Gå til innhold

Hva leser du for tiden?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (12 minutter siden):

Dette gjorde meg nysgjerrig, hva slags litteratur er ikke ekte underholdning for deg? :)  Og hva mener du med ekte underholdning?

Faglitteratur er langt fra underholdning og det leser jeg mye av.  Ekte underholdning er for meg det som jeg ikke trenger å bruke hjernesellene mine for mye på😄.  De syv søstre er spennende, bra skrevet og riktig underholdende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savannah skrev (1 minutt siden):

Faglitteratur er langt fra underholdning og det leser jeg mye av.  Ekte underholdning er for meg det som jeg ikke trenger å bruke hjernesellene mine for mye på😄.  De syv søstre er spennende, bra skrevet og riktig underholdende.

Sånn ja, jeg er enig i at faglitteratur ikke regnes som underholdning ja. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (16 minutter siden):

Jeg begynte på Sommerlys som han fikk så ekstremt mye skryt for og kom ingen vei. Føltes bare som en oppramsing av "Her bor den og der bor han og der borte bor hun"...

Både rart og interessant hvor forskjellig vi opplever en bok. :) 

Jeg har ikke lest noen bøker etter han, men har hatt planer om det.  Vet ingenting hvordan jeg kommer til å oppleve dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Sånn ja, jeg er enig i at faglitteratur ikke regnes som underholdning ja. :) 

Boken til Abid Raja er ikke ekte underholdning.  Den var bra med sterke virkelighetsbeskrivelser.  Godt skrevet og fengende, men ikke koselitteratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (5 minutter siden):

Boken til Abid Raja er ikke ekte underholdning.  Den var bra med sterke virkelighetsbeskrivelser.  Godt skrevet og fengende, men ikke koselitteratur.

Nei, jeg skjønner hva du mener - men man kan jo godt sette seg ned med en biografi, Kong Harald sin f.eks,. og kose seg og bli underholdt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (36 minutter siden):

Nei, jeg skjønner hva du mener - men man kan jo godt sette seg ned med en biografi, Kong Harald sin f.eks,. og kose seg og bli underholdt også?

Det er riktig, men jeg ville ikke kalle kongelige biografier underholdningslitteratur.  De er opplysende også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (33 minutter siden):

Leste sist Det ellevte manus anbefalt av Lillemus. Overraskende bra. 

Har dere flere anbefalinger?

Hvis du er ute etter krim kan jeg anbefale "Terapeuten" av Paris og "Dagen er kommet" av Nini Schulman. Ellers falt jeg pladask for "Blyantskissen" av Tone Skillebæk Moe, norsk debutant, men den er veldig fin og godt skrevet! Nydelig roman med handling delvis fra Paris på slutten av 1800-tallet og delvis i Drammen (eller var det Drøbak?) i dag. Helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

Hvis du er ute etter krim kan jeg anbefale "Terapeuten" av Paris og "Dagen er kommet" av Nini Schulman. Ellers falt jeg pladask for "Blyantskissen" av Tone Skillebæk Moe, norsk debutant, men den er veldig fin og godt skrevet! Nydelig roman med handling delvis fra Paris på slutten av 1800-tallet og delvis i Drammen (eller var det Drøbak?) i dag. Helt fantastisk!

Tusen takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sophia-Na
Admin skrev (33 minutter siden):

Leser helt andre kategorier enn dere ser jeg. Men jeg driver nå med Legacy of the drow, fantasy serie på 40+ bøker, er på bok 8 nå!

Det var koselig du ble med i tråden. Kan du ikke det litt oftere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...