Gå til innhold

Bøker bøker bøker


cathlin

Anbefalte innlegg

Hva leser du nå?

Hva skal du lese i jula?

Hvilken bok har du kjøpt i julegave? 

Ute etter inspirasjon på hva jeg kan skaffe meg av lesestoff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cathlin skrev (13 timer siden):

Hva skal du lese i jula?

"Beinrester" av Johan Theorin. Jeg har lest og likt de andre i Öland-serien hans. 

Jeg har bestilt "Jomfruene" av Alex Michaelides, den kommer i pocket rett over nyttår. Forfatteren skrev "Den tause pasienten", som jeg også har lest.

På lista har jeg "Brevet fra Minnesota" av Jon Magnus. Jeg har vært i det norsk-amerikanske miljøet i det området og lest mange romaner derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med "Drømmen om et tre" av Maja Lunde. Har hatt liten tid til lesing i det siste, men gleder meg til å komme i skikkelig lesemodus i jula!

Har kjøpt ei bok om et lokalt turområde her vi bor til mannen.

Ønsker meg boka til Abida Raja. Leste nylig boka til Abid Raja - veldig lærerikt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp lest Nina Lykkes siste: «Vi er ikke her for å ha det morsomt». Fornøyelig bok, og jeg anbefaler alle hennes bøker, om man vil ha noe lettlest samtidslitteratur, som med skarpe skråblikk og besk humor beskriver ulike sider av livet - og livsløgner. 

Har også lånt Gjestene» av Agnes Ravatn på biblioteket, som jeg skal lese nå i julen.

Venter ellers utålmodig på utgivelsen av tredje bok i Lars Myttings triologien. «Søsterklokkene» er første bok, og anbefales varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har liggende Nesbø "Blodmåne", Teige "Løgnere" og Svardal "Ingen skal få se at jeg gråter" (om Cissi Klein) som jeg må gjennom i løpet av jula (kommer jeg jo aldri til å rekke...) og en haug til som jeg kanskje får sett på etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 timer siden):

Jeg holder på med "Drømmen om et tre" av Maja Lunde. Har hatt liten tid til lesing i det siste, men gleder meg til å komme i skikkelig lesemodus i jula!

Har kjøpt ei bok om et lokalt turområde her vi bor til mannen.

Ønsker meg boka til Abida Raja. Leste nylig boka til Abid Raja - veldig lærerikt! 

Takk for deltakelsen i tråden! 🙂

Abida Raja syns jeg var råbra, selv om den ikke er superbra skrevet. Men historien var veldig interessant og lærerik. 

Maja Lunde, kanskje jeg skulle gi henne et forsøk her, selv om jeg liker harde fagbøker forran populærvitenskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (8 timer siden):

"Beinrester" av Johan Theorin. Jeg har lest og likt de andre i Öland-serien hans. 

Jeg har bestilt "Jomfruene" av Alex Michaelides, den kommer i pocket rett over nyttår. Forfatteren skrev "Den tause pasienten", som jeg også har lest.

På lista har jeg "Brevet fra Minnesota" av Jon Magnus. Jeg har vært i det norsk-amerikanske miljøet i det området og lest mange romaner derfra. 

Åj,  her var det mye som så spennende. Måtte google Beinrester og Jomfruene. 

Takk og god jul! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari- skrev (7 timer siden):

Jeg har nettopp lest Nina Lykkes siste: «Vi er ikke her for å ha det morsomt». Fornøyelig bok, og jeg anbefaler alle hennes bøker, om man vil ha noe lettlest samtidslitteratur, som med skarpe skråblikk og besk humor beskriver ulike sider av livet - og livsløgner. 

Har også lånt Gjestene» av Agnes Ravatn på biblioteket, som jeg skal lese nå i julen.

Venter ellers utålmodig på utgivelsen av tredje bok i Lars Myttings triologien. «Søsterklokkene» er første bok, og anbefales varmt!

Har av en eller annengrunn unngåt Nina Lykke på grunn av navnet, men kanskje jeg skulle gitt henne en sjans. 

God bok-jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 timer siden):

Jeg har liggende Nesbø "Blodmåne", Teige "Løgnere" og Svardal "Ingen skal få se at jeg gråter" (om Cissi Klein) som jeg må gjennom i løpet av jula (kommer jeg jo aldri til å rekke...) og en haug til som jeg kanskje får sett på etter hvert.

Tror jeg har likt alt du har anbefalt, så håpet du ville svare:-) 

Jeg er alt for sjeldent innom biblioteket for tiden for å bli inspirert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat lånt Kunsten å feike arabisk av Lina Liman på biblioteket. Handler om forfatteren og hvordan hun opplever det å leve med autisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (På 22.12.2022 den 13.09):

har bestilt "Jomfruene" av Alex Michaelides, den kommer i pocket rett over nyttår. Forfatteren skrev "Den tause pasienten", som jeg også har lest.

Er den i samme sjangeren som den  "Den tause pasienten" Den likte jeg veldig godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (På 24.12.2022 den 14.16):

Får Abid Raja sin bok i dag, skal lese den når jeg er ferdig med Margit Sandemo bøkene. 

Det er en fin bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp hørt på Concent av Vanessa Springora - ligger på Fabel. Kan anbefales.

Også er jeg i gang med Leksikon om lys og mørke av Simon Stranger - også på Fabel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser Sten Inge Jørgensens siste, En europeisk tragedie - hvordan Vesten og Russland ble fiender -  og kan finne sammen igjen. Den er veldig god, men krever tilstedeværelse av sin leser så det har ikke blitt mye lesing som jeg trodde på meg i jula. 

Pussig nok fikk ingen bøker av meg i år, et uvanlig år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...