Gå til innhold

Er dere med dere som skal ned i vekt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, påskelilje skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor

Kanskje fordi +/- én kilo slett ikke trenger å være fett, men salt / væske, tarminnhold og andre "dagsform"-variasjoner? Det gjelder både opp og ned, men det er jo hyggelig å se nedgang uansett 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, laban skrev:

Kanskje fordi +/- én kilo slett ikke trenger å være fett, men salt / væske, tarminnhold og andre "dagsform"-variasjoner? Det gjelder både opp og ned, men det er jo hyggelig å se nedgang uansett 😉

Der tar du feil: Kilo opp skyldes uten unntak opphopning av vann i kroppen, kilo ned skyldes derimot utelukkende mindre fett 😅

 

(Når det er sagt bør det være klart at det har lite for seg å sammenligne vekt fra dag til dag, nettopp grunnet slike faktorer, forundres stadig over meldinger om at man har "gått opp to kilo i helgen")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (7 timer siden):

Der tar du feil: Kilo opp skyldes uten unntak opphopning av vann i kroppen, kilo ned skyldes derimot utelukkende mindre fett 😅

 

(Når det er sagt bør det være klart at det har lite for seg å sammenligne vekt fra dag til dag, nettopp grunnet slike faktorer, forundres stadig over meldinger om at man har "gått opp to kilo i helgen")

Haha 😀😀😀

Øy, min nedgang var i løpet av en uke, ikke bare to dager 😀 Holder nøye oversikt, så jeg at det varierer fra dag til dag. Nå er det en positiv trend her, de siste dagene med negativt stigningstall, så jeg er optimist 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned fra 66.8 kg til 57.5 kg siden august. Veldig lettet, både fysisk og mentalt 🙂

Har pleid å veie mellom 58 og 60, men la på meg noen kilo under innleggelse og på medisiner. 

Det som skulle til for meg, var å ikke stresse så innmari med ulike regler for hva jeg kunne spise - hvilket typisk fikk meg til å overspise. Og å kun ha tre avgrensede måltider daglig, og ingenting i mellom. Drikker heller ingen kalorier. Godteri kun fredag og lørdag. Altså et noe redusert kaloriinntak, uke for uke. 

Jeg har alltid trent en del, så det har jeg også gjort, men det har ikke vært noen endring i treningsprogrammet. Pleier å trene fem økter i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere landet på i dag? Jeg er akkurat 95 kilo og har til sammen gått ned 8,3 kilo i år, nå er det helg så da går det vel litt opp igjen men skal ikke overspise. Håper å se 94 tallet i neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (52 minutter siden):

Hva har dere landet på i dag? Jeg er akkurat 95 kilo og har til sammen gått ned 8,3 kilo i år, nå er det helg så da går det vel litt opp igjen men skal ikke overspise. Håper å se 94 tallet i neste uke. 

Så flink du er👏

Har vært så innmari sulten, men synes jeg allikevel har vært flink. Vekta viser bare 100g mindre enn forrige fredag, men vet jo at kroppen innimellom tar et byks ned. Så jeg håper på det. Uansett så må jeg bare holde ut, for alternativet er at jeg går opp. Nå har jeg en spiseforstyrrelse som gjør at jeg ikke kan ligge for mye i kaloriunderskudd, da ender det alltid med overspising.  Så jeg vet jo at jeg må gå sakte ned. Men det er tungt innimellom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (11 minutter siden):

Så flink du er👏

Har vært så innmari sulten, men synes jeg allikevel har vært flink. Vekta viser bare 100g mindre enn forrige fredag, men vet jo at kroppen innimellom tar et byks ned. Så jeg håper på det. Uansett så må jeg bare holde ut, for alternativet er at jeg går opp. Nå har jeg en spiseforstyrrelse som gjør at jeg ikke kan ligge for mye i kaloriunderskudd, da ender det alltid med overspising.  Så jeg vet jo at jeg må gå sakte ned. Men det er tungt innimellom 

Takk :) 

Du er flink du og som står på og ikke går opp, jeg gikk opp 100 gram siden i går og forstår ikke hvorfor. Spiser jo lite og går mye sulten, har ofte bare gitt faen i alt når jeg går opp på tross av at jeg er flink. Men får bare stå på videre, det må du og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Ja så er det fredag igjen da, så hvordan går det? Har gått ned 800 gram denne uka, så nå er det 9,1 kilo ned. Håper å se 93 tallet neste uke, rundt livet har jeg til sammen gått ned 14 cm men ingen ser det. Det er bare meg selv som merker det på bukser men magen er jo stor fremdeles, kanskje folk ser det når jeg har gått ned ti kilo til? 

Jeg må jo være usynlig/nøytral, har jo vært til frisøren og. Bare tre har kommentert det, betyr det at det ikke var noe fint? Blir usikker på meg selv. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (15 minutter siden):

Ja så er det fredag igjen da, så hvordan går det? Har gått ned 800 gram denne uka, så nå er det 9,1 kilo ned. Håper å se 93 tallet neste uke, rundt livet har jeg til sammen gått ned 14 cm men ingen ser det. Det er bare meg selv som merker det på bukser men magen er jo stor fremdeles, kanskje folk ser det når jeg har gått ned ti kilo til? 

Jeg må jo være usynlig/nøytral, har jo vært til frisøren og. Bare tre har kommentert det, betyr det at det ikke var noe fint? Blir usikker på meg selv. 

Jeg får aldri kommentarer om jeg har vært hos frisøren, ikke en gang fra egen familie 😅, så jeg synes det er mye om tre kommenterer det. Synes heller ikke du skal bry deg om manglende kommentarer på vektnedgang, det som betyr noe er hva du føler selv. Du har jo dessuten gått litt opp og ned, kanskje folk husker deg som tynnere enn det du er/nylig var? Uansett - andres kommentarer er ingen målestokk for hvor vellykket vektnedgangen er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (30 minutter siden):

Ja så er det fredag igjen da, så hvordan går det? Har gått ned 800 gram denne uka, så nå er det 9,1 kilo ned. Håper å se 93 tallet neste uke, rundt livet har jeg til sammen gått ned 14 cm men ingen ser det. Det er bare meg selv som merker det på bukser men magen er jo stor fremdeles, kanskje folk ser det når jeg har gått ned ti kilo til? 

Jeg må jo være usynlig/nøytral, har jo vært til frisøren og. Bare tre har kommentert det, betyr det at det ikke var noe fint? Blir usikker på meg selv. 

Du er kjempeflink!!! 

Jeg kan klippe håret 20 cm kortere uten at mannen ser det - eller ta en ganske så rød glansvask, han ser ingenting. :D Du er ikke usynlig - du er flott! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Ekstra skrev (11 minutter siden):

Jeg får aldri kommentarer om jeg har vært hos frisøren, ikke en gang fra egen familie 😅, så jeg synes det er mye om tre kommenterer det. Synes heller ikke du skal bry deg om manglende kommentarer på vektnedgang, det som betyr noe er hva du føler selv. Du har jo dessuten gått litt opp og ned, kanskje folk husker deg som tynnere enn det du er/nylig var? Uansett - andres kommentarer er ingen målestokk for hvor vellykket vektnedgangen er :) 

Å får du ikke kommentaren nei? Kanskje det er vanlig det da. Folk husker meg jo som tynnere i 2018 enn det jeg er nå, de legger vel ikke merke til det før jeg veier 80 kilo. Og jeg legger ikke så mye merke til det heller, magen er jo stor fremdeles. Det går tregt det her. Men vekta viser jo at jeg går ned, så det er vel det som teller ja. Får prøve å være fornøyd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Du er kjempeflink!!! 

Jeg kan klippe håret 20 cm kortere uten at mannen ser det - eller ta en ganske så rød glansvask, han ser ingenting. :D Du er ikke usynlig - du er flott! :) 

Takk :) Syns det går tregt jeg da. 

Nei mannen min sa heller ingenting, farget det jo og og klipte det ganske mye opp. Sikkert vanlig at ingen legger merke til det da. Jo takk for det, men flott er jeg nok ikke. Men det er sikkert du :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (29 minutter siden):

Vil så gjerne på 80 tallet, det tar jo evigheter. Men får ta tia til hjelp. 

Synes du er kjempe flink👏  Skjønner at du vil ned på 80 tallet, det vil jeg også. Ja, vi må ta tiden til hjelp. 

Selv har jeg bare gått ned 200g denne uka og synes jeg får dårlig betalt i forhold til innsatsen. Er jo sulten så og si hele tiden.  De neste dagene skal jeg bare prøve og ikke gå opp. Er bortreist noen dager og da greier jeg sjelden å følge dietten, men prøver da. Men fra mandag må jeg prøve å få strammet inn enda mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 timer siden):

Takk :) Syns det går tregt jeg da. 

Nei mannen min sa heller ingenting, farget det jo og og klipte det ganske mye opp. Sikkert vanlig at ingen legger merke til det da. Jo takk for det, men flott er jeg nok ikke. Men det er sikkert du :) 

🤣 Takk, men jeg tror nok ingen ville finne på å kalle meg flott. :) Er meg sjøl jeg, og trives med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (2 timer siden):

Synes du er kjempe flink👏  Skjønner at du vil ned på 80 tallet, det vil jeg også. Ja, vi må ta tiden til hjelp. 

Selv har jeg bare gått ned 200g denne uka og synes jeg får dårlig betalt i forhold til innsatsen. Er jo sulten så og si hele tiden.  De neste dagene skal jeg bare prøve og ikke gå opp. Er bortreist noen dager og da greier jeg sjelden å følge dietten, men prøver da. Men fra mandag må jeg prøve å få strammet inn enda mer. 

Takk :) Er flink du og, det går tross alt ned :) Ja vi får ta tiden til hjelp til vi når det magiske 80 tallet. Ja det er rart det der at en går så lite ned, man legger virkelig en innsats i det med å være sulten hele tiden. Men det er vel prisen å betale for å gå ned i det hele tatt. Nå er det helg, skal ha meg ti iskaffe i morgen, kos deg i helga :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (1 time siden):

🤣 Takk, men jeg tror nok ingen ville finne på å kalle meg flott. :) Er meg sjøl jeg, og trives med det.

Har alltid sett deg for meg som flott :) Ja vi kan ikke være andre enn oss selv, det er i alle fall en ting som er sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (29 minutter siden):

Takk :) Er flink du og, det går tross alt ned :) Ja vi får ta tiden til hjelp til vi når det magiske 80 tallet. Ja det er rart det der at en går så lite ned, man legger virkelig en innsats i det med å være sulten hele tiden. Men det er vel prisen å betale for å gå ned i det hele tatt. Nå er det helg, skal ha meg ti iskaffe i morgen, kos deg i helga :) 

Takk😊 kos deg med iskaffen. Og riktig god helg til deg også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...