Gå til innhold

Hva leser du for tiden?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (10 minutter siden):

Jeg har også lest den første, men den andre må jeg spare til neste jul tror jeg, det er 7 mnd ventetid her... Og jeg gidder jo ikke lese julebok i mai!

Oppfølgeren er egentlig ikke en julebok. Den fortsetter direkte der hvor den første slutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (Akkurat nå):

Oppfølgeren er egentlig ikke en julebok. Den fortsetter direkte der hvor den første slutter.

Ok, kanskje jeg bare skal sette meg på ventelisten allikevel da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (32 minutter siden):

Den har jeg lest, synes det ble mye prat og ikke så mye interessant egentlig. Hørte for meg stemmen til Elling fra filmene hele veien når jeg leste boka. :)  Del gjerne hva du synes om den!

Det skal jeg gjøre 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp lest «Hva og når skal vi spise» av Marit Kolby. Det svaret kan jeg jo ut og inn… i hvert fall i teorien…. men har blitt mer nysgjerrig på faste.

Ellers står nye til Trude Marstein og Nina Lykke for tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Nå er det lenge siden jeg har lest. Den siste boka jeg leste var Lørenskogmysteriet. Har planer om å lese begge Raya- bøkene i jula. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (9 timer siden):

Knausgård har jeg ikke lest og jeg orker ikke begynne på den nå - det vil ta alt for mye tid fra nyere litteratur jeg har lyst til å lese. :) Men kanskje når jeg blir pensjonist? ;) Tiden vil vise!

Det kommer til å gå fort. Det er bøker som ikke går an å legge fra seg. En av de største leseopplevelsene jeg har hatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cilie skrev (14 minutter siden):

Jeg har nettopp lest «Hva og når skal vi spise» av Marit Kolby. Det svaret kan jeg jo ut og inn… i hvert fall i teorien…. men har blitt mer nysgjerrig på faste.

Ellers står nye til Trude Marstein og Nina Lykke for tur. 

Kolby sin har jeg selvfølgelig lest! Hun sier mye som jeg synes er veldig bra, det er jo logisk (synes jeg) at det er bedre å spise mat som holder oss mett lenge, fremfor å gå og småspise 5-6 måltider i løpet av dagen. Og det at vi må spise ordentlig mat, ikke alt dette lett-tullet og ting som inneholder alt mulig som kroppen ikke er skapt for å spise og nyttiggjøre seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
cilie skrev (34 minutter siden):

Jeg har nettopp lest «Hva og når skal vi spise» av Marit Kolby. Det svaret kan jeg jo ut og inn… i hvert fall i teorien…. men har blitt mer nysgjerrig på faste.

Ellers står nye til Trude Marstein og Nina Lykke for tur. 

Vi savner deg på treningstrådene. Mye sunnere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Vi savner deg på treningstrådene. Mye sunnere :)

Takk🤩 Har vært mye ute i frisk luft, men har ikke hatt fokuset på at turene skal være «trening», men like mye rekreasjon. Jobber med hodet for å komme i gang på senter… Sitter langt inne, selv om pengene flyr ut hver mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (27 minutter siden):

Kolby sin har jeg selvfølgelig lest! Hun sier mye som jeg synes er veldig bra, det er jo logisk (synes jeg) at det er bedre å spise mat som holder oss mett lenge, fremfor å gå og småspise 5-6 måltider i løpet av dagen. Og det at vi må spise ordentlig mat, ikke alt dette lett-tullet og ting som inneholder alt mulig som kroppen ikke er skapt for å spise og nyttiggjøre seg. :)

Ja, jeg er også overbevist om det, og særlig for magen. Det er bare sÅ sykt vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (12 timer siden):

Jeg har lest begge Raja-søsknene sine bøker og hjelpe meg for en oppvekst de har hatt! Fikk en ny respekt for Abid etter at jeg leste boka ja, ingen tvil om det.

Maja Lunde sin kvartett har jeg lurt på om jeg skulle lese, men har ikke kommet så langt og det er så mye å ta igjen 4 bøker når det også er så mye annet jeg har lyst til å lese. Men jeg får se, kanskje blir den med på hytta en gang eller noe. :) 

Jeg har lest de 3 første bøkene av Maja Lunde (hva kaller du en serie på 4 bøker? Kvadrologi 😂?) Likte særlig Blå. Den leste jeg like etter tørkesommeren 2018, da avlingene tørket inn .... Også den om hesten (Preszwalsky eller noe sånn) gjorde inntrykk, da det bare regnet og regnet og  samfunnet kollapset pga det. Bøkene er veldig dystopiske og fæle, men jeg tror at de har mye sannhet i seg, selv om jeg jo er en evig optimist med tro på fremtiden 💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 timer siden):

Jeg har lest de 3 første bøkene av Maja Lunde (hva kaller du en serie på 4 bøker? Kvadrologi 😂?) Likte særlig Blå. Den leste jeg like etter tørkesommeren 2018, da avlingene tørket inn .... Også den om hesten (Preszwalsky eller noe sånn) gjorde inntrykk, da det bare regnet og regnet og  samfunnet kollapset pga det. Bøkene er veldig dystopiske og fæle, men jeg tror at de har mye sannhet i seg, selv om jeg jo er en evig optimist med tro på fremtiden 💚

Som jeg skrev så kalles en serie på 4 for en kvartett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (11 timer siden):

Jeg hører på alt for mye krim - og for lite annet - for tiden. Denne helgen har jeg hørt på Samuel Bjørk.

Er det bedre å høre på lydbok enn å lese bok? Jeg hører på podcast gjennom dagen, men pleier å lese fysisk bok på kvelden. Har tenkt at det er bra for hjernen å måtte konsentrere seg om å lese selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (1 time siden):

Som jeg skrev så kalles en serie på 4 for en kvartett. :) 

Se der ja - hm - leste visst ikke skikkelig i går kveld 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Er det bedre å høre på lydbok enn å lese bok? Jeg hører på podcast gjennom dagen, men pleier å lese fysisk bok på kvelden. Har tenkt at det er bra for hjernen å måtte konsentrere seg om å lese selv. 

Jeg har fått litt dilla på å høre lydbok mens jeg går tur og liker det godt. :) Nettopp ferdig med Sten Sture Skaldeman "Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?", interessant! Har delvis rocket, delvis jogget og delvis gått meg gjennom den. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Jeg har fått litt dilla på å høre lydbok mens jeg går tur og liker det godt. :) Nettopp ferdig med Sten Sture Skaldeman "Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?", interessant! Har delvis rocket, delvis jogget og delvis gått meg gjennom den. :) 

Åja. Så bra. :) Jeg hører ikke på podcast og sånt når jeg går. Har prøvd, men da holder ikke konsentrasjonen. Jeg begynner å tenke på alt mulig annet. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Er det bedre å høre på lydbok enn å lese bok? Jeg hører på podcast gjennom dagen, men pleier å lese fysisk bok på kvelden. Har tenkt at det er bra for hjernen å måtte konsentrere seg om å lese selv. 

Jeg tror det er bedre å fortsette med  å lese bøker og ikke bare høre på lyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ingenting nå.  Startet å lese "Syv søstre" av Lucinda Riley i sommerferien og da måtte jeg bare lese dem alle;).  Så da tok jeg dem med på ferie i oktober.  Det er ekte underholdning.

Jeg fikk boken av Abid Raja til jul i fjor og håper på søsterens bok nå til jul.  Har liggende en del bøker som jeg skal få lest.  Maja Lunde greier jeg ikke å lese.  Forstår ikke bøkene og har gitt helt opp.  Har tenkt å lese Jon Kalman Stefansson, men er ikke kommet så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (15 minutter siden):

Har tenkt å lese Jon Kalman Stefansson, men er ikke kommet så langt.

Jeg begynte på Sommerlys som han fikk så ekstremt mye skryt for og kom ingen vei. Føltes bare som en oppramsing av "Her bor den og der bor han og der borte bor hun"...

Både rart og interessant hvor forskjellig vi opplever en bok. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (17 minutter siden):

Jeg leser ingenting nå.  Startet å lese "Syv søstre" av Lucinda Riley i sommerferien og da måtte jeg bare lese dem alle;).  Så da tok jeg dem med på ferie i oktober.  Det er ekte underholdning.

Dette gjorde meg nysgjerrig, hva slags litteratur er ikke ekte underholdning for deg? :)  Og hva mener du med ekte underholdning?

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...