Gå til innhold

Jeg sliter med matinntaket nå.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Ikkeanonymnok
stjernestøv skrev (13 minutter siden):

Frokosten består av svisker, så er det middag i liten porsjon, en mellombar, et knekkebrød til kvelds og en skyr litt senere på kvelden. Men kommer likevel til å unne meg noe godt på lørdager men prøve å ikke overspise. 

Syns heller ikke dette var rare greiene. Fyll på med grønnsaker og litt frukt så slipper du å gå sulten. Øk aktiviteten men ikke mer enn at du mestrer det, så øker du gradvis mer og mer etterhvert som du mestrer det. Husk å få i deg proteiner til musklene også. 
Knekkebrød er bra men spørs jo hvilken type. De som er supertynne og med masse korn og frø er sunne og mettende, da kan du heller spise to sånne i stedenfor ett av de tjukke wasaknekkebrødene (dersom det er de du spiser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Syns heller ikke dette var rare greiene. Fyll på med grønnsaker og litt frukt så slipper du å gå sulten. Øk aktiviteten men ikke mer enn at du mestrer det, så øker du gradvis mer og mer etterhvert som du mestrer det. Husk å få i deg proteiner til musklene også. 
Knekkebrød er bra men spørs jo hvilken type. De som er supertynne og med masse korn og frø er sunne og mettende, da kan du heller spise to sånne i stedenfor ett av de tjukke wasaknekkebrødene (dersom det er de du spiser).

Ja kan bli flinkere til å spise grønnsaker og kanskje bananer. Prøver å gå turer innimellom men de blir ikke så lange, kan gå lengre turer. Sist jeg gikk ned gikk det i ryvita men jeg er så lei av dem nå, tror de heter noe med sport de jeg spiser nå. De er jo tykkere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ja kan bli flinkere til å spise grønnsaker og kanskje bananer. Prøver å gå turer innimellom men de blir ikke så lange, kan gå lengre turer. Sist jeg gikk ned gikk det i ryvita men jeg er så lei av dem nå, tror de heter noe med sport de jeg spiser nå. De er jo tykkere. 

Og velge grovt dersom du spiser ris og pasta. Finnes masse grove varianter der. 
Smoothie kan også hjelpe på for metthetsfølelsen, jeg har både proteinpulver, havregryn og chiafrø i min smoothie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Og velge grovt dersom du spiser ris og pasta. Finnes masse grove varianter der. 
Smoothie kan også hjelpe på for metthetsfølelsen, jeg har både proteinpulver, havregryn og chiafrø i min smoothie. 

Spiser dessverre fin ris og pasta så det kan ha noe å si, er ikke så glad i de grove. smoothie må jeg prøve meg på, det har jeg faktisk aldri laget. Det metter sikkert godt det, får se om jeg finner noen oppskrifter på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Spiser dessverre fin ris og pasta så det kan ha noe å si, er ikke så glad i de grove. smoothie må jeg prøve meg på, det har jeg faktisk aldri laget. Det metter sikkert godt det, får se om jeg finner noen oppskrifter på nettet. 

Alternativet er å kutte ut ris og pasta og heller spise mer grønnsaker, det har jeg gjort nå de siste ukene og jeg blir vel så mett av det. Alternativt kan du teste blomkålris, jeg har ikke prøvd det det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Ikkeanonymnok skrev (2 minutter siden):

Alternativet er å kutte ut ris og pasta og heller spise mer grønnsaker, det har jeg gjort nå de siste ukene og jeg blir vel så mett av det. Alternativt kan du teste blomkålris, jeg har ikke prøvd det det selv. 

Jo takk for tips,skal prøve å tilføre mer grønnsaker. Spiser for lite av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022
stjernestøv skrev (57 minutter siden):

Frokosten består av svisker, så er det middag i liten porsjon, en mellombar, et knekkebrød til kvelds og en skyr litt senere på kvelden. Men kommer likevel til å unne meg noe godt på lørdager men prøve å ikke overspise. 

Svisker til frokost? Jeg spiser også mer enn deg tror jeg  i antall kcal. 

Endret av hipohopp2022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (3 minutter siden):

Svisker til frokost? Jeg spiser også mer enn deg tror jeg  i antall kcal. 

Ja det er for å få fordøyelsen i gang,sliter med det pga medisinen. Ja du skal jo legge på deg du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (På 5.2.2022 den 8.11):

Skjønner ikke hvorfor du har smågodt i huset når du vet at du ikke klarer å holde deg unna. Du hadde trengt en real detox ved å kutte ut cola zero (all lettbrus) og alt sukker / raske karbohydrater. Du ville blitt vanvittig overrasket over hvor mye bedre både kropp og sinn hadde føltes etter to uker. 

Hei!

Ja, av navnet mitt så skjønner du at her går det i brus uten sukker! Jeg hadde helt sikkert hatt veldig godt av å slutte og gå over til vann.

Men! Jeg har sluttet med alle former for kaker, godteri, potetgull etc. etc. Det finnes ikke ingredienser i huset til å bake noe "godt" og jeg tenker ikke på søtsaker eller chips/snacks når jeg handler.  Og seriøst, det føles så godt! Det jeg koser meg med nå er cola uten sukker og te (sluttet med kaffe). Veldig sjelden får jeg et gys igjennom kroppen etter noe søtt, men det finnes ikke i dette huset. Sønnen min er med på prosjektet, men flinkere enn meg. Han drikker kun vann.

Skrev dette fordi jeg er veldig enig i den første setningen i svaret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
stjernestøv skrev (17 timer siden):

Ja det er for å få fordøyelsen i gang,sliter med det pga medisinen. Ja du skal jo legge på deg du. 

Ja nei ja for et maraton… det er. Har du spist frokost? Jeg har ikke enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (35 minutter siden):

Ja nei ja for et maraton… det er. Har du spist frokost? Jeg har ikke enda. 

Jeg har spist svisker ja så fikk jeg migrene, uff. Du er nå flink som prøver så godt du kan, du trenger jo mat for å leve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Jeg har spist svisker ja så fikk jeg migrene, uff. Du er nå flink som prøver så godt du kan, du trenger jo mat for å leve. 

Ja du har rett idet. Det må vi alle, i mer eller mindre grad. I dag sliter jeg med matinntaket, som i overskriften handler om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (21 minutter siden):

Ja du har rett idet. Det må vi alle, i mer eller mindre grad. I dag sliter jeg med matinntaket, som i overskriften handler om. 

Det er nok ikke lett for deg som helst vil spise minst mulig og må spise mer. Jeg blir slapp og kvalm når jeg spìser for lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hipohopp2022
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Det er nok ikke lett for deg som helst vil spise minst mulig og må spise mer. Jeg blir slapp og kvalm når jeg spìser for lite. 

Det er ikke et bevisst ønske om å spise mindre, det handler om 0 matlyst. Jeg har enda ikke spist noe, kun drukket 1 glass vann. Tror bare kroppen er blitt vandt til det, men nå skal jeg skjerpe meg, å spise frokost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (1 minutt siden):

Det er ikke et bevisst ønske om å spise mindre, det handler om 0 matlyst. Jeg har enda ikke spist noe, kun drukket 1 glass vann. Tror bare kroppen er blitt vandt til det, men nå skal jeg skjerpe meg, å spise frokost. 

Ok strevsomt med null matlyst da,har hatt det i perioder jeg også. Men for det meste har jeg trøstespist,ingen av delene er jo bra. Ja få i deg noe mat,du trenger det. Man blir vel vant til det etter en stund ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ok strevsomt med null matlyst da,har hatt det i perioder jeg også. Men for det meste har jeg trøstespist,ingen av delene er jo bra. Ja få i deg noe mat,du trenger det. Man blir vel vant til det etter en stund ja. 

Jeg forstår godt at du blir kvalm og sliten av for lite, det er jo det som det som er normalt. Det er vel ikke bedre en ene eller den andre veien. Men frokost må det da bli før kl 15🙈 Denne dagen ble ikke helt ideel😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (1 time siden):

Jeg forstår godt at du blir kvalm og sliten av for lite, det er jo det som det som er normalt. Det er vel ikke bedre en ene eller den andre veien. Men frokost må det da bli før kl 15🙈 Denne dagen ble ikke helt ideel😅

Ja litt seint med frokost klokken tre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Ja litt seint med frokost klokken tre. 

Det ble frokost kl 15 og nå blir det lunsj/ middag. Hva spiste du til middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hipohopp2022 skrev (8 minutter siden):

Det ble frokost kl 15 og nå blir det lunsj/ middag. Hva spiste du til middag?

Ok, det var sent. Her ble det fisk og pommesfrites til middag. Er bare så sulten nå, det gnager i magen. Dette har vært en lang uke og det er bare onsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hipohopp2022
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ok, det var sent. Her ble det fisk og pommesfrites til middag. Er bare så sulten nå, det gnager i magen. Dette har vært en lang uke og det er bare onsdag. 

Onsdag? Dagene bare flyr. Jeg trodde det var helg. Kan du ikke ta deg en banan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...