, så det er jo fint.

Så deilig med 9 cm mindre rundt livet! Enormt bra!!!!

Ja salt mat binder jo vannet til kroppen, så det er nok bare vann :) Bra du er i bedre form da, det er jo kjempeviktig. 

Får prøve å se hvor lenge det er til jeg kommer i dongeribukser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan går det med dere? Har gått ned 800 gram denne uken og nå er det ned sju kilo til sammen. Det går jo nedover heldigvis :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så hvordan går det med dere? Har gått ned 800 gram denne uken og nå er det ned sju kilo til sammen. Det går jo nedover heldigvis :) 

Så bra stjernestøv 👏   Selv har jeg vært litt på galeien, men har greid å stramme inn igjen. Skal i 2 bursdager neste uke, så da kommer jeg ikke til å gå ned. Får være fornøyd hvis jeg greier å holde vekta😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...