Gå til innhold

Hva leser du for tiden?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Altså av skjønnlitteratur (romaner / krim) - selv holder jeg på med Myriam Bjerkli "Grønnøyd monster" og synes den er ganske spennende, men har ikke kommet helt til de store høyder ennå.

Har flere liggende da, noen skal jeg spare til jul, men noen må jeg lese før den tid - "Havfruen" av Anki Edvinsson, "Overløperen" av de Mol og "Giæver og Iunker" av Erlend Loe, men jeg rekker det jo ikke før midten av desember da jeg nok må levere dem tilbake så jeg får velge hardt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat lest Abid Rajas bok "Min skyld". Lærte så mye! Så vanvittig mye han har vært gjennom! 

Har lyst til å lese søsteras bok også, men har ikke kommet så langt ennå.

Ellers holder jeg på med noen andre, men nå står det helt stille hva de heter. Den ene er lys turkis utenpå, og handler om et ektepar som flykter fra Syria. Noen uker siden jeg leste den nå. Og den andre, det er den nye til Maja Lunde - "Drømmen om et tre".

Jeg har vært veldig sløv med lesing de siste månedene, derfor var det så deilig å sluke Abid Rajas bok på bare noen dager 🙂

Måtte google nå og se om jeg fant tittelen på den første. Og det gjorde jeg: "Birøkteren fra Aleppo", av Christy Lefteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg begynte på "Min Kamp"-bøkene av Knausgård for mange år siden. Jeg syntes de var så bra at da jeg hadde lest halvparten av sisteboka så tok jeg en pause, fordi jeg ville ikke bøkene skulle slutte. Men den pausen har nå vart i noen år så kanskje på tide at jeg avslutter.

Holder ellers på med "Interview with the Vampire" av Anne Rice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (13 minutter siden):

Jeg har akkurat lest Abid Rajas bok "Min skyld". Lærte så mye! Så vanvittig mye han har vært gjennom! 

Har lyst til å lese søsteras bok også, men har ikke kommet så langt ennå.

Ellers holder jeg på med noen andre, men nå står det helt stille hva de heter. Den ene er lys turkis utenpå, og handler om et ektepar som flykter fra Syria. Noen uker siden jeg leste den nå. Og den andre, det er den nye til Maja Lunde - "Drømmen om et tre".

Jeg har vært veldig sløv med lesing de siste månedene, derfor var det så deilig å sluke Abid Rajas bok på bare noen dager 🙂

Måtte google nå og se om jeg fant tittelen på den første. Og det gjorde jeg: "Birøkteren fra Aleppo", av Christy Lefteri.

Jeg har lest begge Raja-søsknene sine bøker og hjelpe meg for en oppvekst de har hatt! Fikk en ny respekt for Abid etter at jeg leste boka ja, ingen tvil om det.

Maja Lunde sin kvartett har jeg lurt på om jeg skulle lese, men har ikke kommet så langt og det er så mye å ta igjen 4 bøker når det også er så mye annet jeg har lyst til å lese. Men jeg får se, kanskje blir den med på hytta en gang eller noe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (9 minutter siden):

Vel, jeg begynte på "Min Kamp"-bøkene av Knausgård for mange år siden. Jeg syntes de var så bra at da jeg hadde lest halvparten av sisteboka så tok jeg en pause, fordi jeg ville ikke bøkene skulle slutte. Men den pausen har nå vart i noen år så kanskje på tide at jeg avslutter.

Holder ellers på med "Interview with the Vampire" av Anne Rice.

Knausgård har jeg ikke lest og jeg orker ikke begynne på den nå - det vil ta alt for mye tid fra nyere litteratur jeg har lyst til å lese. :) Men kanskje når jeg blir pensjonist? ;) Tiden vil vise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nylig lest "Vi er ikke her for å ha det morsomt" av Nina Lykke og holder nå på med "Grand hotel Europa" av Ilja Leonard Pfeijffer i tillegg til Jo Nesbøs siste; "Blodmåne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstra skrev (1 minutt siden):

Har nylig lest "Vi er ikke her for å ha det morsomt" av Nina Lykke og holder nå på med "Grand hotel Europa" av Ilja Leonard Pfeijffer i tillegg til Jo Nesbøs siste; "Blodmåne".

"Blodmåne" venter jeg på. :)  Nina Lykke selger seg selv her på biblioteket så jeg har ikke lest henne (eller satt meg på venteliste) foreløpig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Altså av skjønnlitteratur (romaner / krim) - selv holder jeg på med Myriam Bjerkli "Grønnøyd monster" og synes den er ganske spennende, men har ikke kommet helt til de store høyder ennå.

Har flere liggende da, noen skal jeg spare til jul, men noen må jeg lese før den tid - "Havfruen" av Anki Edvinsson, "Overløperen" av de Mol og "Giæver og Iunker" av Erlend Loe, men jeg rekker det jo ikke før midten av desember da jeg nok må levere dem tilbake så jeg får velge hardt. :) 

Jeg leser føljetonger av Margit Sandemo :) Fikk tak i på finn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Jeg leser føljetonger av Margit Sandemo :) Fikk tak i på finn. 

På finn kan man finne mye! På bookis også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser "sinnapsykologen". Er på noen og søtti sider og hittil føler jeg leser en eneste klagemur. Herlighet for ei negativ bok. 😛 Håper ikke det er sånn psykologer flest tenker om sin jobbhverdag. 

Jeg har akkurat lånt "Stargate, en julefortelling", også har jeg jo bok nr tre av sagaen om isfoket på listen. 

Jeg er treg å lese bøker. Leser bare noen sider hver kveld stort sett. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I juleferien skal jeg lese "Beinrester" av Johan Theorin. Har lest de forrige i Öland-serien hans.

Ekstra skrev (2 timer siden):

Har nylig lest "Vi er ikke her for å ha det morsomt" av Nina Lykke

Likte du den? Jeg har bare lest "Full spredning" tidligere, og den var underholdende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Jeg leser "sinnapsykologen". Er på noen og søtti sider og hittil føler jeg leser en eneste klagemur. Herlighet for ei negativ bok. 😛 Håper ikke det er sånn psykologer flest tenker om sin jobbhverdag. 

Jeg har akkurat lånt "Stargate, en julefortelling", også har jeg jo bok nr tre av sagaen om isfoket på listen. 

Jeg er treg å lese bøker. Leser bare noen sider hver kveld stort sett. :)

Stargate er det venteliste på her så det blir ikke den til denne julen heller. :)

laban skrev (10 minutter siden):

I juleferien skal jeg lese "Beinrester" av Johan Theorin. Har lest de forrige i Öland-serien hans.

Likte du den? Jeg har bare lest "Full spredning" tidligere, og den var underholdende. 

Jeg har lest alle av Theorin og han skuffer heller ikke med "Beinrester"! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (24 minutter siden):

I juleferien skal jeg lese "Beinrester" av Johan Theorin. Har lest de forrige i Öland-serien hans.

Likte du den? Jeg har bare lest "Full spredning" tidligere, og den var underholdende. 

Ja, jeg synes bøkene hennes er veldig underholdende og i mellom hysterisk morsomme i sine skråblikk, så også denne. Dog er det jo bøker som er ganske fort glemt og ikke gir mye refleksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (1 time siden):

Stargate er det venteliste på her så det blir ikke den til denne julen heller. :)

Jeg har lest alle av Theorin og han skuffer heller ikke med "Beinrester"! 👍

Åja. Da var jeg vel heldig med at det ikke var det her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser Din Vilma av Gudrun Skretting. Leser den fordi den er etterfølgeren av Tre menn til Vilma som er en julebok. Det går stort sett i jul nå i november og desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 timer siden):

Jeg har lest begge Raja-søsknene sine bøker og hjelpe meg for en oppvekst de har hatt! Fikk en ny respekt for Abid etter at jeg leste boka ja, ingen tvil om det.

Maja Lunde sin kvartett har jeg lurt på om jeg skulle lese, men har ikke kommet så langt og det er så mye å ta igjen 4 bøker når det også er så mye annet jeg har lyst til å lese. Men jeg får se, kanskje blir den med på hytta en gang eller noe. :) 

Jeg har også lest søsknene Raja - og de gjorde et dypt inntrykk. Kanskje var jeg aller mest imponert over ærligheten til Abida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg leser Din Vilma av Gudrun Skretting. Leser den fordi den er etterfølgeren av Tre menn til Vilma som er en julebok. Det går stort sett i jul nå i november og desember.

Jeg har også lest den første, men den andre må jeg spare til neste jul tror jeg, det er 7 mnd ventetid her... Og jeg gidder jo ikke lese julebok i mai!

frosken skrev (29 minutter siden):

Jeg har også lest søsknene Raja - og de gjorde et dypt inntrykk. Kanskje var jeg aller mest imponert over ærligheten til Abida. 

Ja, det har nok kostet henne mye å stå frem sånn. Mannen min har også lest den (han venter på Abids bok) og satt bare og ristet på hodet og sa:"Han var litt av et troll han faren!" 

Orion skrev (5 minutter siden):

Jeg skal til å begynne på Ekko av en venn av Ingvar Ambjørnsen 😊 

Den har jeg lest, synes det ble mye prat og ikke så mye interessant egentlig. Hørte for meg stemmen til Elling fra filmene hele veien når jeg leste boka. :)  Del gjerne hva du synes om den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...