Gå til innhold

Jeg sliter med matinntaket nå.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Kjipt det der. Jeg begynner i morgen med et sunt kosthold, håper jeg klarer det for vil ikke mer opp nå. 

Spiste akkurat kjeks jeg. Klarer ikke la det være når de serverer det. Men jeg får nøye meg med at jeg ikke kjøper inn selv og spiser masse i tillegg til alt som serveres her. 

Nei det skjønner jeg. Håper du greier det. Er ikke godt å gå rundt og føle seg som ei stappet pølse. Slik føler jeg meg når jeg er mett hele tiden. Også får jeg vondt i magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter skrev (5 minutter siden):

Spiste akkurat kjeks jeg. Klarer ikke la det være når de serverer det. Men jeg får nøye meg med at jeg ikke kjøper inn selv og spiser masse i tillegg til alt som serveres her. 

Nei det skjønner jeg. Håper du greier det. Er ikke godt å gå rundt og føle seg som ei stappet pølse. Slik føler jeg meg når jeg er mett hele tiden. Også får jeg vondt i magen. 

Nei det er jo vanskelig å la være når det blir servert. 

Nei ikke godt å gå rundt å være stappmett og man får mindre energi av det og, så sliter jeg med forstoppelse så det blir jo enda verre. Stappet pølse er det rett ordet ja, jeg får og vondt i magen. Har ikke godt av det, da er det bedre å føle seg litt sulten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Nei det er jo vanskelig å la være når det blir servert. 

Nei ikke godt å gå rundt å være stappmett og man får mindre energi av det og, så sliter jeg med forstoppelse så det blir jo enda verre. Stappet pølse er det rett ordet ja, jeg får og vondt i magen. Har ikke godt av det, da er det bedre å føle seg litt sulten. 

Ja. Det beste er jo å klare å spise seg passelig mett. Ikke stappmett og ikke masse utenom måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sprakk jeg i dag, er oppgitt over så mye og da spiser jeg. Det er kosedag i morgen, nå ble det trøstespising i dag. Og dagen som begynte så bra med bare svisker, nå blir det to kosedager selv om jeg ikke akkurat koser meg i dag. Uff! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Da sprakk jeg i dag, er oppgitt over så mye og da spiser jeg. Det er kosedag i morgen, nå ble det trøstespising i dag. Og dagen som begynte så bra med bare svisker, nå blir det to kosedager selv om jeg ikke akkurat koser meg i dag. Uff! 

Du trenger jo ikke fortsette hele dagen selv om du sprakk litt på morgenen????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Du trenger jo ikke fortsette hele dagen selv om du sprakk litt på morgenen????

Nei kan jo ta meg sammen nå. Men jeg kjenner lusa på gangen for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Nei kan jo ta meg sammen nå. Men jeg kjenner lusa på gangen for å si det sånn. 

Da må du si til deg selv at du skal komme lusa i forkjøpet denne gangen og ikke la den lure deg! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Da må du si til deg selv at du skal komme lusa i forkjøpet denne gangen og ikke la den lure deg! ;) 

Ja det var det da hehe :D Føler jeg har tapt i dag dessverre for matmonsteret meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
stjernestøv skrev (6 timer siden):

Da sprakk jeg i dag, er oppgitt over så mye og da spiser jeg. Det er kosedag i morgen, nå ble det trøstespising i dag. Og dagen som begynte så bra med bare svisker, nå blir det to kosedager selv om jeg ikke akkurat koser meg i dag. Uff! 

Ofte så skjer sprekker fordi du muligens har en utvidet magesekk - da skal det gjerne doble mengden mat for å fylle magesekken og du vil være sulten hele tiden selv om at du spiser normalt.. hvis du spiser små måltider hver 3 time i 2- 3 dager vil magesekken krympe inn igjen. Ellers vil da gå på sprekker på sprekker fordi du ikke tolvenner kroppen ordentlig. Et råd fra meg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96 skrev (3 minutter siden):

Ofte så skjer sprekker fordi du muligens har en utvidet magesekk - da skal det gjerne doble mengden mat for å fylle magesekken og du vil være sulten hele tiden selv om at du spiser normalt.. hvis du spiser små måltider hver 3 time i 2- 3 dager vil magesekken krympe inn igjen. Ellers vil da gå på sprekker på sprekker fordi du ikke tolvenner kroppen ordentlig. Et råd fra meg 😀

Yes i know, har pleid å være flink i ukedagene men nå skjedde det for mye på en gang, trøster meg med mat jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Yes i know, har pleid å være flink i ukedagene men nå skjedde det for mye på en gang, trøster meg med mat jeg da. 

Jeg skjønner at det kan vre vanskelig likevel .- bare ville nevne det om du kanskje ikke visste det. Jeg kan og klare meg veldig fint i perioder, for så  å gå på en smell. Men da har det ofte blitt slik at smellen blir veldig stor pluss at jeg spiser likemye dagen etter og, men nå har jeg lrt meg å ta det litt med ro. Om jeg spiser en sjokolade f.eks så stopper jeg der, og da er det ikke så galt. For min del handler det om stress.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snusmumeriken96 skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner at det kan vre vanskelig likevel .- bare ville nevne det om du kanskje ikke visste det. Jeg kan og klare meg veldig fint i perioder, for så  å gå på en smell. Men da har det ofte blitt slik at smellen blir veldig stor pluss at jeg spiser likemye dagen etter og, men nå har jeg lrt meg å ta det litt med ro. Om jeg spiser en sjokolade f.eks så stopper jeg der, og da er det ikke så galt. For min del handler det om stress.. 

 

Ja det handler om stress tanker for meg og bekymringer. Klarer ikke stoppe jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Ja det handler om stress tanker for meg og bekymringer. Klarer ikke stoppe jeg. 

Har et tips. Jeg blir ihvertfall veldig stressa av å vre sulten i seg selv, og sulten er jeg ofte. Hvis jeg har hatt en skikkelig ille periode så snur jeg det ved å spise skyr yoghurter.. De er veldig gode og finnes i en god del forskjellige smaker, jeg liker med karamell godt. De metter også veldig mye, og er ikke så store. Da lar jeg det gå tre timer før jeg spiser to til. Sånn holder jeg på et par dager også har jeg klart å snu den og fått magesekken inn igjen. 

Vanligvis spiser jeg mye proteiner, og lite kalorier - yoghurtene mine :). Proteiner kan omdannes til fett, men det e rkun om du er i kalorioverskudd, så ellers kan man hauge på med det ; ) 

3 for 2 på meny ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Ja det handler om stress tanker for meg og bekymringer. Klarer ikke stoppe jeg. 

Sliter selv med å stoppe når jeg først har begynt med å overspise. Hos meg er det uro og hvis jeg er veldig sliten som utløser overspisingen. Og hvis jeg spiser for lite. Så nå prøver jeg og være flink til å spise etter klokka, samt å få nok søvn (ikke alltid like lett). Det er det som fungerer best for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drukket insane mye brus og spist mye godteri i kveld, med det resultat at jeg nå har helt vill! hjertebank og er kvalm. Håpløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt mye is og sjokoladesaus pluss en lefse og også mac and cheese til middag. Og tre øl da. Klarte å helle de resterende tre ut i vasken. 

Så ja. Veldig vanskelig her også mtp mat og kalorier. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (52 minutter siden):

Drukket insane mye brus og spist mye godteri i kveld, med det resultat at jeg nå har helt vill! hjertebank og er kvalm. Håpløst. 

Får du hjertebank av brus og godteri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (22 minutter siden):

Får du hjertebank av brus og godteri?

Ja, tror det ikke er helt uvanlig ved mye koffein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...