Gå til innhold

Ser på nyhetskanalen.

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Thebutterfly skrev:

Jeg sliter også med å tro alt som er skrevet. Media forteller hva Trump tenker og mener nærmest, uten at han tenker/ mener ting slik som media tror. 

Men jeg vil ikke si at Trump bare er uskyldig. Han burde ikke feil-informere om at det var valgjuks.  Det var mulig bare en tro og mening som han hadde. Men ellers: så ser jeg ikke at han oppfordret til vold i det hele tatt!. Mulig jeg som er "treg" som ikke ser det. 

Ellers virker Biden som en mer balansert og roligere mer fornuftig president. Men Trump var bare en litt spesiell personlighets-karakter utifra hva jeg ser. 

Mitch McConnell tar et knusende oppgjør med Trump.

Anonymkode: b7a0b...b60

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lese lese lese. Du kan lese deg opp på hva jeg har skrevet!! Det som står der er ikke nødvendigvis sant. Men forstår at du foreslår lesing, for det er eneste meningen med livet

1 minutt siden, 90tallsbarn skrev:

Lese lese lese. Du kan lese deg opp på hva jeg har skrevet!!

Du har skrevet veldig lite fornuftig.

Det som står der er ikke nødvendigvis sant.

Gå igjennom de ti første "løgnene" og forklar hva som ikke stemmer da.

Men forstår at du foreslår lesing, for det er eneste meningen med livet

Man forstår du har aversjon mot kunnskap.

Når man sitter i en posisjon hvor man har stor inflytelse på folk, og da spesielt når man faktisk er president, har man et ekstra ansvar for konsekvensene av det man sier, selv om man ikke selv fysisk tar del i handlingen. Han visste at ved å be tilhengerne møte opp, ville det bli bråk. Det tok flere timer før noen fikk overtalt han til å få en stopp på stormingen. Det til tross for at han visste at visepresidentens liv var i fare. Han ba Georgia "finne" stemmer, noe som er maktmisbruk. Han prøvde presse Pence til å ikke godkjenne valget.

Alle mener han er skyldig, men mange republikanere stemte for frifinnelse fordi Trump har endel tilhengere og republikanerne vil beholde de stemmene. Hvis du google litt, finner du ganske mye informasjon om saken. Grunnen til å stille han for riksrett var jo for å vise at man ikke aksepterer at en president setter demokratiet i fare. Og ikke minst, for å forhindre at han kan stille til valg igjen. Mannen er jo mentalt syk og potensielt farlig. Det har han bevist godt nok.

At så mange republikanere er så feige at de ikke tør være ærlig, er bare stusselig og jeg kan ikke helt se at de har veldig mye å tjene på det.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/9O68jl/stemte-for-aa-frikjenne-trump-mener-likevel-han-var-ansvarlig-for-stormingen

UtakknemligDiva
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi jeg ikke skriver det folk vil lese. Folk er sykelig opptatt av å være fornuftig

jeg vet da ikke hva som ikke stemmer eller stemmer

enda en gang. Folk er sykelig opptatt av å ha så mye kunnskaø

7 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Folk er sykelig opptatt av å være fornuftig

Jeg leser det som at du også mener det du skriver overhode ikke er fornuftig. Litt kreativt tolket kanskje, men hvis du finner fornuft i det du skriver, er det egentlig litt skremmende.

Annonse

18 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Kanskje fordi jeg ikke skriver det folk vil lese. Folk er sykelig opptatt av å være fornuftig

Det er alltid en fordel å ha kunnskap og forstå hva som foregår.

Anonymkode: 3e15d...6d4

1 time siden, Like Utfall skrev:

Hvorfor hylte dere ikke etter konsekvenser når demokratene i 4 år hevdet at trump stjal valget gjennom "collusion" med russland ?

Så sier trump at demokratene stjal valget 4 år etter, og alle går bananas...

Er ingen trump tilhenger, og synes oppførselen hans vår tåpelig og dårlig (på samme måte som russia-collusion konspirasjonsteorien spredt i mediene var minst like dårlig).

men dette ensidige fokuset på en side er bare patetisk partisk. Skjerpings...

Nå syntes jeg ikke dette på noen måte kan sammenlignes. Og det er hevet over enhver til at Russland forsøkte å påvirke valget i 2016.

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den første We also got tax cuts, the largest tax cut ...

Faktasjekkerne sier det er feil, fordi de ser på i forhold til GDP.faktasjekkerne sier at reagan i 1981 hadde det største skattekuttet, på 3% av gdp. Mens Trump "bare" 0.9%". Trump sa ikke i forhold til GDP, og som du muligens vet er GDP opp over 700% siden 1981, så trump hadde rett, i dollar er det største skattekutt ever ihvertfall større enn den til Reagan. 

Den andre “We just got seventy five million votes... a record...

Så snakker faktasjekkerne om at det er feil, fordi hans MARGIN ikke var historiskt høy. Faktasjekkerne, er enig med trump det var rekord for en sittende president å få så mange stemmer. Faktasjekkerne snakker også om befolkningsvekst, men ser en på andel som stemte virker også det være  rekordhøy, vanskelig for meg å gjøre faktasjekkernes jobb, men uansett var ikke dette en løgn

https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_turnout_in_United_States_presidential_elections

Ser det er noen løgner også men mest virker det være misledende tvetydige fraser. Sånn er alle politikere. Trump er mer aktiv enn de andre men

Anonymkode: 69239...3b7

UtakknemligDiva
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid en fordel å ha kunnskap og forstå hva som foregår.

Ja!!! Men det er ikke slik at du forstår alt som foregår. Det er så mange av dere vanlige som tror dere vet alt. Det er en farlig naivitet

9 timer siden, 90tallsbarn skrev:

9 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Ja!!! Men det er ikke slik at du forstår alt som foregår. Det er så mange av dere vanlige som tror dere vet alt. Det er en farlig naivitet

Og hva i alle dager er det du selv gjør? Sier til og med du ikke vet hva som stemmer og at folk er så opptatt av kunnskap? Altså...Du driter deg ut her. For å være ærlig. Og du er ikke så spesiell selv. "Vanlige folk"? Er alle vi vanlige, mens du er spesiell som skjønner alt og som bare er et ærlig og oppriktig menneske som kan si alt her i verden bare fordi du mener du er ærlig og ikke med i noen saueflokk? Når du selv innrømmer at du ikke har kunnskap, i motsetning til mange andre (har ikke mye kunnskap om dette jeg heller, men nok til å vite at T sin oppførsel er uakseptabelt) her, så mister du all mulig hold i din argumentasjon. 

Jeg begynner å tro at du bare troller for å få oppmerksomhet fordi du kjeder deg. 

Endret av Glitter
På 12.2.2021 den 23.12, 90tallsbarn skrev:

Han har ikke oppmuntret til vold. Dessuten er det de som utøver volden som gjør det, ikke noe man kan kommandere til. 

Han oppfordret jo til å storm kongressen. Tilogmed på twitter. Men når du sier det slik så betyr det at Hitler egentlig var uskyldig, han selv gjorde jo ikke noe, han bare oppfordret til det!

Anonymkode: 0ac8b...6b1

UtakknemligDiva
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han oppfordret jo til å storm kongressen. Tilogmed på twitter. Men når du sier det slik så betyr det at Hitler egentlig var uskyldig, han selv gjorde jo ikke noe, han bare oppfordret til det!

Anonymkode: 0ac8b...6b1

Han var ikke uskyldig, men det er egentlig bare for folk å ikke høre så jævla etter. men folk er for lett påvirkelige. slike med middelmådig hjerne det såklart

Annonse

13 timer siden, Thebutterfly skrev:

Trump ble frikjent. Jeg ser som sagt ikke at Trump sto bak angrepet  selv om det var dumt av han å si at han hadde vunnet valget til folket.   :)

Derfor skjønte jeg ikke vitsen med hele greiene, men dem om det. Ja tror ikke valget var fusk. :) 

27 minutter siden, stjernestøv skrev:

Derfor skjønte jeg ikke vitsen med hele greiene, men dem om det. Ja tror ikke valget var fusk. :) 

At det vil skje noe i det sivile rettssystemet med Trump med bakgrunn i det som skjedde er nok mer sannsynlig nå enn det var før riksretten. Det ble jo oppdaget og bekreftet gjennom denne saken at Trump nektet å forsøke å stoppe angrepet til tross for at han blant annet visste at visepresidenten var i livsfare, dette er blant tingene som vil undersøkes videre. Men disse tingene tar alltid lang tid, det er bare litt over en måned siden angrepet. Trump kommer til å få det travelt i retten de nærmeste årene.

Anonymkode: f4e51...baf

På 14.2.2021 den 11.03, stjernestøv skrev:

Samme her. Jeg ser ikke at han ba de angripe.  Hadde han gjort det så hadde han vært skyldig. Han hadde kun en uakseptabel personlighet med tanke på at han ikke ville erkjenne et tap. Det er det eneste han kan lastes for. Men det er lov å ha ytringer. Og det var folket som hadde valgt denne personligheten som president. Så jeg mener at han ikke kan straffes for å ikke ville tro på valg-nederlaget men han kan få en liten straff for å gå åpent ut med beskyldninger for at det var valgjuks.  Men det er vanskelig det og. Han har selv blitt dårlig behandlet i media og i kommentarfelt på facebook.  

Nå er det ikke meningen å beskytte Trump. Men jeg mener at utifra opplysningene som jeg vet så kan han ikke straffes. 

På 14.2.2021 den 11.03, stjernestøv skrev:

Men folk må få mene hva de vil. Memer at han ikke var en god president for folket. Men at han ikke kan lastes for selve stormingen av kongressen. Føler at folk er veldig ute etter å skrive og lage drama om han. 

1 minutt siden, Thebutterfly skrev:

Men folk må få mene hva de vil. Memer at han ikke var en god president for folket. Men at han ikke kan lastes for selve stormingen av kongressen. Føler at folk er veldig ute etter å skrive og lage drama om han. 

Ja folk får mene hva de vil, vi har jo ytringsfrihet :) Ja var veldig masse skriverier om han i negativ retning, de får heller skrive om Biden nå da hehe :D 

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja folk får mene hva de vil, vi har jo ytringsfrihet :) Ja var veldig masse skriverier om han i negativ retning, de får heller skrive om Biden nå da hehe :D 

Ja er mange som nærmest ikke aksepterer at jeg forsvarer Trump.  Derfor holder jeg munn om min mening om det i dagliglivet, slik at det ikke oppstår konflikter. Det er jo ikke sånn at jeg synes at Trump var en bra president. Jeg mener at han må ha vært en dårlig en for folket. Men jeg ser allikevel ikke noe grunn til å dømme han for selve kongressen. Ser heller en grunn til å dømme presidenter som står bak henrettelser i fengslene. Er helt imot dødsstraff.  

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Folk får ytre sine meninger. Biden er det ikke mye informasjon  å få om. Det er stille der forløbig. Mener at de nå må fokusere på Biden istedet for Trump. Biden virker som en bedre president. 

Men pressen har ikke kommet over dramaet Trump skapte ser det ut til.  Noe som er i historien nå  og ikke i nåtid.  

Endret av Thebutterfly

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...